Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایش «نامه های عاشقانه از خاورمیانه» به داستان زندگی سه زن در جغرافیای خاورمیانه می پردازد، مرادی درباره وجود امید در سرگذشت این سه زن، به خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، گفت: در این نمایش هیچ کدام از زنان ناامید نیستند هر چند سرنوشت سختی را پشت سر گذاشته اند اما مهم این است که آنچه برای آنها اتفاق افتاده تلخ نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دختر کرد زبان نمایش در جنگ ایران و عراق همه خانواده‌اش را از دست داده اما همچنان می‌بینیم استوار ایستاده و با نقاشی کردن و نمایش آثارش تلاش می‌کند که زندگی را حفظ کند و این نمایش درباره تلاش‌ زنان اسطوره‌ای معاصر است که در جهان امروز مثل همه آدم ها تلاش می‌کنند و سرنوشت خود را می‌سازند.

کارگردان نمایش «نامه های عاشقانه از خاورمیانه» با اشاره به پرداختن این نمایش به مصائب زنان، اظهار کرد: در «نامه های عاشقانه از خاورمیانه» جنسیت مهم نیست آنچه که اهمیت دارد این است که در این نمایش، زن ابزاری برای برگشت به ماهیت انسان است و هدف این است نشان دهیم جنگ، چطور می‌تواند قهرمان های زیادی را شکل دهد؛ اسطوره هایی که نامشان در خبرگزاری‌ها، سایت‌های اینترنتی و روزنامه ها هیچ وقت دیده نمی‌شود.

مرادی در توضیح اسطوره در دنیای امروز، گفت: اسطوره در گذشته به آدم هایی می گفتند که کارهای متفاوت و عجیبی می‌کردند اما در دنیای امروز اسطوره افراد عادی هستند که برای زندگی به شکلی عاشقانه در حال تلاش هستند و اگر در خیابان پیاده روی کنید بسیاری از مردمی را می‌بینید که زندگی اسطوره‌ای دارند؛ از پدری که سه شیفت کار می‌کند تا خانواده‌اش را حفظ کند تا زنی که به صورت دوشیفت شاغل است تا زندگی خانواده را تامین کند و قطعا این افراد اسطوره های امروزی هستند.

این کارگردان و بازیگر با اشاره به حضور یکی از قربانیان اسیدپاشی برای تماشای «نامه های عاشقانه از خاورمیانه»، بیان کرد: زمانی که مرضیه ابراهیمی، از قربانیان اسیدپاشی به تماشای «نامه های عاشقانه از خاورمیانه» نشست و زندگی خود را در آن دید، افتخار کردم زیرا همچنان استوار به زندگی عشق می ورزد و این بخش مهمی از وظیفه این نمایش است زیرا یکی از بزرگترین وظایف هنرمند آشکار و پنهان کردن حقایق در میان واقعیت است؛ واقعیتی که در جامعه جاری است.

وی افزود: وظیفه‌ هنرمند این است که به طور مداوم آینه ای را مقابل مخاطب بگذارد و امیدوارم خودپسندی نباشد اگر بگویم این اتفاق در نمایش «نامه های عاشقانه از خاورمیانه» افتاده است زیرا می‌بینم که چطور تماشاگر متاثر می‌شود اما امیدوارم تاثر مخاطب این نمایش، عاطفی و گذرا نباشد زیرا اگر تاثیر مقطعی نباشد تغییرات را نهادینه می شوند و می توان به آینده امیدوار بود تا نسل‌های بعدی گام‌های متفاوت‌تری را برای بلوغ جامعه جلو ببرند.

مرادی یادآور شد: وظیفه ما به عنوان هنرمند این است که به مردم کمک کنیم که خود را بیشتر بشناسند زیرا همین باعث می شود که به تعالی جامعه کمک کنیم.

کارگردان نمایش «هملت، تهران2017 »درباره اجراهای بین المللی «نامه های عاشقانه از خاورمیانه»، گفت: در پی اجرای ابن نمایش در استان های دیگر هستیم و فکر می کنم پیش از اجراهای بین المللی، «نامه های عاشقانه از خاورمیانه» در شهرستان های کشور اجرا داشته باشد.

وی افزود: پس از ماه محرم و صفر اولین اجرا را در شهرستان ها داریم و قرار است «نامه های عاشقانه از خاورمیانه» برای شروع در شهر های یزد، اصفهان و شیراز روی صحنه رود که تقریبا این اجراها قطعی است و در حال برنامه ریزی برای آن هستم.

به گزارش ایسکانیوز، طناز طباطبایی، پانته آ پناهی ها و هانیه توسلی بازیگران نمابش «نامه های عاشقانه از خاورمیانه» هستند. این نمایش از مرداد ماه امسال آغاز شده و تا پایان شهریور در تئاتر مستقل تهران روی صحنه خواهد بود.

501

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دربی اصفهان به یاد اسطوره‌ها (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، رقابت‌های لیگ برتر بار دیگر از امروز پیگیری می‌شود و پیش از ورود به هفته بیست و چهارم که روز آینده آغاز خواهد شد، شاهد برگزاری دیدار معوقه سپاهان و ذوب آهن در چارچوب هفته هفدهم خواهیم بود.

نکته قابل توجه این مسابقه حساس پوستری است که سپاهانی‌ها برای این مسابقه طراحی کرده اند و از عکس حسن استکی و محمود یاوری دو پیشکسوت درگذشته دو باشگاه استفاده شده است.

دیدار ذوب آهن و سپاهان از ساعت 16:30 دقیقه امروز با سوت پیام حیدری در ورزشگاه نقش جهان آغاز می شود.

دیگر خبرها

  • تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت
  • (تصاویر) مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد
  • بزرگداشت زنده‌یاد کیومرث پوراحمد در خانه سینما
  • (ویدئو) شروع رابطه عاشقانه سحر دولتشاهی و پیمان معادی
  • دربی اصفهان به یاد اسطوره‌ها (عکس)
  • زشت و زیبای سریال افعی تهران | سحر دولتشاهی تراپیست است یا ...؟ |‌ ویدئویی از شروع رابطه عاشقانه سحر دولتشاهی و پیمان معادی در سریال مطرح
  • نمایش اقتدار ارتش در کرمان+ تصاویر
  • تولید برق از داستان های غمبار عاشقانه/ تابوی تخریب تصاویر افراد زنده در چین (فیلم)
  • تحلیلگر آمریکایی: ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد
  • ببینید | گریه‌های ماهور الوند از دیدن سکانسی عاشقانه با بازی زانیار خسروی