Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@17:02:04 GMT

رئیسی: ولایت‌مدار باشیم نه ولایت‌شعار

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۵۹۰۵۸

تولیت آستان قدس رضوی مشکلات کشور را زیبنده نظام ندانست.

خبرگزاری فارس:تولیت آستان قدس رضوی مشکلات کشور را زیبنده نظام ندانست.حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه گذشته در جمع مردم بیرجند، اظهار داشت: در روایات دینی تأکید شده که حجت خدا را بشناسیم و کسی که در راه شناخت حجت خدا بر امام و مقتدای خود کوتاهی کند و در جهت معرفت و شناخت برنیاید مورد نکوهش اولیای دین و خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، مرگ را عصاره حیات دانست و بیان کرد: کسی که از قدرت تعقل و تدبر بهره‌مند نباشد با سایر موجودات عالم فرقی ندارد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امام باقر(ع) به ما آموختند که بعد از نماز از خداوند معرفت و شناخت بخواهید، با طرح سؤالاتی به سخنانش اینگونه ادامه داد: آیا کسانی که امام علی(ع) را نشناختند و امام حسن(ع) را خانه‌نشین کردند کفار بودند یا آن دسته از مسلمانانی که معرفتی نسبت به مقتدای خویش نداشتند؟

رئیسی تبیین کرد: افرادی که مقابل امام حسین(ع) صف‌آرایی کردند کفار نبودند، بلکه کسانی بودند که حجت خدا را نشناختند.

وی با اشاره به اینکه تبیین دین و آیات قرآن کریم از زمان امام محمدباقر(ع) شکل گرفت، اضافه کرد: احادیثی که از امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع) به ما رسیده است بیشتر از احادیثی است که از زمان پیامبر اسلام(ص) تا زمان امام عصر(عج) بوده است.

* فرهنگ دینی و تشیع را مرهون آموخته‌های امام باقر(ع)

تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد: فرهنگ دینی و تشیع را مرهون آموخته‌های امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هستیم، بنابراین معرفت اینان بسیار مهم است.

رئیسی یادآور شد: ائمه اولیای دین، مصباح هدایت و نورافکنانی هستند که برای انسان جاده زندگی را روشن می‌کنند و انسان با شناخت اولیای دین، راه را پیدا و دوست را از دشمن تشخیص می‌دهد.

وی تشریح کرد: افرادی که در طول تاریخ دچار انحراف شدند و در مقابل حجت الهی شمشیر کشیدند چشم سر داشتند اما چشم دلشان کور بود.

تولیت آستان قدس رضوی، ائمه اطهار(ع) را بهترین الگو برای انسان‌ها دانست و تبیین کرد: دلیل اینکه از آن‌ها الگوپذیری نمی‌کنیم این است که معرفت نسبت به آن‌ها نداریم.

* تغذیه فکری و فرهنگی مهم‌ترین نیازهای انسان

رئیسی، تغذیه فکری و فرهنگی را از مهم‌ترین نیازهای انسان عنوان و مطرح کرد: باید قسمتی از زندگی را به کسب معرفت اختصاص دهیم.

وی افزود: جریان‌های مستکبر و خودخواه به دنبال این است که انسان به معرفت دست نیابد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: امروزه نظام استکباری با سینمای هالیوودی و ماهواره‌ها می‌خواهد به عالم القا کند که شما توانایی ندارید و باید نظام استکباری را بپذیرید و در جهل بمانید.

رئیسی با اشاره به اینکه امام محمدباقر(ع) از جامعه بشری می‌خواهد که قدرت تحلیل و تعقل پیدا کنند، ادامه داد: امروزه امامان از ما می‌خواهند که با ظلم مبارزه کرده و جهل زدایی کنیم.

* فهم ملت ایران ثمره نهضت عاشورا است

وی، بیداری کشورهای اسلامی را مرهون خون شهدا و جریان عاشورا دانست و اضافه کرد: فهم ملت ایران ثمره نهضت عاشورا است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) با وجود خون شهدا توانست انسان‌ها را بیدار کند، اظهار داشت: مردم ایران در تمام عرصه‌ها نشان دادند در عمل راه را می‌شناسند و می‌توانند دوست را از دشمن تشخیص دهند.

رئیسی با اشاره به اینکه بحث محرومیت بحث کمبودها نیست، خطاب به مردم بیان داشت: هر جا ظلم و دشمن دیدید باید دشمن‌ستیزی پیشه کنید و نگذارید ظلم پا بگیرد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: شهید حججی حجتی از سوی خدا بود که باید الگو قرار گیرد.

* ولایت‌مدار باشیم نه اینکه ولایت شعار باشیم

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: امروزه آثار انقلاب اسلامی و آموزه‌های امام محمدباقر(ع) در جای جای دنیا آشکار است، بنابراین باید ولایتمدار باشیم نه اینکه ولایت‌شعار باشیم.

رئیسی در پایان افزود: زیبنده نیست با این همه رشادت و امتحان پس دادن در مسیر الهی شاهد مشکلاتی در کشور باشیم، بنابراین هر کاری جهت باز شدن گره‌های خراسان‌جنوبی از ما برآید در جهت آن تلاش می‌کنیم.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشترک اعضای هیئت وزیران به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

رئیس جمهور در این مراسم طی سخنانی خطاب به این مدیران عالی دولت بیان کرد: باید با مردم به‌صورت مداوم ارتباط داشته باشید؛ خصوصاً مردمی که در اجتماعات مسئولان شرکت هم نمی‌کنند که باید این عزیزان هم مورد رسیدگی قرار بگیرند.

وی در خصوص انتخابات ۱۴۰۲ افزود: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. مردم ما در اجرا و نظارت دخیل هستند و امیدواریم این انتخابات هم باشکوه برگزار شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال، خاطر نشان کرد: باید تمامی بخش‌ها برنامه داشته باشند و طبق آن به‌سوی تحقق شعار سال که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حرکت کنند.

خبر در حال تکمیل...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخاباتی باشکوه رقم بزنند
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • آیین سوگواری شهادت ششمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) در خراسان رضوی
  • سرباز سابق ارتش اسرائیل : نباید فراموش کنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار (فیلم)
  • (ویدئو) فراموش نکنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار
  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • تمایل به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت را دارم