Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش شریان نیوز،محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت دوازدهم در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (سه‌شنبه، 7 شهریورماه) در محل ساختمان کوثر ریاست‌جمهوری برگزار شد، درباره اینکه آیا همچنان در دولت دوازدهم نیز سخنگوی دولت خواهد ماند، گفت: نخستین جلسه‌ای است که بعد از رأی اعتماد قاطع مجلس به وزرای دولت با شما سخن می‌گویم لازم می‌دانم از نمایندگان فهیم، نکته سنج و همراه ملت تشکر و قدردانی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت ادامه داد: امیدواریم دولت از پشتیبانی مجلس به نحو شایسته برخوردار باشد تا بتواند وعده‌هایی که رئیس جمهور در راستای مطالبات مردم دادند، تحقق ببخشد.

وی با اشاره به انتخاب خود به عنوان سخنگوی دولت تصریح کرد: بنده با شما خبرنگاران خداحافظی کردم و تصور کردم در این جایگاه نخواهم بود، کار سخنگویی مأموریتی است که رئیس جمهور می‌تواند به فردی بدهد تا مواضع دولت را بیان کند، این دستور به بنده داده شد تا دوباره موظف شوم در خدمت شما باشم.

نوبخت به بیان خاطره‌ای از دوران سربازی خود پرداخت و گفت: وقتی می‌خواستم به سربازی بروم از همه خانواده خداحافظی کردم و به پادگان رفتم آنجا گفتند تا یک ماه دیگر هنوز آماده نیست و شما به منزل برگردید یعنی تقریبا نیم ساعت از رفتنم و خداحافظی با خانواده نگذشته بود که مجددا به خانه بازگشتم.

سخنگوی دولت درباره خرید گندم از کشاورزان به ارائه آماری پرداخت و اظهار کرد: در راستای امنیت غذایی و افزایش تولید که در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تعریف می‌شود پیش بینی کردیم حدود 11 میلیون تن گندم به ارزش تقریبی 15 هزار و 252 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری کنیم که تا این تاریخ 8 میلیون و 780 هزار تن به ارزش 11 هزار و 480 میلیارد تومان، خریداری شده است همچنین تا این لحظه 7 هزار و 430 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمانمعرفی وزرای علوم و نیروگفت: به محض اینکه اطلاعات دقیقی در این مورد به دستم برسد اعلام می‌کنم.

نوبخت در پاسخ به سوالباشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر اینکه اخیرا نماینده آمریکا در سازمان ملل درخواست‌هایی مبنی بر بازرسی از مراکز نظامی کشورمان داشته است، آیا این مسئله تخطی از برجام است؟ بیان داشت: در مورد این مسئله همکارانمان در وزارت خارجه و دستگاه‌های مسئول با صراحت اعلام نظر کردند؛ ما هیچ چیزی را خارج از چارچوب نمی‌پذیریم به ویژه در مورد بازدید از اماکن نظامی که اطلاعاتش کاملا سری است، آنچه در مورد بازدید از مراکز نظامی کشورمان مطرح شده بیان آرزوهایشان است ما به دفاع از منافع ملی‌مان بسیار مصمم هستیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بودجه به صورت ملی اجرایی می‌شود یا استانی، تصریح کرد: ما اصلاحات متعددی در سازمان برنامه و بودجه در دولت دوازدهم از همین امسال و برای بودجه سال 97 در دست تهیه داریم یکی از کارهایمان این است که بودجه ریزی بر مبنای روش سنتی را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: بنابراین یک نوع بودجه ریزی بر مبنای صفر را عمل می‌کنیم بعد که رقمی در اختیار دستگاه‌ها قرار داده شد، دستگاه باید هر سه ماه یک بار گزارش کارش را بدهد و ما هم ارزیابی می‌کنیم که آیا به اهداف تعیین شده دست پیدا کرده است یا نه؛ بر این اساس رقم بعدی را می‌دهیم، احیای سازمان‌های برنامه و بودجه در استان‌ها برای فعال کردن بیشتر آنان است، اختیارات استان‌ها را افزایش می‌دهیم و مصمم هستیم همه آن مواردی می‌تواند در چارچوب‌های استانی تعریف شوند، بودجه‌هایشان را به صورت استانی می‌دهیم.

سفر رئیس جمهور به نیویورک هنوز قطعی نشده است

نوبخت در پاسخ به سوال دیگرباشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک به منظور حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، بیان کرد: به محض این که این سفر قطعی شود اعلام می‌کنیم؛ اگر رئیس جمهور تصمیم قطعی خود را در این مورد اعلام کند طراحی‌اش برای هفته آ‌خر شهریور است.

سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سوال دیگرباشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهارات رئیس مجلس مبنی بر اینکه دولت باید درباره ممنوعیت واردات 800 قلم کالا تصمیم گیری کند، گفت: دولت بسیار مصمم است که واردات کالاهای مشابه را محدود کند تا بازار در اختیار تولید داخلی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در این جهت اقدام کنیم تعرفه‌ها را اصلاح کردیم. مسلما اگر واردات انجام شود به سیاست ارزی‌مان فشار می‌آید چنانچه ما ساز و کار منفی کاهش ارز را هم فراهم می‌کنیم، قطعا دولت برای کم کردن واردات از خارج مصمم است چون به نفع کشور نیست.

نوبخت درباره ستاد اقتصاد مقاومتی و ایجاد معاونت اقتصادی گفت: اگر به ساز و کار تصمیم‌گیری اقتصادی دولت توجه کنیم پاسخ این سوال مشخص خواهد شد، در دولت یازدهم به دلیل اینکه شرایط رکود تورمی سنگین بود و پیچیدگی‌های اقتصادی هم زیاد بود تصمیم گرفته شد ستادی با عنوان ستاد اقتصاد مقاومتی ایجاد شود.

احیای معاونت اقتصادی موازی کاری نیست

سخنگوی دولت عنوان کرد:‌ ایجاد معاونت اقتصادی و مسئولیت آقای نهاوندیان در این معاونت بر وزن ستاد فرماندهی اقتصادی می‌افزاید و هیچ موازی کاری به شمار نمی‌رود. آقای نهاوندیان قبل از این هم در ستاد اقتصاد مقاومتی حضور داشت و از این به بعد در معاونت اقتصادی حضور خواهد داشت؛ همه در تصمیمات هماهنگ هستیم البته ممکن است هرکدام نظری داشته باشیم اما به صورت هماهنگ و همسو عمل می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره گزینهمعاون اجرایی دولت، تصریح کرد: در این باره بی خبر هستم.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره گشایش فاینانس 8 میلیارد یورویی از طرف کره جنوبی و 12 بانک ایرانی اضافه کرد: آقای خزایی که مسئولیت سازمان سرمایه گذاری خارجی را بر عهده دارد جزئیات این موضوع را برای من توضیح داد که این فاینانس 10 میلیارد دلاری فرصتی است و می‌تواند تا 30 میلیارد دلار هم افزایش پیدا کند، بنده از مسئولان مربوطه می‌خواهم تا گزارش جامعی را در این مورد بر روی سایت سخنگو قرار دهند تا مردم هم در جریان ریز ارقام قرار بگیرند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره میزان کسری بودجه دولت بیان کرد: بودجه سال 96 را با رقم 319 هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس کردیم که با مبنای قیمت نفت 50 دلار بود چون احتمال افزایش قیمت نفت وجود داشت جدولی در حد 10 هزار میلیارد تومان در بودجه در نظر گرفتیم و گفتیم اگر قیمت نفت از 50 دلار به 55 دلار رسید سقف ده هزار میلیارد تومانی را برای چند طرح در نظر گرفتیم.

وی بیان کرد: بنابراین بودجه دو سقفی شد، عدد دقیق بودجه قطعی ما 309 هزار میلیارد تومان بود و 10 هزار میلیارد تومان هم برای پیش بینی افزایش 5 دلاری قیمت نفت در نظر گرفتیم، پیش بینی ما این بود که بتوانیم همچون سالهای گذشته 20 درصد درآمدهای نفتی را به صندوق توسعه ملی واریز کنیم اما مجلس اعلام کرد باید 30 درصد را واریز کنید با این شرایط بودجه در اختیار ما تقلیل پیدا کرد.

دولت در راستای تقویت بنیه دفاعی بسیار مصمم است/ به نیروهای مسلح‌مان افتخار می‌کنیم

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره واریز 23 روز از حقوق نیروهای مسلح اظهار داشت: اقدام اولیه‌ که حقوق نیروهای مسلح را 23 روز بدهند خوب نبود و نباید این عمل رسانه‌ای می‌شد؛ به رغم اینکه صد در صد آنچه گفته شد در بودجه تحقق پیدا نکرد اما ما حقوق نیروهای مسلح را صد در صد تخصیص دادیم و انصاف نبود اینگونه مسائل رسانه‌ای می‌شد؛ ما باید به نیروهای مسلح‌مان افتخار کنیم و دولت در راستای تقویت بنیه دفاعی کشور بسیار مصمم است؛ دشمنان ما ناراحت هستند و انتقاد می‌کنند که چرا این توجه صورت گرفته است.

سخنگوی دولت تأکید کرد: می‌شد این مسئله را پخته‌شده انجام داد به هرحال بنده توصیه می‌کنم هرچه زودتر نسبت به پرداخت نیروهای مسلح که امنیت‌مان را مدیون آنها هستیم، اقدام شود، نیروهای مسلح بازوهای توانمند نظام هستند بنده شنیدم دو سه دستگاه همچون نیروهای انتظامی صد در صد پرداخت شده‌اند و فقط دو دستگاه با مشکل مواجه شده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تشکیلمعاونت اطلاع رسانی در دولتاضافه کرد: بنده به عنوان سخنگوی دولت این مسئولیت را ندارم که از صبح تا شب در فضای مجازی جستجو کنم و پاسخ شبهات را بدهم، وظیفه من بیان مصوبات دولت است و در کنار این اقدام به سوالات خبرنگاران هم پاسخ می‌دهم.

نوبخت افزود: در دولت دوازدهم بنا داریم مجموعه اطلاع‌رسانی را تقویت کنیم، شاید هم فکر کرده‌ باشند که ایجاد یک معاونت در این زمینه کمک‌کننده باشد؛ بخش اول که سخنگویی دولت بود به من ابلاغ شد و به محض اینکه اطلاعاتی در مورد راه‌اندازی معاونت ارتباطات و اطلاعات به دستم برسد اعلام می‌کنم.

وی در پاسخ به سوالی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: دو صندوق مهم کشوری و لشکری داریم که حقوق بازنشستگان را پرداخت می‌کنند این صندوق‌ها قادر به پرداخت حقوق بازنشستگان از رقم کسورات نیستند، در حال حاضر سازمان برنامه و بودجه علاوه بر شاغلان حقوق بازنشستگان را هم پرداخت می‌کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بازنشستگان اعلام کردند حقوق ما کم است، گفت: همین امسال سه هزار و 500 میلیارد تومان برای هم‌ترازی دریافتی بازنشستگان اختصاص دادیم اما واقعا در توانمان نیست که این رقم را افزایش دهیم چرا که به پیمان‌کاران هم بدهکاریم و باید کارهای عمرانی، ایجاد شغل و تولید هم انجام دهیم.

رئیس جمهور و وزیر کشور از عملکرد استانداران ارزیابی دارند

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره تغییرات استانداران و افزایش اختیارات آنان بیان کرد: رئیس جمهور و وزیر کشور از عملکرد استانداران ارزیابی دارند، همانگونه که کابینه ترمیم شد طبیعی است که در استانداران هم تغییراتی بدهیم، کارهای بسیار زیادی داریم و باید هر چه زودتر شروع کنیم.

وی ادامه داد: ممکن است اختیارات استانداران هم افزایش یابد به صورتی که مثلا بودجه‌ها به استانداران تعلق گیرد.

مطالبه رهبر انقلاب تقویت پول ملی است

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت ارز و اینکه دولت سیاست‌های انبساطی را در نظر گرفته است یا خیر اضافه کرد: یکسان‌سازی نرخ ارز مورد نظر دولت است، در همین راستا در دولت یازدهم مقدمات برای این کار انجام دادیم اگر امروز تغییراتی در بازار ارز ایجاد شده و تلقی شود که یکسان‌سازی نرخ ارز است باید در نظر بگیریم که پول ملی کشورمان تضعیف نشود. رهبر انقلاب در دیدار اخیر هم مطالبه تقویت پول ملی را داشتند، ما هم این مأموریت را دنبال می‌کنیم و برای تقویت پول ملی تمام توانمان را به کار می‌گیریم.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه امتیازی به عملکرد دولت یازدهم می‌دهید؟ اظهار داشت: ما در برخی موارد کار دشواری انجام دادیم امتیاز دادن در اختیار مردم است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت در برخی موارد کم‌کاری کرده است؟ گفت: ما کم‌کاری نکردیم، البته ممکن است به برخی اهداف تعیین شده نرسیده باشیم اما در حقیقت جان‌فشانی کردیم همانگونه که جوانان ما در دفاع مقدس صداقت و رشادت به خرج دادند.

در صورت موافقت با حضور شهردار تهران در جلسات دولت، اطلاع‌رسانی می‌کنیم

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی دربارهحضور شهردار تهران در جلسات هیأت دولتگفت: هر وقت تصمیم در این زمینه نهایی شد، اعلام می‌شود.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره بخشنامه وزارت صنعت پیرامون حذف قیمت از روی برخی کالاها ادامه داد: وزیر صنعت با توجه به پیشینه‌ای که در وزارت بازرگانی دارد طرح‌های مفصلی را برای این وزارت‌خانه در نظر گرفته است که بنده درخواست می‌کنم در اولین فرصت در این باره توضیح دهد.

وی در پاسخ به سوالی درباره نوع پوشش معاون حقوقی رئیس جمهور و اینکه گفته شد به دلیل پروتکل کابینه بوده است اظهار داشت: بنده بی‌خبرم از اینکه چه پروتکل‌هایی غیر از آنچه که الان هست نیاز است.

تفکیک وزارتخانه‌ها هنوز نهایی نشده است

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی دربارهتفکیک وزارتخانه‌هاتصریح کرد:تفکیک وزارتخانه‌هاهنوز نهایی نشده است، بعضی از کمیسیون‌های مجلس این لایحه را تأیید کردند و بعضی دیگر هم رد کردند؛ باید منتظر بمانیم تا لایحه به صحن مجلس بیاید البته امیدواریم بر اساس تجربه 4 سال گذشته دولت، مجلس با این تفکیک موافقت کند.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره اختلاف میان وزارت بهداشت و کار اضافه کرد: بخشی از این اختلاف درباره بیمه سلامت بود که بودجه آن به 10 هزار میلیارد تومان رسید و 8 هزار میلیارد تومان هم به صورت اوراق پرداخت شد.

وی افزود: امسال با وجود همه کمبود‌ها 5 هزار میلیارد تومان اختصاص دادیم یک اختلاف دیگر هم درباره اینکه تأمین اجتماعی است که بیماران در بیمارستان‌های دولتی خدمت می‌گیرند و پرداخت‌های این بیمه، عقب‌ماندگی دارد، البته این مشکل حل‌شدنی است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره نظارت بانک مرکزی و ایجاد مشوق‌هایی برای اجرای نرخ سود سپرده گفت: منطقی بودن بخشنامه نرخ سود بانکی متناسب با شرایط، اصلی‌ترین تضمین اجرای آن است 13 هزار میلیارد تومان از سوی دولت درباره پرداخت معوقات بانکی اختصاص یافت تا زمینه اجرای این بخشنامه فراهم شود.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۴۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت : افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد

سخنگوی دولت از ۲ مصوبه در جلسه امروز هیات وزیران خبر داد و گفت: افزایش رقم جرایم رانندگی متناسب با نرخ تورم و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا؛ علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه - ۸ فروردین ماه - در حاشیه نشست هیأت دولت اظهار کرد: امروز دومین جلسه دولت در سال ۱۴۰۳ تشکیل شد و اعضای دولت گزارش هایی از موضوعات جاری مانند اقدامات ستاد سفر، فعالیت های جامعه پزشکی، خدمات رسانی به سیل زدگان در استان های سیل زده و نمایشگاه قرآن ارائه کردند.

وی افزود: رئیس جمهور وزارتخانه های تولیدی مانند نفت، نیرو، صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت را موظف کرد تا برنامه های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند که با همکاری دبیرخانه ستاد شعار سال انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه، امروز ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب دولت رسید که به صورت فوق العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به زودی ابلاغ می شود.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه اجرای قانون بودجه از فروردین است، یادآورشد: سرعت پیشنهاد آیین نامه های اجرایی قانون بودجه سال جاری از سوی دو سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه بسیار بالا بود.

وی اضافه کرد: مصوبه دیگر نشست امروز دولت، بررسی و تصویب پیشنهاد نیروی انتظامی در خصوص افزایش جرایم رانندگی بود که مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه در ایام سفرهای نوروزی قرار داریم، در راستای حفظ و صیانت از جان مسافران، رقم جرایم رانندگی متناسب با نرخ تورم افزایش یافت و به تصویب هیأت دولت رسید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پوتین: ادعای جنگ روسیه با ناتو مزخرف است
  • واکنش پوتین به ادعای جنگ روسیه با ناتو
  • سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین ماه اجرایی می‌کنیم +فیلم
  • سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین ماه اجرایی می‌کنیم
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد/ آئین‌نامۀ حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد
  • مبالغ جرایم راهنمایی و رانندگی بروزرسانی شد
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • سخنگوی دولت : افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی