Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان تازه تاسیس البرز البته سابقه بسیار زیادی در اداره شهرهای خود به خصوص کلان شهر کرج را دارد و بررسی روند انتخاب و تصمیم گیری در مورد شهرداران می تواند مفید فایده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازتیتریک، روزهای اخیر به تدریج به پایان مهلت قانونی اعضای شورای شهر برای انتخاب شهرداران نزدیک می شویم و تقریباً در اکثر مناطق استان البرز گزینه های شهرداری قطعی شده و تشریفات قانونی آن در حال طی شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات اخیر شورای شهر پنجم با جابجایی اکثر اعضای سابق همراه بود و می رود تا موج تازه ای به مجموعه خدمات شهری استان البرز وارد و دوره جدیدی از کار و تلاش برای ساختن شهرهای بهتر آغاز شود.

استان تازه تاسیس البرز البته سابقه بسیار زیادی در اداره شهرهای خود به خصوص کلان شهر کرج را دارد و بررسی روند انتخاب و تصمیم گیری در مورد شهرداران می تواند مفید فایده باشد؛ به این منظور به اختصار شرحی از اخبار و اتفاقات پیرامون این تصمیم گیری ها در استان البرز را مرور خواهیم کرد.

شکاف در میان اعضای شورای شهر کرج/ شهردار کرج از اصلاح طلبان انتخاب نشد

شورای شهر کرج که با جدا شدن شهرستان فردیس از تعدادی 21 عضو به 13 عضو کاهش پیدا کرده بود در انتخابات اخیر یک تغییر صد درصدی را تجربه کرد و اکثریت قاطع اصلاح طلبان را راهی مجموعه خدمات شهری کرد. بلافاصله بعد از پیروزی در انتخابات بحث انتخاب شهردار برای بزرگترین شهر حاشیه پایتخت شروع شد و اعضاء جدید در جلسات غیر رسمی مذاکرات را آغاز کردند.

اولین اقدام بیانیه ای بود که برنامه اعضای جدید را برای این تصمیم مهم ارائه می داد و مهمترین بند آن اصلاح طلب بودن شهردار آینده کرج بود. این بیانیه شاید آب سردی بود بر گزینه های غیر اصلاح طلب و البته از همه مهمتر علی ترکاشوند شهردار سابق که فعالیت گسترده ای برای ابقای خود آغاز کرده بود.

درجلسه منتخبین شورای اسلامی شهر کرج مورخ 11 مرداد ازمیان 31 نفری که منتخبین جهت احراز پست شهرداری کرج معرفی کرده بودند، براساس آراء هفت نفر به عنوان کاندیدای نهایی معرفی شدند و مقرر گردید پس از ارائه برنامه ی راهبردی و برای اداره شهر و بررسی، گزینه نهایی معرفی گردد. هفت نفر برگزیده عبارتند بودند از: دکتر مصطفی سلیمی، محسن صادقی، علی مقدس زاده، سیدعلی میرباقری، مسعود نصرتی، اصغرنصیری، علی نوذرپور.

از همان بحث های اولیه شکاف در اعضای شورای شهر مشهود بود که البته نمود بارز آن هم در انتخاب شهردار و هم ریاست شورا خود را نشان داد.

اخبار متعددی از فشار گروه های سیاسی و به خصوص اصلاح طلبان تهران برای گزینه احتمالی در فضای مجازی پخش می شد و از آنجایی که هیچ برنامه مشخص رسانه ای و اعلام موضعی وجود نداشت بازار شایعات نیز به شدت داغ شد.

از قرار معلوم بین دو گزینه مصطفی سلیمی و اصغر نصیری رقابت بسیار جدی وجود داشت تا در نهایت این نام اصغر نصیری بود که به عنوان شهردار کلان شهر کرج مطرح شود.

وی در سابقه خود شهرداری مناطق1 ، 22 (دو دوره) ، 12، 18، 4 ، 8، مجری خط 4 متروی تهران، پایه گذار شهرداری منطقه 22، مشاور سازمان ملی استاندارد، مشاور در امور محیط زیست شهردار تهران را دارد و در معادلات سیاسی شخصیتی مستقل که به هیچ کدام از جناح های سیاسی وابستگی مستقیم ندارد شناخته می شود.

اولین آزمون فردیس برای اداره مستقل حوزه خدمات شهری

فردیس علی رغم مخالفت ها و حواشی بسیار برای اولین بار شورای شهر مستقل خود را انتخاب کرد و رسماً از حوزه خدمات شهری کرج جدا شد؛ اولین اعضای شورای شهر فردیس آزمون چهارساله خود برای اداره این منطقه بسیار پر شورآغاز کردند که البته بدون حاشیه هم نبود.

عزیز اکبریان در این مورد تشکیل شورای اسلامی شهر فردیس را گام مهمی در استقلال این شهرستان برشمرد و اظهار داشت: اعضای شورای شهر فردیس مراقب آفت بزرگ اختلاف باشند که اگر تفرقه و چند دستگی دربین اعضا رخ دهد هیچ کاری از پیش نخواهد برد، اگر بخواهید دور شهرداری و شورای شهر یک خط قرمز بکشید بدانید شهر بی سرو سامان خواهد شد

پس از اولین جلسه رسمی شورای شهر و طی تشریفات قانونی ریاست و دیگر پست ها رای گیری شد و حدود 27 گزینه برای تصدی شهرداری مطرح شدند؛

داود وحیدی رییس موقت شورای اسلامی شهر فردیس گفت:در اولین مرحله بررسی های صورت گرفته توسط منتخبین شورای شهر فردیس ۷ نفر از میان ۲۷ کاندیداهای اولین شهردار فردیسانتخاب شدند، این ۷ نفر شامل بهنام فخری ،منوچهرغفاری،حسن مدیر روستا، مرتضی شاه محمدی، علی یحیی پور،یوسف مشهدیاری وسیدجواد موسوی می باشد.

رئیس موقت شورای شهر فردیس خاطر نشان کرد: شهردار فردیس با توجه با مستقل شدن و انتزاع از شهرداری کرج باید فردی با تجربه در حوزه شهری و شهرداری باشد و مدیری توانمند در حوزه مدیریت و استراتژی شهری باشد به عبارتی در تمام عرصه ها توانمند باشد.

با این وجود فشارها و لابی های گسترده برای اثر گذاری بر تصمیم اعضاء حواشی زیادی را در رفضای مجازی و رسانه ها ایجاد کرد.

حجت السلام ایمانی امام جمعه فردیس در خصوص انتخاب شهردار تصریح کرد: نباید شهردار منتخب فردیس مرتبط با مافیا باشد که پس از آن نتوان او را استیضاح کرد و به عملکرد او اعتراض کرد، در انتخاب شهردار دخالتی نخواهیم کرد و امیدوار هستیم فرد منتخب به عنوان شهردار آبروی شهرستان را حفظ کند و به دفاع از منافع شهروندان بپردازد .

در نخستین نشست رسمی اعضای شورای شهر فردیس مرتضی شاه محمدی که پیش از این مدیر منطقه ۱۰ شهرداری کرج بود با کسب اکثریت آرا ، بعنوان اولین سرپرست شهرداری شهر فردیس معرفی شد.

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان صبح روز(سه شنبه) از بین دو گزینه نهائی تصدی سمت شهرداری، با انصراف حسین احمدوند ، منوچهر غفاری با ۹ رای به عنوان اولین سرپرست شهرداری فردیس انتخاب شد.

دراولین جلسه رسمی شورای شهر فردیس در تاریخ ۱ شهربورماه مرتضی شاه محمدی به عنوان سرپرست شهرداری قردیس معرفی شده بود.

لازم به ذکر است غفاری حدود ۵ سال قبل مدیریت شهرداری منطقه ۱۰ کرج را بر عهده داشت .

محمدشهر شهردار سابق خود را تغییر داد/ گمانه زنی ها برای انتخاب اولین شهردار زن البرز ناکام ماند

در محمدشهر کرج نیز مانند سایر شهرهای استان گمانه زنی ها برای انتخاب شهردار دوره پنجم شوراها آغاز شده و فضای مدیریتی این منطقه را معطوف خود کرده است؛ محمد شهر تاکنون هفت شهردار به خود دیده است که و در این زمینه حاشیه های زیادی همچون استیضاح شهرداررا نیز تجربه کرده است.

نمای بصری، پراکندگی ساخت و ساز ها و مهمتر از آن،ساخت و سازهای غیر مجاز و کارشناسی نشده عقبه خوبی برای شهرداران محمدشهر به جا نگذاشته و اکنون، بیشترین انتظار مردم این شهر از اعضا منتخب شورای پنجم، انتخاب شهرداری متخصص، متعهد، کارآمد و پیگیر کمبودهای فراوان این شهر است.

آنچه از صحبت های اعضا منتخب پارلمان پنجم بر می آید این است که اکثر اعضا قصد دارند فرد جدیدی را به عنوان کلید دار محمدشهر انتخاب کنند، در این میان البته کمپین هایی با موضوع حمایت از شهردار” نیز راه اندازی شده که به طور ضمنی خواستار ابقا شهردار فعلی این شهر(ناصرخاکی) هستند و معتقدند در این صورت اوضاع شهر به سامان تر خواهد شد.

در این میان نام ۲ نفر از کارکنان فعلی شهرداری و همچنین یکی از شهرداران اسبق محمدشهر نیز در لیست اسامی احتمالی برای منصب شهرداری محمدشهر به چشم می خورد.

انتخاب یکی از بانوان ناکام مانده از انتخابات شورای شهر نیز به عنوان شهردار محمدشهر از جمله بحث های داغ در این زمینه است و شنیده شده وی رزومه طویل خود در امور اجرایی را نیز به دست یکی از اعضا منتخب پارلمان پنجم رسانده است، اخیراً جمعی از بانوان این شهر با انتقاد از اینکه نامزدهای زن انتخابات شورای شهر اقبالی برای ورود به شورا پیدا نکردند موجی مجازی را با عنوان انتخاب شهردار زن به راه انداختند.

اما در نهایت تصمیم اعضای شورای شهر محمدشهر انتخاب سعید صفری با کسب اکثریت آرا به عنوان شهردار این شهر شد.

وی سابقه فعالیت در این سِمت (شهردار) را در 2 شهر اشتهارد و گرمدره داشته ومعاونت خدمات شهری شهرداری کرج را نیز تجربه کرده است
.

شورای شهر نظرآباد با انتخاب سرپرست برای تصمیم نهایی خود زمان خرید/ آیا شهرداری نظرآباد در دست مدیران بومی خواهد ماند؟

شورای اسلامی شهرنظرآباد پس از مدتها کش و قوس و جلسات متعدد و گمانه زنی های مختلف سرپرستی شهرداری نظرآباد را به محمدرضا روزبهی یکی از مدیران شهری بومی سپرد تا بارقه های امید بار دیگر در این شهرستان زنده شده و مردم پس از مدتها شاهد این نکته باشند که شهردار شهر نظرآباد درآینده بومی خواهد بود.

حضور برخی افراد سیاسی و ناکاربلد در مجموعه شهرداری نظرآباد که نارضایتی مردم را در طی سالهای گذشته با بی برنامگی و ناهماهنگی اعضای شورای گذشته دو چندان کرده می تواند شرایط مدیریت شهری را بحرانی تر از گذشته کند و شهر نظرآباد را که بیش از گذشته نیازمند تحول اساسی و بنیادین در حوزه های مختلف عمرانی و خدماتی است به عقب بازگرداند.

روزهای گذشته گمانه زنی های مختلفی بر اساس لیستی از افراد غیر بومی به عنوان شهردار نظرآباد در برخی رسانه های محلی و فضای مجازی مطرح شد و این شائبه را ایجاد کرد که اعضای شورای اسلامی شهر نظرآباد با انتصاب سرپرست شهرداری نظرآباد درصدد بررسی گزینه های احتمالی خود باشند.

و در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر نظرآباد سید ناصر حسینی از فرهنگیان خوشنام شهرستان را به عنوان شهر دارانتخاب کردند.

عبدالرسول عباسی رئیس شورای شهر نظر آباد در خصوص انتخاب شهردار جدید نظر آباد گفت:اعضای شورای اسلامی شهر نظرآباد سید ناصر حسینی که شغل اصلی وی معلمی است و از فرهنگیان خوشنام شهرستان نظرآباد است و نزدیک به ۲۰ سال در کار فرهنگی و اقتصادی حضور فعال داشته است را پس از بررسی های متعدد به عنوان شهردار جدید به وزارت کشور معرفی کردند.

وی درخصوص مدرک تحصیلی شهردار انتخاب شده از سوی شورای پنجم نظرآباد افزود:مدرک تحصیلی سید ناصر حسینی فوق لیسانس ارتباطات است و مدرس دانشگاه است.

رییس شورای شهر نظرآباد اضافه کرد: سید ناصر حسینی کاملا با شهر نظر آباد, مسایل عمرانی ,پرسنل,امور قراردادها,و مسائل فنی آشناست و نسبت به گزینه های دیگر که توسط اعضای شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت اطلاعات کامل درخصوص حوزه شهری و شهرداری دارد.

عباسی گفت:هدف مجموعه شورای اسلامی شهر نظرآباد از انتخاب سید ناصر حسینی ابتدا بومی بودن وی بود چرا که نظر آباد پتانسیل بسیار خوبی از جهت نیروی انسانی و هم از جهت کسب درآمد پایدار دارد که متاسفانه بدلیل عدم مدیریت خوب در شهرستان نظراباد این پتانسیل ها شناسایی نشد و بدلیل بی توجهی آنان اکثر جوانان تحصل کرده شهر بیرون از نظراباد مشغول بکار هستند و در این زمینه ۱۹ نفر ثبت نام کردند که اکثریت آرا به آقای حسینی رسید و با توجه به برنامه ای که از وی خواسته شد برنامه ای را تنظیم کردند و ما مطالعه کردیم و اکثر غریب به اتفاق شورا به وی رای دادند.

۷ نفر برنامه های خود را برای شهردار شدن اشتهارد ارائه دادند/ احتمال افزایش کاندیدها وجود دارد

در اشتهارد هم اعضای جدید شورای شهر ضمن انتخاب سرپرست بررسی های خود را برای تصمیم نهایی ادامه می دهند

حمید ملاحسنی عضو شورای شهر اشتهارد با اعلام این خبر که رسول نظری تا زمان انتخاب شدن شهردار اشتهارد به عنوان سرپرست شهرداری مشغول به کار خواهد شد، گفت: در حال حاضر نام حدود ۷نفر به عنوان کاندیدای شهرداری اشتهارد مطرح شده است که تمامی اعضای شورای شهر در حال بررسی سابقه و برنامه آنها هستند.

وی احتمال حضور شهردار بومی در اشتهارد را تایید کرد و گفت: صادق کمالی، مهدی ملاحسنی، عباس شاه بیگ، مهدی مهدوی نیا، رحیم امیدی، مرتضی غلامی و ابراهیم شاهبیگ ۷ کاندیدای شهرداری اشتهارد هستند که اعضای شورای شهر در حال بررسی و انتخاب آنها است.

حمید ملاحسنی با اشاره به اینکه علی موسوی زاده شهردار قبلی نیز در لیست کاندیدا وجود داشت ولی حذف شد، ادامه داد: احتمال افزایش کاندیدا های بیشتر وجود دارد چرا که ما علاوه بر این ۷ نفر از تمامی عزیزان و نخبگان اشتهارد درخواست کردیم تا برنامه های خود را به اعضای شورای شهر تقدیم کنند.

اعضای شورای شهر اشتهارد سعی در استفاده کامل از وقت قانونی خود برای انتخاب شهردار هستند تا بتوانند فرد مناسبی برای تصدی شهرداری اشتهارد انتخاب کنند.

انتخاب شهردار بی رزومه هشتگرد به راحتی آب خوردن!/ بهمنی لابی کرد، پسرش شهردار شد/ عضو شورای شهر هشتگرد: بهمنی تائید صلاحیت شود استعفا می دهم

انتخاب شهردار هشتگرد یکی از پرحاشیه ترین اخبار این روزهای البرز بوده است و حواشی آن به اخبار و رسانه های ملی نیز سرایت کرد. پس از انتخابات و شروع گمانه زنی های انتخاب شهردار در ثبت نام اولیه درخواست 18 نفر ثبت و در مرحله بررسی تنها 8 نفر انتخاب شدند، در مرحله نهایی از میان آنها، 3 نفر برای احراز پست شهرداری هشتگرد معرفی شدند که صلاحیت آقای امیر بهمنی در همان بررسی اولیه رد شد.


امیر بهمنی فرزند محمود بهمنی، رییس بانک مرکزی دولت دهم، همانند افراد دیگر کاندیدای پست شهرداری بود اما در همان مرحله اول به دلیل عدم صلاحیت، سابقه مسئولیتی و رزومه کافی حذف شد.

اما یک شبه و از قرار بعد از جلسه ای که محمود بهمنی به تعدادی از اعضای شورای جدید برگزار می کند نظرها به بهمنی جوان جلب می شود و وی به عنوان شهردار هشتگرد انتخاب می شود، روندی که تا به حال کم نظیر بوده است.

این تصمیم موجب اعتراض تعدادی از اعضای شورای شهر و جوانان این منطقه شده و خبر آن به سرعت در فضای مجازی دست به دست می شود.
ماشااله قدیمی عضو شورای شهر هشتگرد با بیان اینکه لابی گسترده و فشار از طرف آقای بهمنی برای انتخاب فرزند ایشان به عنوان شهردار هشتگرد اتفاق افتاده است، گفت: انتخاب فرزند نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس،(امیر بهمنی) با وجود عدم سابقه مدیریتی کافی و اشراف به زوایای مدیریتی جریانی از پیش طراحی شده و کاملا تحمیلی بوده است، 4 تن از اعضای شورا ساعت 2 بامداد چهارشنبه یکم شهریور، به دعوت آقای بهمنی در یک باغ تشکیل جلسه می دهند و آنجا تصمیم می گیرند امیر بهمنی را به عنوان شهردار هشتگرد معرفی کنند.

قدیمی در ادامه با بیان اینکه امیر بهمنی پیش تر دارای هیچ سابقه مسئولیتی نبوده است، عنوان کرد: چند وقت قبل آقای محمود بهمنی من را به دفتر خود دعوت کرد و بنده نیز رفتم و آنجا از من خواست به شهردار شدن فرزند وی کمک کنم که هم آنجا هم به وی هشدار دادم که این کار نه به صلاح شما و نه به صلاح شهر هشتگرد است، اما ایشان نپذیرفتند.

این عضو شورای شهر هشتگرد، در خصوص علت رد صلاحیت بهمنی خاطر نشان کرد: طبق قانون با وجود اخذ رتبه هشت شهرداری هشتگرد و نیاز به شهرداری با سابقه مدیریتی حداقل پنج سال، عملا شهردار شدن بهمنی غیرقانونی است و علت مخالفت برخی از اعضا و من با این مسئله صرفا از بعد حقوقی است.

وی در خصوص نحوه اعلام اعتراض خود به انتخاب بهمنی تصریح کرد: من به عنوان نماینده مردم و حافظ کرامت و منزلت آنها با دیدن این بی عدالتی در اولین روز آغاز به کار شورای اسلامی شهر هشتگرد، در زمان رای گیری جلسه را ترک کردم و در حال حاضر تصمیم دارم در صورت عدم رسیدگی به این تخلف از سوی مراجع استانی استعفا دهم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 

انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر برگزار شد. عباسعلی محمدزاده رئیس اداره دانشجویی سازمان جوانان در خصوص نحوه گزینش این افراد گفت: اعضا پس از مرحله شهرستان وارد مرحله استانی شدند که پس از انتخاب به عنوان برگزیدگان شورای مرکزی معرفی شدند.

محمدزاده شعار کنگره را جوانان، مشارکت، مسئولیت پذیری بیان کرد و افزود: این برنامه بر اساس اهداف جمعیت هلال احمر در راستای ارتقای مشارکت جوانان و مشارکت دادن آنها در تصمیمات مربوط به فعالیت‌های این عزیزان اجرا شد تا با تصمیم‌گیری مناسب در خصوص فعالیت‌های جوانان بتوانیم از آنها به عنوان افرادی تصمیم ساز و مؤثر در امور مربوطه بهره‌مند شویم تا در آینده نیز جامعه‌ای مسئولیت پذیر و مؤثر را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: با برگزاری انتخابات در ششمین کنگره سراسری اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر که به مدت ۳ روز در مجموعه فرهنگی ورزشی دشت بهشت محمد شهر (استان البرز) برگزار شد، طی آن دبیران شاخه جوانان، روستایی و خانه‌های هلال، دانشجویی پیشنهادات، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بیان کردند.

رئیس اداره دانشجویی سازمان جوانان افزود: در هر شاخه ۵ نفر به عنوان اعضای منتخب اصلی و ۲ نفر به عنوان عضو علی‌البدل با آرای حاضران جهت تشکیل شورای مرکزی انتخاب شدند

بر اساس این گزارش؛ وریا فلاحی (کردستان)، آکو مرادی (کرمانشاه)، امجد خیاط (آذربایجان غربی)، پیام زمانی (همدان)، مهدی اکبری (فارس) اعضای اصلی شاخه جوانان و ابراهیم ممتاز (اصفهان) و سید مهدی حسنی (زنجان) به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

در شاخه دانشجویی کامکار متین (تهران)، مهدی مجدی زاده (خراسان رضوی)، محمدرضا سبکتکین (اصفهان)، سمانه رواز (هرمزگان)، محمد هادی جعفری (زنجان) و هادی الهیاری (خراسان جنوبی) و سارا مدملیلی وند (خوزستان) به عنوان عضو اصلی معرفی شدند.

در شاخه روستایی و خانه‌های هلال نیز محمدرضا فروتن (اردبیل)، مهدی رضایی (همدان)، نگار زینی وند (لرستان)، یعقوب، جنجال (چهارمحال بختیاری)، فاطمه علمشاهی (قزوین) اعضای اصلی و فاطمه ابراهیمی زاده (یزد) وکاثوم حسانی (کهگیلویه و بویراحمد) به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی