Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت که هیئت نظارت پرونده کریمی قدوسی درباره شکایت وزارت خارجه و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور را به دادگاه ارجاع داد و به محمود صادقی نیز تذکر شفاهی داد.

به گزارش جماران؛ محمدجواد جمالی در توضیح جلسه صبح امروز هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان امروز به بررسی پرونده های مربوط به کریمی قدوسی و محمود صادقی نمایندگان مشهد و تهران پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره نتایج رسیدگی به پرونده‌های کریمی قدوسی گفت: پنج مورد پرونده و شکایت از آقای کریمی قدوسی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شد که این هیئت در سه مورد اظهارنظر و اقدامات این نماینده را خارج از وظایف نمایندگی تشخیص نداد که یکی از این پرونده ها ناظر به شکایت ستاد انتخاباتی آقای روحانی است.

وی افزود: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان دو شکایت از آقای کریمی قدوسی مربوط به شکایت وزارت خارجه و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور از ایشان را به دادگاه ارجاع داد تا قوه‌قضائیه رسیدگی های لازم را انجام دهد.

جمالی توضیح داد: آقای ظریف و عراقچی از آقای کریمی قدوسی این شکایت را مطرح کردند که به آنها در سخنرانی‌های این نماینده توهین شده است، شکایت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور نیز از آقای کریمی قدوسی درباره اظهارنظر ایشان در خصوص تابعیت مضاعف برخی از اعضای دولت بود که در هر دو مورد پرونده به دادگاه ارجاع شد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره پرونده‌های محمود صادقی نیز گفت: هیئت رئیسه مجلس پرونده‌ای را درباره توئیت آقای صادقی به هیئت نظارت ارجاع داد که آقای صادقی در توئیتر مزاحی درباره جزایر خلیج فارس داشته است که موجب سوء برداشت بیگانگان شده است. در این خصوص هیئت نظارت تصمیم گرفت که به آقای صادقی تذکر شفاهی دهد.

وی افزود: خانمی از آقای صادقی شکایت کرده مبنی بر اینکه توئیت ایشان در خصوص بورسیه این خانم خلاف واقع بوده است. هیئت نظارت این اظهار نظر را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

وی در پایان گفت: قوه‌قضائیه نیز شکایتی از آقای صادقی درباره نطق ایشان در صحن علنی مطرح کرد که هیئت نظارت اظهارنظر آقای صادقی را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۷۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت حسن روحانی، دفتر رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: موارد ردصلاحیت حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت اجمالی و تفصیلی برای آگاهی عموم منتشر خواهد شد.

امروز سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: «مواردی که به صورت مکتوب به روحانی اعلام شده متعدد است و محدود به این چند موردی که گفته شده نیست. چندین موردی هم که توسط او مطرح شده بعضاً به ‌صورت دقیق گفته نشده است.»

روحانی قبلاً طی سه نامه، پاسخ شورای نگهبان را شامل انتسابات کلی و بدون مستندات عنوان کرده و خواستار ارائه مکتوب دلایل ردصلاحیت شده بود که شورای نگهبان مستندات را برخلاف قانون ارسال نکرده است.

روحانی هفته گذشته در دیدار با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفته بود: «من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند. موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و…»

پس از سخنان امروز سخنگوی شورای نگهبان، همه موارد همراه با پاسخ به آن‌ها منتشر خواهد شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903163

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش
  • شرایط صدور دستور موقت
  • شیرازی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند/ تیم مهمان نباید تاوان برگزار نشدن بازی را بدهد
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • مدیرعامل شرکت پتروایران منصوب شد