Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته گذشته با افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های شهری مشهد تعدادی از رانندگان و شرکت‌های اتوبسرانی، در حرکتی خودجوش از گرفتن کرایه نقدی جدا اجتناب کردند که موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح توس، سیر کرایه اتوبوسرانی در مشهد از ابتدا تاکنون پر فراز و بی نشیب بوده است، قدیمی‌ترها از اتوبوس‌های یک قرونی یاد می‌کنند و خاطرات خودم از اتوبوس‌های بنز ۳۰۲ شرکت واحد با جمعیتی مثال زدنی است که کرایه یک تومان تا پنج تومان داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ایامی یادم هست که اتوبوس‌ها به علت شلوغی خطوط در ایستگاه نمی‌ایستادند و عده‌ای نعره زنان و سراسیمه تا چندین متر آن طرف تر به سوی آن‌ها می‌دویدند، از فشار خوردن لای در اتوبوس تا دیر رسیدن به کلاس و زرنگی کردن برای کرایه ندادن همه از خاطرات تلخ و شیرین من با اتوبوس‌ها است.

راننده‌های نسبتا عصبانی از شلوغی شهر و بی‌مهری برخی مسافران و کرایه‌هایی که پرداخت نمی‌شد، همیشه حس نوستالژی اتوبوس‌ها را زنده نگه می‌دارند، البته غضب پاره کردن بلیط خاطرات خاص خود را داشت.

اما امروز دیگر از دنبال اتوبوس دویدن و پاره کردن بلیط و ساعت‌ها در ایستگاه منتظر شدن تقریبا به طور کامل خبری نیست مگر در مواردی خاص؛ اما هنوز عصبانیت آقای راننده که امروزه تبدیل به جدیت در گرفتن کرایه اتوبوس شده هرچند خیلی کمتر از سابق موجود می‌باشد، وجود دارد.

عصر من کارت

با آمدن من کارت انقلابی اساسی در خصوص کرایه‌های اتوبوسرانی رخ داد به نحوی که برخی از مشتریان سازمان اتوبوسرانی اعتراض‌های گسترده‌ای انجام دادند و عده‌ای دیگر پرداخت کرایه را به وقتی دیگر موکول کردند.

با راننده‌ها که صحبت می‌کردم شاکی بودند هم از گذشته و هم از حال، می‌گفتند که قدیم باید بلیط‌ها را با حجمی و وزنی مشخص تحویل می‌دادیم و اگر کم بود ما را به برداشتن بلیط‌ها متهم می‌کردند و امروزه اگر مردم کم کارت بزنند باز متهم می‌شویم به کم کاری و بعضا به مجازات‌های مالی محکوم(!) و اینجا بود که علت ناراحتی راننده‌های خدوم را یافتم.

هفته گذشته که نرخ کرایه‌های حمل و نقل شهری در بخش اتوبوسرانی افزایش یافت، برخی از شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی، رانندگان سازمانی را برای این افزایش نرخ توجیه نکرده بودند طوری که رانندگان از تمامی افراد بدون من کارت، کرایه نقدی دریافت نمی‌کردند که این مورد نیز نارضایتی دوجانبه راننده و مسافر را در پی داشت.

علت نوشتن این گزارش نیز همین مهم بود چرا برخی راننده‌ها بعد از افزایش نرخ کرایه اتوبوس از گرفتن کرایه نقدی امتناع و مسافران دیگر را مجبور به زدن من کارت برای آن شخص می‌کردند؟ برای یافتن جواب این سؤال سراغ عباس اتحادی، مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد رفتم و این موضوع را با او در میان گذاشتم و اتحادی نیز در پاسخ گفت: روزهای ابتدایی ورود من کارت به حوزه شهری نیز این مشکل وجود داشت که با مصوبه شورای چهارم شهر این مشکل مرتفع شد و این مصوبه از هدر رفت ۲۰ درصدی کرایه مسافران بدون من کارت جلوگیری کرد.

از جمله مزایای من کارت که مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد اشاره کرد این بود که ترافیک خطوط بر اساس تعداد من کارت آن خط تعیین می‌شود و به نوعی عرضه و تقاضا من‌کارت‌محور است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هدف سازمان اتوبوسرانی ترغیب مردم به استفاده کردن از من کارت می‌باشد، با افزایش ۵۰ تومانی نرخ کرایه، فاصله بین پرداخت نقدی و من کارت کاهش یافته است و از این رو سازمان پیگیری می‌کند که فاصله‌ای بین خدمات نقدی و من کارت ایجاد شود.

اتحادی خاطرنشان کرد: شرکتی که دریافت نقدی نداشته باشد، کاری خلاف قانون انجام داده و همه شرکت‌های اتوبوسرانی و رانندگان محترم تا زمانی که اعلام بر دریافت نکردن کرایه نقدی نشده است، ملزم به اخذ کرایه نقدی هستند و شهروندان می‌توانند از طریق خطوط ۳۳۲۳۵ اداره بازرسی سازمان اتوبوسرانی و سامانه ۱۳۷ ارتباطات مردمی شهرداری مشهد، این دست تخلفات را به همراه شماره اتوبوس گزارش دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیر فنی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالله ویسی سرمربی تیم فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه غیر فنی و خارج از حوزه مسئولیت خود و اظهار نظر غیر مسئولانه و غیر حرفه‌ای علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مبلغ ۲ میلیارد تومان جریمه نقدی شد.

مبلغ جریمه نقدی باید ظرف مدت یک هفته پرداخت شود.

ادامه فعالیت این مربی در لیگ برتر منوط به پرداخت جریمه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیر فنی
  • سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد!
  • سرمربی لیگ برتری ۲ میلیارد تومان جریمه شد