Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان با بیان اینکه عرضه و تقاضا پرواز در فرودگاه سنندج برابری ندارد، گفت: پرواز سنندج-کیش به‌دلیل کمبود مسافر لغو شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محسن سیف‌زاده در بازدید از دفتر خبرگزاری بین‌المللی تسنیم در استان کردستان‌ با اشاره به رسالت و وظایف فرودگاه‌ها در سه بخش اظهار داشت: یکی از وظایف فرودگاه‌ها «نگهداری فرودگاه» از تجهیز فرودگاه گرفته تا ابنیه و ساختمان‌ها و نیروی انسانی بر عهده این بخش است و رسالت دیگر صنعت حاکمیتی هوانوردی که کار نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی کشور را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بخش دیگر فرودگاه‌ها شرکت‌های هواپیمایی هستند، گفت: هواپیماهای شرکت‌های دولتی مانند هما و شرکت‌های خصوصی همچون ماهان، کیش و تابان قشم کار پرواز انجام می‌دهند و سازمان هواپیمایی کشور متولی و تنظیم‌کننده پروازهای هوایی است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان با اشاره به اینکه بسیاری از مردم با وظایف فرودگاه‌ها و رسالت سازمان هواپیمایی کشور آشنایی ندارند، تصریح کرد: روال عادی برقراری پرواز بر اساس عرضه و تقاضا و بر مبنای ظرفیت مسافران مجوزهای لازم صادر می‌شود و ساعت و روزهای پرواز با فرودگاه‌های موردنظر هماهنگ می‌کنند.

خود را ملزم به پاسخگویی خواسته‌های مردم می‌دانیم

وی با بیان اینکه مردم پیگیری پروازها را معمولاً «به‌دلیل عدم آشنایی» با وظایف فرودگاه‌ها از فرودگاه می‌خواهند، گفت: با توجه به اینکه پروازها هیچ ارتباطی به فرودگاه ندارد اما مردم از ما بیشتر انتظار دارند ما هم خود را ملزم به پاسخ‌گویی خواسته‌های مردم می‌دانیم در حالی که پرواز کار و رسالت اصلی ما نیست.

سیف‌زاده به کمبود ناوگان حمل و نقل هوایی به عنوان یک معضل اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مقداری تقاضا بیش از عرضه بوده و این حق مردم استان کردستان است که وضعیت فرودگاه سنندج را با سایر استان‌های همجوار مقایسه کنند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز و دفاتر فروش بلیط هواپیما به عنوان نهادی کاملاً خصوصی اظهار کرد: صدور مجوز و کار نظارت بر دفاتر فروش بلیط بخشی برعهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و بخشی دیگر هم بر عهده شرکت هواپیمایی کشور است و اگر مسافری از نحوه و روند خدمات‌دهی شکایتی داشته باشد باید به شرکت هواپیمایی کشور ارجاع دهد.

فرودگاه سنندج در حد فرودگاه‌های بزرگ کشوری مجهز است

مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان در مورد تجهیزات فرودگاه سنندج به خبرنگار تسنیم اینگونه عنوان کرد: فرودگاه سنندج از لحاظ امکانات و سیستم‌های ناوبری در حد بزرگ‌ترین فرودگاه‌های کشور مجهز و از نظر سیستم‌های ناوبری در حد فرودگاه مهرآباد تهران است.

وی گفت: دستگاه آی‌لس که به منظور شیب هواپیما تهیه می‌شود در 7 سال گذشته برای فرودگاه امام(ره) خریداری شد اما با توجه به وضعیت فرودگاه سنندج این دستگاه آی‌لس هم برای فرودگاه سنندج تجهیز شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان با اشاره به دیگر مزیت‌های فرودگاه سنندج خاطرنشان کرد: در این فرودگاه مشخصات باند و سطوح پرواز از نظر پارکینگ هواپیما، سطوح پروازی، ترمینال و ساختمان و برج مراقبت آن در وضعیت مطلوبی هستند و در دو سال اخیر همه ساختمان‌ها و ابنیه فرودگاه سنندج بازسازی شده است.

کمبود پروازضعف فرودگاه سنندج است

وی گفت: بخش دیگری که در فرودگاه سنندج حائز اهمیت بوده «وجود نیروی انسانی متخصص و کارآمد» است و به‌دلیل اینکه نیروی انسانی متخصص و مجربی که در فرودگاه سنندج وجود دارد از ستاد مرکزی درخواست کردند که این نیروها در آنجا ادامه فعالیت دهند.

سیف‌زاده با بیان اینکه در بخش نیروی انسانی افراد متخصص و با تجربه زیادی در فرودگاه سنندج وجود دارند، افزود: می‌توان ادعا کرد که فرودگاه سنندج از سرحال‌ترین و زبده‌ترین فرودگاه‌های کشور و فرودگاه استخوان‌داری است اما ضعف ما «کمبود پرواز» است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 54 نفر در مجموع از تیپ‌های مختلفی در این فرودگاه استخدام شده‌اند که شامل نیروهای رسمی، پیمانی، قراردادی است و این نیروها در دو بخش فنی و عملیاتی و اداری و مالی فعالیت دارند و در بحث خدماتی نیز 20 نفر مشغول به کار هستند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان گفت: تمام بودجه‌های فرودگاه سنندج از نظر پرداخت هزینه‌های مختلف از طریق ستاد مرکزی پرداخت و تأمین می‌شود و هیچ‌گونه بدهکاری نسبت به استان نداریم.

از ناوگان متوسط در فرودگاه سنندج به‌کارگیری می‌شود

وی در پاسخ به این سوال که چرا پرواز در فرودگاه سنندج با مشکل مواجه است، گفت: عمده‌ترین مشکلی که در استان کردستان وجود دارد این است که توپوگرافی منطقه، ارتفاعات و موانع طبیعی در اطراف فرودگاه سنندج، پروازها را با مشکل مواجه و به شدت عملیات پروازی را محدود می‌کند و عملاً از هواپیماهای متوسط با ظرفیت 100 مسافر چون بدنه آنها باریک است به‌کارگیری می‌شود و همین امر سبب شده که از توان محدود ناوگان هوایی کشور استفاده کنیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان در مورد پروازهای مستقیم به کشور عربستان از فرودگاه سنندج خاطرنشان کرد: در کشور عربستان چون هواپیماهای با کمتر از ظرفیت 300 نفر مسافر را پذیرش نخواهد کرد به همین دلیل اکثر هواپیماهای فرودگاه سنندج به دلیل وضعیت توپوگرافی منطقه و ارتفاعات با ظرفیت 100 نفره و بدنه باریک هستند.

وی بیان کرد: ما معمولاً در فرودگاه سنندج نمی‌توانیم از هواپیماهای سنگین به‌دلیل توپوگرافی منطقه استفاده کنیم و اکنون با 4 شرکت هواپیمایی ارتباط داریم چون هواپیماهای آنها سبک هستند و «شرکت هواپیمایی آسمان» هفته‌ای 3 تا 4 پرواز در استان دارد و «شرکت ایران ایر» هم هفته‌ای دو بار پرواز دارد و این موارد سبب شده که استان کردستان نسبت به فرودگاه کرمانشاه پروازهای هوایی محدودی داشته باشد.

فرودگاه موتور توسعه استان‌هاست/ عرضه و تقاضا پرواز در فرودگاه سنندج برابری ندارد

سیف‌زاده با بیان اینکه کشش مسافر تابع مولفه‌های مختلفی از جمله درآمد، سرمایه‌گذار و نیروهای متخصص است، افزود: فرودگاه موتور توسعه هر استانی است و صنعت حمل و نقل برای هرفردی نوعی سرمایه‌گذاری است اما متأسفانه رغبت برای استان‌هایی همچون کردستان در این صنعت وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در فصل تابستان به‌دلیل مسافران زیاد به طور معمول 4 پرواز 100 نفره در طول روز نیاز داریم اما در برنامه زمستانی 2 پرواز در طول روز در فرودگاه سنندج کفایت خواهد کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان با اشاره به پروازهای فرودگاه سنندج در طول روز تصریح کرد: به طور معمول روزانه در 4 تا 5 روز در هفته 2 پرواز در فرودگاه سنندج پرواز وجود دارد و حتی در برخی روزها 2 پرواز پاسخگوی عرضه و تقاضا نیست و باید تلاش کنیم عرضه و تقاضا را در زمینه پروازهای هوایی فرودگاه سنندج برابر کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفته‌ای پرواز رفت و برگشت به تهران در فرودگاه سنندج انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: در طول سال حدود یک‌هزار و 150 مورد پرواز در فرودگاه سنندج انجام و سالانه 85 هزار تا 90 هزار مسافر جابه‌جا می‌شود و از نظر بار مسافرین نیز یکهزار تن بار جابه‌جا خواهد شد.

افزایش 10 درصدی تعداد پروازها در فرودگاه سنندج در امسال

مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان خاطرنشان کرد: در 5 ماهه نخست امسال حدود 320 مورد پرواز در فرودگاه سنندج انجام شده که حدود 29 هزار مسافر جابه‌جا شده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 تا 15 درصد رشد داشته است.

وی در مورد روند فعالیت شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه سنندج گفت: «شرکت هواپیمایی آسمان» چون نیمه خصوصی و متعلق به سازمان بازنشستگی کشور است پس نمی‌توان به‌عنوان شرکت خصوصی تلقی کرد و فعالیت آن در فرودگاه سنندج قابل توجه بوده اما در مقابل «شرکت هواپیمایی ماهان و قشم‌ایر» چون شرکت‌های خصوصی هستند و بیشتر به درآمد و تعداد مسافرین توجه دارند و چون تعداد مسافرین هوایی در فرودگاه سنندج به حد نصاب نمی‌رسید مجبور شدند جمع کنند.

سیف‌زاده در مورد مشکلات فرودگاه‌های مناطق کوهستانی همچون فرودگاه‌های بروجرد، ایلام، یاسوج و سنندج افزود: برخی شرکت‌های هواپیمایی به‌دلیل «موانع طبیعی و توپوگرافی منطقه» کمتر رغبت دارند در استانی همچون کردستان نسبت به سایر استان‌های توسعه یافته پرواز داشته باشند.

وی با اشاره به کمک 4 میلیارد تومانی دولت قبل به شرکت‌های هواپیمایی ماهان با سود 12 درصد در استان کردستان اظهار کرد: این تسهیلات در راستای کمک به شرکت های هواپیمایی و خصوصی برای جبران کردن کمبود تعداد مسافرین در فرودگاه سنندج بوده است.

تلاش برای رسیدن به 20 پرواز در طول هفته در فرودگاه سنندج

مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان گفت: چون شرکت‌های هوایی خصوصی به‌دلیل برخی محدودیت‌ها نمی‌توانند ظرفیت پروازها را پُر کنند بنابراین از یکسری امتیازات از جمله کمک‌های دولتی استفاده می‌کنند اما برای اینکه رغبت بیشتر در پروازهای فرودگاه سنندجباید تعداد پروازها را به 20 پرواز در طول هفته در استان کردستان برسانیم.

وی گفت: به‌دلیل اینکه عرضه و تقاضا اکنون در استان در زمینه پروازهای هوایی وجود ندارد ممکن است یکسری مشکلات هم وجود داشته باشد و باید تلاش کنیم تعداد پروازهای کردستان را به 20 پرواز در طول هفته برسانیم و هر فرد بتواند بلیط هواپیما را همان‌روز تهیه کند.

پرواز سنندج-کیشفقط به مدت دو ماه در فرودگاه سنندج انجام شد

مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان در مورد لغو شدن «پرواز سنندج-کیش» در فرودگاه سنندج به خبرنگار تسنیم عنوان کرد: پرواز سنندج-کیش فقط به مدت دو ماه در فرودگاه سنندج انجام و ادامه داشت چرا که مسافرین مسیر کیش در کردستان محدود بود و آخرین پرواز هم با 12 نفر مسافر انجام شد، و چون این شرکت خصوصی بود و هواپیمای آن با ظرفیت 160 نفر در فصل زمستان به‌دلیل کمبود تعداد مسافرین هوایی استان نمی‌توانست پاسخگو باشد بنابراین مجبور شد که جمع کند.

مجموعه فرودگاه سنندج هیچ‌گاه مخالف پروازهای هوایی نیست

وی با تأکید بر اینکه مجموعه فرودگاه سنندج هیچ‌گاه مخالف پروازهای هوایی نیست و نخواهد بود، گفت: اظهار داشت: ما تمایل داریم هزینه‌ای که انجام می‌شود به نفع مردم استان کردستان باشد و اعتقاد داریم که فرودگاه بدون پرواز هیچ مفهومی ندارد و هیچ‌وقت مخالف پرواز نیستم و هر شرکتی که بخواهد در زمینه برقراری پرواز در فرودگاه سنندج همکاری کند با منت می‌پذیرم.

سیف‌زاده با اشاره به اینکه هیچ‌گاه مانع پروازی در استان کردستان نشده‌ایم، افزود: پرواز هوایی سنندج-کیش فقط به‌دلیل کمبود مسافر و نبود درآمد لغو شد و پرواز کیش‌ایر از اردیبهشت‌ماه امسال تا دیروز آمار مسافرین آن در فرودگاه سنندج قابل توجه بود و ما به این شرکت هوایی اعلام کردیم که تا پایان آبان ماه امسال ادامه دهد.

تسنیم اخبار را عادلانه،منطبق با واقعیت و به‌دور از هرگونه تخریب منعکسمی‌کند

وی با تاکید بر اینکه بنده خیلی زیاد اعتقاد به جناح‌بندی ندارم و تمایل دارم کارهای تخصصی انجام دهم، گفت: اگر توانستیم خدمتی به مردم ارائه دهیم آنگاه می‌توانیم ادعا کنیم که خدمتی انجام داده‌ایم.

مدیرکل فرودگاه‌های کردستان در مورد دیدگاه خود نسبت به عملکرد و فعالیت خبرگزاری تسنیم گفت: باتوجه به رصد خبرها و ارتباطات کاری که با نیروهای این خبرگزاری در استان شکل گرفته، انصافاً عملکرد و اخبار تسنیم «فارغ از هرگونه جناح، عادلانه، منطبق با واقعیت و به‌دور از هرگونه تخریب» در حوزه فرودگاه و دیگر حوزه‌ها بوده و شخصاً از چنین وضعیتی در این رسانه استقبال می‌کنم.

انتهای پیام/

R7848/P41362/S6,66/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد

مسیر پرواز تهران_زاهدان_مشهد تغییر کرد.

روابط عمومی فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان اعلام کرد: پرواز تهران - زاهدان - مشهد ساعت ۱۹:۰۵ امشب بعلت رگبار شدید باران، تگرگ و رعد و برق از ۴۰ مایلی جنوب غربی زاهدان به فرودگاه کرمان رفت.

دیگر خبرها

  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه