Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قرار است عمليات تبادل در يکي از مناطق صحراي سوريه انجام شود. در اين منطقه يکي از اسراي مقاومت در برابر خروج اين کاروان آزاد مي شوند و پيکر دو شهيد لبناني و شهيدحججي تحويل نيروهاي مقاومت مي‌شود.
سرويس جهان مشرق - از ساعات آغازين تسليم شدن عناصر گروه تروريستي داعش در ارتفاعات شرق لبنان، مقدمات اوليه براي انتقال حدود 670 نفر از آخرين مناطق تحت کنترل داعش در منطقه حليمة قارة به منطقه البوکمال در ديرالزور واقع در شرق سوريه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بين کساني که بايد اين مناطق را ترک کنند، 331 نفر غير نظامي و تعدادي از اعضاي خانواده‌هاي تروريست‌هاي مستقر در منطقه هستند که از اين ميان 112 نفر از اردوگاه آوارگان در عرسال خارج شده اند. 308 نفر ديگر عناصر مسلح هستند که تنها با سلاح‌هاي انفرادي خود سوار اتوبوس هاي دولتي سوريه مي شوند و منطقه را ترک مي کنند. در اين منطقه 26 زخمي نيز توسط 11 آمبولانس منتقل مي شوند. عصر ديروز کاروان عناصر تروريستي از اتفاقات منطقه قلمون غربي به سمت شرق سوريه حرکت کرد و با عبور آنها از گذرگاه الشيخ علي – الروميات حضور عناصر تروريستي مسلح در طول مرزهاي لبنان و سوريه به پايان رسيد. اين کاروان در حال حاضر به باديه شرق سوريه رسيده و منتظر اقدامات بعدي براي انجام عمليات تبادل هستند.
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/mp4
اتوبوس هاي حامل داعشيان در راه T2 تدمر ومحل تبادل يک اسير و پيکر شهيدحججي و دو شهيد حزب الله
گرچه اتوبوس تروريست ها از مناطق تحت سلطه دولت سوريه عبور مي کند، قرار است عمليات تبادل در يکي ازمناطق صحراي سوريه انجام شود. در اين منطقه يکي از اسراي مقاومت در برابر خروج اين کاروان آزاد مي شوند و پيکر شهدايي از مقاومت لبنان و سوريه و همچنين پيکر شهيد محسن حججي تحويل نيروهاي مقاومت مي شود. آزمايش دي ان اي براي شناسايي پيکرهاي شهدا در اين منطقه انجام مي شود. آزادي پيکر شهيد حججي بعد از رسيدن تروريست ها به تدمر صورت خواهد گرفت.
سيد حسن نصرالله دبير کل حزب‌الله لبنان در سخنراني ديشب خود در اين رابطه گفت که حزب الله در گفت‎وگو با داعش شرط گذاشته که پيکر همه شهداي اتباع مختلف را به مقاومت تحويل دهند. مرحله اخير توافق جرود بين حزب الله لبنان و داعش مربوط به تحويل پيکر شهدا و اسير حزب الله است. وي ادامه داد: تنها اسير ما احمد المنير معتوق است و هيچ اسير سوري، ايراني و عراقي نزد تروريست‎ها وجود ندارد و آنها پيکر شهدا به جزء پيکر دو لبناني و يک ايراني را در صحرا رها کرده اند. ما با آزادي زندانيان از زندان روميه، صراحتا و به صورت مستقيم مخالفت کرديم.
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/mp4
نصرالله: پيکر شهيد حججي را تحويل مي‌گيريم
اهميت راهبردي عمليات عرسال
تروريست‌هاي داعش گرچه در منطقه عرسال محاصره شده بودند، اما موقعيت ژئوپلتيک منطقه براي عناصر داعش از اهميت ويژه‌اي برخوردار بود. اين منطقه ، منطقه‌اي کوهستاني است که در موازات مرزهاي سوريه قرار دارد. کوه هاي عرسال، غارها و مخفيگاه هايي دارند که عناصر مسلح مي توانند در آن ها مخفي شوند و به همين دليل بود که پيروزي سريع نيروهاي مقاومت در عمليات فجر الجرود در عرسال براي پيگيري ‌کنندگان تحولات امنيتي منطقه به ويژه رژيم صهيونيستي غافلگيرکننده بود و به ترس و وحشت اين رژيم از تجربه بالاي مبارزاتي حزب الله افزود.
عرسال علاوه بر اينکه کانون ناامني و لکه ننگ لبنان از جهت حضور آزادانه تروريست ها در آن بود، از اين جهت اهميت داشت که در استان بعلبک واقع شده و اين استان در واقع يکي از کانون‌هاي حضور و نفوذ حزب‌الله لبنان است.
يکسره شدن حضور نظامي تروريست ها در عرسال مي تواند حيات خلوت اين گروه ها در خاک لبنان را از بين ببرد. به همين علت بود که ارتش سوريه نيز نبرد عرسال را براي خود مهم مي دانست، زيرا در نتيجه آن جلو امدادرساني به تروريست هاي داخل سوريه گرفته مي شد.
راهبردي ترين نتيجه اي که عمليات ضد تروريستي عرسال داشت، هماهنگي هاي امنيتي بوجود آمده بين حزب الله لبنان و ارتش اين کشور و ارتش سوريه بود. رژيم صهيونيستي از ابعاد اين هماهنگي وحشت زده شده و اعتقاد دارد اين روند مستقيما بر اسرائيل تأثيرگذار است.
روزنامه صهيونيستي اسرائيل هيوم در اين رابطه مي نويسد که همکاري عملياتي کنوني بين ارتش لبنان و جزب الله و ارتش سوريه مي تواند روند تحولات سياسي لبنان را دستخوش تغيير کند. به نظر مي رسد ايستادگي دولت بشار اسد و موفقيت هاي نظامي آن در برابر عناصر مسلح باعث ارزيابي مجدد تصميم سازان بيروت در تصميمات خود شده است.

اين روزنامه صهيونيستي مي افزايد که کنترل ارتش سوريه و حزب الله در مرزهاي لبنان و سوريه با عامل ديگري در عمليات استراتژيک ايران جهت هم گرايي جغرافيايي بين تهران و بيروت تکميل خواهد شد ، لذا استقرار اين نيروها مي تواند تهديدي استراتژيک براي اسرائيل به شمار آيد.
صهيونيست ها مدعي هستند موفقيت عمليات کنوني باعث تسلط حزب الله و ارتش سوريه در مرزهاي مشترک لبنان و سوريه مي شود. و تلاش هاي شکست خورده اين رژيم براي جلوگيري از انتقال تجهيزات پيشرفته از سوريه براي حزب الله لبنان را براي تل آويو با ابهام و پيچيدگي هاي بيشتري همراه مي کند. علاوه بر اين ها صهيونيست ها وحشت دارند که عمليات هماهنگ و مشترک مذکور در آينده نزديک ضد اين رژيم نيز صورت گيرد.
رضايت عمومي و امنيت همگاني از وجود سلاح حزب الله در لبنان مولفه اي بود که با انجام دو علميات بزرگ ضد تروريستي در مرزهاي شرقي اين کشور محقق شد. به اين ترتيب ديگر هيچ گروه داخلي و بين المللي نمي تواند موجوديت سلاح حزب الله يا نقش فعال مقاومت در معادله طلايي سه جانبه استراتژي دفاعي لبنان را ناديده بگيرد و کسي از ميان افکار عمومي لبنان اين سلاح را براي امنيت کشور مخرب نمي داند. به اين ترتيب بحران سوريه که تا چندي پيش رژيم صهيونيستي آن را فرصتي براي خود مي خواند، با افزايش توان نظامي و مبارزاتي حزب الله و اتحاد هر چه بيشتر طرف هاي محور مقاومت به تهديدي امنيتي و موجوديتي براي اين رژيم تبديل شد.

تروريست‌ها راهي براي فرار ندارند
عناصر مسلح تروريستي محاصره شده در مرز لبنان و سوريه به صورت موقت توانستند جان خود را نجات دهند. همان طور که سيدحسن نصرالله دبيرکل حزب‌الله لبنان تأکيد کرد، آنها در شرايطي نبودند که بخواهند براي نيروهاي مقاومت و مذاکره‌کننده لبناني شرط تعيين کنند. لذا در ازاي آزادي يک اسير حزب الله و تحويل پيکر شهيد حججي و دو شهيد ديگر مقاومت لبنان جان خود و خانواده را برداشته و از مهلکه عرسال فرار کردند و نتوانستند حاميان خود را از زندان هاي لبنان آزاد کنند. طبعا آزادي پيکر شهيد حججي يکي از مطالبات اصلي ايران در ازاي خروج تروريست ها از عرسال بود و آنها به اين علت بود که مجبور شدند پيکر اين شهيد ايراني را تحويل دهند.
البته اين فرار، راه فرار نهايي آنها نيست. مناطق مختلف تحت کنترل تروريست‌هاي داعش در سوريه بويژه البوکمال در شرايطي نيست که بتواند براي دراز مدت آنها را از دست مدافعان تمامي ارضي سوريه در امان نگه دارد. عناصر داعش گرچه به اين ترتيب چند روزي زمان براي خود خريدند، اما بايد تصميم نهايي خود را بگيرند و بين تسليم شدن يا مرگ حتمي يک گزينه را انتخاب کنند.

عکس پروفايل همسر شهيد محسن حججي پس از خبر ديشب سيدحسن نصرالله

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از کانال تلگرامی ستاد اطلاع رسانی جنگ مقاومت، در این بیانیه آمده است: در حمایت از مقاومت و ملت قهرمان فلسطین در نوار غزه و در پاسخ به تعرض دشمن صهیونیستی به مناطق مسکونی جنوب لبنان به ویژه در شهرک‌های «القوزح»، «مرکبا» و «صربین»، رزمندگان مقاومت اسلامی شهرک صهیونیستی «میرون» و شهرک‌های اطراف آن را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.


شب گذشته، هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی، خانه‌ای را در شهرک «صربین» در جنوب لبنان بمباران کردند. در این حمله، دست کم ۹ نفر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است. دو نفر از زخمی‌های این حمله، آوارگان سوری ساکن این شهرک هستند.

دیگر خبرها

  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است