Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@08:51:25 GMT

اتحاد در حمله و فحاشي به ابراهيم يزدي

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۶۹۱۴۱

خبرگزاري آريا - محمد توکلي
نگاهي به واکنش‌ها به درگذشت مرحوم ابراهيم يزدي بيندازيم. تصويري که مي‌بينيم چگونه است؟ چه کساني از مرگ يک انسان شادمان شده‌اند و با زير و رو کردن تاريخ به دنبال برجسته‌سازي نقاطي از زندگي دکتر يزدي هستند که از نگاهشان منفي و نقطه ضعف است؟با نگاهي به تبار فکري - سياسي اين افراد با يک تناقض جالب و آموزنده مواجه مي‌شويم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يک لبه قيچي توهين و هتاکي به مرحوم يزدي تندروهايي هستند که در توهم سرنگوني نظام سياسي مستقرند و چهار دهه است خواب تغيير حکومت مي‌بينند و لبه ديگر اين قيچي هم کساني‌اند که ظاهراً خود را سينه‌چاک همين نظامي مي‌دانند که که گروه اول به دنبال حذف آن هستند. شايد در نگاه اول منطقي نباشد و موجب حيرت آدمي شود که چگونه ممکن است اين دو طيف که در ظاهر فرسنگ‌ها از هم فاصله دارند در حمله و فحاشي به ابراهيم يزدي هم‌صدا شده‌اند اما با کمي دقت و نگاهي از دورتر مي‌توان نقطه مشترک اين دو گروه از فحاشان دکتر يزدي را مشاهده کرد.
اين هر دو با همه تفاوت‌هايشان در تندروي مشترک‌اند. يکي‌شان در نقد و اعتراض و حمله به نظام سياسي فعلي ايران رفتار و گفتاري افراطي دارد و آن يکي در دفاع و توجيه و دلواپسي براي نظام سياسي مستقر. دشمن مشترک تندروها طيف ميانه‌رو است. افراطيون، از هر نوع مواجهه اعتدالي گلايه‌مند مي‌شوند و طبيعي است که تندروهاي هر دو سو با چنين روحيه‌اي هرگز با مرد ميانه‌رويي همچون ابراهيم يزدي کنار نخواهند آمد. از ويژگي تندروها آن است که خود را مصداق تام و تمام حقانيت مي‌دانند و ديگران را حتي به دليل اختلاف نظري اندک از حيات سياسي ساقط مي‌کنند و چند ساعت پس از مرگ يک انسان با در نظر نگرفتن حداقل‌هايي از انسانيت انواع و اقسام فحاشي‌ها را به او روا مي‌دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین

سردار سنایی راد معاون عقیدتی سیاسی ستادکل نیرو‌های مسلح در نشست بصیرتی شورای اداری استان با بیان اینکه آثار بجامانده از استاد شهید مرتضی مطهری امروز نیز برای شبهات و سوالات نسل جوان پاسخ دارد اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمن تمام ظرفیتش را برای سیاه نمایی و زیر سئوال بردن خدمات نظام اسلامی بکارگرفته، تبیین و روایت واقعی دستاورد‌های نظام وظیفه عموم بویژه مسئولان است.

وی در ادامه با بیان اینکه هرحکومتی برای رسیدن به مشروعیت در کنار کارآمدی به روایتگری مناسب نیاز دارد افزود: اقدام بموقع سپاه در انجام عملیات وعده صادی و روایت عاقلانه و اخلاق مدار صداوسیما در این عملیات نمونه‌ای عینی و موفق از روایتگری بود.

حسنی معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز گفت: با تشکیل قرارگاه جهاد تبیین بدنبال معرفی خدمات نظام در استان ایلام هستیم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • مطهری؛ مدافع کیان سیاسی قرآن کریم
  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • روزنامه سازندگی: مهدی نصیری توهم اتحاد نامقدس دارد
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • آیت‌الله مرتضوی: «حفظ نظام» به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود