Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: اگر قرار باشد همین روندی که در ۴ سال گذشته وجود داشته ادامه پیدا کند نه تنها مشکلات کاهش پیدا نخواهد کرد بلکه روز به روز با مشکلات بیشتری روبه‌رو خواهیم شد.

به گزارش گروه رسانه های بی‌باک، سیدمحمدحسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگوبافارس، با اشاره به شروع کار دولت دوازدهم گفت: کشور امروز با مشکلات جدی روبه‌رو است و اگر دولتمردان بخواهند به کارهای متفرقه و روزمره خودشان اکتفا کنند قطعاً نمی‌توانیم از این مشکلاتی که رودرروی مردم است، رهایی پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* برای رفع مشکلات مردم نیاز به عزم، اراده و کار جهادی است

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: برای رفع مشکلات مردم حتماً به یک عزم، اراده جدی، وقت‌گذاری و کار جهادی گسترده نیاز است و بعد از آن هم باید یک نظارت مستمر بر زیرمجموعه‌ها وجود داشته باشد که نه تنها خودشان فعال باشند بلکه همه مدیران میانی و همه کارکنان فعال باشند و از کار مردم گره‌گشایی کند و بتوانند سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را عملیاتی و اجرایی کنند.

وزیر اسبق ارشاد تصریح کرد: اگر قرار باشد همین روندی که در 4 سال گذشته وجود داشته ادامه پیدا کند نه تنها مشکلات کاهش پیدا نخواهد کرد بلکه روز به روز با مشکلات بیشتری روبه‌رو خواهیم شد.

حسینی یادآور شد: در کشوری که مردم آن انقلاب کردند لازمه استمرار انقلاب، داشتن روحیه انقلابی است ما هم در داخل با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و هم در خارج فشارهایی وارد می‌شود این مسئله می‌طلبد که یک کار شبانه‌روزی و بی‌وقفه انجام شود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: افرادی که روحیه دوندگی و تلاش را ندارند نمی‌توانند کشور و مجموعه خودشان را برای کارهای بزرگ بسیج کنند، نمی‌توانند گره مشکلات مردم را باز کنند.

* دولت برای رفع مشکلات و رونق اقتصادی به فرامین و نصایح دلسوزانه مقام معظم رهبری عمل کند

وی گفت: مقام معظم رهبری در دولت‌های گذشته هر وقت می‌دیدند وزرا پرکار و پرتلاش هستند آنها را تشویق می‌کردند و تاکید داشتند که این روش بایستی ادامه پیدا کند، امروز هم امیدواریم دولت به فرامین و نصایح دلسوزانه مقام معظم رهبری که به نفع کشور و دولت است، عمل کند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به 12 توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت دوازدهم، اضافه کرد: دولت اگر می‌خواهد در کارنامه‌‌اش نقاط عطفی داشته باشد باید به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب عمل کند تا ان‌شاءالله شرایط بهتری در کشور حاکم شود و رونق اقتصادی را شاهد باشیم.

وی افزود: امیدواریم با تلاشی که در دولت صورت می‌گیرد حداقل به وعده‌هایی که خودشان دادند عمل شود، طبق وعده دولت سالانه قرار است یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شود، وزارتخانه‌های مختلف هم برنامه‌هایی را ارائه کردند که امیدواریم به این وعده‌ها و برنامه‌ها عمل کنند.

حسینی با بیان اینکه در 4 سال گذشته خیرخواهانه و مشوقانه نقدهایی از سوی دلسوزان نظام مطرح شد، گفت: به جای اینکه این حرف‌ها و نقدها با سعه‌صدر شنیده شوند و دیدگاه و راهکارها جمع‌آوری شوند متأسفانه با تخریب و تمسخر و تحقیر مواجه شدند.

وی افزود: قالب افرادی که انتقاد می‌کردند از دلسوزان مصالح کشور و منافع مردم بودند ولی متاسفانه در دوره قبل آنها را متهم می‌کردند به اینکه اینها خواهان باقی ماندن تحریم‌ها و ادامه مشکلات مردم هستند و سعی می‌کردند صدای منتقدان را خاموش کنند.

* روند دولت یازدهم ادامه پیدا کند اوضاع بدتر هم خواهد شد

حسینی افزود: به طور نمونه در بحث مذاکرات هسته‌ای بارها هشدار داده شد که بررسی‌های لازم انجام شود، مذاکرات شفاف باشد، مسائل خصوصی لحاظ شود و طوری نباشد که بعداً غربی‌ها بتوانند در این مسئله برداشت خاص خودشان را داشته باشند ولیکن متأسفانه گوش شنوایی وجود نداشت.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در بحث اقتصادی هم تحلیل‌های واقع‌بینانه‌ای ارائه شد که کسی به آنها توجه نکرد اگر بخواهد این روال ادامه داشته باشد قطعاً نتیجه‌ای نخواهند گرفت و اوضاع بدتر هم خواهد شد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به تذکر رهبری به دولت در خصوص شنیدن صدای مخالف و استقبال از نقادی گفت: مقام معظم رهبری به این دلیل چنین تذکری را به دولت دادند که روحیه تحمل مخالف و نقدپذیری در همه مسئولان وجود داشته باشد.

* دوقطبی کردن فضای کشور و هجمه علیه منتقدان نتیجه‌ای نخواهد داشت

وی گفت: ما در احادیث هم داریم که « «آلةُ الریاسة سعة الصدر» یعنیابزار ریاست در این است که فرد تحمل و بردباری و ظرفیت داشته باشد. اینکه فضای کشور را دو قطبی کنند و تا هر کس نقدی کرد به وی هجمه‌ رسانه‌ای شود، نتیجه‌ای درپی نخواهد داشت.

حسینی خاطرنشان کرد: اینکه مسئولان زیر ذره‌بین نگاه تیزبین منتقدان باشند به نفع خود دولت است. برای اینکه سریعاً نقاط ضعف را برطرف کنند و اگر اشکالاتی در زیرمجموعه وجود دارد اصلاح شود. نباید این تصور وجود داشته باشد که هنوز هم در حال رقابت انتخاباتی هستند. دیگر انتخابات تمام شده و در شرایط عادی باید حرف‌ها را شنید و نقدها را پذیرفت.

وی گفت: شنیدن نقدها و نظرها به نفع همه است، ما در روایت داریم که بهترین افراد و دوستان کسانی هستند که اشکالات و نقص‌ها را می‌گویند نه کسانی که چابلوسی می‌کنند و به گونه‌ای جلوه می‌کنند که همه چیز خوب است و هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد و اوضاع گل و بلبل است آنها دارند به دولت جفا می‌کنند.

رسانه‌ها


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، دولت فدرال استرالیا و دولت ایالت کویینزلند حدود یک میلیارد دلار استرالیایی (۶۰۰ میلیون دلار آمریکایی) در یک استارت آپ رایانش کوانتومی به نام PsiQuantum سرمایه گذاری کرده اند تا نخستین رایانه کوانتومی مفید و کاربردی جهان را بسازند.

رایانش کوانتومی تاکنون به طور کلی فعالیتی مخصوص بخش خصوصی بوده که شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل، آی بی ام، مایکروسافت میلیون ها دلار در توسعه آن سرمایه گذاری کرده اند. جرمی اوبراین و تری رودلف محققان استرالیایی PsiQuantum را تاسیس کرده اند.

هرچند شرکت های درگیر ساخت رایانه های کوانتومی معتقدند نسل جدید این فناوری می تواند به سرعت مشکلات را حل کند اما تلاش های اولیه آنها برای نشان دادن عملکرد آن کاملاً با مشکلات دنیای واقعی فاصله دارد.

کتی فولی محقق ارشد این پروژه در این باره می گوید: رایانه های کوانتومی به زودی می توانند به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شوند و شیوه حل مشکلات مانند یافتن مسیرهای حمل ونقل، سازماندهی بنادر یا کنترل لجستیک برای المپیک ۲۰۳۲ بریزبن را دگرگون کند.

PsiQuantum اعلام کرده نخستین رایانه کوانتومی خطاپذیر جهان را می سازد که بدون خطا و برخلاف رایانه های کوانتومی فعلی است. این امر سبب می شود رایانه های کوانتومی برای مقاصد تحقیقات دفاعی و صنعتی کارآمد باشد.

PsiQuantum به جای استفاده از ابررساناها برای ساخت رایانه های کوانتومی، از روش همجوشی محور استفاده می کند که در آن فوتون ها به عنوان کیوبیت عمل می کنند و مانند رایانه های امروزی، روی تراشه های نیمه رسانا پردازش می شوند.

قرار است نخستین رایانه کوانتومی در مقیاس کاربردی یک میلیون کیوبیت فیزیکی داشته باشد و با استفاده از یک خنک کننده برودتی عمل می کند.

یکی از بنیانگذاران این استارت آپ اعلام کرد محققان کویینزلند از ۲۵ سال قبل روی درک فرایندهای فیزیکی رایانش کوانتومی تمرکز کرده اند. اما در دهه قبل این مشکلات قابل حل شدند.

کد خبر 6094041 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • دولت رئیسی روز به روز به مشکلات کارگران اضافه کرد
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر
  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • همه دستگاه‌ها باید به وظایف‌شان در «طرح نور» عمل کنند
  • چرا این «دوازده‌وجهی» باستان‌شناسان را حیرت‌زده کرده است؟ (+عکس)
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش