Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در روز عید سعید قربان بیش از 30 اکیپ ثابت و سیاردراستان و شهرستان ها آماده ی خدمت رسانی به مردم هستند و12 ناظر شرعی در کشتارگاه های ذبح دام حضور دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا رفیعی‌پور، مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان، در خصوص ذبح دام در روز عید سعید قربان اظهار کرد: جلسات متعددی برای هماهنگی عید قربان گرفته شده است که اکیپ های سیار و ثابت ما در سطح استان مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اذعان کرد: جلسات داخلی وهم جلسات خارجی با دستگاه‌های زیرربط مثل نیروی انتظامی در میدان دام و کشتارگاه وجود دارد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: باتوجه به جمعیت در روز عید قربان عمده حجم کشتار در مرکز استان خواهد بود.

رفیعی پور گفت: همه ی کشتارگاه‌های استان به خیرین در روز عید قربان خدماتی ارائه خواهند داد.

وی ادامه داد: خدمات بهداشتی درهمه ی استان چه به صورت اکیپ سیار و چه به صورت اکیپ ثابت ارائه می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکهبرای حضور ناظرین ذبح بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی هماهنگی شده افزود: تمام خدمات بهداشتی و شرعی، شرایطی که ذابح باید داشته باشد مثل داشتن کارت همراه ذبح کنندگان و ... باید زیر نظر مرکز دامپزشکی استان باشد.

رفیعی پور افزود: امسال تمام سعی خود را می‌کنیم تا نواقص سال‌های گذشته برطرف شود و خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم .

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: همچنین بمناسبت عید قربان پیام‌های بهداشتی برای مردم ارسال می‌شود، رسانه‌های دیگر مثل خبرگزاری‌ها نیز با این مرکز همکاری می‌کنند و در رادیو و تلویزیون هم در این خصوص برنامه‌هایی داریم.

رفیعی پورادامه داد: از طریق مکاتبه با اتوبوس‌رانی بحث درج ناوگان عمومی را انجام دادیم واکیپ های ثابت در شبکه های دامپزشکی خدماتی ارائه می‌دهند.

وی تاکید کرد: خیرین دام ها را به کشتارگاه ها ببرند و خدمات بهداشتی را در آنجا دریافت کنند و اگر هم کسی خواسته باشد در منزل دام را ذبح کند، اکیپ های سیار دامپزشکی حاضرند لاشه ی دام، دل و جیگر را بررسی کنند که بیماری مشترک بین انسان و دام به شهروندان و خیران منتقل نشود.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی با تاکید بر این که موقع ذبح گوسفند حتما از دستکش استفاده شود گفت: باید بعد از ذبح لاشه ی دام را تا 24 ساعت داخل دمای یخچال نگه داری شود تا باعث بروز بیماری‌هایی مثل کریمه کنگو وتب مالت نشود که این نوع بیماری ها از طریق خون قابل انتقال به انسان می‌باشد.

رفیعی پوربا توجه به اینکه خیرین باید بحث بهداشت عمومی را رعایت و از ذبح در معابر خودداری کنند گفت: اگر دام در منزل ذبح می شود هم بابد خون و فضولات بلافاصله شستشو شود تا امکان انتشار بیماری وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز بیشتر و حجم عملیات کنترل های بهداشتیبیشتر در بیرجند است و پیش بینی می شود حداقل 14 اکیپ درمرکز استان فعال باشد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: اگر دام در منزل ذبح می شود مردم می توانند با تماس با شماره 1512 مرکز دامپزشکی از اکیپ های سیار دامپزشکی درخواست کنند تا لاشه را از نظر بهداشتی و بیماری ها مورد بررسی قرار دهند.

وی با اشاره به این که کارشناسان دامپزشکی در میدان ذبح دام حضور خواهند داشت ومی‌توانند معاینات پیش از کشتار را درآنجا انجام دهند گفت: بعضی از بیماران قبل ازاقدام ذبح قابل تشخیص است و کارشناسان این آمادگی را دارند که به خیرین خدمات معاینه پیش از کشتار نیز بدهند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی با توجه به این که ساماندهی محیط میدان دام انجام شده است گفت: یک اکیپ ثابت دامپزشکی نیزآنجا حضور دارند که شامل یک کارشناس و یک دکتر دامپزشکی خواهد بود.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: اکثر شهرستان ها ناظر ذبح شرعی دارند و در شهرستان هایی هم که این امکان وجود ندارد، برای نظارت با جهاد هماهنگ شده است.

رفیعی پور تصریح کرد: قطعا حدود 12 نفر ناظر ذبح شرعی در استان داریم .

وی تصریح کرد: در روز عید سعید قربان بیش از 30 اکیپ ثابت و سیاردراستان و شهرستان ها آماده ی خدمت رسانی به مردم هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سلوکانه صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از توقف فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری خبر داد.

وی گفت: این اقدام در راستای اجرای وظیفه حاکمیتی و نظارت بهداشت وفق ضوابط سازمان دامپزشکی کشور ازجمله اجرای ضوابط شیوه نامه نظارت بهداشتی با توجه به بازدید سر زده توسط کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تهران انجام شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران با تاکید به تمامی کشتارگاه‌های طیور استان تهران درخصوص رعایت شرایط بهداشتی کشتارگاه و اجرای ضوابط قرنطینه ای بهداشتی مطابق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های سازمان دامپزشکی کشور، التزام به دستور العملهای بهداشتی و حمایت از تولید بهداشتی بمنظور صیانت از حقوق عامه را ضروری دانست.

بر اساس این گزارش دامپزشکی استان تهران بنا به وظیفه ذاتی خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تهدید علیه بهداشت عمومی با واحد های متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

کد خبر 6093874

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵۲ اکیپ راهداری در محورهای استان همدان
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • پیش‌بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • پیش بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان
  • فعالیت ۶۲ شعبه سیار در دومین مرحله انتخابات گنبد
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور