Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اولین گفت‌وگوی رادیو و تلویزیونی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور در دولت دوازدهم با مردم لحظاتی قبل آغاز شد.
دکتر روحانی در آغاز این گفت و گو با تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع)، پیشاپیش اعیاد قربان و غدیر را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که همگان از دعای عرفه بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هفته دولت را گرامی می داریم و به همه کارکنان این خانواده بزرگ و ملت ایران تبریک عرض می کنم و به شهیدان رجایی و باهنر درود می فرستم و برای همه مسئولان دولتی آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم خدمتگزاران خوبی برای ملتی باشیم که حماسه بزرگ 29 اردیبهشت را آفرید و دولت در سایه این حمایت مشروعیت دارد.دکتر روحانی همچنین از نمایندگان محترم مجلس به دلیل رای اعتماد خود به کابینه تشکر کرد و گفت: با این اعتماد، هیئت دولت به خوبی می تواند کار خود را آغاز کند.
رئیس جمهور یادآور شد: به طور طبیعی بعد از انتخابات رایزنی را برای کابینه شروع کردیم. البته مراحل قانونی آن تنفیذ رهبری و مراسم تحلیف بود، اما با همه جناح ها مشورت کردیم و آنها پیشنهاداتی داشتند. به نظر بنده بزرگترین تفاوت بین کابینه دوازدهم و یازدهم این است که شناخت دقیق تری از اعضای کابینه دارم.وی افزود: نیمی از کابینه همان اعضای کابینه یازدهم و بقیه هم اکثرا معاونان وزرای سابق بوده اند. برخی هم افرادی بودند که بنده مستقیما با آنها کار کرده‌ام و در نهاد ریاست جمهوری مشغول فعالیت بوده اند و شناخت بیشتری از آنها دارم و آنها هم نظرات بنده را دقیق تر می دانند.دکتر روحانی در ادامه از وزرایی که در دولت یازدهم بودند و در این دولت نیستند، تشکر کرد و با بیان اینکه همه آنها در مسئولیت های دیگری به ملت ما خدمت خواهند کرد، اظهار کرد: دولت دوازدهم با شناخت بیشتری کار خود را آغاز کرده و بسیاری از برنامه های ما، تکمیل برنامه های دولت یازدهم است.
وی با بیان اینکه در آغاز دولت یازدهم با مشکلات بزرگی روبرو بودیم اما امروزه بسیاری از آن مشکلات یا از بین رفته یا کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: مدتها با مذاکرات هسته ای روبرو بودیم و گروههایی مذاکره می کردند و دوباره قطعنامه ای علیه ملت ما تصویب می شد و امروز نگرانی ها در آن زمینه ها کمتر شده است.رئیس جمهور ادامه داد: هنوز سنگلاخ هایی پیش رو داریم اما با آگاهی بیشتر راه خود را می شناسیم و امروز امیدوارتر از قبل در تلاش برای موفقیت دولت دوازدهم هستیم و انشاءالله با کمک مردم این مشکلات را هم برطرف خواهیم کرد.وی یادآور شد: در بحث هسته ای، زمانی که دولت را آغاز کردیم، برنامه این بود که تحریم ها کاهش پیدا کند و از نظر من بازگشت تحریم ایران به گذشته امکان ناپذیر است و شرایط بین المللی نسبت به ایران تغییر کرده و ما بسیاری از مشکلات بزرگ را پشت سر گذاشته ایم و در مسائل اقتصادی و سیاست داخلی و خارجی، مردم احساس آرامش و امنیت بیشتری دارند؛ البته امنیت به معنای عام کلمه نه به معنای جنگی و نظامی.
وی افزود: همچنان مشکلاتی از قبیل مشکلات زیست محیطی داریم بنابراین نوع مشکلات ممکن است عوض شده باشد اما امیدها بیشتر شده و مردم آماده تر برای کمک هستند و انشاء الله این آرامش ادامه پیدا خواهد کرد.دکتر روحانی در خصوص جوان شدن کابینه گفت: من خوشحالم که جامعه نسبت به جوانان و بانوان حساسیت بیشتری دارند و کاملا حق با افکار عمومی است. قشر جوانان می تواند تحول زیادی در جامعه ایجاد کند؛ جوانان بسیاری تحصیلات تکمیلی دانشگاهی دارند و باید از آنها استفاده شود.رئیس جمهور یادآور شد: من هم نگرانم که چرا از گردش نخبگان، آنگونه که باید برخوردار نیستیم و به همین دلیل به وزرا دستور دادم که حداقل دو جوان را در مسئولیت های کلیدی بگمارند و حتما از بانوان هم استفاده کنند، بنابراین باید زمینه برای جوانگرایی و استفاده بیشتر بانوان از ظرفیت خود فراهم شود و البته باید 30درصد مدیران ما در آینده از بانوان باشد و این کار شروع شده است.وی اظهار کرد: بنده معتقدم باید در بخش های مختلف مدیریتی و اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از بانوان و جوانان استفاده کنیم و در این کابینه یک جوان را به عنوان وزیر ارتباطات انتخاب کردیم و خوشبختانه مجلس هم اعتماد کرد و امیدواریم این انتخاب برای آینده راهگشا باشد.دکتر روحانی ادامه داد: امروز سه نفر از بانوان در کابینه حضور دارند و از افکار آنها استفاده می کنیم. اما استفاده از جوانان یا بانوان بدین معنا نیست که در هیئت وزیران چند نفر از آنها وجود دارند بلکه باید همه دستگاه های اجرایی را در نظر بگیریم و دولت به مفهوم عام مد نظر است.
دکتر روحانی به اهمیت حضور اقوام و مذاهب در دولت اشاره کرد و گفت: ما باید از اقوام و مذاهب مختلف به خوبی استفاده کنیم تا در بخش های مختلف به کشور خود خدمت کنند. اصل بر شایسته سالاری است و اصل بر دین و مذهب و وابستگی به حزب و جناح نیست.وی ادامه داد: بخشی از مسئولان استانی و معاونان وزیر از اهل سنت بوده اند و آنها هم برای ما عزیز هستند و ما معتقدیم باید از همه ظرفیت ها در کشور استفاده کنیم.رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای انتخاب کابینه تحت فشار نبوده است، اظهار کرد: ما از انتقاد همه عزیزان استقبال می کنیم که البته ممکن است گاهی انتقادات دقیق نباشد ولی مردم باید آزاد باشند که نقد کنند. بنده برای انتخاب کابینه تحت فشار نبودم و جناح یا گروهی به من فشار نیاورد که من برای رضایت آنها وزیری را انتخاب کنم بلکه با همه آنها مشورت و بحث کردم بنابراین اصل مشورت صحیح است اما طبیعی است که هر جناحی دوست دارد افراد یا وابستگان فکری خودش در مناسب مختلف حضور داشته باشند و این به نظر من اشکالی ندارد.دکتر روحانی ادامه داد: دولت دوازدهم فراجناحی است و وابستگی جناحی را اصل قرار نداده ایم بلکه شایستگی را اصل قرار داده ایم. مجلس شورای اسلامی طبق وظایف خود نسبت به وزرا عمل کرد و من از آنان متشکرم اما دو چیز دلمان خواست که نشد که یکی اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی به دو وزارت تقسیم شود و همچنین سازمان ملی جوانان از وزارت ورزش جدا شود اما هنوز تصویب نشده است.وی افزود: من نتوانستم وزیر علوم را همزمان با سایر وزرا معرفی کنم به این دلیل که شخصی که مورد نظرم بود حدود بیست ساعت قبل از انتخاب وزرا انصراف داد و وزیر نیرو هم نتوانست رای کافی کسب کند و امیدواریم در هفته های آینده یا هفته های اولیه مهرماه به مجلس معرفی کنیم.
روحانی اظهار کرد: آنچه در دولت تصویب می کنیم، همه وزرا و رئیس جمهور در قبال آن مسئول هستند، بنابراین هرچه هماهنگ تر عمل کنیم، بهتر می‌توانیم به مردم خدمت کنیم. به نظرم دولت دوازدهم از دولت یازدهم هماهنگ تر است.وی افزود: البته در دولت یازدهم ناهماهنگی چندانی هم نبود. مخصوصا در زمینه اقتصادی که برای مردم ما بسیار مهم است امیدواریم هماهنگی بیشتر شود. من جلسه شورای هماهنگی اقتصادی در دولت قبل داشتم و امیدوارم در این دولت ادامه پیدا کند. این هماهنگی توسط خود من مورد بررسی قرار می گیرد و در دولت جلسات متعددی برای هماهنگی خواهیم داشت.وی ادامه داد: ما ستاد اقتصادی هم داریم که برای هماهنگی دولت و نهادهای خصوصی خارج از دولت و نهادهای اجرایی همانند دولت و قوه قضائیه ایجاد شده است. شورای اقتصادی و دولت هم وظایف خود را انجام می دهند و وزرای اقتصادی هم از گذشته جلسه داشته اند و خواهند داشت.وی درباره معاونت اقتصادی رئیس جمهور هم گفت. وظایف معاونت اقتصادی، وظایف اقتصادی است که رئیس جمهور واگذار می‌کند و موارد خاص را رئیس جمهور به معاونت اقتصادی ارجاع می دهد.
روحانی ادامه داد: در دولت دوازدهم برای حکم وزرا، یک پیوست هم در نظر گرفتیم که به زودی به وزرا ابلاغ خواهد شد و بعد هم در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. مواردی برای همه وزرا مشترک و مواردی برای هر وزیر به صورت اختصاصی است.همچنین بنا شده عملکرد وزرا را هر سه ماه یکبار مورد بررسی قرار دهیم و به سازمان برنامه و بودجه دستور دادم بودجه ای که در اختیار وزارتخانه ها قرار می گیرد را هر سه ماه یکبار مورد بررسی قرار دهند. اینکه همه تشویق شوند بودجه را سریع تمام کنند اشتباه است و باید بررسی کنیم بودجه چگونه مصرف شده است.باید این نکته را عرض کنم که در ایام انتخابات، فضای کشور ما علی رغم اینکه بسیار رقابتی بود، اخلاقی و قاعده مند هم بود. من واقعا از ملت ایران مخصوصا جوانان و بانوان تشکر میکنم که کار عظیمی را انجام دادند. نکته دیگر این است که اگر بخواهیم به اهدافمان برسیم، راهی غیر از وحدت و تعامل با یکدیگر داشته باشیم.مقام معظم رهبری فرمودند با جهان تعامل داشته باشیم و به طور طبیعی تعامل در عرصه داخلی باید بیشتر باشد. برای همه جناح ها روشن شده که هیچ کس نمی تواند رقیب را از میدان به در کند. مخصوصا مردم ایران با سابقه تمدنی و عشق به پیامبر و ائمه این را میدانند که باید تفاوتها را به رسمیت بشناسیم و آینده نگر باشیم و بر آن مبنا حرکت کنیم.وی با اشاره به اهمیت همکاری قوای سه گانه افزود: اگر بخواهیم در کشور ما آزادی، امنیت و توسعه باشد باید همدیگر را یاری کنیم. دولت به خوبی می داند وظیفه اش در برابر همه ملت است و باید همه را از لحاظ حقوق شهروندی یکسان بدانیم و به مطالبات آنها گوش شنوا داشته باشیم و در این راستا قوا باید در کنار یکدیگر باشند.روحانی ادامه داد: ما در دولت یازدهم جلسات متعددی با دیگر قوا داشتیم و جلسات موفقی هم بود و مسائل را با صراحت مطرح می کردیم و در دولت دوازدهم تصمیم داریم جلسات را به صورت هماهنگ تر و به تعداد بیشتر برگزار کنیم. من بسیار امیدوارم تعامل سه قوه در دولت دوازدهم بهتر از دولت یازدهم باشد.رئیس جمهور عنوان کرد: هم مجلس و قوه قضائیه آمادگی بیشتری برای کمک به دولت دارند و این برای جامعه ما آرامش دهنده است. نیروهای مسلح هم در کشور بسیار مهم هستند. بودجه آنها از طریق بودجه عمومی دولت تأمین می شود و در شورای امنیت ملی هم هماهنگی های لازم صورت می گیرد اما رابطه رئیس جمهور با مسئولان عالی رتبه نظامی، چه ارتش و چه سپاه مهم است.روحانی با اشاره به جلسات متعدد با نظامیان اظهار کرد: ما در دولت یازدهم هم جلساتی را به فرماندهان ارتش و سپاه داشتیم و در این دولت هم با فرماندهان سپاه جلسه داشتیم و نقطه نظرات خود را بیان کرده و تصمیمات خوبی از جمله برای اقتصادی کشور اتخاذ کردیم و این امر ناشی از اراده دو طرف و تأکیدات رهبر انقلاب بر وحدت و هماهنگی است.


ادامه دارد...

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه اعلام کرد که ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی به دلیل به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشر توسط ایران تحریم شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد 4 و 5 قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می‌دهد: 

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند: 

1. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛ 

2. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله های 155 میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛ 

3. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛ 

4. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛ 

5. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛ 

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار  غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

1. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

2. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

3. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته ای به دلیل طرح ایده های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

4. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

5. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

6. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

7. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛ 

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا ، تحریم های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می‌نماید.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

درخواست کمیته وزرای کشورهای عربی و اسلامی برای تحریم اسرائیلکنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده 
  • خرید بلیط اتوبوس از این به بعد با کدملی امکان پذیر است!
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • توخل: رسیدن به فینال امکان‌پذیر است/ کیم بیش از حد طمع کرد
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور