Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - شوراي اسلامي پنجم شهر اهواز همچنان با چالش انتخاب شهردار روبروست و اعضاي آن تا کنون نتوانسته اند براي انتخاب شهردار به اجماع برسند.

به گزارش ايرنا نخستين جلسه علني شوراي پنجم شهر اهواز براي دومين بار لغو شد تا بار ديگر حاشيه بر متن اين شورا غلبه نمايد.
دليل رسميت نيافتن اين جلسه که قرار بود روز سه شنبه به منظور انتخاب شهردار برگزار شود، غيبت پنج عضو و نداشتن حدنصاب لازم اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدجعفر فلسفي، مهران باباپور، محمدهادي قنوات، اسکندر لطفعلي زاده، حسين حيدري، فتح اله حاجتي، محمدرضا ايزدي و مازيار جهان بخشي در اين نشست حاضر بودند و رحيم کعب عمير، سيد ناصر موسوي نژاد، سيدمحسن موسوي زاده، جاسم موسي پور و عبدالزهرا سنواتي در اين جلسه غيبت داشتند.
شوراي اسلامي شهر اهواز 13 عضو دارد که براي تشکيل جلسه رسمي، دو سوم اعضا (9 نفر) بايد حاضر باشند.
رئيس شوراي اسلامي شهر اهواز در اين نشست از دليل غيبت پنج عضو شورا اظهار بي اطلاعي کرد.
محمدجعفر فلسفي گفت: دليل عدم حضور اعضا براي من روشن نيست بنابراين تا زماني که غايبان توضيح ندهند، صلاح نمي دانيم قضاوت زودهنگام کنيم.
وي پيچيدگي در انتخاب شهردار را يکي از پيچيده ترين موضوعات دانست که در گذشته نيز مسبوق به سابقه بوده است.
فلسفي با بيان اينکه يکي از آمال ما انتخاب شهردار با 13 راي شورا بوده، افزود: نظر دوستان اين بود که شهردار با هماهنگي و اجماع، در فضايي سالم و به دور از هر گونه شائبه انتخاب شود و براي تحقق اين امر نيز تلاش زيادي صورت گرفت و همه اعضا تا حدودي اقناع شدند که تاخير بيش از اين در انتخاب شهردار به صلاح نيست.
وي اضافه کرد: اين نشست بعد از توافق اعضا برگزار شده و نظر آنها به عنوان موافق يا مخالف محفوظ است زيرا هدف ما برگزاري جلسات به نحوي بوده که راه براي افرادي که مي خواهند به اتحاد شورا خدشه وارد کنند، بسته شود.
فلسفي با تاکيد بر اينکه فرماندار مي تواند از اختيارات خود براي تشکيل جلسه فوق العاده استفاده کند، گفت: ماهيت کار شورايي اين است که افراد به نظر جمع تمکين کنند و هيچکدام نبايد رفتاري داشته باشيم که منجر به آسيب به شهر شود.
وي با اشاره به حاشيه هاي منتشر شده پيرامون شوراي پنجم از رسانه ها درخواست کرد که ضمن طرح انتقادات، فضاي رسانه اي را به سمت آرامش هدايت کنند و مطالبي منتشر نکنند که فضا را بيش از اين ملتهب کند و يا دودستگي و دشمني بين اعضا را به دنبال داشته باشد؛ به طور نمونه اشتباه در تنظيم خبر يکي از رسانه ها منجر به ناراحتي و اختلاف شده است.
*عذرخواهي نايب رئيس
مهران باباپور نايب رئيس شوراي اسلامي شهر اهواز در اين نشست بابت تاخير پيش آمده در انتخاب شهردار از شهروندان عذرخواهي کرد.
وي افزود: با توجه به حساسيت هاي موجود در انتخاب شهردار بايد همه در راستاي اتحاد و همدلي اعضا تلاش کنند.
باباپور از غيبت تعدادي از اعضاي شورا در اين نشست اظهار بي اطلاعي کرد و گفت: آمادگي دارم هر نوع از خودگذشتگي براي ايجاد تعامل انجام دهم.
*بلاتکليفي پذيرفته نيست
فرماندار اهواز نيز در اين نشست با اشاره به تاخير شورا در انتخاب شهردار گفت: بلاتکليفي مديريت شهري را نخواهيم پذيرفت.
نبي الله خون ميرزايي افزود: بدون ترديد شورا يکي از ارکان مهم و تصميم گير براي شهر است و بي گمان اين نهاد يکي از بهترين ظرفيت هاي قانوني براي رايزني و تبادل نظر و همفکري است.
وي با اشاره به تلاش اعضا براي رايزني و بحث و تبادل نظر، گفت: با توجه به اينکه برگزاري اين جلسه طبق قانون بوده، انتظار داشتيم در جلسه امروز همه اعضا حاضر باشند.
خون ميرزايي اضافه کرد: اقدامات بر اساس روال عادي در حال انجام است بنابراين ضرورتي نمي بينيم که فرمانداري براي دعوت به برگزاري جلسه ورود کند.
وي افزود: انتظار داريم همه اعضا در نشست بعدي حاضر و تکليف مديريت شهر را روشن کنند.
*ادامه تنش در شوراها
شوراهاي پيشين اهواز هميشه حاشيه ساز بوده اند. شوراي سوم در نيمه راه منحل شد و اختلافات شوراي چهارم نيز علني بوده و چهار سال عمر خود را با چند دستگي و درگيري بين اعضا سپري کرد.
تنش هاي شوراي پنجم اهواز اما زودتر از شوراهاي قبلي و در همان ابتداي راه نمايان شده است. اين در حاليست که با راهيابي هشت نفر از ليست `جمنا` به اين شورا، پيش بيني مي شد که اعضا اتفاق نظر و اتحاد بيشتري داشته باشند.
اختلاف نظر اعضاي شوراي شهر اهواز که از جلسه اول و انتخاب هيات رئيسه آغاز شده بود، حالا و در جريان انتخاب شهردار، وارد مرحله تازه اي شده است. همين اختلاف نظرها بود که جلسه قبل اين شورا در تاريخ چهارم شهريور را نيز به تعطيلي کشانده بود.
امروز همزمان با برگزاري اين نشست، بيانيه اي در فضاي مجازي از سوي اعضاي غايب شورا منتشر شد.
در اين بيانيه آمده است: نظر به اينکه جلسه تحليف و انتخاب هيات رئيسه در محل فرمانداري انجام گرفته و طبق ماده 11 بند 6 قانون تشکيلات و وظايف و انتخابات شوراي شهر مبني بر اتخاذ هر گونه تصميم در خارج از محل صحن شوراي شهر فاقد وجاهت قانوني است و پيرو مکاتبات انجام گرفته با فرمانداري اهواز هنوز جوابيه اي حاصل نشده است لذا در جلسه شوراي شهر مورخ هفتم شهريور به دليل وجود شائبه، شرکت نخواهيم کرد.
*انتخابات صحيح است
در همين حال، فرماندار اهواز در حاشيه اين نشست در گفت وگو با خبرنگاران، انتخابات هيات رئيسه شوراي شهر اهواز را صحيح و قانوني دانست.
خون ميرزايي درباره بيانيه تعدادي از اعضاي شوراي شهر در زمينه انتخابات هيات رئيسه، توضيح داد: سه نفر از اعضاي شورا نامه اي نوشته و نسبت به فرآيند انتخابات هيات رئيسه اعتراض کردند که پاسخ اين نامه طبق قانون داده شده است.
وي افزود: مطابق ماده 16 قانون تشکيل و انتخابات شوراها، ماده 2، 3 و 4 آيين نامه داخلي، ماده 3 و 9 آيين نامه اجرايي شوراها جلسه انتخاب هيات رئيسه قانوني و درست بوده و خدشه اي به آن وارد نيست.
خون ميرزايي اضافه کرد: بر اساس قانون جلسه انتخاب هيات رئيسه به دعوت فرماندار و در محل فرمانداري برگزار مي شود و هيات رئيسه سني در سال اول انتخاب مي شوند.
*تقسيم بندي سياسي در کار نيست
رئيس شوراي شهر اهواز در حاشيه اين نشست در پاسخ به خبرنگاران از بيانيه تعدادي از اعضاي شورا درباره علت غيبت در اين جلسه اظهار بي اطلاعي کرد.
فلسفي افزود: اعضاي شورا در جلسه 5 شهريور براي برگزاري نشست امروز و انتخاب شهردار، توافق کرده و صورتجلسه را امضا کردند، در صورت اعلام مخالفت در آن جلسه مي توانستيم بحث و بررسي و مشکل را حل کنيم.
وي با اشاره به انصراف 2 گزينه شهرداري اهواز اظهار کرد: بر اساس توافق اعضا قرار شد گزينه هاي جديدي در جلسه امروز طرح و بررسي شوند.
فلسفي اختلاف نظر ميان اعضاي جمناي شوراي شهر اهواز را رد کرد و افزود: مشکلات پيش آمده سياسي نيست و ما تقسيم بندي با عنوان اصلاح طلب و اصولگرا نداريم و هيچ دسته بندي ميان اعضا صورت نگرفته است.
وي با بيان اينکه اهواز مجموعه اي قوميت هاست و شورا نيز به تبع آن داراي تنوع قومي است اظهار کرد: اعضاي شورا با انگيزه هاي قومي به اين نهاد وارد نشده اند؛ و اگر چه ممکن است از بحث هاي پيش آمده استنباط قومي شود اما هيچ مساله و يا اختلاف نظر قومي ميان اعضا مطرح نبوده است.
فلسفي درباره انتخابات هيات رئيسه و اختلاف نظرهاي پيش آمده بعد از آن، اظهار کرد: در زمان انتخاب منشي هاي اول و دوم شورا اشتباه ساده اي صورت گرفت که باعث شد شائبه ها و ناراحتي هايي بوجود بيايد، وگرنه هيچگونه بحث قومي در ميان اعضا مطرح نبوده است.
*يک بيانيه ديگر
بعد از پايان نشست بي نتيجه شورا براي انتخاب شهردار، بيانيه ديگري در فضاي مجازي منتسب به تعدادي از غايبان جلسه امروز منتشر شد که نسبت به روند انتخاب شهردار اعتراضاتي را مطرح کرده است؛ البته هنوز هيچکدام از اعضاي شورا صحت و يا نادرستي اين بيانيه را به صورت رسمي تاييد نکرده است.
در پي اين بحث ها سيد کريم حسيني يکي ديگر از گزينه هاي اصلي شهرداري اهواز (سخنگوي جمنا خوزستان) انصراف خود را از نامزدي شهرداري اعلام کرد. پيش از اين نيز يکي ديگر از گزينه ها، جمالي نژاد (شهردار سابق اصفهان) از نامزدي شهرداري اهواز انصراف داده و شهردار يزد شد.
ساعت 14 فردا (چهارشنبه) به عنوان نشست بعدي شوراي شهر اهواز براي انتخاب شهردار تعيين شده است. بايد منتظر بود و ديد سرانجام شوراي پنجم اهواز به کجا مي رسد؟
7151/6002
خبرنگار: نادره وائلي زاده**انتشار دهنده : محسن بهاروند
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  در این جلسه تصویب شد تا در هفته شورا‌های اسلامی، همایشی با عنوان تقدیر از شورا‌های برتر شهری، روستایی، بخش و شهرستان با حضور ۲۰۰۰ نفر از اعضای شورا‌های شهر و روستای استان برگزار شود.

 

در این نشست دستورالعمل‌های قانونی منع به کارگیری اعضای شورا‌های اسلامی در پست‌های مدیریتی بررسی شد.

 



دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی