Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این طرح ها در بخش های صنعت و معدن، حمل و نقل، انرژی، مسکن، عمران شهری و روستایی، ارتباطات، آموزش، کشاورزی، منابع طبیعی، بهداشت و درمان، بازرگانی و تعاون، آب، تربیت بدنی، فرهنگ و هنر، رفاه و تامین اجتماعی و محیط زیست بوده اند.
استاندار هرمزگان درباره طرح های عمرانی اجرا شده دراین استان گفت: طرح هایی که توسط دولت اجرا شده توانسته اند چهره استان را در ابعاد گوناگون تغییر داده و امید مردم را به بهبود شاخص های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جاسم جادری اضافه کرد: خشکسالی های 18 ساله موضوع آب را به یکی از چالش های مهم در هرمزگان تبدیل کرده و باعث شده بسیاری از روستاهایی که در گذشته با مشکل کمبود آب روبه رو نبودند با این چالش جدی روبه رو شوند.
وی ادامه داد: بسیاری از چشمه ها، قنات ها و چاه های آب در این خشکسالی خشک شده و یا با افت شدید یا شوری آب روبه رو شده اند.
استاندار هرمزگان ابرازداشت: دولت ها هر کدام برای کاهش این مشکل دست به اقدام هایی زدند ولی در زمان تحویل دولت از سوی رئیس جمهوری در سال 92 به 450 روستا با تانکر آبرسانی سیار انجام می شد که دولت تدبیر و امید توانست با اجرای طرح هایی هم چون احداث آبشیرین کن ها تعداد آن ها را به 100 روستا کاهش دهد.
وی اشاره کرد: 18 سایت آب شیرین کن سالانه 11 میلیون مترمکعب آب تولید می کنند و 10 سایت آب شیرین کن در حال احداث است.
استاندار به ضرورت احداث و تکمیل بزرگراه ها در هرمزگان به عنوان اصلی ترین پایگاه واردات و صادرات کالا به کشور اشاره کرد وگفت: در حال حاضر بزرگراه بندرعباس - حاجی آباد - سیرجان به طور کامل در حال استفاده است و بزرگراه بندرعباس -بندرلنگه - پارسیان - عسلویه نیز در مرحله احداث قرار دارد که تکمیل آن کمک شایان توجهی به پیشرفت بزرگراه ساحلی در جنوب کشور می کند.
وی ادامه داد: بخش زیادی از بزرگراه بندرعباس - رودان - کهنوج در استان هرمزگان احداث شده و در حال استفاده است و مطالعه ایجاد پل دوم آب نما نیز برای ادامه این بزرگراه انجام شده است.
وی ابرازداشت: بزرگراه میناب - جاسک با توجه به طرح های توسعه ای مکران مورد توجه دولت قرار دارد که مراحل آن بر اساس زمان بندی ها انجام می شود.
جادری موضوع تولید انرژی برق را مورد اشاره قرار داد و گفت: هرمزگان به دلیل اهمیت راهبردی خود در زمینه های مختلف از جمله صنایع معدنی و فلزی ، تجارت و اجرای طرح های ملی در آن دارای جایگاه ویژه ای در برنامه ریزی های کلان است که این امر نیاز استان را به انرژی روزافزون کرده است.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: احداث صنایع انرژی بر در پارسیان و هم چنین برنامه ملی توسعه سواحل مکران هم بر ضرورت افزایش تولید انرژی برق افزوده که این امر باعث شده دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به این بخش داشته باشد.
به گفته جادری، احداث نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک با سرمایه گذاری روسیه در همین راستا در حال انجام است که براساس زمان بندی ها پنج سال آینده آماده بهره برداری می شود.
وی یادآور شد: هم چنین دولت تدبیر و امید در مدت فعالیت خود با سرمایه گذاری های انجام شده توانست میزان تولید انرژی برق در هرمزگان را از 2 هزار و 300 مگاوات به 998 مگاوات برساند.
استاندار وجود مدارس تخریبی را از معضل های مهم بخش آموزش هرمزگان برشمرد و گفت: کلاس های تخریبی وضعیت نامناسبی را برای دانش آموزان، معلمان و آموزش و پرورش استان ایجاد کرده و یکی از دغدغه های مهم مسئولان استان محسوب می شوند.
جادری خاطر نشان کرد: دولت یازدهم تعداد کلاس های درس نوسازی شده را از سال 92 تا 96 با نوسازی 900 کلاس درس از یک هزار و 838 کلاس درس نوسازی شده به 2 هزار و 738 کلاس درس رسانده است.
وی اشاره کرد: همچنان 919 مدرسه درقالب چهار هزار و 25 کلاس درس استان تخریبی و غیراستاندارد است که بازسازی و مقاوم سازی آنها به 440 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان نیز در خصوص طرح های عمرانی انجام شده در این استان گفت: دولت تدبیر و امید در مدت فعالیت خود موفق به سرانجام رساندن سه هزار و 426 طرح عمرانی با هزینه هفت هزار و 195 میلیارد تومان شده است.
علیرضا مدرس اظهار داشت: دولت با اجرای طرح های عمرانی مهمی چون نیروگاه سیکل ترکیبی گنو که برای آن هفت هزار میلیارد ریال هزینه شده و نیروگاه تولید همزمان آب و برق در شهرستان قشم با 72 میلیون یورو توانست میزان تولید برق در هرمزگان را از 2 هزار و 373 مگاوات سال 92 به سه هزار و 70 مگاوات در سال جاری برساند.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری های بزرگ 270 میلیارد تومانی برای ایجاد پست های توزیع برق در سال های 92 تا 96 انجام شد و 198 میلیارد تومان سرمایه گذاری هم در بخش خطوط انتقال توزیع انجام شد.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: نیروگاه های بندرعباس، هرمزگان و دیزلی با ظرفیت تولید 2هزار و 373 مگاوات تا سال 91 وظیفه تولید و تامین برق هرمزگان و استان های همجوار را بر عهده داشتند که از سال 92 تا 96 نیروگاه گنو با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال و ظرفیت 648 مگاوات و نیروگاه مپنا با ظرفیت 50 مگاوات که 30 درصد بر ظرفیت تولید برق هرمزگان افزودند در این دولت به بهره برداری رسید.
به گفته مدرس، 26 پروژه خط انتقال و فوق توزیع با ظرفیت 2 هزار و 818 مگاوات آمپر و 9 طرح خط انتقال و فوق توزیع به طول 293 کیلومتر و ارزش 674 میلیارد ریال در این دولت انجام شد.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به احداث بزرگراه ها اشاره کرد و گفت: افزون بر 218 هزار و 681 تن کالای نفتی و غیر نفتی تنها ظرف مدت 2 ماه در بندر بزرگ شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده که بیشتر آن ها توسط کامیون ها از محورهای مواصلاتی هرمزگان جابجا می شوند.
مدرس اضافه کرد: 277 هزار و 585 وسیله نقلیه تنها در مرداد ماه جاری در محور بندرعباس - بندر شهیدرجایی تردد کرده اند که این نشان از اهمیت این استان در زمینه حمل و نقل دارد و متناسب با همین اهمیت نیاز به افزایش طول بزرگراه های استان احساس می شود.
وی یادآور شد: دولت تدبیر و امید با توجه به این نیاز روز افزون برای جابه جایی کالا در مدت فعالیت خود از سال 92 تا 96 برای افزایش طول بزرگراه ها تلاش و فعالیت کرده و توانسته 141 کیلومتر بر آن بیفزاید و طول بزرگراه های هرمزگان را به 589 کیلومتر برساند.
به گفته سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان، طول شبکه راه های اصلی استان نیز در مدت چهار سال فعالیت دولت یازدهم با احداث 96 کیلومتر راه اصلی از 443 کیلومتر به 539 کیلومتر رسیده است.
وی ابراز داشت: 898 کیلومتر راه روستایی آسفالته در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید احداث شده و طول بشکه راه های روستایی از سه هزار و 407 کیلومتر به چهار هزار و 305 کیلومتر افزایش یافت.
هرمزگان به دلیل موقیعت راهبردی خود در طرح های کلان دارای جایگاه ویژه ای است به گونه ای که طرح های صنعتی دارای ابعاد ملی در این استان اجرا می شود.
از بین طرح های بزرگ صنعتی که در دولت تدبیر و امید به سرانجام رسیده اند می توان به پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس که با اعتباری افزون بر 2 هزار و 310 میلیون یورو احداث شده و بدست رئیس جمهوری به بهره برداری رسید اشاره کرد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان در این ارتباط گفت: این پالایشگاه پس از به بهره برداری رسیدن مراحل نهایی خود روزانه 360 هزار بشکه میعانات گازی پالایش می کند و میانگین تولید بنزین کشور از از 65 تا 66 میلیون لیتر به 211 میلیون لیتر خواهد رساند و 14 میلیون لیتر بر ظرفیت تولید گازوئیل کشور می افزاید.
خلیل قاسمی ادامه داد: وجود منبع عظیم آبی خلیج فارس و دریای عمان احداث کارخانه های فولاد ، روی ، آلومینیوم و سایر صنایعی که به مصرف بالای آب نیاز دارند را مقرون به صرفه و اقتصادی کرده است و در حال حاضر شاهد احداث و آماده بهره برداری شدن طرح توسعه برکیت آهن اسفنجی با ظرفیت اسمی یک و نیم میلیون تن و اعتباری افزون بر 740 میلیارد تومان هستیم.
وی ادامه داد: طرح های بزرگ دیگری نظیر بارگیری ، انتقال و نصب سکوی مرحله 18B پارس جنوبی با اعتبار 142 میلیون دلار و افزایش تولید فولاد از یک میلیون و 800 هزار تن به سه میلیون تن در سال 95 با بهره برداری از مجتمع فولاد کاوه جنوب که دارای ظرفیت تولید یک میلیون و 200 هزار تن است و همچنین رسیدن ظرفیت تولید آهن اسفنجی از سه و نیم میلیون تن به پنج میلیون تن است در هرمزگان اجرا شده است.
قاسمی اضافه کرد: استقرار صنایع انرژی بر پارسیان تحول شگرفی را در زندگی ساکنان منطقه غرب هرمزگان ایجاد می کند و همچنین با پیشرفت برنامه توسعه سواحل مکران چنین تحولی را در منطقه شرق هرمزگان شاهد خواهیم بود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین تمرکز صنایع در منطقه غرب شهر بندرعباس است که انجام پروژه های بزرگ صنعتی در شرق و غرب استان توازنی در اجرای طرح های صنعتی هرمزگان ایجاد خواهد کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز با اشاره به طرح بزرگ مسکن مهر در هرمزگان گفت: 53 هزار و 463 واحد مسکن مهر باید به متقاضیان تحویل شود که در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت هرمزگان 32 هزار و 771 واحد به متقاضیان تحویل شده است.
غلامحسین شیری اضافه کرد : 18 هزار و 771 واحد مسکن مهر توسط دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید که 60 درصد مسکن مهر تحویلی درشهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت را شامل می شود.
وی خاطر نشان کرد: 11 هزار و 668 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت هم در این دولت به متقاضیان تحویل شده است.
هرمزگان در 18 سال گذشته به دلیل خشکسالی های پیاپی و کاهش نزولات جوی به شدت با کاهش منابع آبی روبه رو است و آب دشت های استان کاهش چشمگیر و محسوسی داشته اند به گونه ای که 365 چاه آب آشامیدنی ، 18 دهنه چشمه و قنات خشک شده و 135 حلقه چاه اُفتی بین 30 تا 70 درصد داشته اند و تمام 74 دشت موجود هرمزگان دارای بیلان منفی ، 38 دشت ممنوعه و مابقی دشت ها شور هستند.
این شرایط اجرای طرح های نوین آبیاری برای جلوگیری از وارد آمدن فشار بیشتر به منابع آبی استان و افزایش راندمان را ضرروی کرده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: بیش از 96 هزار هکتار از زمین های کشاورزی هرمزگان به شبکه آبیاری نوین مجهز شده که 25 هزار هکتار آن در دولت تدبیر و امید انجام شده است.
ناصر حیدری پوری با بیان اینکه وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان 154 هزار هکتار است، افزود: در مدت 17 سال قبل از آن تنها 65 هزار هکتار به این سامانه مجهز شده بودند.
وی ادامه داد: علاوه بر آبیاری تحت فشار دستاوردهای خوبی در زمینه شیلات کسب شده و ولید لاور میگو از 363 میلیون قطعه در سال 92 به یک هزار و 70 میلیون قطعه در ابتدای سال 96 رسیده و تولید میگوی پرورشی هم از سه هزار و 200 تن در سال 92 به 9 هزار تن در ابتدای سال جاری رسیده که نشان دهنده حجم بالای کارهای صورت گرفته در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید است.
3219/6048/1352
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار: محمد جهانگیریان

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ بهرامعلی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت:پنج پاسگاه محیط بانی در این استان آماده بهره برداری است که امروز پاسگاه محیط بانی شهید جعفری  درپارک ملی صیدوا با ۱۲۰ مترمربع مساحت با کاربری حفاظتی به بهره برداری رسید.
ظاهری افزود: هزینه بهره برداری از این پاسگاه بیش از ۳۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات دوراول سفر رئیس جمهوری به استان تامین شده است.
پارک ملی صیدوا با مساحت هشت هزار هکتار با تنوع گیاهی و جانوری بالا زیستگاه بسیار مناسبی برای حیات وحش مانند انواع قوچ و میش، کل و بز، آهو، خرس قهوه ای، پلنگ ایرانی، گربه پالاس است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشوردر حاشیه افتتاح این پاسگاه محیط بانی  گفت: ذخیرگاه پارک ملی صیدوا ظرفیت زیادی دارد و در طرح جامع  محیط زیست از این ذخیره گاه ها حمایت می شود .

سلاجقه با بیان اینکه تامین نیروی انسانی در بحث حفاظت محیط زیست برای ما ارزش و اهمیت زیادی دارد افزود: برای کاهش مجروحان و شهدای حوزه حفاظت محیط زیست سعی می‌شود از ظرفیت پهپادی استفاده شود.
وی در خصوص حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به عنوان یکی از گونه‌های نادر جانوری گفت: اقدامات خوبی از سوی حفاظت محیط زیست و نیز اداره راه انجام شده، اما نیازمند حمایت  های مالی بیشتر از منابع استانی هستیم .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • بهره برداری از عملیات تعریض مرحله نخست پل فلاورجان تا پایان سال
  • ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • بزودی؛ بهره برداری از جاده احمدآباد ورامین