Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برای توسعه بخش کشاورزی استان ۲۱ سند تدوین و به تصویب رسیده است .

به گزارش قدس آنلاین، رضا نجفی افزود: تغییر الگوی کشت و توسعه کاشت محصولات گلخانه‌ای متناسب با شرایط اقلیمی منطقه، یک نیاز ضروری در بخش کشاورزی استان است.

نجفی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان دارای تنوع اقلیمی بسیار مناسبی است، ادامه داد: به واسطه وجود شرایط آب و هوایی مناسب امکان پرورش و تولید تمامی محصولات گرمسیری، معتدل و سردسیری در این استان وجود دارد که این قابلیت در نوع خود و با مقایسه با سایر استان ها منحصر به فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این تنوع موجب شده است تا در شمال استان شاهد تولید انگور یاقوتی زودرس و در جنوب استان شاهد تولید میوه های گرمسیری از قبیل چیکو، انبه، گواوا و موز و خرما باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان استعدادهای فراوان در زمینه کشاورزی دارد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین راه رونق کشاورزی استان، استفاده بهینه از آب و خاک، اجرای طرح‌های نوین آبیاری به ویژه انتقال آب با لوله، توسعه صنعت بیمه آب و خاک کشاورزی است.

وی تاکید کرد: سهم عمده ای از اشتغال استان وابسته به بخش کشاورزی است.

رئیس جهادکشاورزی استان در ادامه به پروژه های افتتاحی هفته دولت نیز اشاره کرد و گفت: هفته دولت ۲۶۰ پروژه بخش کشاورزی در سطح استان سیستان و بلوچستان آماده افتتاح و بهره برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به دو پروژه ملی که بر توسعه بخش کشاورزی بسیار مهم و اساسی است افزود: سامانه مدار بسته انتقال آب با لوله به شمال استان و اجرای سیستمهای نوین آبیاری در سطح یکصد هزار هکتار در سطح استان از جمله طرحهای اساسی در استان می باشد که در دست اجرا است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزایش ظرفیت تولید گوشت مرغ از ۲۲ هزار تن در سال ۹۲ به ۴۶ هزار تن در سالجاری، افزایش تولید تخم مرغ از ۴هزار و ۲۰۰ تن در سال ۹۲ به ۱۵ هزار و ۲۰۰ تن در سال ۹۶، افزایش بسته بندی و نگهداری خرما از ۴۲ هزار تن به ۱۲۰ هزار تن را از دستاوردهای دولت در ۴ ساله گذشته اعلام کرد.

نجفی بیان کرد: خرید گندم از ۱۹ هزار تن در سال ۹۲ به ۷۶ هزار تن در سالجاری رسیده است و صادرات خرما با ۱۰ برند به ۱۲ کشور جهان ارسال می شود.

وی سرمایه‌گذاری ۴۳۲ میلیارد تومانی طی ۴ سال دولت معادل سرمایه گذاری ۱۵ ساله در بخش عنوان کرد که ۱۲۳ میلیارد تومان آن سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادلات مرزی بیش ازیک میلیون تن محصولات کشاورزی ازسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۹۵۲ هزار و۳۸۷ تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرز‌های رسمی استان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شده است.
سیدحسینی افزود: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات یک میلیون و۴۷۷ هزار و ۷۰۲ تن کالا‌های شامل موز، انبه، برنج، ذرت، نهاد‌های دام وطیور و کنجد و بیش‌از ۳۹۳ هزار و۸۷۹ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، دانه گشنیز و سیب درختی است.
وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در یک سال گذشته که از مرز‌های رسمی انجام شده را بیش از ۵۳ هزار تن اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند
  • رسالت همه فعالین اجتماعی نشان‌دادن چهره واقعی سیستان و بلوچستان است
  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان
  • مبادلات مرزی بیش ازیک میلیون تن محصولات کشاورزی ازسیستان وبلوچستان
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان