Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@22:06:31 GMT

جشن ولایت علوی در ۴۳ بقعه متبرکه استان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۶۷۲۱۳

جشن ولایت علوی در ۴۳ بقعه متبرکه استان برگزار می شود

بوشهر- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از برگزاری جشن ولایت علوی در ۴۳ بقعه متبرکه استان بوشهر خبر داد.

حجت السلام مرتض محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهربا بیان اینکه براساس روزشمار برنامه های دهه ولایت از روز پنج شنبه نهم شهریور ماه همزمان با ۹ ذی‌الحجه، روز عرفه که به نام روز «ولایت و نیایش» نامگذاری شده، ویژه برنامه «جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی» آغاز می شود که در این روز برگزاری دعای عرفه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص و بر پایی ایستگاه های صلواتی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین روز جمعه دهم شهریور مصادف با۱۰ ذی‌الحجه، مصادف باعید سعید قربان با نام «ولایت و اطاعت» نامگذاری شده است که در این روز نماز عید سعیدقربان با همکاری هیئت امناء و مدیران مراکز فرهنگی وخادمین آستان بقاع متبرکه اقامه می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه بیان کرد: براساس این نامگذاری، روز شنبه ۱۱ شهریور ماه همزمان با ۱۱ ذی‌الحجه به عنوان «ولایت و قرآن» نامگذاری شده که در این روز برپایی محافل انس با قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص پیش بینی شده است .

محمدیان تصریح کرد: روز دوشنبه ۱۳ شهریور ماه همزمان با ۱۳ ذی‌الحجه به نام «ولایت وجوانان» نامگذاری شده است که با دعوت از دانش آموزان و جوانان جهت حضور در فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه، آموزش احکام برای جوانان و نوجوانان و سخنرانی با موضوع غدیر در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص هر شهرستان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این روز خواهد بود.

محمدیان گفت:روز سه شنبه ۱۴ شهریور ماه همزمان با۱۴ ذی‌الحجه، «وقف از منظر ولایت » نامگذاری شده است که در این روز بر گزاری نشست های صنفی با موضوع وقف، قدردانی از خیرین و واقفان، برگزاری جلسه انجمن یاوران وقف ،قرائت زیارت جامعه کبیره در امامزادگان از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی افزود: چهارشنبه۱۵ شهریور ماه ، ۱۵ ذی‌الحجه همزمان با ولادت امام هادی علیه‌السلام با عنوان «ولایت و هدایت» نامگذاری شده است که برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی و قرائت زیارت جامعه کبیره از مهمترین برنامه های بقاع متبرکه در این روز خواهد بود.

وی بیان کرد:روزپنج شنبه ۱۶ شهریور همزمان با ۱۶ذی‌الحجه با نام «ولایت ؛ایثار و شهادت » نامگذاری شده است که غبارروبی امامزادگان و بقاع متبرکه و غبارروبی قبور مطهر شهدا در جوار امامزادگان با دعوت از خانواده‌های معظم شهدا و همچنین تکریم خانواده‌های شهدا و برگزاری یادواره شهدای خفته در جوار امامزادگان،تحت عنوان شب خاطره و معرفی، قرائت وصایا و کرامات شهدای مدفون در جوار امامزادگان را در برنامه داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهار کرد:روز جمعه ۱۷ شهریور همزمان با ۱۷ ذی‌الحجه به عنوان «ولایت و بانوان» نامگذاری شده است که برگزاری همایش «بانوان ولایی» با هماهنگی با هیئت رزمندگان و بسیج خواهران و حوزه‌های علمیه خواهران در یک بقعه شاخص هر شهرستان اجرا می شود، برگزاری مراسم تقدیر از مادران شهدای مدافع حرم و دعای ندبه در بقاع متبرکه از جمله دیگر برنامه‌های این روز است.

محمدیان افزود: روز شنبه ۱۸ شهریور ماه۱۸ ذی‌الحجه،مصادف با عید سعید غدیر، «ولایت و امامزادگان » نامگذاری شده است که برگزاری جشن سراسری عید غدیر از ساعت ۱۰ صبح با حضور مردم ولایتمدار در قالب کاروان‌های شادی بصورت راهپیمایی و حرکت به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این روز است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۶۶ هزار تذکره در دایکندی

ریاست احصائیه و معلومات ولایت ‎دایکندی از توزیع 66 هزار تذکره برقی و کاغذی طی یک سال گذشته در این ولایت خبر داده است.

‏ریاست احصائیه و معلومات ولایت ‎دایکندی می گوید که در جریان سال گذشته خورشدی حدود ۶۶ هزار تذکره کاغذی و برقی در این ولایت توزیع شده است.

به گفته این اداره از ناحیه توزیع این تعداد تذکره، ۲۹ میلیون افغانی عواید نیز جمع آوری و به خزانه دولت واریز شده است.

گفتنی است که چندی قبل ریاست احصائیه مرکزی از توزیع بیش از 12 میلیون تذکره برقی در کشور خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد
  • فلسفه نامگذاری ماه‌های شمسی چیست؟
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی
  • توزیع ۶۶ هزار تذکره در دایکندی
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • نامگذاری اداره تأسیسات آب شرب مشهد به نام سرلشکر شهید فلاحی
  • دانلود نماهنگ شنیدنی «روز ملی خلیج فارس» + علت نامگذاری
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر