Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حسین ظریف منش، مدیر عامل بنیاد غدیر در نشست خبری که به مناسبت عید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت برگزار شده بود با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اتصال رسالت و امامت از عید قربان تا عید غدیر اظهار کرد: بعضی‌ها که از سال پیش این دهه را دهه امامت و ولایت پیشنهاد دادند که پیشنهاد بسیار خوبی بود و در این راستا با توجه به اینکه فلسفه غدیر یک الگوی مدیریتی برای اداره جامعه است از آن زمان تاکنون ما نیز بر روی این فلسفه کار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دهه نهادهای سازمانی و مذهبی، هیئت‌ها، مساجد بر روی تکریم این ایام کار کرده و برنامه‌های مختلفی را ارائه می‌دهند.

وی در ادامه به عناوین دهه امامت و ولایت پرداخت و گفت: این دهه از روز پنج شنبه مصادف با روز عرفه با عنوان ولایت، معرفت و محبت نامگذاری شده است که در آن بر ضرورت معرفت افزایی نسبت به غدیر، امامت و ولایت تاکید می‌شود، همچنین روز جمعه مصادف با عید سعید قربان با عنوان بندگی و اطاعت نامگذاری شده که به تبیین فلسفه امامت و فضائل امیر المومنین(ع) تاکید می‌شود. همچنین روز شنبه 11 شهریور ماه که با عنوان ولایت و مردم سالاری دینی نامگذاری شده است بر محتوای انقلاب اسلامی به عنوان امتداد غدیر، مردم سالاری دینی و تبیین عدم جدای دین از سیاست تاکید شده است.

ظریف منش با اشاره به عنوان روز چهارم دهه امامت و ولایت با عنوان ولایت، بصیرت، دشمن ستیزی گفت: این روز مصادف با روز ملی مبارزه با استکبار انگلیس و شهادت رئیس علی دلواری بوده که در این روز نقش بصیرت در ولایت پذیری، نقش بصیرت در شناخت دشمن و مقابله با آن، نقش ولایت و امامت در مقابله با استکبار تبیین می‌شود. همچنین در روز دوشنبه 13 شهریور ماه که با نام ولایت محور وحدت اسلامی نامگذاری شده است به تبیین اهمیت و ضرورت شیعه و سنی تاکید شده است چرا که امیر المومنین(ع) محور وحدت بین شیعه و سنی بوده ضمن این که در این روز از شیعیان مظلوم یمن و بحرین حمایت می‌شود.

مدیر کل بنیاد ملی غدیر عنوان کرد: سه شنبه 14 شهریور ماه با عنوان روز قرآن و عترت نامگذاری شده است این روز براساس حدیث ثقلین در نظر گرفته شده و در این روز به تبیین آیات قرآن پیرامون امامت و ولایت امیر المومنین(ع) و تبیین عدم جدای قرآن و حدیث پرداخته می‌شود ضمن اینکه در این روز برنامه‌های مختلف قرآنی در سراسر کشور اجرا می‌شود، همچنین در روز چهارشنبه 15 شهریور ماه که مصادف با روز ولادت امام هادی(ع) است با عنوان ولایت، هدایت و عزت اسلامی نامگذاری شده و در این روز به ترویج زیارت غدیریه امام هادی(ع)، جامعه کبیره، بیان سیره امام هادی(ع) و بیان فضائل این امام معصوم پرداخته می‌شود.

وی یاد آور شد: روز هشتم دهه کرامت که 16 شهریور ماه برگزار می‌‌‌شود با عنوان دفاع از حریم ولایت نامگذاری شده است بر ضرورت مجاهدت در حفظ و گسترش حقیقت غدیر تاکید شده و در این روز از شهدای سادات و شهدا مدافع حرم تجلیل شده و همزمان گلزار شهدا غبار روبی و گلباران می‌شود. روز پنج شنبه 17 شهریور ماه با عنوان ولایت، مهدویت و عدالت نامگذاری شده است که در این روز به تبیین نسبت غدیر و مهدویت پرداخته شده ضمن اینکه حضرت علی(ع) به عنوان مظهر عدالت و امام زمان به عنوان برپا کننده عدالت بر نقششان تاکید می‌شود در روز پایانی که مصادف با روز عید سعید غدیر با عنوان عید غدیر، امامت و ولایت نامگذاری شده و در این روز بر ظرفیت افزایش معرفت جامعه نسبت به غدیر، تبیین فلسفه غدیر، ترویج آداب غدیر، نیاز امروز جامعه بشری تاکید می‌شود.

ادامه دارد..............

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر

حوالی ساعت ۱و ۳۰ دقیقه بامداد روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در بلوار غدیر محدوده دانشگاه قم در اثر برخورد یکدستگاه سواری پژو پارس با یک جوان  حدودا ۱۷ ساله، یکی دیگر از خانواده‌های شهرمان داغدار شد.

در بررسی اولیه، سرعت بالای سواری پژو موجب بروز این حادثه تلخ بوده است. علت دقیق حادثه پس بررسی‌های تکمیلی توسط پلیس به مراجع قضایی اعلام می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • فعالیت۷۰هزار کارگردرگرگان/کارگران نقش مهمی درتولیدومهارتورم دارند
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج