Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: یکی از هنرهای امام(ره) این بود که ترس را برای همیشه از ملت ایران برداشت، حال عده‌ای تلاش می‌کنند ما را از کدخدا بترسانند و موفق هم نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بم، سردار سید محمد باقرزاده شامگاه سه‌شنبه در مراسم وداع با پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس در محل مسجد جامع صاحب‌الزمان‌(عج) شهر بم اظهار‌ داشت: وقتی که فردی فوت می‌کند یک رو کردن دارد و یک پشت کردن، در حقیقت به دنیا پشت می‌کند و به آخرت رو می‌کند اما در مورد شهدا اینگونه نیست و شهید همه زندگی پس از حیات دنیوی او اقبال و رو کردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح افزود: شهید از طرفی به وجه‌الله نظر می‌کند و از طرف دیگر نیز به خلق‌الله نظری دارد و اینگونه نیست که آنها از وضع و حال ما غفلت کنند بلکه آنها شاهد هستند و ما مشهود.شهدا دو دعوت و دو کارکرد دارند که دو دعوت اول آن‌ها دعوت به هوشیاری به معنی بصیرت و دعوت به پایداری به معنی استقامت است و استقامت به معنی همه گام‌ها را برداشتن و دست از هدف بر نداشتن است.

وی بیان کرد: کارکردهای شهدا در راستای توحید است و توحید یعنی لا موثر فی‌الوجود الا الله لذا اگر کسی باور کند عنصر اصلی و تعیین کننده فقط خداوند است و آن چه مشیت الهی باشد، فقط همان محقق می‌شود، دیگر از دشمن هراسی ندارد. اینکه امام(ره) فرموده آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، عین توحید است. همین دیدگاه توحیدی زمانی که به عرصه عرفان می‌آید، می‌گوید عالم محضر خداوند است، در محضر خداوند معصیت نکنید.

سردار باقرزادهافزود: یکی از هنرهای امام(ره) این بود که ترس را برای همیشه از ملت ایران برداشت، حالعده‌ای تلاش می‌کنند ما را از کدخدا بترسانند و موفق هم نمی‌شوند و شهدای مدافع حرمی هستند که هنوز به علی‌(ع) و زهرای اطهر‌(س) اقتدا می‌کنند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شهید حججی کاری کرد که ترازها به‌هم ریخت و حدنصاب‌ها بالا و پایین شد و آبروی همه ما و کشور را خرید، گفت: همانگونه که شهدای دفاع مقدس در آن روزگار آبروی ما را خریدند، اکنون هم شهدای مدافع حرم آبروداری می‌کنند.

سردار باقرزاده به یکی از خاطرات دوران حضورش در زمان زلزله بم اشاره کرد و افزود: یک هفته پس از زلزله بم در شرایطی که تمام خانه‌ها خراب شده بود به منطقه‌ای حوالی خیابان مدرس رسیدیم و شنیدیم که صدای دعای کمیل بلند شده است، لذا اگر بم عنوان دارالصابرین را اختیار کردهبه این دلیل است و این شهر به همین راحتی دارالصابرین نشده است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به دفن دو شهید گمنام در شهر بم و برکات حضور شهدا در هر منطقه گفت: محل خاکسپاری این دو شهید گمنام، محل میثاق است.

به گزارش تسنیم، پیکرهای مطهر دو شهید گمنام در شهر بم 8 شهریور‌ماه جاری بر دستان مردم شهر دارالصابرین تشییع و در حرم شهدای گمنام این شهر تدفین می‌شود.

انتهای پیام/

R7860/P41362/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۷۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان آغاز شد

تقویم شنبه پانزدهم اردیبهشت ساعت حوالی ۹ را نشان می‌دهد؛ مردم دیار شهیدپرور اصفهان باز هم مثل همیشه، پرشور به استقبال سه تن از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس و یک شهید گمنام آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تقویم شنبه پانزدهم اردیبهشت ساعت حوالی ۹ را نشان می‌دهد؛ مردم دیار شهیدپرور اصفهان باز هم مثل همیشه، پرشور به استقبال سه تن از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس و یک شهید گمنام آمده‌اند.

دقایقی پیش از شروع برنامه و رسیدن به ساعت موعد و قرارمان در میدان فیض، صدای مداحی خیابان را پر کرده، پلیس‌ها، مأموران، خبرنگاران، عکاسان، گروه سرود و… در حال آماده شدن هستند تا صحنه‌ای پر از امنیت و شورآفرینی مردم را به تصویر بکشند.

آری چنین مردمانی هستند مردم اصفهان؛ برای همین است که به مهمان‌نوازی معروف‌اند، چون بلدند در هر کاری سنگ تمام بگذارند؛ مردم شهرمان از پیر و جوان، کودک و نوجوان همه لباس‌های سیاه خود را بر تن کردند و با پرچم‌های یازهرا، یا حسین ایران، فلسطین و… به میدان آمده‌اند و منتظر شروع برنامه هستند.

بگذارید این‌طور بگویم که مصادف شدن این تشیع با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) برای ما شیعیان امروز حال و هوای دیگری را هم دارد و بر غم‌مان افزوده است.

این خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 750426

دیگر خبرها

  • تشییع پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور
  • پیکر‌های شهدای گمنام تشییع شدند
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند+ عکس و فیلم
  • مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان آغاز شد
  • دعوت سپاه از مردم برای نقش‌آفرینی در کنگره شهدای استان مرکزی
  • استقبال گرم مردم کرمان از ٢ شهید گمنام در یک شب بارانی + فیلم
  • جزییات مراسم استقبال و تشییع پیکر شهدای گمنام در کرمان
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام