Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، منابع صنعتی گفتند، عربستان و کویت، دو عضو اوپک بعید است از اقدام اوپک در تغییر معیار قیمت گذاری نفت خود در بازار آسیا تبعیت کنند و تلاش های بغداد را رصد خواهند کرد تا اطلاعات بیشتری از این تغییر صورت گرفته در قیمت گذاری نفت عراق به دست آورند.

هفته گذشته، شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق شروع به مشورت با تجار در مورد طرح خود برای تغییر معیار قیمت گذاری نفت خود در آسیا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراق به همراه کشورهای ایران، عربستان و کویت دهه هاست از معیار قیمت گذاری موسسه پلاتس استفاده می کنند، و عراق قصد دارد از این پس از مبادله تجاری دوبی (دی ام ای) استفاده کند.

این اقدام به معنای به مبارزه طلبیدن سیستم قیمت گذاری بیش از 12 میلیون بشکه نفت خاورمیانه است که روزانه در بازار آسیا عرضه می شود و میتواند نقش عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت جهان را به چالش بکشد. تولید کنندگان کوچک به صورت سنتی از معیار قیمت گذاری مورد استفاده عربستان تبعیت می کنند.

تغییر ملاک قیمت گذاری از سوی دومین تولید کننده بزرگ اوپک، که هدف از آن افزایش درآمدهای حاصل از صادرات نفت در دوران نفت ارزان است، بعد از سال ها مذاکره با شاخص دی ام ای صورت می گیرد، در حالی که خود این موسسه نیز مشورت هایی را با شرکت سعودی آرامکو انجام داده است.

اما بعید است شرکت آرامکو در آینده نزدیک معیار قیمت گذاری خود را از پلاتس تغییر دهد.

تولید کنندگان نفت خاورمیانه دهه هاست که برای تعیین قیمت رسمی ماهیانه نفت خود به قیمت رسمی نفت خام عربستان نگاه می کنند. قیمت رسمی اعلام شده در ابتدای هر ماه از سوی عربستان، مبنایی برای قیمت گذاری نفت ایران، کویت و عراق قرار می گیرد.

به گفته یک منبع صنعتی آگاه از تصمیمات ایران، این کشور نیز قصد دارد همچنان اقدامات عراق در تغییر معیار قیمت گذاری را مورد رصد قرار دهد.

وی افزود: «هرگونه تغییری در سیستم قیمت گذاری نفت ایران بستگی به انجام یک مطالعه کامل و همچنین تغییرات در سیستم های قیمت گذاری تولید کنندگان بزرگی نظیر عربستان و کویت دارد.»

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامش نسبی بازار طلا و سکه امروز در رشت در مقایسه با هفته گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ اتحادیه طلا و سکه رشت اعلام کرد: سکه و طلا هم اکنون در بازار رشت با این قیمت‌ها معامله می‌شود.

تمام سکه بهار آزادی ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان              بدون تغییر 

نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون تومان                              بدون تغییر 

ربع سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان                + ۳۰۰ هزار تومان 

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان          بدون تغییر

دیگر خبرها

  • دلیل معنادار برای تغییر محل دیدار رهبری با رئیس اقلیم کردستان؟ +تصویر
  • آینده اپل چگونه خواهد بود؟
  • پرونده حرکت جنجالی مانچینی بسته شد
  • تغییر شدید قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت سمند، دنا، رانا، کوییک و شاهین + جدول
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • برگزاری سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟
  • آرامش نسبی بازار طلا و سکه امروز در رشت در مقایسه با هفته گذشته
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود