Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه کیهان از واکنش‌ها به خبر درگذشت ابراهیم یزدی عصبانی شده است. آفتاب‌‌نیوز : سرویس سیاسی- روزنامه کیهان که به نظر می‌رسد حتی تحمل بازتاب خبر درگذشت برخی چهره‌های باسابقه انقلاب را نیز ندارد، درباره واکنش‌ها به خبر درگذشت ابراهیم یزدی نوشت: محافل مدعی اصلاح طلبی و طرفداری از خط امام، به تمجید و تحریف درباره شخصیت رئیس گروهک نهضت آزادی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‌نیوز، این روزنامه اصولگرا نوشته است:‌ طیفی از اصلاح‌طلبان که در گذشته «چپ» توصیف می‌شدند (از خاتمی و اسدالله بیات گرفته تا موسوی ‌بجنوردی و محسن آرمین و هادی غفاری و مصطفی معین و فیض‌ا... عرب‌سرخی و...) در کنار اعضای برخی گروهک‌ها، القاب و عناوینی را به ابراهیم یزدی نسبت داده‌اند که با سابقه و مواضع دوگانه او تناقض دارد. جالب اینکه برخی کسانی که تمجیدهای بلندبالا از یزدی به جای آورده‌اند، در گذشته صریح‌ترین و جدی‌ترین مواضع را درباره نفاق گروهک نهضت ‌آزادی و حتی شخص یزدی داشته‌اند. سؤال این است که چگونه مدعیان خط امام و اصلاح‌طلبی می‌توانند از فرد و گروهکی تمجید کنند که هم ‌التقاطی بود، و هم معارض با انقلاب و محتوای قانون اساسی و جمهوری اسلامی؟!
سیاستمداری با شخصیت
این در حالی است که حتی عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین صداوسیما در مورد درگذشت ابراهیم یزدی در یادداشتی با عنوان "سیاستمدار با شخصیت!" نوشته است: هیچ قرابت خاص فکری و سیاسی و حتی توفیق هم صحبتی با مرحوم دکتر ابراهیم یزدی ندارم. حضرت امام (ره) هم تکلیف این جریان فکری را به صراحت در پاسخ به نامه آقای محتشمی پور وزیر کشور وقت روشن کرده است، اما او را سیاستمداری با شخصیت می دانم. با همان مبنای تحلیلی که در مورد مرحوم کیارستمی نوشتم. خداوند رحمتشان کند. در جوانی، کمتر به این شاخصه فکر می‌کردم ولی چندسالی ست که این خصیصه برایم مهم شده است!
ضرغامی افزوده است:‌ دکتر ابراهیم یزدی به مشی لیبرالی خود و دقیقاً با همان تعریفی که امام فرمودند، وفادار بود و تا آخر هم بر همین مسیر حرکت کرد. از ریاکاری و سالوس بازی با دکان های چند نبش بسیاری از سیاسیون از هر دو جناح که هر روز پیچیده تر می شود! به دور بود.(اولا)
روزگاری بود که با دیگر جوانان انقلابی در کف خیابان ها تجمع می کردیم و از منصوبان امام در مقابل حملات گروهکها حمایت می‌کردیم. به یاد دارم که در یکی از این تجمع های حمایتی که در پاساژ شانزه لیزه آن روز در سه راه جمهوری اسلامی برگزار شده بود شعار اصلی و مکرر ما این بود که:"درود بر مثلث آزاده - یزدی، بنی صدر، قطب زاده" ! گلویمان هم پاره می شد! قطب زاده اعدام شد و بنی صدر با لباس زنانه به خارج گریخت. اما ابراهیم یزدی در کشور ماند و با تابلوی روشن اپوزیسیون و منتقد و با حفظ خط فکری و اعتقادی به فعالیت سیاسی خود ادامه داد. او هیچ وقت انتخابات را تحریم نکرد. حتی کاندیدا می‌شد و پس از رد صلاحیت باز فعالانه در صحنه می‌ماند و به حمایت از نامزد مورد علاقه اش اعلام موضع می‌کرد. این مشی، فرسنگها با اردوکشی خیابانی و قانون شکنی و امیدوار کردن دشمن به براندازی نظام سیاسی کشور فاصله دارد.(ثانیا)
وی با بیان اینکه "اخلاق، رفتار و حسن سلوک و چهره متبسم او برجسته بود"، نوشته است: کم نیست جلساتی که وقتی وارد می شوی ،برخی سیاسیون، مثل برج زهرمار! نشسته و به شدت از رفتار صمیمی و انسانی امساک می‌کنند تا مبادا تکه ای از آنان به زمین بیفتد! مرحوم دکتر یزدی از این نظر خیلی خوب بود.(ثالثا) او در برهه ای از تاریخ حساس کشور، همراه و همگام با امام بزرگوار (ره) بود و خدمات درخوری به انقلاب کرد. خداوند او را با همان کارنامه محشور کند.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب یک بازی پُرحاشیه؛ نمایندگان پرسپولیس و سپاهان در کمیته انضباطی

بعد از دیدار پرحاشیه تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان، نمایندگان این دوباشگاه به کمیته انضباطی فراخوانده شدند.

به گزارش مشرق، کمیته انضباطی فدراسیون نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان را جهت ادای توضیحات بابت رفتار تماشاگران منتسب به دو تیم در بازی روز گذشته به این کمیته فراخوانده شدند.

در جریان مسابقه پرسپولیس و سپاهان از هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس توهین‌هایی از سوی هواداران سپاهان به بانوان و تماشاگران پرسپولیس صورت گرفت تا جایی که مسوولان برگزاری جایگاه بانوان طرفدار تیم میزبان را تغییر دادند.

بعد از شکایت باشگاه پرسپولیس، مسوولان سپاهان نیز اقدام به شکایت کرده و دلیل این جابجایی را رفتار ناخوشایند هواداران پرسپولیس عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خانه‌های چوبی امام‌زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت
  • بازتاب یک بازی پُرحاشیه؛ نمایندگان پرسپولیس و سپاهان در کمیته انضباطی
  • تصاویری تلخ از منطقه امام‌زاده ابراهیم گیلان پس از آتش سوزی
  • ببینید | اولین تصاویری از منطقه امام‌زاده ابراهیم(ع) پس از آتش‌سوزی شدید
  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • ۲۰ سال از درگذشت گل آقای ایران گذشت