Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله علی سعیدی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه نماینده ولی‌فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه در آستانه هفته امامت و ولایت هستیم، اظهار داشت: اگر ما به تاریخ اسلام مراجعه کنیم، پنج مقطع شامل بعثت، غدیر، عاشورا، جمهوری اسلامی و اصل ظهور را فرا روی خود داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: بعثت به عنوان آغاز اسلام، غدیر، استمرار و استکمال دین، عاشورا، احیای اسلام و بعثت، جمهوری اسلامی ایران، اصل ظهور و جهانی‌شدن دین اسلام و فلسفه بعثت را در تاریخ اسلام داریم که جمهوری اسلامی زمینه‌ساز و بسترساز جهانی شدن اسلام به شمار می‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز داشت:فلسفه بعثت در یک بیان ساده مبتنی بر دو رکن اساسی شامل شریعت جامع و کامل و رهبری مطلوب است و امکان ندارد، بشر بتواند با صندوق رأی به قانون جامع و کامل و رهبری مطلوب برسد.

وی از مجرای تحقق ولایت الهی، مرجعیت تبیین شریعت، تحقق حاکمیت توحیدی و صیانت از شریعت به‌ عنوان ویژگی‌های رهبری مطلوب نام برد و ابراز داشت: بدون نظام و سیستم نمی‌توان، شریعت را پیاده کرد و حکومت دینی به سیستم اجرایی و ساختار نیاز دارد.

سعیدی با اشاره به اینکه دیپلماسی بازیگری و بازی‌خوردگی داریم، اما در عرصه بین‌المللی به دیپلماسی بازیگری نیاز است، متذکر شد: سخنگوی حزب کارگزاران می‌گوید «اسلام، سیستم ندارد»، مشکل ما با افرادی است که فهم آن‌ها از دین ناقص است، اما ادعای مدیریت کشور را هم دارند در حالی‌ که امام راحل فرمود «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد».

وی با تأکید بر اینکه اختلاف ما با بسیاری از این آقایان به شکل مبنایی و ریشه‌ای است، تصریح کرد: اینکه بازرگان می‌گوید «جمهوری دموکراتیک اسلامی» و امام می‌فرماید «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد»، فاصله این دو از زمین تا آسمان است و برآیند آن ساختاری و رفتاری است و آقایان برای توجیه می‌گویند «این یک اختلاف لفظی است».

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شهادت شهید حججی و طرح اینکه چه کسی پاسخ این خون‌ها را می‌دهد، اضافه کرد: هنگامی که فردی به امام پیغام داد «به آن سید بگویید، جنگ را متوقف کند، جواب این خون‌ها را چه کسی می‌خواهد، بدهد»، امام فرمود «همان جوابی را که امیرالمؤمنین علی (ع) در جنگ صفین و جمل دادند، می‌دهم»، برای حفظ اسلام 70 هزار نفر انسان هم کشته شود، اشکالی ندارد، زیرا بالاخره برای حاکمیت دینی باید هزینه داد.

سعیدی ابراز داشت: حوادثی که بعد از واقعه غدیر روی داد، انحرافی در تاریخ به‌ وجود آورد که سرنوشت بشریت را تغییر داد و ملت ایران در مسیر سرنوشت بشر است و اگر بتوانیم، جایگاه خود را در تاریخ بدانیم، می‌توانیم در مسیر آن تأثیرگذار باشیم.

وی ادامه داد: غدیر تحقق فلسفه بعثت است و بنا بود، امام علی (ع) فلسفه بعثت را محقق کند و مجرای تحقق ولایت الهی باشد و عاشورا نیز احیای اسلام و فلسفه بعثت بود و امام حسین (ع) برای تحقق آن قربانی شد تا ولایت در جایگاه خود قرار گیرد و شریعت از خطر نابودی کامل نجات پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: اگر شورای نگهبان نباشد، ایران با پاکستان چه فرقی دارد و شورای نگهبان تضمین حاکمیت شریعت در کشور و خبرگان رهبری تضمین مشروعیت حاکمیت نظام جمهوری اسلامی است، آقایان می‌گویند «مردم را نباید به‌ زور به بهشت برد»، اما باید در پاسخ به آن‌ها گفت «باید زمینه بهشت رفتن مردم را فراهم کرد، نه اینکه جهنم را با یکسری کارها برای آن‌ها مهیا ساخت».

سعیدی ابراز داشت:انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز جهانی شدن اسلام است و یکبار می‌گویند «ما به دنیا و منطقه کاری نداریم و سوریه، عراق، لبنان و فلسطین به ما چه ربطی دارد»، اما یکبار یک رسالتی برای نظام قائل هستند و می‌گویند «ما در نظام دنیا مسؤولیت داریم و زمینه‌ساز ظهور هستیم و باید هم ملت و کشورمان را آباد کنیم و هم زمینه‌ساز تحقق بعثت باشیم».

وی ادامه داد: رهبری انقلابی هم مجلس، دولت، جامعه و شورای انقلابی نیاز دارد، مگر بدون این می‌توان، زمینه ظهور را فراهم کرد، دفاع از حریم اهل بیت (ع) نخستین خط قرمز ما و حفظ سوریه در جبهه مقاومت به عنوان دومین خط قرمز است، جدا کردن سوریه از منطقه و حلقه مقاومت مهم‌ترین خطری بود که جمهوری اسلامی را تهدید می‌کرد و ایران با تمام وجود توانست، این مهم را حفظ کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: استقلال و تمامیت ارضی سوریه و حفظ بشار اسد به ترتیب سومین و چهارمین خط قرمز ما در سوریه بودند و این خطوط قرمز را با تفاوت‌هایی در عراق هم داشتیم،آمادگی منطقه‌ای را حائز اهمیت می‌دانیم، اما چه کسانی در این آمادگی، سنگ‌اندازی و مخالفت می‌کنند.

وی همچنین از آمادگی جهانی و بین‌المللی نیز سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: باید جهان را آماده کرد و نامه‌های امام راحل و رهبری را به سران کشورها ارسال کرد، زیرا سخنان آن‌ها نیز آمادگی جهانی را دنبال می‌کند،استمرار ولایت الهی، ولایتمداری و سیاست‌های نظام، شکل‌گیری دولت اسلامی و تحقق شاخص‌های جامعه اسلامی انقلابی زمینه‌ساز ظهور است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تمام استانداردها و شرایط لازم برای رهبری را دارد و این رهبری به حمایت، مبارزه و جهاد نیازمند است، گفت: کشور باید یکپارچه به فرمان رهبری باشد و تفکیک اصلاح‌طلب و اصولگرا معنایی ندارد در اختلاف سلیقه‌ها بحثی نیست، اما هنگامی که اختلاف در مبانی و اصول قرار گرفت، بحث دیگری پیش می‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی، جامعه‌ای است که حدود 60، 70 درصد شاخص‌های اسلامی در بازار، خیابان، حجاب و اداره آن وجود داشته باشد،ابراز داشت:مبارزه با استکبار و دفاع از مظلومان از سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی است و اگر تسلیم دشمن شویم، نمی‌توان ادعا کرد، زمینه‌ساز ظهور هستیم.

انتهای پیام/و

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم

حجت الاسلام والمسلمین رستگار مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج)  با گرامیداشت هفته عقیدتی با اشاره به عدم بصیرت و همراهی مردم در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام به تحلیل خیانت و کارشکنی خواص جامعه بعنوان یکی از موانع بالندگی حکومت اسلامی در آن مقطع پرداختند.

او می‌گوید: الان به برکت رهبری خردمندانه امامین انقلاب و حضور مردم در صحنه و هشیاری و خردورزی نیرو‌های مسلح تمام دنیا تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام رستگار ادامه داد: یکی از مهمترین رموز موفقیت سپاه در پیشبرد آرمان‌های انقلاب، تلاش‌های جامع نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوده است که با آموزش‌های مدون عقیدتی و سیاسی زمینه بصیرت دینی و سیاسی پاسداران و بسیجیان را فراهم ساخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد