Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@17:13:15 GMT

بندر امام آماده جذب سرمایه گذار اراضی لجستیک بندری

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۶۶۲۵۵

بندر امام آماده جذب سرمایه گذار اراضی لجستیک بندری

تین‌نیوز | مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از آمادگی بندرامام خمینی (ره) برای جذب سرمایه گذار جهت اراضی لجستیک بندری با کارکرد تولیدی خبر داد. مهندس سعدالله عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته دولت در استان خوزستان گفت: نمایشگاه دستاوردهای دولت یازدهم در خوزستان با هدف توسعه استان و با محوریت ایجاد روحیه نشاط در مردم در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نمایشگاه هرساله در هفته دولت برگزار می شود و اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در این نمایشگاه با حضور فعال دستاورهای چهار سال گذشته خود را به عرضه نمایش گذاشته است، همچنین طبق روال هر سال کارشناسان روابط عمومی و جذب سرمایه گذاری و بازرگانی برای پاسخ گویی به سوالات سرمایه گذاران و بخش خصوصی در غرفه این اداره کل حضور دارند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین خاطر نشان کرد: هدف اصلی ارائه و معرفی دستاوردها به افراد و شرکتهای مختلفی که به این غرفه مراجعه می کنند، است اما از آنجایی این نمایشگاه تخصصی است، مخاطبان خاصی از این غرفه بازدید می کنند و برای مخاطبان عام گزارشی از عملکرد بندر ارائه شده است تا مشخص شود که این بندر چه کمکی توانسته است به اقتصاد کشور و ایجاد نشاط و امید در دل ساکنان این بندر کند.

وی با اشاره به کارکرد این نمایشگاه افزود: استقبال خوبی از این نمایشگاه به عمل آمد اما تا به امروز هیچ قراردادی منعقد نشده است، یکی از دلایلی عدم انعقاد قراردادی تا به امروز، استانی بودن این نمایشگاه است و اغلب سرمایه گذاران این بندر از خارج استان هستند و به علت کلان بودن این سرمایه گذاری ها، مخاطبان آن، سرمایه گذاران بخش خصوصی، واردات کنندگان ومالکان کشتی هستند که اغلب در جلسات تخصصی و با انجام تشریفات به انعقاد قراردادها می پردازند. بنابراین رویکرد این نمایشگاه تنها بیان پتانسیل و ظرفیت های این بندر بوده است .

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به معرفی پروژه ها برای جذب سرمایه گذار خاطر نشان کرد: از جمله پروژه های که برای جذب سرمایه گذار دراین نمایشگاه معرفی می شود، واگذاری اراضی موصوف به اراضی لجستیک بندری است که این اراضی در مناطق ویژه قرار دارد که بندر برای جذب سرمایه گذار با کارکرد تولیدی که بتواند ارزش افزوده ایجاد کند، آمادگی خود را اعلام می دارد.

عبداللهی در این باره ادامه داد: در این اراضی تمرکز بندر بر این است که سرمایه گذاران بخش تولیدی جذب شوند چرا که هر تعداد سرمایه گذار تولیدی در بندر حضور داشته باشند به لجستیک بندری، رفت و آمد کالا و ایجاد ارزش افزوده کمک شایانی می شود. بنابراین بندر به دنبال سرمایه گذاری هایی مانند کارخانه تولید نبرد فولاد و یا کارخانه روغن نوید ـ در سال گذشته با حضور معاون اول فاز نخست آن افتتاح شد ـ است.

شایان ذکر است این نمایشگاه از چهارم الی هشتم شهریورماه ۹۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های اهواز و از ساعت ۱۹ الی ۲۴ در سالن خلیج‌فارس برپا است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ظرفیت‌های ویژه این جزیره در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، گفت: اولویت انتخاب سرمایه‌گذار در کیش، با سرمایه‌گذاری است که منجر به افزایش زمان ماندگاری گردشگران در کیش شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، رحیم سرهنگی امروز در بازدید از دو مجموعه گردشگری بزرگ در کیش که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دست انجام است، اظهار داشت: جزیره کیش امن‌ترین منطقه برای سرمایه‌گذاری است و یکی از مهمترین اولویت‌های این سازمان تلاش در جهت کاهش فرایند اداری جذب سرمایه‌گذار است.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری از سال گذشته با حضور گسترده در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی آغاز شده است.

رئیس سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: بخش خصوصی فعال در کیش هم‌افزایی، حمایت و احساس مسئولیت لازم جهت نقش آفرینی در توسعه گردشگری پایدار در این منطقه را دارا است و بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری در این منطقه در دستور کار این سازمان قرار دارد.

سرهنگی یکی از مهمترین اولویت‌های در دست انجام جهت جذب سرمایه‌گذاری بیشتر را حوزه دریامحور اعلام کرد و گفت: کیش به واسطه محصور شدن در دریا از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه دریا برخوردار است.

وی تصریح کرد: در تلاشیم تا در جهت تحقق اهداف اقتصاد دریامحور، بحث گردشگری دریایی، تجارت، شیلات، فناوری‌های دریایی و تولید و تعمیرات شناورها را در این جزیره فعال‌تر کنیم که در نتیجه آن شاهد ارزش‌افزوده بیشتر و بهبود شرایط اقتصادی خواهیم بود.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • اجرای روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی به آبادان
  • فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
  • تصمیمی برای استرداد اراضی پتروشیمی میانکاله گرفته نشده است
  • افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)
  • آماده سرمایه‌گذاری در همدان هستیم