Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری گفت: بودجه اجرای طرحهای نوین آبیاری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ برابر شده است و هیچ کمبودی در تامین منابع اعتباری نداریم. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما علی مراد اکبری در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه امسال ۳۲۸۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و بودجه عمومی دولت برای طرحهای نوین آبیاری اختصاص یافته است افزود: در ۵ ماه گذشته ۵۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش روشهای نوین آبیاری قرار گرفته و قرار است تا پایان سال به ۱۴۰ هزار هکتار افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در سه سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۶۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش روشهای نوین آبیاری قرار گرفته است.
معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: امسال ۹۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرحهای حفاظت و افزایش بهره وری در بخش آب و خاک اختصاص یافته که تاکنون در تاریخ وزارتخانه بی سابقه بوده است.
اکبری گفت: افزایش بهره وری آب از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است بنابراین ۸۰ درصد بودجه کل وزارتخانه به اجرای این طرح‌ها اختصاص یافته است.
وی همچنین از اجرای طرحهای احداث کانال انتقال آب برای مقابله با ریزگرد‌ها در غرب و جنوب کشور خبر داد و افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی استان خوزستان در محدوده کانون ریزگرد‌ها قرار دارد که تاکنون عملیات انتقال آب در ۴۲ هزار هکتار از این اراضی انجام شده است.
معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح کانال انتقال آب تخصیص یافته است.
اکبری افزود: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تاکنون در ۵ هزار هکتار از کانون ریزگرد‌ها در استان خوزستان نهال کاری کرده است و امسال در صورت تامین اعتبار طرح در ۳۰ هزار هکتار انجام می‌شود.
وی گفت: برای انتقال کانال آب به ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی کانون ریزگرد‌ها در استان خوزستان از حق آبه سازمان شیلات استفاده شد و ۲۰ مترمکعب از ۴۰ متر مکعب حق ابه آن‌ها به اجرای طرح اختصاص یافت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پارسال با ورود دستگاه قضایی بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان که مورد تعرض و تصرف عده‌ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی رفع تصرف شده است.

وی اضافه کرد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بیش از ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در هزار و ۱۳۷ فقره به مساحت بیش از هزار و ۲۴۷ هکتار بود.

عتباتی همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی طی پارسال نیز پرداخت و افزود: دستگاه قضایی استان پارسال به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان و شهرستان‌ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲ هزار و ۶۸۶ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی کرد.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار به تعداد هزار و ۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی جلوگیری کرد.

عتباتی همچنین با اشاره به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی گفت: پارسال بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان رفع تصرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ