Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده لشکر عملیاتی ۲۷ محمد رسول الله(ص) گفت: بچه‌های دیگر تخریب چی هم آنجا بودند اما حضور ابراهیم خلیلی در سوریه در حقیقت یک رده تکمیلی بر حضور همه بچه‌ها بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگار پویا، شهید ابراهیم خلیلی جانباز و از تخریب چی‌های لشکر عملیاتی 27 محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ که طی عملیاتی مستشاری برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) عازم سوریه شده بود در شرق حلب به آرزوی دیرینه اش رسید و به فیض شهادت نائل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که چندین سال فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مسجد سبحان تهران بود در نشریه «شلمچه»به سردبیری و مدیر مسئولی مسعود ده نمکی و فیلم سینمایی«اخراجی های 1» فعالیت‌های مستمری داشت. داود خلیلی پدر شهید ابراهیم خلیلی نیز در دوران دفاع مقدس و در منطقه دشت عباس به شهادت رسیده بود و همچنین عموی شهید خلیلی نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده بود. شهید ابراهیم خلیلی بر اثر تله انفجاری آسمانی شد و به یاران شهیدش پیوست. از این شهید والامقام یک فرزند دختر 14 ساله و یک فرزند پسر 7 ساله به یادگار مانده است.

همه وجودش را وقف راه دفاع از حرم کرده بود

سردار حسین اسدالهی فرمانده لشکر عملیاتی27 محمد رسول الله(ص) در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در مورد شهید ابراهیم خلیلی که یکی از تخریب‌چی‌های لشکر بوده است می‌گوید: شهید ابراهیم خلیلی ثابت کرد این در جهاد و شهادت همچنان باز هست و مشتاقان حضرت و هر کس که علاقه دارند، قطعا می‌توانند باز هم در این توفیقات سهمی داشته باشد. ابراهیم خلیلی شهید چند روز گذشته به شهادت رسید و دوستان او ساعاتی گرد پیکر مطهر و پاکش جمع شدند برای بیعت، درد دل و گفتگو با شهید و روحیه گرفتن از او و هر کس با نگاهی حضور داشت. این رسم شهداست که هر جا گرفتاری داریم یکی از این‌ها بین ما ظاهر و حاضر می‌شود و حلال مشکلات ما می‌شود.

او ادامه می‌دهد: ابراهیم با تمام وجود خالصانه و توانمند و بسیار کار بلد بود و همه وجودش را وقف راه دفاع از حرم کرده بود. ابراهیم کسی بود که چندین سال است که با او رفت و آمد داریم اما حالا می‌فهمیم هنوز او را درست نشناخته‌ایم و اکثر قریب به اتفاق ما اطرافیان تا دو روز پیش اصلا نمی‌دانستیم که او فرزند شهید است.

هرگز برای شهادت به این در و آن در نزد

سردار اسداللهی با اشاره به مشخصه منحصر به فرد شهید ابراهیم خلیلی در میان شهدا می‌گوید: یکی از ویژگی‌هایی که در رابطه با این شهید من عنوان کرده‌ام و می‌گویم اینست که می‌دانیم همه مشتاقان برای شهادت دعا و آزو می‌کنند و به این در و آن در می‌زنند و پیگیری می‌کنند و البته تلاش و زحمت و کار خالصانه‌ای هم دارند. اما آقا ابراهیم از نظر بنده هرگز برای شهادت به این در و آن در نزد و آن را اینگونه آرزو نکرد. علتش این بود که ابراهیم یقین داشت که شهید می‌شود و این یقین باعث می‌شد که برای شهادت به این در و آن در نزند. تمام هم و غمش را گذاشت برای کار، ماموریت و مسئولیتی که بر عهده‌اش گذاشته شده بود و در تمام لحظات بیشتر از همه غصه بچه‌ها را می‌خورد و حواسش به بچه‌ها بود.

هیچ جایی برای دفاع از دین خدا متوقف نشد/ جانبازی و رفع تکلیف را کافی نمی‌دانست

هرچند ابراهیم خلیلی سال‌ها به مجاهدت در راه خدا از طریق تخصص‌هایی که داشت مشغول بود و در این راه جانباز هم شده بود اما باز هم برای حضور در میدان سوریه احساس ضرورت می‌کرد. سردار اسداللهی در این زمینه می‌گوید: دفاع از حرم و حریم اهل بیت(ع) باید یک عقبه‌ای داشته باشد که عقبه‌اش بر می‌گردد به همان وقایع تاریخ و اتفاقات عاشورا. اگر اهل بیت ثابت کردند که کنار دفاع از حق و حقانیت میزان جانبازی و جهاد کفایت نمی‌کند و در حقیقت تا انتهای جان و تا آخرین قطره خون باید در این راه تلاش، مجاهدت و مواظبت کرد، آقا ابراهیم و امثال او هم به همین فرهنگ، عقبه، همان سیره و کاری که خود اهل بیت(ع) انجام دادند، تکیه کردند. اهل بیت جایی برای دفاع از دین خدا متوقف نشدند. ابراهیم هم برای دفاع از دین خدا فقط جانبازی و رفع تکلیف را کافی نمی‌دانست و مجاهدت را تا سر حد جان ادامه داد و با نثار خونش ثابت کرد اعتقادی که دارد، هزینه اش را هم پرداخت کرده است.

حضور ابراهیم در سوریه یک رده تکمیلی بر حضور سایر تخریب‌چی‌ها بود

فرمانده لشکر عملیاتی27 محمد رسول الله(ص) با اشاره به تخصص شهید خلیلی در این لشکر می‌گوید: ابراهیم در بین بچه‌ها به عنوان یک تخریبچی باصفا و ماهر شناخته می‌شد. همه از لحظاتی کار کردن کنار ابراهیم لذت می‌بردند، چون امکان نداشت که کسی کنار او کار کند و به تجربه و علم و میزان ظرافت و دقتی که در کار داشت اضافه نشود. برای همین خیلی‌ها هستند که کنار اساتید آموزش می‌بینند اما نزدیک برخی نشستن را هم افتخار می‌‌دانند. یکی از کسانی که سایر بچه‌ها و جوان‌ترها دوست داشتند حتی برای لحظاتی و حتی برای یک نوبت در کار تخریب در کنار او تجربه کسب کنند همین آقا ابراهیم بود. چون در کارش به تمام معنا کاربلد بود.

او ادامه می‌دهد: با اینکه از سفر قبلی‌اش به سوریه در دفاع از حرم تازه برگشته بود اما وقتی صحبت کردیم می‌گفت آنجا حضور بیشتری نیاز هست و بلافاصله کارهایش را جمع و جور کرد و مجدد برگشت. بچه‌های دیگر تخریب چی هم آنجا بودند اما حضور ابراهیم در حقیقت یک رده تکمیلی بر حضور همه بچه‌ها بود. به خاطر توانمندی‌اش هم واقعا همه دوست داشتند که کنارش قرار بگیرند.

انتهای پیام/

R1013186/P1013197/S4,38/CT3

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد

سومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی امروز در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی  برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی امروز در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی  برگزار شد.

در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ «محمد شیرازی» رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، سردار سرتیپ پاسدار «محمدرضا فلاح‌زاده» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «محسن رضایی» دبیر شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده قرارگاه فرهنگی، اجتماعی بقیةالله (عج)، «مهدی فضائلی» عضو دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی،  سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ بسیجی «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ «اسماعیل احمدی‌مقدم» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار سرلشکر «مصطفی ایزدی» فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص)، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی محمدی‌سیرت» مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار «حسین اشتری» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار «قاسم قریشی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ دوم «یدالله جوانی» معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و خانواده شهید حجازی حضور داشتند.

تبلور شهادت‌گونه در زندگی سردار شهید حجازی

گفتنی است سردار سید محمد حسین‌زاده حجازی از جمله فرماندهان سپاه بود که از همان ابتدای تأسیس سپاه، به عضویت آن درآمد.

او در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌هایی نظیر ریاست ستاد سپاه منطقه دوم کشوری، جانشینی سپاه منطقه چهار کشور و جانشینی قرارگاه عملیاتی سلمان در جبهه میانی را داشت و پس از آن تا پایان دفاع مقدس به‌عنوان جانشین قرارگاه عملیاتی قدس سپاه مشغول به خدمت شد.

سردار حجازی فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران، دانش‌آموخته دکترای دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) بود.

پس از پایان دفاع مقدس سردار حجازی معاون هماهنگ‌کننده نیروی مقاومت بسیج شد تا اینکه در سال 76 به فرماندهی این نیرو برگزیده شد و تا سال 86 نیز در این سمت باقی ماند. دوران 10ساله فرماندهی سردار حجازی در نیروی مقاومت بسیج یکی از بهترین دوران‌های این نیرو محسوب می‌شود.

پس از آن با حکم فرماندهی معظم کل قوا، رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ‌کننده فرمانده‌کل سپاه شد و تا سال 87 در این سمت باقی ماند تا اینکه در سال 87 به سمت جانشین فرمانده‌کل سپاه برگزیده شد و همزمان جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه ثارالله تهران نیز بود.

سردار حجازی در سال 88 به ستادکل نیروهای مسلح رفت و جایگزین سردار نقدی در معاونت آماد و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح شد.

پس از آن سردار حجازی به فرماندهی سپاه لبنان منصوب شد و تا 1398 در این جایگاه خدمات ویژه‌ای در راستای تقویت جبهه مقاومت انجام داد. این شهید بزرگوار در جریان جنگ سوریه نیز کنار شهید سپهبد سلیمانی خدماتی تأثیرگذار را در راستای مبارزه با تروریسم تکفیری انجام داد.

نقش‌آفرینی در تقویت حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت از درخشان‌ترین نقاط کارنامه این شهید بزرگوار است که موجب شد طی سال‌های اخیر صهیونیستها برنامه ترور وی را در دستور کار خود داشته باشند.

پس از شهادت سردار سلیمانی و با پیشنهاد سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار حجازی در 30 دی ماه سال 98 با حکم سرلشکر سلامی فرمانده‌کل سپاه به‌عنوان جانشین نیروی قدس سپاه منصوب شد.

سرانجام این مجاهد خستگی ناپذیر در فروردین سال 1400 پس از یک دوره بیماری بر اثر جراحات ناشی از دفاع مقدس به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • تحریم‌ها در ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد