Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه؛ «مایکل فالون»، وزیر امور خارجه انگلیس، در سفر به عمان، تفاهم‌نامه‌ای با این کشور حاشیه خلیج فارس امضا کرد که به موجب آن، ناوهای انگلیسی اجازه می‌یابند از بندر «دقم» برای پهلو گرفتن استفاده کنند.

استفاده نیروی دریایی انگلیس از بندر «دقم» تا زمان استقرار یک پایگاه مشترک لجستیک با عمان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فالون در دیدار با همتای عمانی خود بر توسعه همکاری‌های مشترک میان دو کشور تاکید کرد و گفت: این تفاهم‌نامه تضمین می‌کند مهندسان انگلیسی در توسعه بندر «دقم» به عنوان یک بندرگاه استراتژیک در خاورمیانه مشارکت خواهند داشت؛ بندری که علاوه بر نیروی دریایی انگلیس، دیگران نیز از آن بهره می‌برند.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه افزود: عمان یک متحد قدیمی برای انگلیس بوده است و ما در بخش‌های دیپلماتیک، اقتصادی و مسائل امنیتی با یکدیگر همکاری‌های نزدیکی داریم. تعهد ما درباره بندر «دقم» نشان‌دهنده استحکام روابط ماست.

ناو هواپیمابر «ملکه الیزابت اچ‌ام‌اس»، به عنوان بزرگترین ناو جنگی انگلیس نیز از این پس می‌تواند در بندر «دقم» عمان پهلو بگیرد. دفتر وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد: ناو ملکه الیزابت می‌تواند از بندر «دقم» پروژه حضور در این منطقه مهم را اجرایی کند.

تکمیل پایگاه مشترک لجستیک در عمان به انگلیس اجازه می‌دهد در این کشور عربی حضور دائم داشته باشد، از آن به عنوان پایگاه دریایی استفاده کند، علاوه بر استقرار امکانات آموزشی، از آن به عنوان مرکز تدارکات کلیدی نیز استفاده کند.

وزرای دفاع انگلیس و عمان برگزاری تمرینات نظامی مشترک میان دو کشور را نهایی کردند. مانور «سیف سریع 3» با مشارکت انگلیس و عمان سال آینده در «دقم» برگزار خواهد شد.

از زمان تاجگذاری سلطان قابوس در عمان (سال 1970)، این کشور روابط نزدیکی با انگلیس برقرار کرد. ارتش انگلیس از ابتدای برقراری همکاری‌های دو جانبه، نیروهای عمانی را تحت آموزش قرار داده و در این سال‌ها تجهیزات نظامی بسیاری را به عمان فروخته است.

انتهای پیام/

استقرار ناوهای جنگی انگلیس در عمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰درصد واحدهای شوینده‌ کشور در قزوین مستقر هستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محسن رستمی، رئیس سازمان صمت استان قزوین در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه تخصصی شوینده‌ها و شیشه که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نگاه و رویکرد دولت کمک به تولیدکنندگان و صادرکنندگان است و امسال اقدامات مؤثری برای حل این مشکلات انجام شده است.

وی افزود: در استان قزوین با تعاملی که بین مدیران اقتصادی و صنعتی دولتی و بخش خصوصی ایجاد شده و با تسهیل در امور تولیدکنندگان تلاش شده گره‌گشای موانع باشیم.

محسن رستمی توجه به زنجیره ارزش را از رویکردهای سازمان صمت در سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: در برگزاری نمایشگاه تخصصی شوینده‌ها در قزوین فرصت مناسبی مهیا می‌شود تا توانمندی‌های صنعت شوینده‌ها معرفی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: حدود ۵۰ درصد واحدهای تولید شوینده‌های کشور در استان قزوین مستقر هستند و باید کمک کنیم تا زنجیره تولید این صنعت در استان کامل شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903914

دیگر خبرها

  • نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان
  • مسکو: به اخراج وابسته نظامی روسیه توسط لندن پاسخ می‌دهیم
  • نتانیاهو توافق پیشنهادی با حماس را رد کرد
  • انگلیس به ابراز نگرانی درباره عملیات نظامی اسرائیل در رفح بسنده کرد
  • زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • ۵۰درصد واحدهای شوینده‌ کشور در قزوین مستقر هستند
  • آتش‌بس کامل در غزه در مرحله دوم توافق پیش‌بینی شده است
  • توافق لوپتگی با وستهام
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان