Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@03:15:03 GMT

از مهدی طارمی و عموری تا سون و اوکازاکی

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۶۳۴۲۹

کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار مطلبی به 12 بازیکن تاثیرگذار دو هفته ی پایانی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه پرداخته است.

ورزش سه: وب سایت کنفدراسیون آسیا در شب هشتم رقابت های رقابت های جام جهانی 2018 روسیه به 12 بازیکنی پرداخته، که می توانند ستاره های تیمشان در دو دیدار باقی مانده باشند.

سون میونگ مین – کره جنوبی

در سال 2015 سون هیونگ مین پس از امضای قرارداد با تاتنهام به گرانترین بازیکن تاریخ آسیا تبدیل شد، که به لیگ های اروپایی پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مهاجم کره ای تیم تاتنهام کم کم به یکی از بازیکنان ارزشمند سفیدپوشان لندن تبدیل شد و چندین رکورد گلزنی بازیکنان آسیایی در لیگ جزیره را بهبود بخشید. برای تیم ملی کره جنوبی سون نقش حیاتی را ایفا می کند و جایگاه او در خط حمله ی تیم تضمین شده است؛ جایی که چشمان سرمربی تیم کره جنوبی به مهارت های او به خصوص در مصاف با تیم ملی ایران دوخته شده، که در 8 دیدار گذشته هیچ گلی دریافت نکرده است.


مهدی طارمی – ایران

مهدی طارمی در حال تبدیل شدن به یک مهاجم تراز اول است که در نتایج تیم فوتبال پرسپولیس هم تاثیر بسزایی داشته و استعداد خود را در مرحله ی گروهی جام جهانی همراه با ایران نشان داده است. طارمی توانایی بازی به عنوان مهاجم نوک را داراست، همانطور که در تیم ملی در دو پست وینگر چپ و راست و به عنوان بازیکن حمایتی سردار آزمون به کار گرفته می شود. طارمی در دو دیدار تیم ملی ایران برابر قطر و چین دو گل 3 امتیازی را به ثمر رساند و تاثیر زیادی در صعود زودهنگام تیم ملی ایران به جام جهانی 2018 روسیه داشته است.


وو لی – چین

نجات دهنده ی تیم ملی کشورش و همینطور باشگاهی که در آن توپ می زند، ستاره ی سال 2016 بوده است و چندین گل حیاتی را برای شانگهای SIPG و تیم ملی چین به ثمر رسانده است. عملکرد این بازیکن در سال گذشته او را در میان نامزدهای بهترین بازیکنان سال آسیا قرار داد و اگرچه عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را به عمر عبدالرحمن واگذار کرد، اما یکی از بهترین و خلاق ترین بازیکنان تیم ملی چین در سال های اخیر بوده است.


حسن الهیدوس – قطر

کاپیتان تیم ملی تاثیر بسزایی در سال های اخیر در فوتبال قطر داشته و بسیاری از حملات این تیم در میانه ی میدان توسط این بازیکن پایه گذاری می شود. الهیدوس در سال 2011 موفق به کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا به همراه تیم السد قطر شد و در سال 2015 هم به عنوان بهترین فوتبالیست قطری انتخاب شد.


عادل احمدوف – ازبکستان

عادل احمدوف کاپیتان تیم ملی ازبکستان است؛ احمدوف همه کاره و موتور محرکه ی میانه ی میدان تیم ملی ازبکستان است. ستاره تیم ملی ازبکستان در سال 2017 با تیم شانگهای SIPG قرارداد امضاء کرد تا پس از 6 سال به فوتبال آسیا بازگردد. دارنده ی 4 عنوان مرد سال فوتبال ازبکستان قادر به شکستن حملات حریف، ایجاد شانس های گلزنی و همینطور گلزنی است؛ مانند زمانی که در افتتاحیه رقابت های جام ملت های آسیا در سال 2011 از 35 یاردی دروازه حریف را باز کرد.عمر الخریبین – سوریه


الخریبین را می توان یکی از هیجان انگیزترین مهاجمان 10 سال اخیر کشورهای حاشیه ی خلیج فارس دانست. مهاجم 23 ساله ی سوری ها در دور دوم جام جهانی بهترین عملکرد را از لحاظ گلزنی در تیم ملی کشورش داشته و سال گذشته هم در لیگ امارات نمایش بسیار خوبی داشت که باعث شد، به تیم الهلال عربستان بازگردد. مهارت های فیزیکی و تکنیکی الخریبین، او را به یک مهاجم کامل تبدیل کرده است.



آرون موی – استرالیا

هافبک بازیساز تیم منچستر سیتی فصل گذشته را به صورت قرضی در هادرسفیلد توپ زد و موفق شد با این تیم به رقابت های لیگ برتر جزیره راه پیدا کند؛ اتفاقی که باعث شد موی به صورت دائمی به هادرسفیلد منتقل شود. دید عالی، توانایی ارسال پاس های دقیق و تکنیک بالایی که دارد، این بازیکن را به یکی از امیدهای کانگوروها در مسیر صعود به جام جهانی روسیه تبدیل کرده است. هافبک 26 ساله ی استرالیایی ها زاده ی شهر ملبورن است و پیش از عزیمت به لیگ جزیره در تیم های وسترن سیتی و ملبورن سیتی بازی کرده است.


شینجی اوکازاکی – ژاپن

اوکازاکی فصل گذشته به تیم لسترسیتی پیوست و در اولین سال حضور خود در لیگ جزیره موفق شد با این تیم قهرمان لیگ جزیره شود؛ افتخاری که پیش از این تنها نصیب شینجی کاگاوا شده بود که با منچستریونایتد قهرمان لیگ جزیره شد. او فصل جدید را هم در فرم بسیار خوبی آغاز کرده و در دو بازی ابتدایی فصل دوبار گلزنی کرده است. اوکازاکی تاکنون 50 بار با پیراهن تیم ملی ژاپن گلزنی کرده است.



نواف العابد – عربستان سعودی

هافبک تیم الهلال عربستان نمایش درخشانی در مرحله گروهی رقابت های جام جهانی داشته و در 5 دیدار 4 بار گلزنی کرده است. نواف 27 ساله دو گل پیروزی بخش را در مقابل تایلند و عراق به ثمر رساند و در پیروزی 3 بر صفر مقابل امارات موفق شد، هت تریک کند. گزینه ای بومی که توانایی بازی در پست هافبک بازیساز، مهاجم مکمل و همینطور وینگر را هم دارد و عربستانی ها امیدوار به ادامه ی روند بازی های گذشته در دو بازی پیش رو هستند.


عمر عبدالرحمن – امارات عمر عبدالرحمن به عنوان یکی از با استعدادترین بازیکن های نسل خود در رقابت های آسیایی است. عبدالرحمن که سال گذشته هم به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا شناخته شد، استاد دیکته کردن سرعت و دقت به بازی است. ستاره ی ریز نقش امارتی ها تاکنون پیشنهادهای مختلفی از باشگاه های اروپایی دریافت کرده، اما تاکنون ترجیح داده در العین امارات به فوتبال خود ادامه دهد که سه بار عنوان قهرمانی لیگ را هم با این تیم کسب کرده است.


جاناثیب سونگکراسین – تایلند

ستاره ی 19 ساله ی تیم فوتبال تایلند با نمایش های امیدوار کننده ی خود باعث شده تا هوادارانش به او لقب مسی بدهند. این بازیکن که به تازگی از مانتونگ تایلند به لیگ ژاپن پیوسته به دلیل شم بالای گلزنی یکی از بازیکنان تماشایی دو هفته ی پایانی رقابت ها خواهد بود؛ اگرچه تیم ملی کشورش شانسی برای رسیدن به روسیه ندارد.

مهند عبدالرحیم – عراق

عبدالرحیم در سال 2012 موفق شد، عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا را از آن خود کند و هنوز هم به روند رو به رشد خود ادامه داده است. با وجود اینکه چهار گل از پنج گل مهند در مقابل تایلند ثبت شده است، به نظر می رسد ضعف مفرطی که با خداحافظی یونس محمود در تیم عراق ایجاد شده بود، با ظهور این بازیکن 23 ساله در حال رفع شدن است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: در دفاع خوب نبودیم/ مسئولان آسیا عادلانه تصمیم بگیرند

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان، ضمن تقدیر از عملکرد شاگردان خود گفت: همه تلاش خود را به کار گرفتیم و نتیحه را به سود خود تمام کردیم، اما باید در دفاع بهتر باشیم.

به گزارش ایسنا، مصطفی هاشمی پس از پیروزی شاگردانش مقابل تیم الریاضی لبنان در بازی دوم سری فینال سوپرلیگ غرب آسیا، توضیح داد: واقعیت این است که در مصاحبه قبلی هم گفته بودم، چه با یک امتیاز اختلاف ببرید یا ببازید، چه با ۳۵ امتیاز اختلاف ببازید یا ببرید، نهایتا برد و باخت ثبت می‌شود و مهم این است که به هدف مد نظر خود یعنی پیروزی برسید. 

او ادامه داد: بعد از بازی اول که خیلی خوب کار نکردیم، نقش عمده برای کسب این برد را روحیه بازیکنان ما داشت که با تعهد، احساس غرور و جاه طلبی، روحیه خود را به دست آورده و پر قدرت در زمین حاضر شدند. امروز هم یک جاهایی کار سخت شد اما بازیکنان پر قدرت و با تعهد کار کردند. از نظر من این بازیکنان تیم ما برای بسکتبال ایران الگو هستند چون دوست دارند همه برای هم بازی کنند و هدف یکی است.

سرمربی شهرداری گرگان درباره عملکرد فنی تیمش نیز گفت: از نظر من ما اصلا و به هیچ عنوان خوب دفاع نکردیم. ما به زدن ۹۵ و حتی ۱۰۰ گل عادت داریم، اما نباید به الریاضی اجازه دهیم که ۸۵ امتیاز مقابل ما کسب کند. باید از پیک و رول‌های حریف بهتر از این‌ها دفاع کنیم. اگر در باد این برد بخوابیم در لبنان دچار مشکل می‌شویم. از همین الان سعی میکنیم برای بازی سوم که سرنوشت قهرمان را مشخص می‌کند، در دفاع بهتر شویم.

او در پاسخ به این سوال که آیا از بازیکنان پست چهار و پنج خود راضی است، تصریح کرد: بازیکنان روبات نیستند. آنها هم انسان هستند و برای من صرفا برگه آمار مهم و اولویت نیست. اینکه ببینم یک بازیکن همه توان خود را در زمین می‌گذارد تا تیم نتیجه بگیرد، برای من ارزشمند است. حتی اگر عملکرد او از نظر کسب نتیجه خوب نباشد. مهم این است بازیکنان من با همه توان تلاش می‌کنند و من از همه آن‌ها راضی هستم.

هاشمی درباره تاثیر نبودن تان میکر، سنتر استرالیایی تیم الریاضی در این بازی نیز گفت: این که بازی نکرد خودشان خواستند نیاید. سنتر آنها هم در هوا و هم در شوت‌های سه امتیازی تیم ما را اذیت می‌کرد، اما امروز هم آنها با کیکانوویچ و سیمونز و سانی که سه بازیکن خارجیبگ با کیفیت هستند مقابل ما بازی کردند. الریاضی از نظر نیروی انسانی پر مهره است و به نظرم نبود این بازیکن، خیلی تاثیری در این بازی نگذاشت اما بی تاثیر هم نبود.

او ادامه داد: وقتی یک تیم پنج بازیکن خارجی دارد، حضور آنها در تمرینات باعث رشد بازیکنان داخلی آنها می‌شود. در تیم من فشار روی همه بازیکنان است و بودن یا نبودن میکر با سرمایه انسانی که الریاضی دارد، خیلی قابل توجه نیست. ما هم باید سعی کنیم که این استانداردها را رعایت کنیم. ما هم باید سه بازیکن خارجی در تیم خود داشته باشیم تا در تمرینات تیم را هم رشد دهیم. البته بازیکنان ما دستشان روی زانوهای خودشان است و به کسی تکیه نمی‌کنند که جای تقدیر دارد.

هاشمی با انتقاد از نحوه برنامه ریزی فیبا برای تعیین میزبانان سه بازی سری فینال سوپرلیگ غرب آسیا، اظهار کرد: برای ما سوال است که معیار آنها برای اینکه دو بازی فینال در لبنان باشد چیست؟ اینکه تصمیم گیرندگان در لبنان هستند دلیل خوبی نیست که عدالت رعایت نشود. چه معیاری مد نظر دارند که ما باید دو بازی در آنجا باشیم؟ حتی در جریان مسابقات نیز برنامه‌ریزی‌ها مشکل داشت. ابتدا گفتند چون گروه الریاضی سه تیمی است عملکرد تیم‌ها مقابل تیم چهارم گروه قابل قبول نیست، در حالی که ما با اختلاف زیاد تیم چهارم را برده بودیم. به نظرم نگاه‌ها در بسکتبال آسیا باید تغییر کند تا کشورهایی که بسکتبال در آن‌ها جریان دارد از این رشته دلسرد نشوند.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در پایان تاکید کرد: اگر قرار است بسکتبال آسیا را توسعه دهند، با نگاهی عادلانه تصمیم بگیرند و دیدشان به این رشته را تغییر دهند. به هیچ عنوان هیچ برنامه درستی پشت این موضوع نیست که ما دو بازی فینال را مهمان باشیم، در حالی که الریاضی یک بازی نیمه‌نهایی را هم باخت اما ما بدون باخت به فینال رسیدیم و تفاضل گل بهتری هم نسبت به این تیم داشتیم. عادلانه تصمیم بگیرید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • غرش شیران‌ گرگانی مدعی قهرمانی آسیا را در تهران به زانو در آورد
  • هاشمی: در دفاع خوب نبودیم/ مسئولان آسیا عادلانه تصمیم بگیرند
  • استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار
  • تساوی یک نیمه‌ای تراکتور و استقلال در بازی سرد
  • شانس کم استقلال برای جذب مهدی قایدی
  • آمار شگفت‌انگیز مهدی قائدی در این فصل لیگ امارات
  • طارمی عامل خروج یک ستاره از اینتر
  • پیام تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به مهدی تاج
  • خرید بازیکن آمریکایی توسط باشگاه ایرانی