Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: تعداد پروازهای سال گذشته فرودگاه اصفهان 23 هزار و 373 پرواز بود که حدود 387 هزار و 602 دقیقه تاخیر پروازهای در کل سال گذشته بود که به ازای هر پرواز به صورت میانگین 16 دقیقه تاخیر وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حسن امجدی امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان 19 مقصد داخلی داریم، گفت: تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، عسلویه، سیری، لاوان، خارک، بهرگان، بوشهر، تبریز، کیش، کرمان، زاهدان، آغاجاری، ماهشهر، آبادان، اهواز و قشم از پروازهای داخلی فرودگاه اصفهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعداد مسیرهای خارجی در حال حاضر 14 مقصد است، ادامه داد: نجف، بغداد، دبی، استانبول، کویت، شارجه، جده و مدینه از جمله این مقصدها هستند، هم‌چنین وین، آدنا، تفلیس، مسکو و سن پطرزبورگ از مسیرهای جدید فرودگاه اصفهان هستند.

هر پرواز 16 دقیقه تاخیر دارد

مدیر کل فرودگاه‌های اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص میانگین تاخیر پروازهای فرودگاه اصفهان اظهار کرد: تعداد پروازهای سال گذشته فرودگاه اصفهان 23 هزار و 373 پرواز بود که حدود 387 هزار و 602 دقیقه تاخیر پروازهای در کل سال گذشته بود که به ازای هر پرواز به صورت میانگین 16 دقیقه تاخیر وجود داشته است.

امجدی با بیان اینکه میانگین رشد پروازی فرودگاه از تیرماه سال گذشته تا کنون 13.2 و میانگین رشد مسافران 15 درصد بوده است، تصریح کرد: فرودگاه شهید بهشتی اصفهان یکی از هفت فرودگاه بین المللی کشور است که رتبه سوم در تعداد مسافر به مقاصد خارج کشور بعد از تهران و مشهد را دارد، همچنین رتبه پنجم در پذیرش و اعزام مسافران داخلی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه گردشگری بزرگترین صنعت شناخته شده در جهان است، خاطرنشان کرد: گردشگری موتور توسعه کشورهای پیشرفته است و با توسعه گردشگری ضمن آشنایی با ملل مختلف و آداب و رسوم آنها، درآمد بالایی را برای کشورها به همراه دارد.

ورود 351 هزار گردشگر به اصفهان در سال گذشته

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان با بیان اینکه در پنج سال گذشته صنعت گردشگری رشد چشمگیری را در فرودگاه اصفهان داشته است، افزود: پیش از دولت یازدهم 62 هزار گردشگر خارجی از استان بازدید کردند، اما در پایان سال گذشته 351 هزار گردشگر خارجی از استان بازدید کردند.

امجدی با بیان اینکه رشد پنج درصدی را در تعداد گردشگران خارجی در پایان سال 95 شاهد هستیم، اظهار کرد: فرودگاه دروازه طلایی جذب گردشگر خارجی و داخلی به اصفهان است، البته این تعداد گردشگر ممکن است از طریق فرودگاه وارد اصفهان نشده باشند، اما توسعه فرودگاه یکی از گلوگاه‌های گردشگری استان را رفع خواهد کرد.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک جغرافیای اصفهان اضافه کرد: روزانه بیش از 60 درصد پروازهای ورودی از فراز آسمان تحت کنترل فرودگاه اصفهان عبور می‌کنند، هم‌چنین اصفهان معین پایتخت و 12 استان دیگر است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: سال گذشته چندین بار پرواز فرودگاه امام خمینی و مهرآباد به واسطه دید کم و منحرف شدن پرواز اترک روی باند پرواز فرودگاه اصفهان انجام شد و بیش از 21 پرواز در فرودگاه اصفهان که ظرفیت 10 پرواز را دارد پارک شده بود.

امجدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 12 پرواز مسافربری به واسطه علل اضطراری و مسافران در فرودگاه اصفهان فرود آمد، هم‌چنین در سه ماه اول سال سه پرواز اضطراری در اصفهان فرود آمد.

افزایش پروازهای جدید به اصفهان

وی با بیان اینکه در سال گذشته جلساتی با آژانس‌های مسافرتی برگزار و مسیرهای جدیدی معرفی شدند، گفت: جدیدترین پروازها از نوزدهم شهریور ماه آغاز می‌شود، امسال به صورت هفتگی پرواز اصفهان به دمشق برقرار خواهد شد، هم‌چنین پرواز به مقصد وین هفته‌ای چهار روز، پرواز به ازمیر و پرواز آدنا در روزهای جمعه، پرواز به سن پطرزبورگ و پرواز به تفلیس جمعه‌ها و سه شنبه‌ها از جمله پروازهای جدید فرودگاه اصفهان است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان با بیان اینکه بیشتر پروازهای داخلی در اصفهان فعال هستند، ادامه داد: ناوگان کشور مختص به فرودگاه خاصی نیست و عمر ناوگان کشور به دلیل تحریم‌ها حدود 24 سال است. روزانه نیز 70 پرواز داخلی رفت و برگشت داریم.

امجدی با بیان اینکه در خصوص آماده سازی زیرساخت‌ها جهت گردشگری اقدامات خوبی برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: اگر فرودگاه اصفهان را جدا از شهر اصفهان بدانیم خروجی خوبی نخواهیم داشت و باید نهضت گردشگری را در سطح شهر اصفهان شروع کنیم .

وی با بیان اینکه توسعه CIP در جهت گردشگری انجام شد، افزود: CIP در بازده 15 ماهه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، هم‌چنین فضای ترمینال خارجی از شش هزار به 14 هزار متر مربع افزایش خواهد یافت و براساس توافق ایران و فرانسه توسعه فرودگاه اصفهان و مشهد انجام می‌شود.

تحویل 400 هکتار اراضی به فرودگاه

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: اراضی فرودگاه اصفهان اشباع شده است، توسعه فرودگاه اصفهان یکی از اولویت‌های استان در کنار قطار سریع السیر و احیای رودخانه زاینده رود است و در آینده‌ای نزدیک با امضای تفاهم نامه‌ای اراضی مورد نیاز از طریق وزارت دفاع و نیروهای مسلح تحویل فرودگاه داده می‌شود و محدودیت‌های فرودگاه در جهت توسعه رفع می‌شود، براساس این تفاهم نامه در مرحله اول 400 هکتار اراضی تحویل فرودگاه داده می‌شود.

امجدی ادامه داد: شرکت وینسی120 میلیون دلار در فرودگاه اصفهان سرمایه گذاری می‌کند. ترمینال جدید آن در فاز اول 25 هزار متر مربع و در فاز دوم 35 هزار مترمربع افزایش می‌یابد. در فاز یک ظرفیت فرودگاه به چهار میلیون و 500 هزار نفر و در فاز دو به 9 میلیون نفر افزایش می‌یابد.

وی گفت: با انجام این اقدامات چهار هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود و در درون زایی و برون زایی اقتصادی می‌تواند نقش داشته باشد، هم‌چنین این اقدامات در بحث گردشگری می‌تواند پاسخگوی گرداشگران داخلی و خارجی باشد و فرودگاه اصفهان در زنجیره فرودگاه‌های جهانی قرار خواهد گرفت.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: پروازهای قطر بعد از تحریم شدن از طرف چهار کشور از فضای جمهوری اسلامی ایران و فضای مشرف بر فرودگاه اصفهان استفاده می‌کند و فرودگاه اصفهان باید آمادگی سرویس دهی و پشتیبانی از این پروازها را داشته باشد .

بازگشت اولین زائرن 14 شهریورماه

امجدی اظهار کرد: برای توسعه فرودگاه نیاز به منابع مالی داریم و پیگیر وصول مطالبات فرودگاه هستیم. به طور متوسط 75 درصد صورت حساب سال گذشته و سه ماهه اول سال جاری وصول شده و جمع مبالغ قابل وصول نیز 11 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه 1000100300 گفت: این سامانه قبل از حرکت هواپیما، مسافران را از آخرین وضعیت پرواز مطلع می‌کند، هم‌چنین 33 کانال به خط 199 فرودگاه اضافه شده که در حال حاضر مشغولی خط نداریم. در حوزه فرودگاهی سه میلیارد تومان و در حوزه هوانوردی نیز سه میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان اظهار کرد: 13 فروند پرواز به مدینه و 11 فروند پرواز به جده انجام شده است و شش هزار و 353 زائر بیت الحرام در قالب 41 کاروان از اصفهان و 3 کاروان از چهار محال بختیاری پرواز کردند و 14 شهریور ماه اولین عملیات برگشت آنها انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۱۱اردیبهشت ۱۴۰۳)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (۱۴اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۱۲اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۱۱اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول