Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@03:35:10 GMT

آغاز جشنواره فيلم ونيز، با نمايش «کوچک کردن»

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۶۶۵۶۳

خبرگزاري آريا - هنرآنلاين: امسال در بخش مسابقه بين‌الملل 21 فيلم براي دريافت جايزه شير طلاي جشنواره ونيز رقابت مي‌کنند که "کوچک کردن" فيلم افتتاحيه جشنواره يکي از آن‌هاست.
تازه‌ترين ساخته الکساندر پين کارگردان آمريکايي 22 دسامبر (اول دي) در فصل جوايز سينمايي در آمريکاي شمالي روي پرده مي‌رود و انتخاب آن به عنوان فيلم افتتاحيه جشنواره ونيز مي‌تواند شانس موفقيت در جوايز اسکار امسال را بيشتر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کمدي سياه "کوچک کردن" درباره مردي با بازي مت ديمن در آينده نه چندان دور است که به اين فکر مي‌کند اگر اندازه بدن خودش را کوچک کند، زندگي‌اش چگونه خواهد شد. لورا درن، کرستن ويگ، کريستوف والتس و جيسن سودکيس ديگر بازيگران اين فيلم هستند.
جشنواره ونيز در سال‌هاي اخير سکوي پرتاب رقباي فصل جوايز سينمايي بوده است. سال گذشته "لا لا لند" به کارگرداني دامين شازل اولين بار در دنيا در ليدو روي پرده رفت و بعداً نامزد 14 جايزه اسکار شد. همچنين در پنج سال گذشته دو برنده اسکار بهترين فيلم – "بردمن" در 2014 و "جاذبه" در 2013 – فيلم افتتاحيه جشنواره ونيز بوده‌اند.
"Suburbicon" به کارگرداني جرج کلوني، "مادر!" تازه‌ترين ساخته دارن آرونوفسکي و "شکل آب" ساخته گي‌يرمو دل تورو، از ديگر رقباي آمريکايي جايزه شير طلاي در بخش مسابقه بين‌الملل اين دوره جشنواره ونيز هستند. هر سه فيلم اولين بار در دنيا در ليدو روي پرده مي‌روند و سپس در جشنواره تورنتو به نمايش درمي‌آيند.
"Suburbicon" با بازي مت ديمن، جولين مور، جاش برولين و اسکار آيزاک، درباره خانواده‌اي به ظاهر بي‌نقص در حومه شهر است که وقتي يک سرقت از خانه اشتباه از کنترل خارج مي‌شود، گرفتار مارپيچي از خيانت، زنا و حق‌السکوت مي‌شوند. فيلمنامه اين کمدي سياه را برادران کوئن نوشته‌اند.

جنيفر لارنس، خاوير باردم، ميشل فايفر، دونال گليسن، اد هريس و کريستن ويگ در فيلم ترسناک "مادر!" بازي مي‌کنند که آرونوفسکي از روي فيلمنامه‌اي نوشته خودش کارگرداني کرده است. داستان درمورد يک زوج است که وقتي مهمانان ناخواسته به خانه مي‌آيند و زندگي آرام آن‌ها را به هم مي‌ريزند، ارتباطشان مورد آزمون قرار مي‌گيرد. داستان فيلم فانتري "شکل آب" در دوران جنگ سرد روي مي‌دهد.
"مکتوب، عشق من" به کارگرداني عبدالطيف کشيش يکي ديگر از فيلم‌هاي مطرح اين دوره جشنواره ونيز است. داستان فيلم در دهه 1980 روي مي‌دهد و درباره يک فيلمنامه‌نويس جوان است که براي تعطيلات تابستاني به شهر مديترانه‌اي زادگاه خود بازمي‌گردد و با ماجراهايي روبرو مي‌شود. کشيش سه سال پيش با فيلم "آبي گرم‌ترين رنگ است" برنده جايزه نخل طلاي کن شد.
مارتين مکدانا ("در بروژ") با تريلر سياه "سه بيلبورد بيرون ابينگ، ميزوري" شانس خود را امتحان مي‌کند. فرانسس مکدارمند در اين فيلم نقش مادري ميانسال و بدخلق را بازي مي‌کند که بعد از اين که دخترش به قتل مي‌رسد، بي آن که قاتل رد پايي از خود به جا گذاشته باشد، رئيس پليس شهري کوچک با بازي وودي هارلسن را به چالش مي‌کشد. "سه بيلبورد بيرون ابينگ، ميزوري" نيز بعد از نمايش در ونيز در جشنواره تورنتو نمايش داده مي‌شود.
"لين آن پيت" تازه‌ترين ساخته اندرو هاي فيلمساز بريتانيايي ديگر فيلم بخش مسابقه بين‌الملل است. چارلي پلامر بازيگر نوظهور آمريکايي در اين فيلم که داستانش در ايالت اورگن روي مي‌دهد، نقش نوجواني 15 ساله را بازي مي‌کند در تابستان پيش يک تربيت‌کننده اسب (استيو بوسمي) که از دنيا زده شده است، مشغول کار مي‌شود. در اين بين تنها همراه او يک اسب مسابقه دزدي به نام لين آن پيت است. کلويي سويني، استيو زان و تراويس فيمل از ديگر بازيگران "لين آن پيت" هستند.
هاي کارگردان فيلم تحسين‌شده "45 سال" است که در جشنواره برلين جوايز بهترين بازيگر مرد و بهترين بازيگر زن را برد.
پل شريدر با "اولين اصلاح‌شده" در اين بخش حضور دارد. ايتن هاوک در اين فيلم نقش يک کشيش را بازي مي‌کند که قبلا در ارتش کار مي‌کرده و اکنون سوگوار مرگ پسرش است. او با يکي از اعضاي کليساي خود (آماندا سايفريد) که همسرش خودکشي کرده است، وارد رابطه مي‌شود. شريدر فيلمنامه "راننده تاکسي" را نوشت و فيلم‌هاي "ژيگولوي آمريکايي" ، "پريشاني" و اين اواخر "سگ سگ را مي‌خورد" را کارگرداني کرد.

پائولو ويرزي فيلمساز ايتاليايي کمدي درام انگليسي‌زبان "اهل تفريح" را به ليدو مي‌آورد. هلن ميرن و دانلد ساترلند در اين فيلم که با نام "الا و جان" هم شناخته مي‌شود، نقش يک زوج فراري را در سفري به سراسر کشور بازي مي‌کنند.
"هانا" به کارگرداني آندرا پالائورا ديگر فيلم ايتاليايي بخش مسابقه بين‌الملل جشنواره ونيز امسال است. شارلوت رامپلينگ در اين فيلم نقش زني را بازي مي‌کند که وقتي همسرش به زندان مي‌افتد مي‌کوشد با هويت خود کنار بيايد.
"جريان انساني" به کارگرداني آي وي‌وي هنرمند معترض چيني، "قتل سوم" ساخته کوريدا هيروکازو کارگردان ژاپني و "اکس ليبريس: کتابخانه عمومي نيويورک" به کارگرداني فردريک وايزمن، از ديگر فيلم‌هاي مطرح بخش مسابقه بين‌الملل هستند.
فهرست فيلم‌هاي بخش مسابقه بين‌الملل
"Amore e Malavita"، آنتونيو و مارکو مانتي (ايتاليا)
"فرشته‌ها سفيد مي پوشند" (Angels Wear White)، ويويان کو (چين/فرانسه)
"Custody"، زاويه لوگران (فرانسه)
"کوچک کردن" (Downsizing)، الکساندر پين (آمريکا) – فيلم افتتاحيه

"اکس ليبريس: کتابخانه عمومي نيويورک" (Ex Libris – The New York Public Library)، فردريک وايزمن (آمريکا)
"Una Famiglia"، سباستيانو ريزو (ايتاليا)
"اولين اصلاح‌شده" (First Reformed)، پل شريدر (آمريکا)
"فوکس‌تروت" (Foxtrot)، ساموئل مائوز (آلمان/فرانسه/اسرائيل/سوئيس)
"هانا" (Hannah)، آندرا پالائورا (ايتاليا/بلژيک/فرانسه)
"خانه کنار دريا" (The House by the Sea)، روبر گوديگيان (فرانسه)
"جريان انساني" (Human Flow)، آي وي‌وي (آلمان/آمريکا)
"توهين" (The Insult)، زياد دويري (فرانسه/لبنان)
"لين آن پيت" (Lean on Pete)، اندرو هاي (بريتانيا)
"اهل تفريح" (The Leisure Seeker)، پائولو ويرزي (ايتاليا)
"مکتوب، عشق من" (Mektoub, My Love: Canto Uno)، عبدالطيف کشيش (فرانسه/ايتاليا)
"مادر!" (mother!)، دارن آرونوفسکي (آمريکا)

"شکل آب" (The Shape of Water)، گي‌يرمو دل تورو (آمريکا)
"Suburbicon"، جرج کلوني (آمريکا)
"کشور دوست‌داشتني" (Sweet Country)، وارويک تورنتن (استراليا)
"قتل سوم" (The Third Murder)، کوريدا هيروکازو (ژاپن)
"سه بيلبورد بيرون ابينگ، ميزوري" (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri)، مارتين مکدانا (آمريکا)
برنده جايزه شير طلا را چه کساني انتخاب مي‌کنند؟
آنت بنينگ بازيگر آمريکايي رئيس هيئت داوران بخش مسابقه بين‌الملل اين دوره جشنواره ونيز است. بازيگر 59 ساله که در کانزاس به دنيا آمده، براي فيلم‌هاي "زيبايي آمريکايي" (1999)، "جوليا بودن" (2004) و "حال بچه‌ها خوب است" (2010) نامزد اسکار بهترين بازيگر زن و براي "شيادان" (1991) نامزد اسکار بهترين بازيگر زن مکمل بوده است.
بنينگ اولين زني است که در سال‌هاي اخير رياست داوران بخش مسابقه بين‌الملل جشنواره ونيز را بر عهده مي‌گيرد. آخرين بار در 2006 کاترين دونوو رياست اين بخش جشنواره ونيز را عهده‌دار بود. جين کمپيون در 1997 و گونگ لي در 2002 نيز رئيس داوران بودند.

لديکو انيادي کارگردان و فيلمنامه‌نويس مجارستاني، ميشل فرانکو کارگردان، تهيه‌کننده و فيلمنامه‌نويس مکزيکي، ربکا هال بازيگر بريتانيايي، آنا موگلاليس بازيگر فرانسوي، ديويد استراتن منتقد فيلم آمريکايي، شازمين ترينکا بازيگر ايتاليايي، ادگار رايت کارگردان و فيلمنامه‌نويس انگليسي و يونفان کارگردان، تهيه‌کننده و فيلمنامه‌نويس چيني، ديگر داوران بخش مسابقه بين‌الملل هستند. بنينگ و همکارانش برنده جايزه شير طلايي و هفت جايزه ديگر اين بخش را انتخاب مي‌کنند.
نمايش فيلم‌ استفن فريرز در بخش خارج از مسابقه و جايزه افتخار فيلمساز براي او
درام تاريخي "ويکتوريا و عبدل" به کارگرداني استفن فريرز، "تعقيب سراسري" به کارگرداني جان وو، "زاما" ساخته لوکرسيا مارتل کارگردان آرژانتيني و "مسابقه‌دهنده و زنداني سابقه‌دار" به کارگرداني ميخائيل روشکام جزو فيلم‌هاي مطرح بخش خارج از مسابقه هستند.
"ويکتوريا و عبدل" از روي ماجرايي واقعي ساخته شده است و درباره دوستي يک کارمند جوان و مسلمان هندي با ملکه ويکتوريا (با بازي جودي دنچ) است. "ويکتوريا و عبدل" همکاري جديد دنچ با فريزر بعد از فيلم نامزد اسکار "فيلومنا" است که اولين بار سال 2013 در ونيز نمايش داده شد.
فريرز همچنين در جشنواره ونيز امسال جايزه "افتخار فيلمساز ژيگر لوکولتر" را دريافت مي‌کند. جايزه افتخار فيلمساز به هنرمندي تعلق مي‌گيرد که نقشي بديع در سينماي معاصر داشته است. اين جايزه سال گذشته به امير نادري کارگردان ايراني رسيد. پيش‌ از اين آنيس واردا، ماني راتنام، عباس کيارستمي، سيلوستر استالونه، آل پاچينو، اسپايک لي و برايان دي‌پالما نيز اين جايزه را گرفته‌اند. افتخار فيلمساز نخستين بار به تاکشي کيتانو فيلمساز ژاپني اعطا شد و نام جايزه نيز از يکي از فيلم‌هاي او گرفته شده است.

جان وو فيلمساز باسابقه هنک کنگي با فيلم جديدش "تعقيب سراسري" به ژانر تريلر جنايي که کارش را با آن شروع کرد، بازگشته است. او اولين بار در 1989 با فيلم "قاتل" مورد توجه قرار گرفت. "تعقيب سراسري" بازسازي فيلمي ژاپني توليد 1976 درباره مردي چيني است که با پرونده‌سازي به ارتکاب جنايت در ژاپن متهم مي‌شود و مورد تعقيب مقامات و يک گروه آدمکش اسرارآميز قرار مي‌گيرد. وو يکي از چهره‌هاي محبوب ليدو است و در 2010 جايزه شير طلاي يک عمر دستاورد جشنواره را دريافت کرد.
فيلم تاريخي "زاما" از روي رماني نوشته آنتونيو دي بندتو که 1956 منتشر شد، ساخته شده است و داستانش در قرن هجدهم روي مي‌دهد. داستان درباره دن ديگو د زاما افسر پادشاهي اسپانياست که در بحبوحه جنبش استقلال در منطقه در آب‌هاي راکد آرژانتين حضور دارد. اين فيلم ماه مه پيش براي نمايش در جشنواره کن آماده بود، اما در جشنواره حضور نداشت، شايد به اين خاطر که پدرو آلمودوار رئيس داوران بخش مسابقه جشنواره کن امسال يکي از تهيه‌کنندگان فيلم است. مارتل سال 2008 با فيلم "زن بي‌سر" در کن حضور داشت.
ماتياس خونارتس ("ارواح ما در شب") و ادل اگزارکوپولوس ("آبي گرم‌ترين رنگ است") در درام-رمانس نئونوآر "مسابقه‌دهنده و زنداني سابقه‌دار" سومين فيلم بلند داستاني روشکام بازي مي‌کنند. اين فيلم يک داستان عاشقانه تراژيک بين گانگستري به نام ژينو و بنديکت، يک راننده بي‌باک و ثروتمند مسابقات اتوموبيل‌راني را در پس‌زمينه فعاليت‌هاي يک گروه خلافکار خشن در بروکسل به تصوير مي‌کشد. "مسابقه‌دهنده و زنداني سابقه‌دار" نماينده بلژيک در بخش فيلم خارجي‌زبان نودمين دوره جوايز اسکار هم هست. "Bullhead" اولين فيلم بلند داستاني روشکام در 2012 نامزد اسکار بهترين فيلم خارجي‌زبان شد.
فهرست فيلم‌هاي بخش خارج از مسابقه
رويدادهاي ويژه:
"Casa D’Altri"، جاني آميلو (ايتاليا)
"تريلر مايکل جکسون سه‌بعدي" (Michael Jackson’s Thriller 3D)، جان لنديس (آمريکا)
"ساخت تريلر مايکل جکسون" (Making of Michael Jackson’s Thriller)، جري کريمر (آمريکا)
"نظم چيزها" (The Order of Things)، آندرا سگره
داستاني
"ارواح ما در شب" (Our Souls at Night)، ريتش باترا (آمريکا)
"Il Signor Rotopeter"، آنتونيتا ليلو (ايتاليا)
"ويکتوريا و عبدل" (Victoria and Abdul)، استفن فريرز (بريتانيا)
"La Melodie"، رشيد حامي (فرانسه)
"Outrage Coda"، تاکشي کيتانو (ژاپن) – فيلم اختتاميه

"پابلو دوست‌داشتني" (Loving Pablo)، فرناندو لئون دي آرانوا (اسپانيا/بلغارستان)
"زاما" (Zama)، لوکرسيا مارتل (آرژانتين/برزيل)
"تجربه تلخ" (Wormwood)، ارول موريس (آمريکا)
"Diva! "، فرانسسکو پاتيرنو (ايتاليا)
"مسابقه‌دهنده و زنداني سابقه‌دار" (Racer and the Jailbird / La Fidele)، ميخائيل روشکام (بلژيک/فرانسه/هلند)
"زندگي شخصي يک زن امروزي" (The Private Life of a Modern Woman)، جيمز توباک (آمريکا)
"Brawl in Cell Block 99"، کريگ زاهلر (آمريکا)
"تعقيب سراسري" (Manhunt)، جان وو (هنگ کنگ/چين)
غيرداستاني
"کوبا و فيلمبردار" (Cuba And The Cameraman)، جان آلبرت (آمريکا)
"نسل من" (My Generation)، ديويد بتي (بريتانيا)
"پياتزا ويتوريو" (Piazza Vittorio)، ابل فرارا (ايتاليا)
"شيطان و پدر آمورث" (The Devil and Father Amorth)، ويليام فريدکين (آمريکا)
"اينجا کنگوست" (This Is Congo)، دانيل مک‌کيب (کنگو)
"ريوچي ساکاموتو: کدا" (Ryuichi Sakamoto: Coda)، استفن نومورا شيبل (آمريکا/ژاپن)
"جيم و اندي: زندگي پس از مرگ. داستان جيم کري، اندي کافمن و توني کليفتن" (Jim & Andy: The Great Beyond. The Story of Jim Carrey, Andy Kaufman, and Tony Clifton)، کريس اسميت (آمريکا)
"زمستان شاد" (Happy Winter)، جوواني توتارو (ايتاليا)
رقابت دو فيلم ايراني در بخش افق‌ها با داوري رخشان بني‌اعتماد
"بدون تاريخ، بدون امضا" به کارگرداني وحيد جليلوند و تهيه‌کنندگي علي جليلوند يکي از 20 فيلم‌ بخش افق‌هاي اين دوره جشنواره ونيز است. اين فيلم با بازي امير آقايي، هديه تهراني و نويد محمدزاده درباره کاوه نريمان يکي از پزشکان پزشکي قانوني است که در محل کارش با جسدي مواجه مي‌شود که وي را پيش از اين مي‌شناخته است و حالا براي تشخيص علت مرگ او دچار مشکلاتي مي‌شود.

برادران جليلوند دو سال پيش نيز با فيلم "چهارشنبه 19 ارديبهشت" در بخش افق‌هاي جشنواره ونيز رقابت کردند.
"ناپديد شدن" به کارگرداني علي عسگري ديگر نماينده ايران در بخش افق‌هاست. داستان اولين فيلم بلند سينمايي عسگري در يک شب سرد زمستاني در تهران روي مي‌دهد و درباره دو زوج جوان است که با يک مشکل بزرگ روبرو مي‌شوند و تنها چند ساعت براي حل اين مشکل وقت دارند. صدف عسگري، اميررضا رنجبران، نفيسه زارع، محمد حيدري و بازيگران فيلم "ناپديد شدن" هستند که در سکوت خبري ساخته شده است.
عسگري پيش از اين با فيلم کوتاه "بچه" در بخش مسابقه فيلم‌هاي کوتاه جشنواره ونيز حضور داشته است. او همچنين سابقه دو بار حضور در بخش مسابقه فيلم‌هاي کوتاه جشنواره کن با فيلم‌هاي "بيشتر از دو ساعت" و "سکوت" و حضور در جشنواره‌هاي ونيز و ساندنس را دارد.

رخشان بني اعتماد کارگردان و فيلمنامه نويس ايراني يکي از داوران بخش مسابقه افق‌هاي اين دوره جشنواره است. جاني آميلو کارگردان ايتاليايي رياست داوران اين بخش را به عهده دارد. امي کانان مان کارگردان آمريکايي، مارک کازينز کارگردان و فيلمنامه نويس ايرلندي-اسکاتلندي، آندره دوپرا فيلمنامه‌نويس و آرشيتکت آرژانتيني، فين تروش کارگردان و فيلمنامه‌نويس بلژيکي و ربکا زلوتوسکي فيلمنامه‌نويس و کارگردان فرانسوي فهرست داوران بخش افق‌هاي جشنواره ونيز 2017 را کامل مي‌کنند.
داوران اين بخش برندگان جوايز بهترين فيلم، بهترين کارگردان، جايزه ويژه هيئت داوران، بهترين بازيگر مرد، بهترين بازيگر زن، جايزه بهترين فيلمنامه و بهترين فيلم‌ کوتاه را انتخاب مي‌کنند.
فيلم ايتاليايي "نيکو، 1988" به کارگرداني سوزانا نيچارلي فيلم افتتاحيه بخش افق‌هاي ونيز است. اين فيلم درباره خواننده زن محبوبي است که يکي از منابع الهام اندي وارهول بود و با گروه راک ولوت آندرگراند مي‌خواند.
فهرست فيلم‌هاي بخش افق‌ها
"Les Bienheureux"، سوفيا جاما (فرانسه/بلژيک)
"Caniba"، لوسين کاستينگ-تيلور و ورنا پاراول (فرانسه)
"The Cousin"، زاهي گراد (اسرائيل)
"ناپديد شدن" (Disappearance)، علي عسگري (ايران/قطر)
"Espèces Menacées"، ژيل بوردو (فرانسه/بلژيک)
"Gatta Cenerentola"، آلساندرو راک، ايوان کاپيلو، مارينو گوارنيري و داريو سانسونه (ايتاليا)
"نامرئي" (Invisible)، پابلو جرجلي (آرژانتين/برزيل/اوروگوئه/آلمان)
"Krieg"، ريک اوسترمان و باربارا اوئر (آلمان)
"Los Versos Del Olvido"، عليرضا خاتمي (فرانسه/آلمان/هلند/شيلي)
"ماروين" (Marvin)، آن فونتن (فرانسه)
"نيکو، 1988" (Nico, 1988)، سوزانا نيچارلي (ايتاليا/بلژيک)
"شبي که شنا کردم" (The Night I Swam)، دامين مانيول و ايگاراشي کوهي (فرانسه/ژاپن)
"بدون تاريخ، بدون امضا" (No Date, No Signature)، وحيد جليلوند (ايران)
"تجاوز رسي تيلور" (The Rape of Recy Taylor)، نانسي بيرسکي (آمريکا)
"شاهد" (The Testament)، آميخاي گرينبرگ (اسرائيل/اتريش)
"مردم هرزه زشت " (Ugly Nasty People)، کوزيمو گومز (ايتاليا/فرانسه)
"زير درخت" (Under The Tree)، هافستين گونار زيگوردسون (ايسلند/دانمارک/لهستان/آلمان)
" La Vita In Commune"، ادواردو وينسپير (ايتاليا)
"غرب سانشاين" (West of Sunshine)، جيسن رافتوپولوس (استراليا)
"Reparer les vivants"، کاتل کيلور (فرانسه/بلژيک)
شير طلاي جشنواره براي دو بازيگر کهنه‌کار
جين فاندا و رابرت ردفورد امسال در جشنواره فيلم ونيز جايزه شير طلاي يک عمر دستاورد را دريافت مي‌کنند. در همين حال فيلم "ارواح ما در شب" با بازي اين دو که توليد شرکت نت‌فليکس است، اولين بار در دنيا در بخش خارج از مسابقه جشنواره نمايش داده مي‌شود.

"ارواح ما در شب" به کارگرداني ريتش باترا روز يکم سپتامبر (10 شهريور) در پلاتزو دل سينما روي پرده مي‌رود. پيش از آن مراسم اعطاي جايزه به دو چهره نمادين آمريکايي برگزار مي‌شود.
"ارواح ما در شب" به تهيه‌کنندگي شرکت وايلدوود اينترپرايزز متعلق به ردفورد، اولين همکاري مشترک ردفورد و فاندا بعد از "سوارکار الکتريکي" (1979) (عکس مطلب) است. آن‌ها پيش از آن در فيلم "پابرهنه در پارک" (1967) هم مقابل هم ايفاي نقش کردند.
"ارواح ما در شب" از روي رماني نوشته کنت هاروف ساخته شده است. داستان در کلرادو روي مي‌دهد و از ديدار غيرمنتظره ادي مور (فاندا) با يکي از همسايه‌ها به نام لوييس واترز (ردفورد) شروع مي‌شود. همسر ادي سال‌ها پيش مرده است، همين‌طور همسر لوييس، اما با اين که آن‌ها سال‌هاست در شهري کوچک در يک محله زندگي مي‌کنند، اما تا پيش از اين کمتر با هم در تماس بودند.
ردفورد 80 ساله در 1981 براي فيلم "مردم عادي" اولين تجربه کارگرداني خود برنده اسکار بهترين کارگرداني شد و سال 2002 يک جايزه افتخاري اسکار را دريافت کرد. "بوچ کسيدي و ساندنس کيد"، "همه مردان رئيس جمهور" و "طبيعي" از ديگر فيلم‌هاي ردفورد در مقام بازيگر است.

فاندا تاکنون هفت بار نامزد دريافت جايزه اسکار بوده و دو بار براي فيلم‌هاي "کلوت" (1971) و "بازگشت به خانه" (1978) برنده اسکار بهترين بازيگر زن شده است.
ديگر داوران جشنواره
بنوا ژاکو کارگردان و فيلمنامه‌نويس فرانسوي رئيس داوران جايزه لوييجي دي لورنتيس بهترين فيلم اول - شير آينده – است. جف اندرو نويسنده، استاد دانشگاه، مصاحبه‌کننده و برنامه‌ريز بريتانيايي، آلبرت لي تهيه‌کننده هنگ کنگي، گرتا اسکارانو بازيگر ايتاليايي و يورگوس زويس کارگردان يوناني ديگر داوران اين جايزه هستند.
جان لنديس کارگردان آمريکايي نيز رياست داوران بخش واقعيت مجازي ونيز را به عهده دارد. سلين سياما فيلمنامه‌نويس و کارگردان فرانسوي و ريکي تونياتزي بازيگر و کارگردان ايتاليايي همکاران لنديس در اين بخش هستند که برندگان جوايز بهترين فيلم واقعيت مجازي، جايزه بزرگ داوران واقعيت مجازي و جايزه بهترين خلاقيت در واقعيت مجازي را انتخاب مي‌کنند.
جوزپه پيچوني کارگردان ايتاليايي هم رئيس هيئت داوراني متشکل از دانشجويان تاريخ سينماست که برندگان جوايز بهترين فيلم ترميم‌شده و بهترين مستند درباره سينما را انتخاب مي‌کنند.
هفتاد و چهارمين دوره جشنواره فيلم ونيز 30 اوت تا 9 سپتامبر (8 تا 18 شهريور) برگزار مي‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیم مین جائه، نه فرانتس بکن باوئر!

به گزارش "ورزش سه"، در حوالی اولین فصل حضور مدافع کره‌ای در تیم بایرن مونیخ، می‌شود گفت که او یک خرید ناموفق برای بایرنی‌ها در فصل گذشته بوده است.

بازیکنی که در سال پیشین ستون خط دفاعی ناپولی بود و نقش زیادی در قهرمانی حماسی آبی‌ها در سری A داشت، اما در شرایطی که این مدافع کره‌ای سابق بشیکتاش در کشوری که مدافعان بزرگی در آن ظهور کرده‌اند به‌عنوان یک پدیده جهانی مطرح شد، حضور او در بایرن مونیخ هرگز گام فنی رو به جلویی برای این بازیکن گرانقیمت پنجاه میلیون یورویی نبوده است و زیر نظر توماس توخل او دوباره در یک بازی حساس و سرنوشت‌ساز اشتباهاتش را تکرار کرد.

امشب ابتدا این وینیسیوس بود که روی پاس تماشایی تونی کروس با سرعت فوق‌العاده‌اش کیم را جا گذاشت و در شرایط تک به تک مانوئل نویر را مغلوب کرد و سپس در اواخر مسابقه در زمانی که رودریگو قصد دور زدن مدافع کره‌ای را داشت توسط او سرنگون شد تا یک پنالتی واضح برای رئال به‌دست بیاید و وینیسیوس دوباره گل دوم را به ثمر برساند.

در این لحظه دوربین‌ها صورت کیم را تعقیب می‌کردند و تصویر افسوس این مدافع اهل کره جنوبی تصویری روشن از مسابقه امشب بود. کیم که جانشین ماتیاس دلیخت هلندی شده بود که در بازی بایرن مقابل آینتراخت فرانکفورت مصدوم شده بود، در این مسابقه نتوانست کنار اریک دایر آن خط دفاع ایمن را برای بایرن بسازد و روی هر دو گل رئال مادرید مقصر بود. جالب اینکه بایرن یک مدافع گرانقیمت و مشهور دیگر را هم بر روی نیمکت داشت. دایوت اوپامکانو که اشتباهات او در دو بازی رفت و برگشت فصل گذشته مقابل منچستر سیتی، حذف بایرن در مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات را مقابل قهرمان سال گذشته رقم زد.

توماس توخل امیدوار است در بازی برگشت دلیخت را دوباره در اختیار داشته باشد تا مقابل رئالی که احتمالا در خانه تهاجمی‌تر هم خواهد بود، با گرویی بیشتری مقابل شاگردان آنچلوتی به میدان برود.

در مسابقه امشب جود بلینگام آنچنان موثر بازی نکرد اما در بازی برگشت این بازیکن انگلیسی با فشار تماشاگران قطعا نمایش بهتری از خود نشان خواهد داد، بنابراین بایرن بیش از هر زمان دیگری به حضور دلیخت باتجربه و سریع و سرزن نیازمند است. البته ممکن است در بوندسلیگا در بازی بعدی باز هم کیم یا اوپامکانو به زمین بروند اما در بازی برگشت در برنابئو زوج اصلی برای خط دفاع بایرن دلیخت و دایر خواهند بود.

کیم در این فصل ۲۸ بار در همه رقابت‌ها از ابتدا برای بایرن مونیخ به میدان رفته و در کنار اوپامکانو، دلیخت و دایر قرار گرفته اما در هیچکدام از این بازی‌ها نتوانسته نظر توخل را به خود جلب کند تا از او به‌عنوان مدافع اصلی‌اش استفاده کند.

یکی از مشکلات اصلی کیم در دفاع بایرن ناموفق بودن در ارتباط گرفتن با دیگر مدافعان است، او به دلیل ضعیف بودن زبان آلمانی و انگلیسی‌اش هیچ‌گاه نتوانسته زوج خوبی با مدافعان بایرن بسازد و همین موجب شده بارها هدف انتقاد نشریات آلمانی قرار بگیرد.

علاوه‌بر عملکرد ضعیف در بایرن مونیخ، او در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ هم به همراه تیم ملی کره جنوبی نمایش‌های ضعیفی از خود نشان داد که درنهایت منجر به حذف در مرحله نیمه‌نهایی برابر اردن شد.

دیدار امشب مسابقه‌ای بود که با ادای احترام به فرانتس بکن‌باوئر شروع شد و تماشاگران چند طرح موزائیکی زیبا برای این اسطوره فقید به نمایش گذاشتند اما با یکی از بدترین نمایش‌های کیم مین جائه همراه بود که به نوعی ادامه‌دهنده میراث مدافعان بایرن است که البته مشخص شد او هیچوقت نمی‌تواند یک بکن‌باوئر جدید برای بایرن باشد.

دیگر خبرها

  • کیم مین جائه، نه فرانتس بکن باوئر!
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • یک حاشیه کوچک، کمر استقلال و پرسپولیس را می‌شکند
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده