Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین:


اهواز ـ معاون سازمان آب و برق خوزستان گفت: طرح آبرسانی جنوب شرق استان ۹۳۰ هزار نفر جمعیت شهرها و روستاهای در خوزستان را تحت پوشش قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، صابر علیدادی شامگاه سه شنبه در مراسم کلنگ زنی فاز نخست طرح جامع آبرسانی شهرها و روستاهای جنوب شرق خوزستان در بهبهان اظهار کرد: بر اساس مصوبه فروردین ماه سال جاری هیئت دولت، تامین آب تمامی شهرستان ها شامل ۵۷ شهر و تمامی روستاهای استان در افق ۱۴۲۵ پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعتبارات موردنیاز مصوب برای اجرای این طرح‌ها ۱۱ هزار میلیارد تومان هست که در مصوب فروردین ماه حدود هفت هزار میلیارد تومان از این اعتبار تأمین و بنا بود طی سه سال این اعتبار به استان اختصاص داده شود.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: سه طرح جامع و چهار طرح پکیج مستقل شهرهای مختلف داریم که طرح آبرسانی جنوب شرق استان دومین طرح استان پس از طرح آبرسانی غدیر است و در افق طرح ۹۳۰ هزار نفر جمعیت شهرها و روستاهای جنوب شرق استان را تحت پوشش قرار می دهیم.

علیدادی بیان کرد: ۶ شهرستان، ۱۳ شهر و ۵۴۰ روستا در طرح آبرسانی جنوب شرق استان تحت پوشش قرار می گیرند.

وی عنوان کرد: اعتبار این پروژه یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان از این پروژه در خط هندیجان اجرایی شده است.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: فاز اول طرح جامع با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان از تصفیه خانه گرمز به سمت سد کوثر و معادل ۲۹ کیلومتر خط ۱۵۰۰ فولادی است.

علیدادی یادآور شد: دولت از لحاظ اعتباری وضعیت خوبی ندارد ولی با این حال در خوزستان تلاش شده تا با مدل های مالی مختلف این پول به استان تزریق شود.

وی خبر داد: از یک هزار و۸۰۰ میلیارد تومان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت مناقصه فاینانس و بین المللی برگزار شد تا از این طریق پول به استان تزریق شود و مابقی اعتبار به صورت کوتاه مدت طی سه سال تا ۵ سال آینده تأمین و طرح کامل می شود.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: کل آب اختصاص داده شده به شهرهای جنوب شرق استان ۹۴ میلیون متر مکعب در سال هست که کار کارشناسی بسیار خوبی برای این طرح انجام شده است.

علیدادی بیان کرد: آب موردنیاز طرح از طریق دو منبع سد کوثر با EC ۵۰۰ تا ۶۰۰ میکروموس و کدورت پایین به میزان ۵۰ میلیون متر مکعب و ۴۴ میلیون متر مکعب از سد کارون سه تأمین می شود.

وی اضافه کرد: دو منبعی کردن تأمین آب این اطمینان را به ما می دهد که همواره آب پایدار در اختیار مردم قرار داده شود.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به ابعاد مختلف داشتن این پروژه اظهار کرد:۴۷۰ کیلومتر خط انتقال، حدود ۳۸۰ هزار متر مکعب مخزن بتنی، ۳۹۰هزار متر مکعب تصفیه خانه از جمله ابعاد این پروژه هستند.

علیدادی با اشاره به اینکه این پروژه با دست خالی مطالعات این طرح از آب و فاضلاب کشور گرفته شد، تصریح کرد: با توجه به منابع تولید در این پروژه کیفیت آب به استاندارد اروپا و آمریکا می رسد.

وی در پایان گفت: اسناد مناقصه مهیا و بلافاصله پس از تأیید از سوی آب و فاضلاب کشور آماده برگزاری مناقصه بین المللی هستیم.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۴۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، شماری از مردم در تماس با تحریریه خبر از کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های آبادان خبر دادند.

این موضوع رو از معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان پیگیر شدیم که گفت: توزیع مستمر شیر خشک در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان در حال انجام است بنابراین مردم در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

زینب جوانمردی افزود: از ابتدای سال تاکنون در شهرستان آبادان ۳۲ هزار و ۵۶۴، در خرمشهر ۱۵ هزار و ۲۴۷ و در شادگان ۱۱ هزار و ۶۷۴ قوطی شیر توسط داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان خریداری و وارد منطقه  شده است.

 در حال حاضر در شهرستان آبادان ۵ هزار و ۵۴، در خرمشهر ۴ هزار و ۱۹ و در شادگان سه هزار و ۱۸۷ قوطی شیر در داروخانه‌ها موجود است.

وی همچنین از اختصاص دو سهمیه شیرخشک تا پایان فروردین سال جاری به جنوب غرب خوزستان خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی
  • گرد و خاک در راه جنوب غرب خوزستان