Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه‌های فوق‌العاده آموزش و پرورش برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی گفت: در سال تحصیلی 96-1395، با حمایت شورای اجتماعی کشور و با رویکرد مداخلات زودرس و مداخلات مربوط به دوره شیوع و نیز مراقبت اجتماعی از دانش آموزان، 100 درصد دانش آموزان پایه‌های ششم تا نهم، تحت پوشش آموزش‌ها و خدمات توانمندسازی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادر منصورکیایی در گفت‌وگو با ایسنا، با دسته بندی فعالیت‌های حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به سه محور فعالیت های آموزشی، فرهنگی و مراقبتی ، در مورد دستاوردهای بخش آموزش پیشگیری گفت: دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی در سال تحصیلی 93-1392 ، در حالی کار خود را آغاز کرد که برای نخستین بار، طرح‌های آموزش پیشگیری برای سه دوره تحصیلی را طراحی و طی یک دوره چهارساله شروع به اجرا کرد.

وی افزود: نرخ پوشش این طرحها از 10 درصد به بیش از 40 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همچنین طی این دوره چهار ساله، سالانه بیش از 100 هزار نفر از کارکنان مدارس و نیز بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از والدین، تحت پوشش کارگاه های آموزشی قرار گرفتند عنوان کرد: علاوه بر این، طرح های آموزش همزمان دانش آموزان، والدین و کارکنان و نیز اجرای طرح های مبتنی بر شواهد در زمینه مشارکت خانواده و کلاس درس برای پیشگیری، طراحی و پایه گذاری شد که یکی از نمونه‌های شاخص آن، تدوین راهنمای آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر ، برای استفاده معلمان سه دوره تحصیلی بوده است.


وی درباره دستاوردهای نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در مقایسه با سال 93-1392 ، جشنواره نوجوان سالم که ویژه پیشگیری از رفتارهای پرخطر برگزار می شود، اکنون در تمامی دوره های تحصیلی فراگیر شده است و ضمن تنوع و گسترش شاخه های برگزاری جشنواره ، میزان استقبال از جشنواره به 100 برابر در سال تحصیلی 96-1395 افزایش یافته است.


کیایی افزود: همچنین ، برنامه‌های «هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی»، برگزاری «نمایشگاه های سیار پیشگیری »، « همیاران پیشگیری » طی این دوره چهارساله، طراحی و پایه گذاری شد.

وی با اشاره به دستاوردهای بخش مراقبت اجتماعی از دانش آموزان گفت: از سال تحصیلی 93-1392 ، موضوع شناسایی، درمان و حمایت های اجتماعی دانش آموزان در معرض خطر و دارای اختلالات مرتبط با رفتارهای پرخطر ، طراحی و پایه گذاری شد که طی این دوره چهارساله، با تدوین شیوه نامه ها و دستورالعمل ها و برگزاری کارگاه های آموزشی، ظرفیت های لازم برای شناسایی و کمک به این دسته از دانش آموزان فراهم شد.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه علاوه بر این، تدوین و اجرای آزمایشی طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان ( نماد ) و نیز راه اندازی سامانه پایش و مدیریت آسیبهای اجتماعی دانش آموزان ، از دیگر اقدامات در این محور بوده است، درباره برنامه‌های فوق العاده آموزش و پرورش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: در سال تحصیلی 96-1395 ، با حمایت شورای اجتماعی کشور و با رویکرد مداخلات زودرس و مداخلات مربوط به دوره شیوع و نیز مراقبت اجتماعی از دانش آموزان ، 100 درصد دانش آموزان پایه‌های ششم تا نهم، تحت پوشش آموزش ها و خدمات توانمندسازی قرار گرفتند.

طبق اعلام کیایی، کارگاه کشوری استانداردسازی فعالیت های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس ، با حضور روسای ادارات مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی ادارات کل آموزش و پرورش استانها از 26 تا 28 تیر ماه 1396 ، در شهر تبریز برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۹۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، جمالی آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده که پیش از این قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند. مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228381 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه