Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@13:48:10 GMT

قابل اعتمادترين خودرو‌ها در جهان

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۶۷۱۷۰

خبرگزاري آريا - وب سايت جي اس ام : قابليت اعتماد در يک خودرو به ويژه در خودروهاي بزرگ يک ويژگي بسيار مهم تلقي مي‌شود. امروزه در جهان، عمر متوسط يک خودروي نو در دست خريدارد 6.5 سال است به همين دليل خريداران به اين موضوع، نگاه خاصي دارند. اما در اينجا 14 مورد از قابل اعتمادترين پيکاپ‌ها، شاسي بلندها و ميني ون‌ها در جهان را مورد بررسي قرار مي‌دهيم که از موسسه بسيار معتبر JD Power و تحقيق آنها پيرامون قابليت اعتماد خودروها امتياز بالايي دريافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين تحقيق، 35 هزار خودرو مورد مطالعه قرار گرفتند که عمر آنها سه سال بود.
کمپاني تويوتا (لکسوس) برترين خودروها را از نظر قابليت اطمينان ارائه مي‌دهد و همواره ثابت کرده در توليد خودروهاي مرغوب، تبحر دارد. جاي تعجب نيست که بگوييم نيمي از خودروهاي حاضر در اين ليست، ساخت تويوتا هستند. البته يکي از نقاط ضعف خودروهاي اين کمپاني ژاپني، ضعف در ارائه آپشن‌ها و ويژگي‌ها و عدم اطمينان به آنهاست که اگر شما هم به تازگي يکي از خودروهاي تويوتا را استفاده کرده باشيد، اين موضوع را تاييد خواهيد کرد. به هر حال سيستم‌هاي اطلاعات و سرگرمي اين کمپاني کمي سرنشينان را گيج مي‌کند و احتمالا براي استفاده از آنها، بايد کمي عادت کنيد. حال اجازه دهيد به سراغ خودروهاي حاضر در ليست برويم.
1. ب ام و X3
اين خودرو در بخش قابليت اعتماد نمره متوسطي از JD Power دريافت کرده اما اين کراس اوور کامپکت و اسپرت، تنها گزينه در اين کلاس است که از نظر قواي محرکه عملکرد قابل قبولي دارد و نمره بسيار بالايي دريافت مي‌کند. به علاوه کاربران حاضر در اين تحقيق، به قابل اعتماد بودن امکانات داخلي خودرو هم اشاره کرده‌اند. البته Consumer Reports امتيازي بالاتر از ميانگين به نسخه 2014 ب ام و X3 داده ولي نمره‌هاي آن براي ابزار کنترل داخل خودرو و سيستم‌هاي برقي، پايين‌تر بوده است. نمره اين خودرو در نسخه 2017 مشابه است.

2. شورولت سيلورادو HD / جي ام سي سيرا HD
از ميان 4 پيکاپ بزرگ سال 2014، دو مدل متعلق به جنرال موتورز، توانستند در بخش قابليت اعتماد براي قواي محرکه، نمره بالايي از JD Power بگيرند. هرچند که سيلورادو HD (عکس بالا) و سيرا HD از نظر فني مشابه هستند اما نمره محصول جي ام سي براي قابيت اعتماد در بدنه و کابين پايين‌تر از ميانگين بوده است. بررسي‌هاي Consumer Reports نشان مي‌دهد که مدل‌هاي 2014 اين دو خودرو، در بيشتر بخش‌ها بالاتر از ميانگين است اما عملکرد آنها در بخش فني و قواي محرکه ضعيف‌تر است. اين موسسه مشکل آن را اينگونه توصيف مي‌کند: «قطعات و ابزار جانبي، کامپيوتر موتور، ضربات موتور، تعويض قطعات موتور و نشت روغن.»

3. جي ام سي يوکان
جي ام سي يوکان يک تراک فول سايز است که از نظر فني مشابه شورولت تاهو است ولي توانسته نمره عالي در بخش قواي محرکه از JD Power بگيرد در حالي که محصول شورولت، از 5 نمره در اين بخش تنها 4 نمره گرفته است. نمره يوکان در بخش‌هاي بدنه و کابين، در حد ميانگين بوده در حالي که تاهو در اين بخش، نمره بسيار بالايي را دريافت کرده است. اما آيا مالکان محصولات جي ام سي و شورولت بايد بر اين تفاوت‌ها ايراد بگيرند؟ واقعيت اين است که هر دو مدل، نمرات بالايي را در بحث قابليت اعتماد از موسسه JD Power گرفتند. از سوي ديگر، Consumer Reports مي‌گويد که هم شورلوت تاهو و هم جي ام سي يوکان، بالاترين نمره‌ها و يا حداقل نمراتي بالاتر از ميانگين در بخش قابل اعتماد بودن مي‌گيرند.

4. هوندا ريجلاين
يکي ديگر از سگمنت‌هاي کوچک، براي سال 2014، شامل نيسان فرانتير، تويوتا تاکوما و همين هوندا ريجلاين مي‌شود که محصول پيکاپ ميدسايز هونداف نمرات بالايي را در قابليت اعتماد از JD Power گرفته است. Consumer Reports هم نمرات قابل قبولي را براي اين خودرو در نظر گرفته است که فقط در بخش‌هاي بدنه و سيستم تعليق به دليل برخي مشکلاتش، نمره پايين‌تر از متوسط را دريافت کرده. در نظر داشته باشيد که اين محصول، در سال‌هاي 2015 و 2016 هم روي خط توليد بود اما براي سال 2017، به روز رساني‌هايي را دريافت کرد و چهره آن هم دستخوش تغييراتي شد.

5. هيونداي توسان
اين کراس اوور کامپکت، که در کشور ما هم از محبوبيت بالايي برخوردار است، توانسته در بخش قواي محرکه، نمره بالايي از JD Power دريافت کند. اما در بخش‌هاي بدنه و کابين، نمره‌اي بهتر از متوسط دريافت نکرده است که اين موضوع، قابليت اعتماد آن را کمي پايين آورده. Consumer Reports براي مدل 2014، از 5 نمره، 3 نمره را براي قابليت اعتماد براي توسان در نظر گرفته است. در امتيازات اين موسسه، بيشتر نمرات بالاتر از ميانگين بوده به جز سيستم تعليق و اجزاي موتور. توسان در سال 2016 با طراحي کاملا جديد عرضه شد.

6. لکسوس RX
کراس اوو ميدسايز محبوب لکسوس، در بيشتر بخش‌ها، از نظر قابليت اعتماد، نمره بالايي از JD Power گرفته ولي بدنه و کابين، کمي ضعيف‌تر عمل کرده‌اند. نمرات Consumer Reports براي لکسوس RX 2014 بسيار بالا بوده اما تنها ضعف آن، مشکلات بدنه بوده است. RX در سال 2016 با طراحي کاملا جديد وارد خيابان‌ها شد که اين نسخه هم کاملا قابل اعتماد است.

7. کيا اسپورتيج
کراس اوو کامپکت کيا، در بخش قواي محرکه نمرات بالايي از JD Power گرفته اما نمرات آن در در بخش‌هاي ويژگي‌ها و لوازم جانبي، و قابل اعتماد بودن آنها پايين‌تر از ميانگين بوده است به همين دليل، جايگاه اين خودرو کمي تنزل داشت. نسخه 2014 اين خودرو مورد بررسي Consumer Reports قرار نگرفته است. اما نسخه 2016 که کاملا متحول شد، توسط اين موسسه پيشنهاد شده.

8. نيسان مورانو
کراس اوور ميدسايز نيسان مورانو، توانسته اعتماد JD Power را جلب کند و نمره بالايي در بخش قواي فني دريافت کند اما به دليل برخي مشکلات، در بخش بدنه و کابين، نمره‌اي بهتر از متوسط دريافت ننموده است. همچنين مدل 2014 اين خودرو، از Consumer Reports هم نمره خوبي براي قابليت اعتماد دريافت کرده البته در بخش‌هاي برقي و بدنه نمره کمتري دريافت کرد. اين خودرو در سال 2015 از نو طراحي شد.

9. تويوتا فوررانر (4Runner)
تويوتا فوررانر هم يک شاسي بلند ميدسايز است که در بخش قواي محرکه نمره عالي گرفته اما چندان نمي‌توان به ويژگي‌ها و لوازم جانبي آن اتکا کرد چراکه در اين بخش نمره‌اي پايين‌تر از ميانگين گرفته است که البته اين موضوع در محصولات تويوتا اتفاق عجيبي نيست و اگر با سيستم اطلاعات و سرگرمي آن کار کرده باشيد، اين را تاييد خواهيد کرد. نسخه 2014 تويوتا فوررانر نمره کامل را در بخش قابليت اعتماد از Consumer Reports کسب کرده هرچند در بخش جزئيات برقي، عملکرد ضعيف‌تري داشته است.

10. تويوتا FJ کروزر
اين شاسي بلند که البته بر اساس تراک‌ها ساخته شده، تنها مدل کامپکتي است که در بخش قواي محرکه نمره عالي از JD Power گرفته است. اين خودرو، تقريبا در تمامي بخش‌ها نمره قابليت اعتماد بالايي دريافت کرده و تنها در بخش ابزار و ويژگي‌ها، از 5 نمره، 4 نمره را دريافت کرده است. Consumer Reports اين خودرو را از نظر قابليت اعتماد مورد بررسي قرار نداده اما عملکرد اين شاسي بلندر تويوتا را عالي ارزيابي کرده است. متاسفانه FJ کروزر پس از مدل 2014، از خط توليد خارج شد ولي بازار اين خودرو در مدل‌هاي دست دوم همچنان داغ است.

11. تويوتا هايلندر
هايلندر يکي از معدود شاسي بلندهاي ميدسايزي است که در بخش قواي محرکه نمره بالايي از JD Power گرفته اما در مجموع از کسب نمره بالا در قابليت اعتماد باز مانده است چراکه نمره آن در بخش‌هاي بدنه و کابين متوسط، و در بخش‌هاي ابزار و ويژگي‌ها پايين‌تر از متوسط بوده است. باز هم مي‌توان سيستم اطلاعات و سرگرمي تويوتا را در اين اتفاق مقصر دانست. Consumer Reports نمره 4 را از 5 نمره به هايلندر در بخش قابيلت اعتماد داده که علت آن ضعف در بخش جزئيات برقي و امکانات بوده است.

12. تويوتا سيرا
اين ميني ورن تويوتا، در بحث قابليت اعتماد هم در بخش قواي محرکه و هم در مجموع نمره عالي از JD Power دريافت کرده و اين در حالي است که در بخش‌هاي بدنه و کابين سه نمره از 5 نمره و در بخش‌هاي ابزار و ويژگي‌ها، 4 نمره از 5 نمره را دريافت کرده است. Consumer Reports، تويوتا سيرا را خودروي قابل اعتمادي مي‌داند اما در بعضي قسمت‌ها مانند بخش برقي و ويژگي‌ها کمي ضعف دارد.

13. تويوتا توندرا
پيکاپ فول سايز تويوتا توندرا در سال 2014 با يک طراحي کاملا جديد عرضه شد تا جذابيت‌هاي بصري آن افزايش يابد. در حالي که فورد F-150 در بخش قابليت اعتماد در مجموع نمره عالي دريافت کرده ولي در بخش قواي محرکه تنها 3 نمره از 5 نمره ممکن را کسب کرده است در حالي که توندرا، براي قواي محرکه نمره عالي کسب نموده است. مانند همه محصولات تويوتا، نمره مجموع توندرا هم به دليل ضعف در بخش‌هاي بدنه و کابين و نيز ابزار و ويژگي‌ها کمي پايين آمده است. Consumer Reports هم در مجموع توندرا را خودروي قابل اعتمادي توصيف کرده و در بخش‌هاي ذکر شده، آن را ضعيف دانسته است.

14. تويوتا ونزا
ونزا يک کراس اوور واگن مانند است که بر اساس تويوتا کمري ساخته شده است و در مجموع نمرات بسيار خوبي را از نظر قابليت اعتماد از JD Power دريافت نموده است. البته همانطور که انتظار مي‌رود، در بخش‌هاي ابزار و ويژگي‌ها، عملکرد آن چندان مطلوب نيست. Consumer Reports هم دقيقا مشابه موسسه JD Power به ونزا نمره داده و در بخش‌هاي مختلف، نتيجه مشابهي را ارائه کرده است. توليد اين خودرو در سال 2015 متوقف شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان

بی‌وای‌دی چین اثرات جنگ قیمت را با درآمدهای ضعیف‌تر سه ماهه اول نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، تولیدکننده خودروهای برقی چینی روز دوشنبه (۲۹ آوریل) ضعیف‌ترین رشد سود سه ماهه خود از سال ۲۰۲۲ را به ثبت رساند در حالی که رشد درآمد این شرکت به پایین‌ترین سطح نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت که تحت تأثیر کاهش تقاضای خودروهای برقی و جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودرو جهان قرار گرفت.

بی‌وای‌دی در گزارشی اعلام کرد که سود خالص سه ماهه اول با ۱۰.۶ درصد افزایش به ۴.۵۷ میلیارد یوان (۶۳۱.۰۸ میلیون دلار) رسید در حالی که درآمد با رشد چهار درصدی به ۱۲۴.۹۴ میلیارد یوان رسید.

نتایج سه ماهه حاکی از آن است که بی‌وای‌دی همچنان جلوتر از تسلاست که اولین کاهش درآمد سه ماهه خود از سال ۲۰۲۰ و در زمان همه گیری کووید را گزارش کرد. بزرگترین رقیب چینی تسلا در سه ماهه اول پس از کسب آن در سال گذشته، عنوان فروشنده برتر خودروهای برقی جهان را به این غول آمریکایی پس داد.

بی‌وای‌دی با داشتن مجموعه‌ای از برندها در مقاطع قیمتی متفاوت، تلاش‌ها را برای ارتقاء بازار و در عین حال دو برابر کردن تخفیف‌ها برای رقابت برای مصرف‌کنندگان محتاط در بحبوحه بهبود اقتصادی افزایش داده است.

خودروی جدید بی‌وای‌دی در نمایشگاه پکن

بی‌وای‌دی از U۷، سومین مدل فوق لوکس خود با نام تجاری یانگ وانگ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کرد. بی‌وای‌دی با هدف جهش ۲۰ درصدی فروش سالانه در سال ۲۰۲۴ نسبت به رکوردشکنی فروش در سال گذشته، تحت فشار شرکت‌های الکتریکی محلی است که روی آینده تمام الکتریکی متمرکز شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ چوان فو، مدیرعامل بی‌وای‌دی و لی جون، مدیرعامل شیائومی، از غرفه‌های یکدیگر در نمایشگاه خودرو پکن بازدید کردند. لی با عرضه اولین خودروی SU۷ این سازنده گوشی‌های هوشمند، قول داد تا همکاری با بی‌وای‌دی را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو | درخواست علی آبادی از شرکت های خودروساز چه بود؟
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارزخواری مونتاژکاران خودرو
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس چابهار
  • توقیف تویوتا قاچاق ۱۲۰ میلیاردی در چابهار
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان