Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@12:01:44 GMT

ساخت واگن باری در اصفهان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۶۱۳۹۲

ساخت واگن باری در اصفهان آغاز شد

اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: ساخت واگن باری در اصفهان آغاز شد که توانایی ساخت واگن مسافری هم داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی طرفه ظهر سه شنبه، در مراسم راه اندازی قطار اصفهان - زاهدان اظهار داشت: کار ساخت واگن باری نیز در استان اصفهان آغاز شده و ظرفیت های زیادی نیز برای تولید واگن مسافری داریم که باید از آن استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه قطار سریع السیر اصفهان - تهران آغازگر یک شبکه فناوری مدرن در کشور خواهد بود، افزود: طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران یکی از برنامه‌های مهم ریلی استان اصفهان است که اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان بیان داشت: این پروژه ۴۲۲ کیلومتر خط ریلی دارد که حدود ۳۰۰ کیلومتر آن در استان اصفهان است.

وی گفت: برای اجرای طرح های راه آهن باید دو موضوع تامین زیرساخت ها و ساخت واگن ها را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم.

طرفه کنار گذر شرق و غرب اصفهان را نیز از طرح های مهم بخش حمل و نقل استان اصفهان خواند و گفت: قطعه اول کنار گذر شرق تا پایان سالجاری و ۲۰ کیلومتر انتهایی کنار گذر غرب به زودی بهره برداری می شود.

وی قطار شهری را نیز از طرح های مهم حمل و نقل استان اصفهان دانست و افزود: با پیگیری های صورت گرفته در دولت یازدهم در اصفهان برای حل دو مشکل قطار شهری شامل مباحث میراث فرهنگی و تامین واگن، اکنون شاهد بهره برداری از ۲۰ کیلومتر مسیر شمال تا جنوب قطار شهری کلانشهر اصفهان هستیم.

اجرای طرح قطار شهری اصفهان- شاهین

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه طرح قطار شهری اصفهان به بهارستان و فولادشهر نیز در دست اجرا است و طرح قطار شهری اصفهان - شاهین شهر در روزهای آینده آغاز می شود، گفت: در چهار سال گذشته حدود ۱۴ هزار طرح با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد تومان در استان اصفهان بهره برداری شد.

وی گفت: بخش خصوصی ۴۸ درصد از این اعتبارها را تامین کرده است.

طرفه اضافه کرد: در هفته بزرگداشت دولت نیز یک هزار و ۶۵۵ طرح عمرانی، خدماتی، بهداشتی و صنعتی با اعتباری افزون بر ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این استان به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: راه اندازی قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران، قطار اصفهان - شهرکرد، اصفهان - بافق و اصفهان - ازنا چهار طرح پیش بینی شده برای اصفهان است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از پنج شنبه ۹ فروردین

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پیش فروش بلیت برای بازه زمانی یاد شده در کلیه محور‌ها (مسیر‌های رفت تا تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۱ و مسیر‌های برگشت تا تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱)، از ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه ۹ فروردین، صرفا از طریق سکو‌های مجاز فروش اینترنتی بلیت آغاز می‌شود.

همچنین پیش فروش حضوری بلیت‌های این بازه زمانی از ساعت ۱۳ روز پنج شنبه ۹ فروردین، از طریق مراکز مجاز فروش حضوری و از میان بلیت‌های باقی مانده انجام می‌پذیرد.

هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آغاز فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز 
  • قطار شهری مشهد در شب های قدر رایگان است
  • سرویس‌دهی رایگان قطار شهری مشهد در شب‌های قدر
  • خدمت رسانی رایگان قطار شهری و اتوبوسرانی مشهددر شب‌های قدر
  • آغاز فروش بلیت قطار‌های فروردین از پنجشنبه
  • آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از پنج شنبه ۹ فروردین
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد/ افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه
  • ◄ کمبود راننده اتوبوس بین شهری/ درخواست کمک از رانندگان کامیون و رانندگان بازنشسته
  • آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است