Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@12:04:42 GMT

ماشين جنگي ايران در پي پنجمين برد متوالي

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۷۰۹۰۷

خبرگزاري آريا - تيم ايران با کارلوس کي روش قدرتي شکست ناپذير برابر پرافتخارترين تيم آسيايي در ادوار جام هاي جهاني بوده است.
به گزارش "ورزش سه"، تيم هاي ملي ايران و کره جنوبي پنجشنبه شب در جدالي از دنياي کلاسيک فوتبال آسيا با هم ديدار خواهند کرد. مسابقه اي که براي کره اي ها طعم انتقام و جبران 7 سال ناکامي برابر تيم ملي ايران را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


4 برد با فقط يک گل
از سال2012 تا امروز تيم هاي ملي ايران و کره جنوبي در4 مسابقه به مصاف هم رفته اند که جالب است که تيم ملي ايران در هرچهار بازي با نتيجه يک بر صفر به پيروزي رسيده است.
بازمانده هاي آخرين شکست
آخرين برد کره مقابل ايران بازي مرحله نيمه نهايي جام ملت هاي آسيا بود که تيم ايران با گل دقيقه 105 يون بيت گارام از حريف خودش شکست خورد. نکته جالب اين که از آن تيم که در سال 2011 مقابل کره بازي کرد چند بازيکن هنوز در ترکيب تيم ملي حضور دارند. سيدجلال حسيني، احسان حاج صفي و کريم انصاري فرد سه بازيکني هستند که در آخرين شکست ايران برابر کره جنوبي بازي کرده اند. از تيم کره هم چهار بازيکن به نام هاي جا چئول کو، سانگ يئون کي ، کي هون يئوم و شين ووک کيم بازمانده هاي آخرين برد کره جنوبي مقابل ايران هستند.
غيبت گلزن اصلي
سردار آزمون با زدن دو گل در چهار بازي اخير تيم ملي ايران برابر کره جنوبي بهترين گلزن حال حاضر در اردوي دو تيم است هرچند آزمون به دليل مصدوميت بازي فردا برابر کره را از دست داده است و نمي تواند برابر کره اي ها هت تريک کند؛ اما ايران در ترکيب تيمش يک مهاجم ديگر دارد که کره اي ها اصلا از او دل خوشي ندارند. رضا قوچان نژاد که با گل زيبا و سرنوشت سازش در اولسان شکست کره را در زمين خودش رقم زده و ايران را به جام جهاني 2014 برزيل برد.
بهترين گلزنان دو تيم
تيم ايران شايد هيچگاه به اندازه مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه مهاجم آماده و در يک سطح نداشته است. در حال حاضر نيز بهترين گلزنان ايران در دور مقدماتي مهدي طارمي با 3 گل در شش بازي و سردار آزمون با دو گل از 5 بازي هستند. در تيم کره جنوبي نيز کي سونگ يئون هافبک اين تيم در هشت بازي 4 گل به ثمر رسانده و کوجا چئول ديگر هافبک اين تيم در 6 بازي 3 گل زده است.
آمار و ارقام بازي
آمار و ارقام جدال هاي رو در روي ايران و کره جنوبي آنقدر جالب هست که بر حساسيت هاي اين بازي اضافه کند. از مجموع 29 بازي برگزار شده ميان دو تيم، ايران 13 و کره 9 برد به دست آورده اند و 7 بازي دو تيم مساوي شده است. نکته جالب اينکه هر دوتيم در اين مسابقات 32 گل به ثمر رسانده اند و از اين نظر برابر هستند.
موضوع قابل توجه ديگر اينکه از مجموع بازي ها 7 ديدار در زمين ايران برگزار شده، 13 بازي در زمين بي طرف و 9 بازي هم در زمين کره انجام شده است.
نکته اي که بايد به آن اشاره کرد اين است که کره بيشتر بردهايش را در زمين هاي بيطرف به دست آورده است. اين تيم در زمين بيطرف 7 برد به دست آورده است و تنها دو بار در زمين خودش پيروز شده است. کره تا به حال در زمين ايران موفق به برد نشده است اما تيم ملي کشورمان در ايران 5 بار و در کشور بيطرف نيز 5 بار برنده شده است. تيم ايران در زمين کره جنوبي هم سه بار موفق به برد شده است.
اولين برد تيم ملي ايران
بازي هاي مستقيم ايران و کره جنوبي از سال 1339 هجري شمسي آغاز شد که در اولين بازي تيم ايران با 5 گل مغلوب کره شد. دو بازي بعد دوتيم که بعد از ده و يازده سال برگزار شد نيز در سال هاي 49 و 50 با پيروزي هاي يک هيچ و دو هيچ به نفع کره اي ها به ثمر رسيد اما در شهريور سال 1350 تيم ايران با برد دو بر صفر مقابل کره در يک بازي دوستانه به روند شکست هايش پايان داد. تيم ايران بعد از آن در دوبازي ديگر که در جام ملتهاي آسيا1972 بانکوک و سپس بازي هاي آسيايي 1974 تهران برگزار شد با نتايج دو بر يک و دو هيچ برنده شد تا خيلي زود کار را با کره مساوي کند.
با اين وجود کره جنوبي بعد از سه برد ابتدايي هرگز نتوانست در برابر ايران به بيش از دو برد متوالي برسد در حالي که تيم ايران ضمن آمار سه برد متوالي در همان سال هاي ابتدايي رقابت دو تيم، در سال هاي اخير نيز چهار برد متوالي را به نام خودش ثبت کرده است.
ماشين پيروزي کي روش
جان دوردن خبرنگار بخش آسياي ESPN در آخرين مقاله اي درباره تيم ملي ايران نوشت:« تيم ايران با کي روش تبديل به يک ماشين پيروزي شده است.» و شايد اين بهترين تعبير درباره تيم ملي ايران و ستاره پرتغالي روي نيمکتش باشد. تيم کارلوس کي روش بيرحمانه تمامي حريفان آسيايي را از پيش رو برمي دارد و در اين بين همگروهي هاي پياپي با کره جنوبي اين تيم را بيش از ساير رقبا با ماشين جنگي کي روش مواجه کرده است. تيم ملي ايران در شرايطي است که انتظار مي رود پنجمين برد متوالي اش را برابر کره به دست بياورد آن هم در حالي که ايران به جام جهاني صعود کرده و اين کره و ديگر تيم ها هستند که بايد فشار سنگين صعود به جام جهاني را تحمل کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات کتاب جمکران با بیش از ۵۰۰ عنوان جلد کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند که از این تعداد ۱۰ عنوان تازه های نشر این انتشارات هستند.

رونمایی از کتاب‌های انتظار و مهدویت،رمان های نوجوان با موضوعات انقلاب اسلامی و سبک زندگی از برنامه‌های این انتشارات در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

بیش از ۷۰ اثر از نمایشگاه کتاب سال پیش تا به امسال با موضوعات مختلف و در رده‌های سنی کودک تا بزرگسال از کتاب جمکران منتشر شده که در نمایشگاه کتاب عرضه خواهند شد. ۳۰۰ اثر نیز از انتشارات کتاب جمکران در سال اخیر تجدید چاپ شده‌اند و با چاپ جدید در نمایشگاه کتاب تهران حاضر خواهند بود.

همچنین نشست نقد و بررسی و جشن امضای کتاب با حضور نویسندگان و راویان کتاب‌های مختلف از جمله دیگر برنامه‌های این انتشارات برای نمایشگاه کتاب است.

کد خبر 6092894 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها
  • چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)
  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • تاریخ‌سازی جنگجوی شکست‌ناپذیر؛ 448 روز از آخرین شکست رودری با منچسترسیتی گذشت!
  • واکنش رونالدو به ششمین پیروزی متوالی النصر
  • شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت های متوالی بنزما
  • شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت‌های متوالی بنزما