Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در آستانه برگزاري دومين يابود شهداي مناي استان البرز، «سمير اسدي» نماينده اين خانواده‌ها از برخي بهانه‌جويي‌ها و ادامه تبعيض ميان شهداي منا و ساير شهدا گلايه کرد.
سرويس جهان مشرق - روز سه‌شنبه (7 شهريور 96) و در آستانه دومين سال‌گرد فاجعه منا به همت ستاد يادواره شهداي مناي استان البرز، مراسمي تحت عنوان «دومين يادواره لاله‌هاي سفيد» براي گرامي‌داشت 10 شهيد منا از اين استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين مراسم سردار سرتيپ پاسدار «محسن انصاري» قائم‌مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران سخنراني، مهدي سلحشور مداحي، و صابر خراساني شعرخواني کرد.
دومين يادواره «لاله‌هاي سفيد» و بزرگ‌داشت شهداي مناي استان البرز
آقاي «محمد زماني» دبير «ستاد يادواره شهداي مناي استان البرز» در گفت‌وگو با خبرنگار مشرق درباره جزئيات اين مراسم گفت:
«اين مراسم براي بزرگ‌داشت 10 زائري بود که سال 94 از استان البرز به حج اعزام شدند و آن‌جا به شهادت رسيدند.»
وي ادامه داد: «مردم، مسئولين و نمايندگان سازمان‌ها و ارگان‌هاي استان البرز در اين مراسم شرکت کردند. سخنران اين مراسم سردار انصاري، قائم‌مقام بنياد شهيد و مداح مراسم حاج مهدي سلحشور بودند. آقاي صابر خراساني هم به شعرخواني پرداختند.» «زماني» تأکيد کرد: «ما در اين مراسم از افرادي دعوت کرديم که در سطح کشور مطرح و شناخته‌شده هستند، به اين اميد که انشاءالله بتوانيم مراسم تأثيرگذاري برگزار کنيم.»
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/mp4
بزرگ‌داشت شهداي مناي استان البرز
دبير ستاد يادواره شهداي منا که خود نيز پدر همسرش را در فاجعه منا از دست داده است، درباره تأسيس ستاد يادواره شهداي منا توضيح داد:
«ما در شهر کرج با هم‌فکري خانواده‌هاي شهدا تصميم گرفتيم به اميد سازمان و ارگان‌هايي ننشينيم که مراسم شهداي منا را صرفاً شبيه به مراسم ختم برگزار مي‌کنند و حق خانواده‌هاي شهدا را ادا نمي‌نمايند، بلکه خودمان مراسمي را ترتيب بدهيم. همين هماهنگي‌ها با افراد ديگر در کرج منجر به تشکيل ستاد شد.»
وي ضمن يادآوري اين جمله مقام معظم رهبري که «امروز فضيلت زنده نگه داشتن ياد شهدا کم‌تر از شهادت نيست» هدف اول از تشکيل اين ستاد را زنده نگه داشتن ياد شهدا عنوان مي‌کند و هدف دوم را اين‌گونه بيان نمود: «حضرت آقا هم‌چنين تأکيد دارند که نگذاريد حادثه منا به فراموشي سپرده شود. هدف ديگر ما از برگزاري اين‌گونه مراسم‌ها هم اين است که نگذاريم اين حادثه به فراموشي سپرده شود.»
دبير ستاد يادواره شهداي منا يکي از اهداف مهم ديگر از برگزاري مراسم يادبود شهداي منا را «تبيين خيانت‌هاي آل‌سعود» دانست و گفت: «ما نمي‌خواستيم اين مراسم به شکل مراسم ختم باشد، چون اين مراسم، «ختم» نبود، بلکه «آغاز» مسير تبيين خيانت‌هاي آل‌سعود و استکبارستيزي بود. خانواده‌هاي شهدا به تبعيت از فرمايشات رهبرشان است که اين مراسم‌ها را دارند برگزار مي‌کنند و در آن‌ها به دنبال رسيدن به حقوق خودشان هستند. به عنوان مثال، ما حدود دو هفته پيش با آيت‌الله «سيد محمدمهدي حسيني همداني» امام جمعه کرج و نماينده ولي‌فقيه در استان البرز، ديدار داشتيم و آن‌جا خانواده‌ها مشکلات خود را با ايشان در ميان گذاشتند.»
«زماني» در ادامه توضيحاتش درباره ابعاد گسترده‌تر فعاليت‌هاي ستاد يادواره شهداي مناي استان البرز تصريح کرد: «در حاشيه مراسم روز سه‌شنبه هم خانواده‌هاي شهدا با سردار انصاري ديدار داشتند و مسائل و مشکلات خود را با ايشان مطرح کردند و برخي دل‌خوري‌هايشان از سازمان حج و زيارت و بنياد شهيد را در ميان گذاشتند.» وي در انتها از سردار «نادر اديبي» دبير ستاد مرکزي راهيان نور و مسئول ستاد يادواره شهداي مناي استان البرز نيز به خاطر حمايت‌ها و پي‌گيري‌هاي مستمر درباره تشکيل اين ستاد و برگزاري مراسم يادبود تشکر و قدرداني کرد.
10 شهيدي که در فاجعه مناي سال 94 از استان البرز به حج اعزام شده بودند
در همين رابطه، خانم «سميرا اسدي» نماينده و سخن‌گوي خانواده‌هاي شهداي مناي استان البرز و فرزند «محمد اسدي» از شهداي منا، در گفت‌وگو با خبرنگار مشرق در بيان مشکلات اين خانواده‌ها توضيح داد: «متأسفانه بعد از گذشت دو سال و به‌رغم تأکيدهاي رهبري، هنوز هم برخي از نهادها و ارگان‌ها ميان شهداي منا و ساير شهدا تبعيض قائل مي‌شوند؛ حتي شهداي منا را به عنوان شهيد قبول ندارند و صراحتاً به ما مي‌گويند: خب مي‌خواستند حج نروند!»
وي ادامه داد:
«حتي بنياد شهيد هم در زمينه شهداي منا کوتاهي مي‌کند. وقتي برخي از کارمندان اين بنياد با خانواده‌ها سرد برخورد مي‌کنند و بر سر آن‌ها منت مي‌گذارند، از نهادهاي ديگري مانند آموزش و پرورش چه انتظاري مي‌رود؟ سال گذشته بهانه بنياد شهيد براي ممانعت از رفع تبعيض، نداشتن بودجه بود. به دستور رهبري، مجلس بودجه اين کار را تصويب کرد و بنياد هم اين بودجه را دريافت کرد، اما با وجود آن‌که الآن 5 ماه از سال 96 هم مي‌گذرد، باز هم خانواده‌ها حقوق خود را دريافت نکرده‌اند. مي‌گويند داريم خانواده‌ها را «کدگذاري» مي‌کنيم؛ کدگذاري 5 ماه طول مي‌کشد؟»
نماينده خانواده‌هاي شهداي مناي البرز هم‌چنين يادآور شد:
«متأسفانه خيلي جاها مسئله خانواده‌هاي شهداي منا را محدود به ديه کرده‌اند و وانمود مي‌کنند که ما فقط به دنبال ديه هستيم. اتفاقاً اين‌گونه نيست. ما ديه نمي‌خواهيم؛ مگر ديه براي ما پدر و مادر مي‌شود؟ اگر هم مسائل مالي خانواده‌ها را دنبال مي‌کنيم، براي حل مشکل آن خانواده‌هاي بي‌بضاعتي است که خيلي‌هايشان تمکن مالي نداشتند، بلکه به نيابت از پدر و مادر خودشان به حج رفته بودند تا دِين آن‌ها را ادا کنند. الآن اين اتفاق برايشان افتاده و خانواده‌هاي خودشان سرپناهي و حقوقي ندارند.»
اسدي ضمن اشاره به اين‌که در اثر پي‌گيري‌هاي انجام‌شده، موضوع رفع تبعيض اکنون تا اندازه‌اي مرتفع شده، تأکيد کرد: «مسئله مهم‌تر ما چرايي حادثه مناست. گله‌هاي خانواده‌هاي شهداي منا را پاي اين نوشته‌اند که «برخي از خانواده‌ها راضي نيستند حج انجام شود.» اين در حالي است که اصلاً اين‌گونه نيست. اتفاقاً ما عاشق حج هستيم. با تمام وجود دوست داريم به سرزميني برويم که پدران و مادرانمان آخرين نفس‌هايشان را آن‌جا کشيده‌اند. اما حج به چه قيمتي و با چه شرايطي!»
مشرق پيش‌تر نيز گزارش‌ها و مصاحبه‌هاي متعددي را درباره مشکلات خانواده‌هاي شهداي منا منتشر کرده است که برخي از آن‌ها را مي‌توانيد در قسمت «اخبار مرتبط» در انتهاي همين خبر بخوانيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در این مراسم که خانواده های معظم شهدا، یادگاران دوران دفاع مقدس، طلاب و روحانیون و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، شرکت کنندگان با ادای احترام به مقام شهیدان، بر ادامه راه و مکتب شهدا تأکید کردند.

مسئول قرارگاه جهاد تبیین کشور در این مراسم، با بیان اینکه تفکر مقاومت در برابر ظلم و استکبار برآمده از مکتب حضرت امام خمینی رحمت الله علیه است گفت: امروز تفکر مقاومت پس از گسترش در کشورهای منطقه، در حال ظهور و بروز در جای جای جهان است و ماجرای ایستادگی مردم غزه در برابر حملات رژیم صهیونیستی، تبدیل تفکر مقاومت به جریانی جهانی را تسریع کرد.

سردار عظیم ابراهیم پور عملیات وعده صادق را سرآغاز معادلات جدید جهانی و تغییر معادلات از غرب و آمریکا به سایر مناطق  جهان عنوان کرد و گفت: تظاهرات در دانشگاه های آمریکا و کشور های اروپایی نشان می دهد یک قیام نخبگانی در حمایت از مکتب مقاومت شکل گرفته است.

وی افزود:در عملیات وعده صادق قدرت آفندی و پدافندی ایران در برابر دشمنان به نمایش در آمد و این عملیات، تثبیت گر قدرت کشورمان در منطقه غرب آسیاست.

حجت الاسلام موسوی مدیر مدرسه علمیه رضویه هم در این آیین با تاکید بر اینکه شهدا، بالاترین نعمت خود را که جان بود، در راه خدا تقدیم کردند گفت: آنان الگو و فرهنگ سازان این آب و خاک هستند.

برپایی نمایشگاه آثار شهدا از برنامه های جنبی مراسم یادواره شهدای رواحانیت و مدرسه علمیه رضویه قم بود.

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • اعطای جایزه به ۶۲ نفر در شصت‌ودومین جایزه ملی البرز
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند