Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: برای ساماندهی وضعیت کنونی آب نیازمند بازسازی حکمرانی آب و اتخاذ رویکرد نو و متکی بر استفاده از سرمایه‌های اجتماعی هستیم.

به گزارش ایسنا، همایون یوسفی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با گرامیداشت هفته دولت و شهیدان رجایی و باهنر به تشریح ابعاد بزرگ‌ترین چالش معاصر ایران یعنی کمبود آب به ویژه در استان خوزستان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: عمده مساحت فلات ایران شامل مناطق گرم و خشک است و ایران از نظر شاخص‌های ناپایداری محیط زیست در رتبه‌های جهانی قرار دارد. جهت حل مشکل آب، باید توسعه در سایر بخش‌ها همزمان انجام شود و آنچه امروز با آن مواجه هستیم بیشتر عمران نقطه ای است که با توسعه همخوانی ندارد و اصلا مفهوم توسعه را درست درک نکرده‌ایم.

وی افزود: ساختار تصمیم‌گیری مدیریت آب کشور با نگاه از بالا به پایین و بدون دخالت دادن جامعه مدنی و دانشگاه‌ها در فرآیند تصمیم‌گیری انجام می شود و در مدیریت آب تمام ساختارهای قبلی که متکی بر جوامع محلی بود به کنار گذاشته و دولت‌ها فکر کردند با برنامه‌ریزی تحکمی و تمرکز و نگاه از بالا به پایین و با استفاده از پول و فناوری می توانند جوابگوی این توازن باشند. تمرکز بر مدیریت عرضه باعث شد زمان زیاد و غیر قابل جبرانی را برای مدیریت تقاضا از دست بدهیم و برای ساماندهی وضعیت کنونی نیازمند بازسازی حکمرانی آب و اتخاذ رویکرد نو و متکی به استفاده از سرمایه‌های اجتماعی هستیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس خاطرنشان کرد: اگر قرار بر جبران غفلت‌های گذشته است ناچاریم نقشه راهی مبتنی بر یک دوره گذر ریاضت آبی را ترسیم کنیم. حاکم بودن تفکر صرفا مهندسی در بخش آب دلیل بحران امروز آب کشور است و بدون اجتماعی کردن مسئله اب نمی‌توان راه‌حل مناسبی پیدا کرد. آب، ترکیب در هم تنیده‌ای از مسائل طبیعی و اجتماعی است که در دهه‌های اخیر با غفلت بسیار عجیب و معناداری در استفاده از حوزه علوم انسانی در مدیریت منابع آب مواجه بوده‌ایم.

یوسفی ادامه داد: در نقطه مقابل شاهد توجه افراطی و کاریکاتورگونه به مسائل حوزه آب با نگاه صرفا مهندسی بوده ایم و امروزه با سیاسی شدن موضوع آب این مشکل پیچیده‌تر شده است و مخالفت جامعه‌شناسان با طرح‌های توسعه اب به مفهوم مخالفت با «توسعه» نیست بلکه مخالفت با «ناپایداری توسعه» است و اجرای این طرح‌ها ممکن است در جامعه ایجاد گسست اجتماعی کند و شرایط به گونه‌ای است که گویا طرح‌های توسعه‌ای سوار بر ما شده‌اند و ما سوار بر تفکرهای توسعه‌ای نشده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مصدوم در حادثه انفجار گاز در اهواز

سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مصدوم شدن دو نفر در حادثه انفجار گاز شهری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عارف شرهانی, اظهار داشت: در حادثه انفجار گاز شهری که ساعت 18:30 امروز (12 اردیبهشت‌ماه) در یک منزل مسکونی در خیابان اردشیر اهواز رخ داد، دو نفر مصدوم شدند. 

سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، افزود: مصدومان این حادثه که یک مرد 32 ساله و یک زن سالمند 80 ساله بودند، توسط تکنسین‌های اورژانس 115 به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز انتقال یافتند. 

انتهای پیام /

دیگر خبرها

  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی در اهواز
  • ۲ مصدوم در حادثه انفجار گاز در اهواز
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی و ماندآب احتمالی در اهواز
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست