Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز - ايرنا- فرصت چهارساله دولت يازدهم با درنظر گرفتن شرايط داخلي و خارجي و توجه به اين نکته که گذر از موقعيت هاي دشوار سياسي، اقتصادي و اجتماعي، به مديريت کارآزموده و اراده‌ قوي نياز داشت، از نقاط عطف تاريخ کشورمان محسوب مي‌شود که دستاورد آن در آذربايجان شرقي اجراي 101 هزار ميليارد ريال طرح زيربنايي بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آمارهاي رسمي و شواهد نشان مي‌دهد که دولت يازدهم توانست در طول چهار سال فعاليت خود، با وجود کاستي‌هاي فراوان و با استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي کشور، کارنامه قابل قبولي را در عرصه‌هاي مختلف ثبت و روح اميد را در جامعه احيا کند؛ اميدي که از دل تدبير جوانه زده و روز به روز بارورتر مي‌شود.
يکي از ويژگي‌هاي دولت يازدهم، در پيش گرفتن سياست توسعه متوازن و همه‌جانبه کشور بوده است و مي‌توان گفت همه نقاط ايران از ثمرات تلاش شبانه‌روزي دولت‌مردان بهره‌مند شده‌اند.
در استان آذربايجان شرقي نيز قطار توسعه، در سايه تدابير دولتمردان، پرشتاب‌تر از هميشه به راه خود ادامه مي‌دهد.
مديريت اجرايي اين استان با همکاري همه دستگاه‌هاي اجرايي، سيستم قضايي، دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي، نهادهاي غيردولتي و بخش خصوصي و با جلب مشارکت آحاد مردم، در چهار سال گذشته تلاش کرده است با حرکت در مسير وظايف قانوني خود و با ايجاد هماهنگي و همدلي بين همه بخش‌ها، ضمن تحقق سياست‌هاي عمومي دولت، جايگاه استان را در زمينه‌هاي مختلف بهبود بخشد.
ره‌آورد اين تلاش، ارتقاي شاخص‌هاي مختلف توسعه استان، حل معضلات اقتصادي و اجتماعي چندين‌ساله، تحقق سياست‌هاي کلي نظام در حوزه اقتصاد مقاومتي و بسياري از اقدامات شاخص ديگر در حوزه‌هاي مختلف بوده است.
**گام اول: تدوين نقشه راه توسعه استان
مديريت اجرايي آ ذربايجان شرقي در دولت تدبير و اميد از همان نخستين روزهاي فعاليت خود با درک صحيح نسبت به ضرورت برنامه‌ريزي به عنوان پيش‌نياز توسعه پايدار و همه‌جانبه، تدوين برنامه‌اي را در دستور کار قرار داد که در نهايت سند تدبير توسعه استان نام گرفت.
اجراي اين سند از ابتداي سال 94 آغاز شد و با نام‌گذاري سال 1395 به نام اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل از سوي رهبر معظم انقلاب، برشي يک‌ساله از سند تدبير توسعه استان تنظيم و به عنوان برنامه عملياتي اقتصاد مقاومتي به کليه دستگاه‌هاي اجرايي و فرمانداري‌ها ابلاغ شد. سند تدبير توسعه استان گام بسيار مهم و تاثيرگذاري بود که نه تنها در طول فعاليت دولت يازدهم بلکه در تمام دوره‌هاي آتي مي‌تواند به عنوان مبناي حرکت مديران استان در راستاي توسعه و استفاده از ظرفيت‌هاي محلي قرار گيرد.
**ارتقاي شاخص‌هاي امنيتي استان
بحث امنيت به دليل موقعيت خاص جغرافيايي آذربايجان‌شرقي يکي از شاخص ‌هاي مهم و تاثيرگذار در اين استان و يکي از انتظارات بحق مردم از مجموعه حاکميتي است که در طول دولت يازدهم، با تلاش نيروهاي امنيتي، نظامي و انتظامي و همراهي شايسته و قابل تحسين دستگاه قضايي، شاهد بهبود شاخص‌هاي آن به ويژه در زمينه کاهش جرايم، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با قاچاق کالا بوده‌ايم.
اين استان در سال‌هاي گذشته همواره به‌عنوان يکي از امن‌ترين استان‌هاي کشور در ارزيابي دستگاه‌هاي ملي شناخته شده و چندين بار از سوي مسئولان ارشد کشور مورد تقدير قرار گرفته است.
از جمله اقدامات مديريت استان براي ارتقاي ضريب امنيتي، مبارزه بي‌امان و جدي با پديده شوم اعتياد و مواد مخدر بوده است.
از جمله ثمرات تلاش‌هاي صورت گرفته در اين حوزه ساخت مرکز نگه‌داري، درمان و بازپروري معتادان موضوع ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر و معرفي آذربايجان ‌شرقي به عنوان استان عاري از معتاد متجاهر است.
اين مرکز در فاز اول، امکان اسکان و آموزش اشتغال حدود 700 نفر از معتادين را فراهم کرده و قابل افزايش ظرفيت به 2000 نفر است.
همچنين در زمان حاضر260 مرکز دولتي و خصوصي در حال ارائه خدمات درمان و بازپروري به معتادان هستند که همه اين اقدامات با نظر صاحب نظران دانشگاهي، کميته علمي و مشارکت خيرين در حال انجام است. ميزان سرقت در استان بعد از اين اقدامات، سه سال پشت سر هم کاهش داشته و از نظر کاهش جرائم، آذربايجان‌شرقي طبق ارزيابي دستگاه‌هاي ملي در سالهاي 94 و 95 جزو استانهاي برتر طبقه بندي شده است.
**اقدامات انجام شده در چارچوب نظام تحول سلامت
در بخش سلامت نيز با اجراي طرح تحول نظام سلامت، امروز همه جمعيت استان تحت پوشش بيمه‌هاي درماني هستند و انتظار رهبري و توصيه‌هاي رييس جمهور در خصوص رفع دغدغه‌هاي درماني مردم تحقق يافته است.
کاهش ميزان پرداختي بيماران در بيمارستان‌هاي دولتي از 35 درصد به حدود 7 درصد، افزايش تعداد پزشکان در مناطق محروم، ارتقاي کيفيت خدمات بيمارستاني در مراکز درماني استان از جمله برنامه‌هايي بوده است که موجب افزايش ميزان رضايت‌مندي مردم از خدمات بيمارستاني به 83 ‌درصد شده است.
در دولت يازدهم بيش از 100 طرح عمراني در بخش بهداشت و درمان استان شامل احداث خانه‌ها و مراکز بهداشت روستايي، مراکز درماني و بيمارستان‌ها، تجهيز و بازسازي مراکز درماني، اورژانس‌ها و کلينيک‌هاي تخصصي با اعتباري بالغ بر يک هزار و 260 ميليارد ريال اجرا و به بهره‌برداري رسيده است که از شاخص‌ترين اين طرح‌ها مي‌توان به تکميل و بازسازي بيمارستان 111 تختخوابي امام خميني (ره) ميانه (49 ميليارد ريال)، تکميل ساختمان دانشکده داروسازي تبريز (167 ميليارد ريال)، کلينيک تخصصي بيمارستان اسدآبادي (75 ميليارد ريال)، کلينيک تخصصي بيمارستان شهداء (70 ميليارد ريال)، تکميل بخش سوانح و سوختگي بيمارستان سينا (56 ميليارد ريال) و احداث بيمارستان 64 تختخوابي هريس (118 ميليارد ريال) اشاره کرد.
از ديگر طرح هاي شاخص درماني در استان مي‌توان از ايجاد مجتمع آب‌درماني و نگهداري از معلولين با 87 ميليارد ريال و آغاز احداث بيمارستان 580 تخت‌خوابي کودکان توسط خيرين نام برد.
**تلاش براي احياي درياچه اروميه
براي مقايسه و تطبيق تراز درياچه اروميه و تأثير اقداماتي که دولت يازدهم براي احياي اين درياچه کرده است، بايد يک روند را بررسي کرد.
در طي 20 سال منتهي به 1393 هر سال 40 سانتي‌متر تراز درياچه کاهش پيدا کرده و در اين مدت 8 متر از تراز درياچه از دست رفته است.
در سال 1392 همزمان با شروع فعاليت ستاد احياي درياچه اروميه، تراز اين درياچه 53/1270 بود که در ارديبهشت سال 1396، به 93/1270 رسيده است؛ در واقع در طي اين سه سال، تراز درياچه نه تنها کاهش نيافته، بلکه به مرحله تثبيت رسيده و بيشتر نيز شده است.
اجراي بيش از سه هزار هکتار شبکه‌هاي فرعي آبياري و زهکشي، اصلاح روش‌هاي آبياري در 4600 هکتار از اراضي کشاورزي، رهاسازي 460 ميليون مترمکعب از آب پشت سدها، لايروبي رودخانه‌هاي منتهي به پيکره درياچه، مسدود کردن 2916 حلقه چاه غيرمجاز، نصب 1951 دستگاه کنتور هوشمند و اجراي ده‌ها طرح کوچک و بزرگ نظير تغذيه مصنوعي و پخش سيلاب، مرمت و بازسازي تأسيسات آبي، ايجاد تأسيسات فاضلاب، تکميل و تجهيز شبکه‌هاي اندازه‌گيري آب‌هاي سطحي و زيرزميني و انتقال پساب تصفيه‌خانه‌هاي حوضه درياچه به درياچه از جمله اقدامات انجام‌يافته است.
در کنار طرح ‌هاي عمراني و فني، تدوين و پياده‌سازي برنامه جامع آموزش، اطلاع‌رساني و آگاهي‌سازي نيز در دستور کار ستاد احياي درياچه اروميه بوده است.
**تلاش جهادي براي تسهيل و رفع موانع توليد
تلاش براي احياي واحدهاي توليدي راکد و نيمه فعال استان که نتيجه سياست هاي نادرست گذشته و تحريم هاي ظالمانه ضدايراني قلمداد مي شود از ديگر دستاوردهاي دولت در آذربايجان شرقي در اين مدت است که نمود عيني آن را مي‌توان در تشکيل کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد و تلاش جهت اختصاص هفت هزار ميليارد ريال تسهيلات به واحدهاي توليدي استان مشاهده کرد.
در سال 95 و در قالب طرح رونق توليد، بالغ بر پنج‌هزار و 332 ميليارد ريال تسهيلات به 734 واحد توليدي پرداخت شد و اين در حالي بود که سهميه استان در اين طرح، 515 واحد و 6 ‌هزار و 870 ميليارد ريال تسهيلات بود. علاوه بر اين، بانک‌هاي استان نيز از منابع داخلي خود 2 هزار و 684 ميليارد ريال به 570 واحد توليدي تسهيلات پرداخت و با استمهال بدهي 287 واحد به ميزان سه‌هزار و 200 ميليارد ريال موافقت کردند.
نتيجه اين تلاش‌ها کسب چهار موفقيت بزرگ کشوري براي استان بود که در گزارش وزير کشور به رييس جمهوري از عملکرد استان‌ها به آنها اشاره شده است.
اين موفقيت‌ها شامل کسب رتبه اول در افزايش ظرفيت واحدهاي توليدي با حمايت مالي از 1433 واحد، کسب رتبه اول در ايجاد فرصت‌هاي شغلي جديد از طريق افزايش ظرفيت واحدهاي توليدي با ايجاد 29هزار و 262 شغل، کسب رتبه دوم از نظر طرح‌هاي جديد سرمايه‌گذاري با365 طرح و کسب رتبه اول در ايجاد فرصت‌هاي شغلي از محل اتمام طرح‌هاي سرمايه‌گذاري با ايجاد پنج‌هزار و 19 شغل است.
در مدت چهار سال فعاليت دولت تدبير و اميد همچنين مجوز 1.5 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي در استان صادر شده است که از اين حيث استان آذربايجان شرقي رتبه دوم کشوري است.
در دولت يازدهم در مجموع بيش از 143 هزار فرصت شغلي جديد در استان ايجاد شده است.
در طول چهار سال گذشته، بخش خصوصي استان به اين باور رسيده است که دولت رقيب بخش خصوصي نيست و خود را موظف به تحقق خواسته‌ها و تصميمات بخش خصوصي مي‌داند.
امروز بخش خصوصي استان مديران دولتي را در مقابل خود نمي‌بيند، اوج اين تعامل در شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي تجلي يافته است که امروز به يکي از مهم‌ترين ابزارهاي تصميم‌گيري براي رفع مشکلات بخش اقتصاد استان تبديل شده است.
در مدت چهار سال گذشته 30 جلسه اين شورا برگزار شده و استان آذربايجان شرقي از نظر عملکرد شوراي گفت‌وگو در سال 94 به عنوان استان نمونه در کشور انتخاب شد.
**آذربايجان شرقي، کانون توسعه روابط خارجي
استان آذربايجان شرقي به لحاظ ظرفيت‌هاي کم‌نظير صنعتي و اقتصادي، از ديرباز مورد توجه سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي بوده و ظرفيت‌هاي کم‌نظير اين استان از جمله هم‌مرز بودن با چند کشور، برخورداري از زيرساخت‌هاي مناسب، شهرک‌هاي صنعتي و سرمايه‌گذاري، وجود صنايع تاثيرگذار، جاذبه‌هاي گردشگري و مراکز مهم علمي و دانشگاهي و نيروي انساني ماهر و کارآزموده، همه و همه دست به دست هم داده است تا اين استان به کانون ديپلماسي خارجي و جذب سرمايه‌گذاران ديگر کشورها تبديل شود.
با روي کار آمدن دولت تدبير و اميد و نقش ويژه‌اي که دولت در توسعه روابط خارجي به استان آذربايجان شرقي سپرده بود، رفت‌وآمد هيأت‌هاي اقتصادي، تجاري و فرهنگي از چهار گوشه جهان به تبريز سرعت گرفت و در چهار سال گذشته قريب به يکصد هيأت خارجي به استان سفر کرده و با مسئولان استان ديدار و مذاکره کرده‌اند.
اجراي طرح ‌هاي عمراني بزرگي نظير ساخت چند نيروگاه در استان با مشارکت سرمايه‌گذاران خارجي نشان از تحرکات بين‌المللي ويژه در استان و موفقيت در جلب توجه سرمايه‌گذاران خارجي به استفاده از ظرفيت‌هاي کم‌نظير منطقه آذربايجان دارد.
علاوه بر اين سفر هيات‌هايي از فعالان اقتصادي استان به کشورهاي مختلف شاهد ديگري بر عزم جدي و خيز بلند مديريت استان براي برقراري روابط نزديک با کشورهاست؛ به ويژه در شرايطي که با توافق ايران و کشورهاي 1+5 اميدها براي گشايش در روابط اقتصادي ايران با کشورهاي جهان زنده شده است همت و اراده مسئولان استاني نيز مي‌تواند فصل نويني از توسعه اقتصادي اين خطه از کشورمان را رقم بزند.
**فعال‌سازي طرح هاي راکد عمراني
در حوزه عمراني با پيگيري‌هاي متعدد استانداري آذربايجان ‌شرقي نسبت به تخصيص بودجه‌هاي عمراني، بيشتر طرح‌هاي راکد استان فعال شده و بيش از 7 هزار طرح عمراني به ارزش بيش از 101 هزار ميليارد ريال در طول فعاليت دولت يازدهم فعال شده است.
**ارتقاي شاخص هاي فرهنگ و هنر
تاسيس بنياد فرهنگ، هنر و ادب آذربايجان به عنوان يکي از وعده هاي انتخاباتي دکتر روحاني و افزايش شاخص هاي فرهنگ، هنر و ادب در حوزه هاي مختلف از ديگر نمودهاي عيني تلاش دولت تدبير و اميد براي توسعه آذربايجان شرقي در چهار سال گذشته است.
بنياد فرهنگ، هنر و ادب آذربايجان با هدف تحقيق، پژوهش و ترويج مطالعه در زمينه فرهنگ، هنر، زبان، ادبيات و تاريخ آذربايجان تاسيس شد تا ظرفيت‌هاي مغفول اين حوزه‌ها در خطه آذربايجان، واکاوي و تحقيق شود. رونق بازار نشر از ديگر دستاوردهاي فرهنگي دولت تدبير و اميد در چهار سال حيات خود در آذربايجان شرقي بوده است به طوري که شاخص هاي نشر در اين مدت در بيشتر موارد نشان دهنده رشد است.
در اين مدت مجوزهاي نشر از 1023 به 1404 مورد، تعداد کتاب هاي تاليفي از 893 به يک هزار و 128 عنوان و مجوزهاي نشريات از 165 عنوان به 275 عنوان افزايش داشته است.
آمار منتشر شده از سوي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي همچنين نشان مي دهد که تعداد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان از 752 به يک هزار و 148 مورد، شمار اعضاي آن از 101 هزار به 121 هزار و 500 نفر و موسسه هاي قرآني تحت پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي از 56 به 63 مورد افزايش يافته است.
**فرصت هاي تاريخي پيش روي تبريز و آذربايجان شرقي
در کنار همه اقدامات انجام شده براي تسريع در روند توسعه و پيشرفت استان، دو فرصت تاريخي نيز در چهار سال گذشته با پيگيري‌هاي شخص استاندار، پيش روي تبريز و آذربايجان‌شرقي قرار گرفت.
نخست انتخاب تبريز به عنوان پايتخت جهاني فرش دستباف از سوي شوراي جهاني صنايع دستي و سپس انتخاب تبريز به عنوان پايتخت گردشگري کشورهاي اسلامي در سال 2018 از سوي سازمان همکاري‌هاي اسلامي است.
اين انتخاب فرصت خوبي براي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري کشورمان و در راس آنها آذربايجان و تبريز است.
حمايت حداکثري از اين انتخاب‌ها و تلاش براي تحقق اهداف آنها، موضوع بسيار مهمي است که نبايد از آن غفلت شود.
**آذربايجان شرقي، زير چتر فناوري‌هاي نوين
با عنايت به اهميت علم و فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان در توسعه و پيشرفت جامعه، گسترش مباحث مربوط به اين حوزه از سياست‌هاي قطعي و مستمر مديريت استان در چهار سال گذشته بوده است.
در اين راستا، ايجاد منطقه ويژه علم و فناوري با عنوان ربع رشيدي در سال 93 به تصويب شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري کشور رسيد و با فراهم شدن بستر مناسب براي استقرار شرکت‌هاي دانش‌بنيان در 14 پهنه و کانون فناوري اين منطقه، زمينه ارتباط موثر بين دانشگاه و صنعت، فناوران و صنعتگران و در نهايت علم با ثروت ايجاد شد.
همچنين در اين راستا سه دوره نمايشگاه فناوري‌هاي نو و پيشرفته تبريز برگزار شده و در مجموع بيش از 3 هزار طرح فناورانه و دانش‌بنيان در اين نمايشگاه عرضه شده و فرصت تجاري‌سازي و تبديل ايده‌هاي فناورانه به محصول فراهم شده است.
**آذربايجان شرقي، الگوي اقتصاد مقاومتي
مجموع اقدامات دستگاه‌هاي اجرايي استان در دولت يازدهم و تلاش جدي براي استفاده از ظرفيت‌ها و منابع محلي، دولتمردان تدبير و اميد را متقاعد کرد که از بين 31 استان کشور، آذربايجان شرقي را به عنوان يکي از سه استان الگوي اقتصاد مقاومتي انتخاب کنند.
مديريت استان در ابتداي سال 95، با تشکيل ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي (عاشورا) برشي يک‌ساله از سند تدبير توسعه استان را به عنوان نقشه راه اقتصاد مقاومتي به دستگاه‌هاي اجرايي استان ابلاغ و آنها را موظف به اجراي تمام و کمال اين برنامه کرد.
تلاش شبانه‌روزي و خستگي‌ناپذير مديران، کارکنان و کارشناسان دستگاه‌هاي اجرايي استان و فعالان بخش خصوصي موجب شد که در پايان بهمن ماه سال 1395، تحقق همه اهداف برنامه اقتصاد مقاومتي استان از سوي استاندار آذربايجان‌شرقي اعلام شود.
**توسعه بخش کشاورزي
در بخش توسعه روستايي، اولويت مديريت استان، ايجاد امکانات و خدمات در روستاها و افزايش درآمد روستاييان بوده که تقويت بخش کشاورزي در اين راستا با جديت دنبال شده است.
پشتيباني‌ها و حمايت‌هاي مديريت استان از توسعه بخش کشاورزي موجب شد که توليد گندم استان در سال 1395 به حدود 600 هزار تن برسد که در تاريخ استان کم‌سابقه است.
همچنين سطح گلخانه‌هاي استان از رقم 54 هکتار در سال 92 به 114 هکتار در سال 95 افزايش يافته است که رشد 111 درصدي را نشان مي دهد.
در طول دولت يازدهم همچنين تعداد افراد تحت پوشش صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستاييان و عشاير استان آذربايجان شرقي، 46 درصد نسبت به قبل رشد کرده است.
از ديگر اقدامات شاخص دولت يازدهم در استان آذربايجان شرقي در چهار سال گذشته مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:
- احداث و بهره‌برداري از باند بتني فرودگاه تبريز براي اولين بار در کشور
- توسعه شبکه دولت الکترونيک در 1000 نقطه اداري و ايجاد اينترنت روستايي پرسرعت از 154 روستا به 1127 روستا
- راه اندازي خانه احزاب استان
- صدور مجوز فعاليت به 95 تشکل سياسي با افزايش 60 درصدي نسبت به مدت مشابه قبل از آن
- صدور مجوز فعاليت به 9 تشکل صنفي غيرسياسي در سال 95
- افزايش تعداد سازمان‌هاي مردم‌نهاد استان از 440 درسال 92 به 630 تا سه ماه اول سال 96
- افزايش 55 درصدي صادرات از گمرکات استان
- افزايش 10 برابري پهناي باند اينترنت در استان
- توسعه فيبر نوري به ميزان 1600 کيلومتر
- افزايش 60 درصدي مشارکت خيرين در امر مدرسه‌سازي
- اجراي 250 کيلومتر از تأسيسات فاضلاب تبريز و 650 کيلومتر شبکه‌ فاضلاب در شهرهاي استان
- افتتاح فاز دوم مس سونگون به ظرفيت 150 هزار تن
- افتتاح کارخانه موليبدن در ورزقان
- افزايش 47 درصدي طول راه‌هاي استان و احداث 90 کيلومتر بزرگراه جديد
- افزايش 33 درصدي تعداد روستاهاي گازرساني شده و 15 درصدي طول شبکه گازرساني
- راه‌اندازي خط توليد انبوه تراکتورهاي سنگين در سال 94 در شرکت تراکتورسازي تبريز
- آغاز عمليات اجرايي آزادراه تبريز به بازرگان به طول 225 کيلومتر با سرمايه‌گذاري مشترک بخش خصوصي و دولت
- آغاز اجراي پروژه خط لوله اتيلن غرب کشور از مياندوآب به تبريز
- مقاوم‌سازي 24 هزار خانه روستايي
- ايجاد 1022 تخت اقامتي (با رشد 12 درصدي) و آغاز اجراي 16 هتل جديد با 3200 تخت
- تخصيص 11 هزار ميليارد ريال به شهرداري‌ها و سه هزار ميليارد ريال به دهياري‌هاي استان
- پرداخت تسهيلات سرمايه در گردش درقالب طرح رونق توليد به بيش از 700 واحد توليدي استان به ميزان 4960 ميليارد ريال
- پرداخت تسهيلات سرمايه در گردش از منابع بانک‌ها به بيش از 560 واحد توليدي استان به ميزان 2600 ميليارد ريال
- بهره‌برداري از 279 واحد جديد توليدي با اشتغال‌زايي چهار هزار نفر
- افزايش 20 درصدي صادرات غيرنفتي استان نسبت به سال 1394
- جذب 25 ميليون يورو سرمايه‌گذاري ارزي و 6 هزار ميليارد ريال سرمايه‌گذاري ريالي توسط بانک‌ها و موسسات اعتباري
در نهايت مي‌توان گفت که نگاهي منصفانه به عملکرد دولت تدبير و اميد در چهار سال گذشته نشان مي دهد که دولتمردان براي رفع کاستي ها در حوزه هاي مختلف سياسي، اقتصادي و اجتماعي عزم جدي دارند، ولي بايد توجه داشت که دولت در عرصه هاي مختلف با مشکلات فراواني دست به گريبان است و نمي توان در کوتاه مدت از آن انتظار معجزه داشت.
آنچه مهم است سوگيري صحيح دولت در راستاي حل مشکلات مردم است و ضامن موفقيت در اين مسير همکاري ديگر قوا و سازمان ها با قوه مجريه خواهد بود.
تنظيم: پرويز انصاري**انتشار: عزيزي راد
3071/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۸۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی یازدهم اردیبهشت
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم