Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@21:19:17 GMT

روستاهای سرپلذهاب هم طعم تلخ بی آبی را چشیدند + تصاویر

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۶۳۱۶۲

روستاهای سرپلذهاب هم طعم تلخ بی آبی را چشیدند + تصاویر

مشکلات کم آبی وقطعی های مکرر آب در روستاهای سرپلذهاب زندگی روستانشینان را مختل کرده و آنهارا به مهاجرت به شهرها مجبور می کند رفع این مشکلات نیازمند مدیریت جهادی وانقلابی مسئولین امر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازبازی دراز، مشکل کم آبی در روزهای گذشته در مناطقی از استان کرمانشاه دیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال بر اساس گزارش سایت های محلی، این معضل به سرپل ذهاب نیز رسیده است.

سایت بازی دراز در این خصوص نوشته است: موضوع کم آبی و یا قطعی آب درروستاهای مناطق محروم و مرزی شهرستان سرپل ذهاب هرچند گاهی تیترگزارشی این پایگاه خبری شده و این موضوع به گوش مسئولین رسانده می شود اما انتظار می رود مدیران دستگاه های اجرایی پیگیر این قبیل مشکلات روستائیان باشند.

این روزها که گرمای هوا افزایش یافته و مصرف آب نیز بیشتر شده است، مردم در برخی از روستاهای شهرستان سرپل ذهاب به علت کمبود آب آشامیدنی به تنگ آمده اند و به مهاجرت رو آورده اند.

یکی از اهالی روستای گرده نو در گفتگو با خبرنگار بازی دراز گفت: این روستا به شدت از کمبود آب آشامیدنی رنج می برد و میزان آب موجود پاسخگوی مردم روستا نیست و خانواده ها برای استحمام و نظافت با مشکل جدی مواجه هستند.

ترابی با بیان اینکه زندگی مردم روستای دارلاراسد از روال عادی خارج شده است، گفت: حدود دو ماه است که این روستا با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه است ولی تاکنون از سوی نهادهای مسئول چاره اندیشی جدی صورت نگرفته است.

جمعی از ساکنین روستای سرایی خیدان با بیان اینکه دراین فصل گرما اکثر اوقات کولرها به خاطر کمبود آب خاموش است،ادامه داد: قطع و افت فشار آب آشامیدنی در این روستا سبب شده که اهالی این روستا با کمبود آب‌دست و پنجه نرم کنند که طی چند روز اخیر قطعی آب اعتراضات مردم این روستا را در پی داشته است.

بنا به رسالت کاری پایگاه خبری بازی دراز خبرنگار ما باری دیگر به منظور رساندن دغدغه های مردم به مسئولین، به سراغ جمعی از مسئولین سرپل ذهاب رفته و تدابیر اندیشیده شده در راستای رفع این قبیل مشکلات مردم را نیز جویا شد.

بخشداربخش مرکزی سرپل ذهاب درگفتگو با خبرنگارما اظهار داشت: جهت توسعه شبکه آبرسانی روستاهای دهستان سرقلعه و جگیران و دشت ذهاب پیمانکارو کارگران مشغول به فعالیت هستند و هیچگونه قطعی آب در این روستاها صورت نگرفته است.

سیروس صادقی افزود: با توجه به اینکه مسئولین مربوطه در راستای حل مشکلات مردم هم گام بوده و پیگیرهستند، اقدامات لازم اعم از تعویض تجهیزات و تاسیسات شبکه آبرسانی و خریداری پمپ جهت آبرسانی روستاهای مذکور صورت گرفته است و با تمام توان و تلاش در جهت فراهم کردن رفاه حال روستائیان گام خواهیم برداشت.

وی تصریح کرد: قطعی آب و آب رسانی روستاهای مذکور بصورت ساعتی زمانبندی شده است و قطعی آب به ساکنین اعلام می شود لذا از ساکنین انتظار می رود سعه صدر به خرج داده و همکاری و مشارکت لازم به عمل آورند و در این زمینه مسئولین را در جهت پیشرفت کار تعمیرات نیز یاری کنند.

در ادامه رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی سرپل ذهاب بیان داشت: کم آبی روستاهای سرقلعه و جگیران و دشت ذهاب به علت انشعاب غیرمجاز ساکنین و دستکاری تاسیسات آبرسانی توسط افراد ناشناس می باشد.

حشمت احمدی افزود: قطعی آب در روستاهای مذکور مقطعی بوده و تمام اقدامات لازم در جهت رفع مشکلات کمبود آب این روستاها به کار گرفته شده است و انتظار می رود مشترکین با تغییر الگوی مصرف در مصرف بهینه آب صرف جویی کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت تقسیم می شود؟

به گزارش تابناک، علیرضا فخاری استاندار تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با تشکیل استان‌های شرقی و غربی تهران اظهار کرد: موضوع تقسیمات استان تهران در حال کارهای مطالعاتی است و در حال حاضر این موضوع در کمیسیون‌های مرتبط دولت با همه مشخصات بررسی شده و باید در هیأت دولت و سپس مجلس شورای اسلامی تصویب و در نهایت پس از قبولی، ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی مخالف و برخی موافق این طرح هستند و هر یک استدلال‌هایی دارند، افزود: باید در فضایی منطقی و معقول به موضوع تقسیمات بپردازیم و به دور از احساسات و نگرش‌های سیاسی و منطبق با شرایط محیطی و منطقه‌ای تصمیم‌گیری شود که زمینه‌ساز رفع مشکلات مردم باشد.

استاندار تهران تاکید کرد: در تقسیمات کشوری باید به نقطه‌ای از اطمینان بخشی برسیم که مردم می‌توانند زندگی توأم با آرامش داشته باشند و در حوزه‌های زیرساختی مشکلاتی از قبیل تأمین آب و برق، حمل‌ونقل و ارتباطات وجود نداشته باشند.

فخاری تصریح کرد: اگر قرار است تقسیمی صورت بگیرد باید این مشکلات زیرساختی نیز مورد کندوکاو قرار بگیرد تا با تقسیمات، موقعیت برتری فراهم و خلق شود نه اینکه فرصت شرایط عادی از مردم سلب شود.

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم