Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:09:26 GMT

۴۵۰۰ تن لیمو ترش در شهرستان دشتی برداشت می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۵۹۳۷۰

۴۵۰۰ تن لیمو ترش در شهرستان دشتی برداشت می‌شود

مدیرجهاد کشاورزی دشتی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت، چهار هزار و ۵۰۰ تن لیمو ترش از باغات شهرستان دشتی برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتی، شیر علی بهادری ظهر امروز در نشست بررسی تولید محصولات کشاورزی در شهرستان دشتی با اشاره به اینکه منطقه دشتی از قابلیت‌های مهمی در بخش کشاورزی برخوردار است، اظهار داشت: این منطقه در فصول چهار گانه تولید محصول دارد بگونه‌ای که در فصل زمستان تولید گوجه فرنگی خارج از فصل از مهم‌ترین محصولات این فصل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تولید انواع محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان دشتی، خبرداد و گفت: سالانه حدود 250 هزار تن محصولات کشاورزی سه هزار و 900 تن گوشت سفید و قرمز در دشتی تولید می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی دشتی تولید عسل و آبزیان را از دیگر قابلیت‌های شهرستان دشتی برشمرد و گفت: این شهرستان در بخش تولید مواد پروتئینی به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی و اشتغال زایی نقش خاصی در استان دارد.

بهادری با اشاره به آغاز برداشت لیمو ترش در باغات دشتی خاطر نشان کرد: این شهرستان یکی از قطب‌های لیمو ترش در سطح استان به شمار می‌رود و عمده باغات لیمو ترش شهرستان دشتی در دشت پلنگ، دهستان طسوج و لاور شرقی است.

وی با تاکید بر اینکه لیموی این شهرستان قابلیت صادرات دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه این محصول از بازار داخلی خوبی برخوردار است کمتر به کشورهای همجوار صادر می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی دشتی با اشاره به برداشت بیش از 4 هزار تن لیمو ترش از باغات دشتی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از 400 هکتار سطح زیر کشت، چهار هزار و 500 تن لیمو ترش از باغات شهرستان دشتی برداشت شود.

انتهای پیام/

R41363/P1336/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی سه شنبه شب در نشست با قائم مقام بانک صنعت و معدن کشور افزود: یکی از ظرفیت های خوب شهرستان در حوزه معدن است.

وی بیان کرد: از طرحهای اقتصادی که زمینه اشتغال جوانان فراهم می کند حمایت می شود.

فرماندار دشتی نیز گفت: ۲۵ درصد معادن استان در شهرستان دشتی است

بحرانی یادآور شد: از حمایت های بانک صنعت و معدن از طرحهای صنعتی تقدیر می شود.

کد خبر 6093650

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین