Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@13:54:20 GMT

مرغ ۹ هزار تومانی سر سفره مردم!

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۵۸۲۵۵

مرغ ۹ هزار تومانی سر سفره مردم!


تحریریه پارسینه: در حالی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی از کاهش قیمت مرغ خبرمی‌دهند و معتقدند تولید مرغ با مشکل خاصی روبه رو نیست که حالا نرخ این محصول به مرز ۹ هزار تومان نزدیک می‌شود. اکنون هر کیلوگرم گوشت مرغ در پایتخت به صورت میانگین ۸۸۵۰ تومان عرضه می‌شود که فاصله زیادی با قیمت منطقی ۷۵۰۰ تومانی اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی دارد که باید با عوامل این گروان‌فروش برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این میان مدیرعامل سابق شرکت پشتیبانی امور دام دلیل اصلی گرانی مرغ را کاهش تولید ناشی از گرمای هوا می‌داند اما مسئولان ذیربط طی روزهای گذشته اعلام کردند که هیچ مشکلی در زمینه تولید مرغ وجود ندارد، ضمن اینکه اخیرا نیز مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی در اظهارنظری گفته است که یکی از عوامل افزایش قیمت گوشت مرغ بالا بودن قیمت جوجه یکروزه است که در تفاهم صورت گرفته با تولیدکنندگان جوجه یکروزه مقرر شد حدود ۵۰ درصد این محصول را به قیمت حدود ۱۸۰۰ تومان در اختیار مرغداران قرار دهیم که بازار آن کنترل شود.
البته تخم مرغ هم از این معرکه دور نمانده و نرخ این محصول نیز با افزایش روبه رو شده است به طوری که ناصر نبی‌پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار نیز با انتقاد از نرخ بالای تخم مرغ در بازار می‌گوید: علی رغم کاهش نرخ تخم مرغ درب مرغداری، هر شانه تخم مرغ با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان به مصرف کنندگان عرضه می شود که این امر ناشی از سودجویی مغازه داران است.
قیمت گوشت مرغ ماه‌هاست که با نوسان شدیدی روبه روست، به گونه‌ای که در ماه‌های گذشته از کیلویی کمتر از ۶۵۰۰ تومان به حدود ۹۰۰۰ تومان رسیده است و امروز در بازار خرده‌فروشی در سطح شهر هر کیلوگرم مرغ قطعه‌بندی شده تا حدود ۸۹۰۰ تومان نیز عرضه می‌شود.
البته به گفته محمدعلی کمالی سروستانی - مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی - متوسط قیمت گوشت مرغ تازه در سطح شهر کیلویی ۸۵۰۰ تومان است که همه این قیمت‌ها فاصله زیادی با نرخ منطقی ۷۵۰۰ تومانی اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی دارد.
در حالی که قیمت جوجه یک روزه کاهش پیدا کرده است، بازار گوشت مرغ تغییر چندانی نداشته و بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به بیست و هفتم مرداد ماه هر کیلو گرم گوشت مرغ به صورت متوسط در سطح شهر ۸۱۴۹ تومان عرضه شده که گرچه نسبت به هفته قبل ۱.۴ درصد کاهش داشته اما همچنان ۲.۶ از هفته مشابه ماه گذشته و ۱۶.۹ درصد از هفته مشابه سال گذشته گران‌تر است.
با این وجود قیمت گوشت مرغ در بازار طی هفته گذشته رو به افزایش بوده و به کیلویی حدود ۸۸۵۰ تومان رسیده است. در این بین وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تامین و تنظیم بازار محصولات کشاورزی و دیگر دستگاه‌های متولی و نظارتی همچون همیشه پای خود را از این معرکه بیرون کشیده اند و منتظر هستند تا قیمت به حد غیرقابل پیش بینی بالا برود تا بعد وارد عمل شوند.
این در حالی است که گوشت مرغ به عنوان یکی از کالاهای اساسی سبد خانوار بعد از گوشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما حالا گوشت قرمز و گوشت مرغ با گرانی مواجه شده اند و این موضوع سبب می‌شود که این دو محصول پروتئینی کمتر مورد استقبال برخی از اقشار جامعه قرار بگیرد و سرانه مصرف آن را پایین بیاورد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت افغانی افغانستان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۸۳۹ تومان است که نسبت به روز گذشته ۳ تومان (۰.۳۶ درصد) کاهش یافته است. هر واحد افغانی افغانستان، روز گذشته با قیمت ۸۴۲ تومان معامله می‌شد.

امروز افغانی افغانستان در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت افغانی افغانستان که دیروز با کاهش قیمت ۵ تومانی به ۸۴۲ رسیده بود، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۳ تومانی (۰.۳۶ درصد) به ۸۳۹ رسید.

بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳۹ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۸۳۹ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۱.۷۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۲۰.۷۲ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت افغانی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • روند کاهشی نرخ ارز ادامه دارد؟
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول