Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@10:29:16 GMT

یادداشت تلگرامی ضرغامی در مورد ابراهیم یزدی

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۶۱۱۷۵

به یاد دارم که در یکی از این تجمع های حمایتی که در پاساژ شانزه لیزه آن روز در سه راه جمهوری اسلامی برگزار شده بود شعار اصلی و مکرر ما این بود که: "درود بر مثلث آزاده - یزدی، بنی صدر، قطب زاده" ! گلویمان هم پاره می شد!عزت الله ضرغامی طی یک یادداشت تلگرامی به مناسبت درگذشت ابراهیم یزدی نوشت:
سیاستمدار با شخصیت!
هیچ قرابت خاص فکری و سیاسی و حتی توفیق هم صحبتی با مرحوم دکتر ابراهیم یزدی ندارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت امام (ره) هم تکلیف این جریان فکری را به صراحت در پاسخ به نامه آقای محتشمی پور وزیر کشور وقت روشن کرده است*،اما او را سیاستمداری با شخصیت می دانم. با همان مبنای تحلیلی که در مورد مرحوم کیارستمی نوشتم. خداوند رحمتشان کند .در جوانی، کمتر به این شاخصه فکر می‌کردم ولی چندسالی ست که این خصیصه برایم مهم شده است!
دکتر ابراهیم یزدی به مشی لیبرالی خود و دقیقاً با همان تعریفی که امام فرمودند، وفادار بود و تا آخر هم بر همین مسیر حرکت کرد.از ریاکاری و سالوس بازی با دکان های چند نبش بسیاری از سیاسیون از هر دو جناح که هر روز پیچیده تر می شود! به دور بود.(اولا)
روزگاری بود که با دیگر جوانان انقلابی در کف خیابان ها تجمع می کردیم و از منصوبان امام در مقابل حملات گروهکها حمایت می‌کردیم.به یاد دارم که در یکی از این تجمع های حمایتی که در پاساژ شانزه لیزه آن روز در سه راه جمهوری اسلامی برگزار شده بود شعار اصلی و مکرر ما این بود که: "درود بر مثلث آزاده - یزدی، بنی صدر، قطب زاده" ! گلویمان هم پاره می شد! قطب زاده اعدام شد و بنی صدر با لباس زنانه به خارج گریخت.اما ابراهیم یزدی در کشور ماند و با تابلوی روشن اپوزیسیون و منتقد و با حفظ خط فکری و اعتقادی به فعالیت سیاسی خود ادامه داد.او هیچ وقت انتخابات را تحریم نکرد. حتی کاندیدا می‌شد و پس از رد صلاحیت باز فعالانه در صحنه می‌ماند و به حمایت از نامزد مورد علاقه اش اعلام موضع می‌کرد. این مشی، فرسنگها با اردوکشی خیابانی و قانون شکنی و امیدوار کردن دشمن به براندازی نظام سیاسی کشور فاصله دارد.(ثانیا)
اخلاق، رفتار و حسن سلوک و چهره متبسم او برجسته بود. کم نیست جلساتی که وقتی وارد می شوی ،برخی سیاسیون، مثل برج زهرمار! نشسته و به شدت از رفتار صمیمی و انسانی امساک می‌کنند تا مبادا تکه ای از آنان به زمین بیفتد! مرحوم دکتر یزدی از این نظر خیلی خوب بود.(ثالثا) او در برهه ای از تاریخ حساس کشور، همراه و همگام با امام بزرگوار (ره) بود و خدمات درخوری به انقلاب کرد. خداوند او را با همان کارنامه محشور کند..*پی نوشت*.*بخشی از پاسخ حضرت امام به نامه آقای محتشمی پور: ...نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است، و در اینباره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است. ......اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند ملتهای مظلوم بویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می‌خورد که قرنها سر بلند نمی‌کرد. ...نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‌اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‌گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود، و نباید رسمیت داشته باشند. برچسب ها: ضرغامی ، ابراهیم یزدی ، یادداشت تلگرامی ، نهضت آزادی ، بنی صدر ، قطب زاده خبرهای مرتبط پیکر ابراهیم یزدی بامداد فردا وارد تهران می‌شود وزارت در انتظار یک زن/تحول اساسی در زیست سیاسی ابراهیم یزدی/وعده‌های دشوار وزیر جوان/از «ژن خوب» به «آنتی نپوتیسم» می‌رسیم؟ /ضرر ۴ میلیونی سایپا در هر پراید/جانشین داعش و فتنه تجزیه کردستان عمل جراحی ابراهیم یزدی در ازمیر ترکیه

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت

درحالی قیمت ارز در بازار با کاهش چشم‌گیر همراه شده و هم اکنون دلار به کانال ۶۱ هزار تومانی بازگشته اما برخی کانال‌های تلگرامی درحال دست و پا زدن برای حفظ دلار در کانال های بالاتر هستند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ادامه سیرنزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باعث شده تا قیمت‌ دلار، طلا و انواع سکه نسبت به هفته‌های قبل با کاهش محسوس همراه شود. تا جایی که قیمت دلار که هفته قبل در کانال 64 هزار تومان در نوسان بود امروز به کانال 61 هزار تومان بازگشته است. قیمت سکه نیز هم اکنون به کانال 41 میلیون و هر گرم طلای 18 عیار نیز به 3.4 میلیون کاهش یافته است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/08

 

نکته مهم بازار هم اینجاست که در عین ریزش قیمت‌ها ولی خریداری در بازار طلا، ارز و سکه وجود ندارد و همه چشم انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

بازاری ها می گویند احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد و به همین دلیل هم الان دیگر مردم و بازاری‌ها ریسک خرید را نمی پذیرند و ترجیح می دهند سرمایه خود را نقد نگه دارند تا در قیمت‌های پایین تر خرید انجام دهند.

بازگشت آرامش در منطقه و فروکش کردن خبرهای منفی سیاسی بعد از قدرت‌نمایی نظامی ایران در منطقه باعث شد تا هیجان منفی از بازار تخلیه شود و در ادامه نیز گفته می شود بازارساز عرضه ارز را در امارات و بازار افزایش داده و همین امر به ادامه روند کاهشی قیمت‌ها کمک کرده است.

البته قیمت‌ انواع ارز درحالی در بازار کاهش یافته و فروشنده ها بدون خریدار مانده اند که کانال‌های تلگرامی درحال دست و پا زدن برای حفظ قیمت دلار در کانال‌های بالاتر هستند.

دلار هم اکنون در بازار تهران با قیمت 61 هزار و 400 تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم اکنون به کانال 60 هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز 61 هزار و 300 تومان قیمت خورده است. ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت 66 هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده ها نگران ضرر بیشتر هستند.

با این حال، کانال‌های تلگرامی دلار را در کانال 62-63 هزار تومان قیمت گذاری کرده و تلاش می کنند تا جلوی ریزش قیمت ها را بگیرند. این البته اولین بار نیست که کانال‌های تلگرامی با عضوهای چند میلیونی قیمت دلار را 2-3 هزار تومان بالاتر از کف بازار اعلام می کنند. تجربه فعالیت این کانا‌ل ها نشان میدهد که هر زمان بازار صعودی یا نزولی بوده قیمت‌های ارز این کانال ها چند هزار تومانی با واقعیت بازار تفاوت داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • یزدی ها کمترین تعداد پرونده قضائی نیروهای مسلح کشور را دارند
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • (ویدئو) تیراندازی عزت‌الله ضرغامی
  • عزت‌الله ضرغامی دست به اسلحه شد + فیلم | واکنش اطرافیان را ببینید
  • امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد