Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از کبناخبر؛ رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان دنا گفت: نخستین کارگاه کاربردی هنر تاریخی «کوفی‌نگاری در آثار و صنایع دستی» در روستای گردش پذیر کریک برگزار می‌شود.

فرهاد ناصری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا و انجمن خوشنویسان این اداره اولین کارگاه کاربردی هنر تاریخی “کوفی نگاری در آثار و صنایع دستی” در روستای گردش‌پذیر کریک برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از برپایی این کارگاه یک روزه که با حضور اساتید برجسته کشوری و علاقه مندان و هنرآموزانی از استان‌های اصفهان و یزد و کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود عنوان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و برای هر چه بیشتر کاربردی کردن هنر در آثار و منسوجات، به‌ویژه به روز کردن آثار هنری و تولیدی و جهت رونق بخشیدن به اقتصاد هنرکارگاه آموزشی با حضور سرآمدان و اساتید و علاقه‌مندان این هنر اصیل تاریخی و ماندگار در روستای گردش پذیرکریک برگزار می‌شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان دنا ادامه داد: در این کارگاه اساتید به آموزش شکل جدیدی از هنر کاربردی و عملی در صنایع دستی بویژه گلیم و گچمه می‌پردازند.

ناصری با تاکید بر اینکه امیدواریم با تلاش و کوشش همگانی راه اشتغالزایی و مبارزه با بیکاری در جامعه فراهم شود ابراز کرد: استفاده از طرح‌های نو و خلاقانه در کنار اشکال سنتی و کهن سبب جذابیت بیش از پیش آثار هنری، ایجاد اشتغالزایی و تلفیق بیش از پیش هنر با صنعت و تئوری با عمل می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: با همراهی دستگاه‌های فرهنگی بویژه میراث فرهنگی و گردشگری، آموزش و پروش و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شاهد رشد و رونق فضای هنری درآمدزا در سطح شهرستان دنا برای عرصه در بازار گردشگران و بازدید کنندگان از مناطق دیدنی شویم.

مدیران کهگیلویه و بویراحمد برای رونق اشتغال و تحقق حقوق شهروندی تلاش کنند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران این استان برای اتمام طرح‌‌های نیمه ‌تمام عمرانی و اقتصادی، رونق اشتغال، تحقق حقوق شهروندی و افزایش سطح رضایتمندی مردم تلاش کنند.

سید موسی خادمی اظهار داشت: در دولت یازدهم ۲ هزار و ۹۹۰ طرح عمرانی و اقتصادی با سرمایه گذاری ۲۷ هزار میلیارد ریال در شهرستان‌های ۸گانه استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شد.

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی یک هزار و ۱۶۰ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی به مناسبت هفته دولت در این استان خبر داد و افزود: از این تعداد د ۹۱۲ مورد طرح ‌ تولیدی اقتصادی و ۲۴۸ پروژه عمرانی است.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این پروژه و طرح‌ها در بخش‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، زیرساختی و خدمات با ۳ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه اجرایی شدند.

خادمی با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال ۲۲۵ پروژه عمرانی افتتاح و عملیات اجرایی ۲۳ پروژه نیز آغاز شد، ادامه داد: برای پروژه عمرانی افتتاحی یک هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال هزینه و برای کلنگ‌زنی‌ها نیز ۸۵۶ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: همچنین در این هفته ۹۱۲ طرح اقتصادی با اشتغالزایی بیش از ۲ هزار نفر افتتاح و کلنگ زنی شد که از این تعداد ۴ مورد کلنگ زنی و مابقی افتتاحی هستند.

بهره برداری از ۳ مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳ مرکز بهداشتی و درمانی روستایی در مناطق محروم استان آماده بهره‌برداری است.

رحیم استوار اظهار داشت: ۳ مرکز بهداشتی و درمانی روستایی پوله، سیلاب و کلوار و تمنک با زیربنایی ۱۲۰۰ متر مربع و اعتبار هزینه شده ۱۸ هزار میلیون ریال طی ۱۵ ماه احداث و آماده بهره‌برداری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح ۹ پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان همزمان با هفته دولت امسال خبر داد و افزود: این پروژه‌ها با اعتباری افزون بر ۲۶ هزار میلیون ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استوار ابراز کرد: ۵ خانه بهداشت و یک خانه پزشک با زیربنای ۶۰۰ متر مربع و اعتبار هزینه شده ۸ هزار میلیون ریال نیز در هفته دولت امسال افتتاح که به نوعی رضایتمندی مردم را به همراه داشته است.

وی افزود: این پروژه‌ها توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد انجام و تحویل معاونت بهداشتی این دانشگاه و شبکه‌های تابعه می‌شود تا نسبت به تجهیز و راه اندازی آن‎ها اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از ابتدای طرح تحول سلامت تاکنون ۲۸۰ پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان این استان اجرایی شده که از این تعداد ۲۰۰ مورد افتتاح و ۸۰ پروژه دیگر نیز در دست اجرا است.

استوار تاکید کرد: تمامی پروژه‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان این استان فعال بوده و در زمینه تامین اعتبار آن‌ها هم اکنون هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و امیدواریم در کمترین زمان ممکن افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

بالا دست رودخانه بشار یاسوج هیچ گونه مشکل بهداشتی ندارد

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالا دست رودخانه بشار یعنی مکان پیش بینی شده برای احداث تصفیه خانه آب شرب یاسوج هیچ مشکل بهداشتی ندارد.

سید علی لدنی‌نژاد اظهار داشت: در صورت وارد شدن پساب به منابع آب، آلودگی ایجاد می‌شود که محل احداث تصفیه خانه آب شرب یاسوج بالادست رودخانه بشار بوده و مشکلی آلودگی آب نداریم و البته امکان ورود پساب به پایین دست رودخانه بشار وجود دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصفیه خانه آب یاسوج در بستر حریم رودخانه بشار احداث می‌شود، افزود: متولی حفظ حریم رودخانه‌ها وزارت نیرو و به نمایندگی از وزارت، شرکت آب منطقه‌ای در استان‌ها این مسئولیت را بر عهده دارد که با اقدامات انجام شده توسط این شرکت حریم رودخانه بشار رفع تصرف شد.

لدنی‌نژاد با تاکید بر اینکه تقویت فرهنگ زیست محیطی و حفظ منابع آب جزو اولویت‌های آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد است، ادامه داد: ۳ پروژه تصفیه خانه آب اضطراری یاسوج، تصفیه خانه فاضلاب سی سخت و آبرسانی به مادوان از جمله مصوبات سفر رئیس جمهوری به این استان بوده که ردیف مصوب بودجه‌ای ندارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی آزمایش تخم انگل در آزمایشگاه مرکزی این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج وارد رودخانه بشار می‌شود و به دلیل ارتباط مستقیم روستائیان پائین دست با آب این رودخانه، شناسایی تخم انگل اهمیت فراونی دارد.

لدنی‌نژاد ابراز کرد: به همین منظور واحد بیولوژی آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب استان مطالعاتی در این زمینه انجام که موفق به راه اندازی این آزمون بر روی پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون آزمایش شاسایی تخم انگل به صورت ماهانه در آزمایشگاه آبفای استان انجام می‌شود، اظهار داشت: در صورت بروز علائم و نشان‌های دال بر وجود این نوع انگل اقدامات پیشگیرانه در این زمینه اندیشیده می‌شود.

هفت سال حبس تعزیری برای شکار «بز کوهی» در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ شکارچی متخلف این استان به دلیل شکار یک رأس بز کوهی با صدور رأی قضایی به هفت سال حبس تعزیری، پرداخت ۳۶ میلیون ریال جزای نقدی و مصادره ۲ قبضه سلاح غیرمجاز به نفع دولت محکوم شدند.

سید اسدالله هاشمی اظهار داشت: اواخر سال ۱۳۹۴ مأموران یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه با ۲ شکارچی متخلف برخورد کردند.
وی افزود: مأموران لاشه یک رأس بز کوهی را به همراه یک قبضه اسلحه «سیمینوف» و یک قبضه اسلحه «کلاشینکف» غیرمجاز از این ۲ شکارچی متخلف کشف و ضبط کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲ شکارچی متخلف دستگیر شده به همراه آلات جرم مکشوفه به مراجع قضایی معرفی شدند.
هاشمی عنوان کرد: برای هر کدام از این ۲ شکارچی متخلف به نسبت مباشرت در ارتکاب جرم رأیی توسط دستگاه قضایی صادر و هر ۲ اسلحه غیرمجاز مکشوفه نیز به نفع دولت مصادره شد.
وی ابراز داشت: متهم ردیف اول به جرم حمل سلاح غیرمجاز سیمینوف و مباشرت در شکار یک رأس بز کوهی به ۲ سال حبس تعزیری و ۱۸ میلیون ریال جزای نقدی و متهم ردیف دوم نیز به جرم حمل سلاح غیرمجاز کلاشینکف و مباشرت در شکار یک رأس بز کوهی به پنج سال حبس تعزیری و ۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
اواخر مرداد سال جاری نیز یک شکارچی متخلف کبک به نگارش یک مقاله علمی در مدت ۶ ماه با موضوع «بررسی اقدام متقن در حمایت از پرندگان زیست بوم زاگرس» محکوم شده بود.

پروژه‌های برق شهرستان لنده افتتاح و کلنگ‌زنی شد+ تصاویر

به مناسبت هفته دولت و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد و مسؤولان شهرستان لنده فاز اول و دوم دو مداره کردن برق شهرستان لنده افتتاح و فاز ۳، ۴و ۵ این پروژه کلنگ‌زنی شد.

داوود رهزادی در آئین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ دو مداره کردن برق شهرستان لنده با تبریک هفته دولت اظهار داشت: در راستای توسعه همه‌جانبه شهرستان لنده لازم بود برق این شهرستان توسعه و زیرساخت‌های ارتقاء آن تأمین گردد.

‌وی افزود: توسعه اقتصادی، فرهنگی ، اجتماعی و … و اجرای طرح‌های اقتصادی و صنعتی نیازمند تأمین برق و استفاده از این خدمت بوده که توسعه آن در دستورکار شرکت برق استان قرار گرفته است.

‌مدیر عامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با حمایت شرکت توانیر و در مدت زمان کمتر از ۳۰ ماه این پروژه طراحی اجرا و فازهای اول و دوم آن افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

‌رهزاری پروژه دومداره کردن برق شهرستان لنده را عاملی در جهت توسعه همه‌جانبه این شهرستان دانست و یادآور شد: فاز اول و دوم پروژه با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال با موفقیت به پایان رسید و امروز فازهای سوم و چهارم و پنجم با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش و همت مردم و مسؤولان شهرستان لنده در راستای حل معارضات اجتماعی و و پیگیری مستمر آنها مسؤولان امر را مصمم‌تر از گذشته برای اجرای این پروژه کرده است.

مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به خاموشی ۹ ساعته برق در شهرستان لنده اشاره و گفت: با توجه به خاموشی‌های اخیر از همه مردم شریف شهرستان لنده عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم در آینده چنین مشکلی به وجود نیاید.

‌رهزادی ادامه داد: بحث ایستگاه تقویت فضار برق شهرستان لنده با جدیت در حال پیگیری است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد کلنگ‌زنی ، راه‌اندازی و افتتاح آن در این شهرستان باشیم.

درآمد ۸۹۰ میلیارد ریالی کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی از فروش گندم

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهره برداران این استان امسال ۸۹۰ میلیارد ریال از فروش گندم به دولت درآمد کسب کردند که ۷۱۰ میلیارد ریال آن تاکنون به آنان پرداخت شده است.

سید علی صادق فروزنده اظهار داشت: بهره برداران گندم کار این استان ۱۸۰ میلیارد ریال دیگر مطالبات دارند که به‌زودی طبق جدول خرید پرداخت می‌شود.
وی تصریح کرد: امسال بیش از ۶۷ تن گندم از کشاورزان مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کار خرید گندم تقریباً در تمام مناطق این استان تمام شده و تنها یک مرکز خرید در شهرستان بویراحمد دایر است.
وی ابراز داشت: تاکنون ۴۰ هزار تن از گندم خریداری شده در سیلوها ذخیره سازی شده که به دلیل کمبود سیلوها ۱۵ هزار تن به تهران برای ذخیره سازی منتقل شده است.
فروزنده با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی سیلوی ۳۰ هزار تنی ذخیره گندم شهرستان گچساران ابراز امیدواری کرد تا سال آینده این سیلو به بهره برداری برسد تا استان از صدور گندم به استان‌های دیگر برای ذخیره سازی بی‌نیاز شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت که خرید گندم در ۱۷ مرکز خرید مناطق گرمسیری و سردسیری انجام شد.
وی گفت: قیمت هر کیلوگرم گندم سیلویی ۱۳ هزار ریال و دروم ۱۳ هزار و ۳۰۰ ریال است.
فروزنده با یادآوری خشکسالی و کم بارشی امسال و افزایش یک هزار تنی خرید گندم اظهار داشت: افزایش سطح زیر کشت و نظارت‌های دقیق کارشناسی از عوامل افزایش تولید این محصول استراتژیک در این استان است.

نصب ۱۷ دوربین هوشمند ثبت تخلف در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷ دوربین هوشمند ثبت تخلف هوشمند امسال در جاده‌های مواصلاتی این استان نصب شد.

علی خوان پایه افزود: پیش از این چهار دوربین ثبت تخلف در محورهای شریانی کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت.
وی همچنین از نصب ۱۰ دوربین نظارت تصویری برای کاهش گره‌های ترافیکی در جاده‌های درون شهری مهم این استان از ساله گذشته تاکنون خبر داد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از هفته گذشته تاکنون ۲۴ دستگاه تردد شمار در ۱۲ محور جاده‌ای مهم نصب شده است.
خوان پایه تصریح کرد: بهره گیری از زیرساخت‌های حمل و نقل هوشمند از راهبردهای دولت برای کاهش خسارت‌های جانی و مالی سوانح جاده است.
وی تصریح کرد: ایمن سازی ۱۲۰ کیلومتر نقاط پرتگاهی و ایمن سازی ۲۳ نقطه حادثه خیز از دیگر خدمات حوزه راهداری کهگیلویه و بویراحمد از سال گذشته تاکنون بوده است.

برگی از برجام/ رشد هفت برابری گردشگران خارجی در کهگیلویه و بویراحمد

کارشناسان معتقدند که میان همه نتایج مثبت کوچک و بزرگ دوران پسابرجام از یکی از برجسته‌ترین آثار آن یعنی عبور از ایران هراسی و رونق و توسعه گردشگری نباید غافل شد.

برجام سبب شد عده‌ای از علاقه مندان به تاریخ و تمدن مشرق زمین که معمولأ برای دیدن آثار تاریخی به کشورهای شرقی سفر می‌کنند، ایران را که دارای قدمت و پیشینه بسیار قوی تاریخی و تمدنی کهن است را در برنامه سفر خود بگذارند.
انتظار دوستداران سفر به سرزمین کهن ایران پس از چند سال وقفه و انزوا پایان یافت و در سال‌های اخیر با ارائه تصویر واقعی از فرهنگ و تمدن این سرزمین موجی از تحول و امید و نشاط دوباره در این حوزه ایجاد شده است.
برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بین ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان در ۲۳ تیر سال ۱۳۹۴ و پس از ۲۰ ماه مذاکره‌های فشرده به امضا رسید.
در حال حاضر بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه درگیر جنگ و تنش‌های داخلی هستند و همین موضوع به‌ خودی ‌خود توجه گردشگران خارجی را به سمت ایران معطوف کرده است.
همچنین بسیاری از گردشگران خارجی به دلیل شرایط خاصی که هم ‌اکنون کشور ترکیه به خاطر بمب گذاری‌های تروریستی با آن مواجه شده، علاقه زیادی برای سفر به ایران از خود نشان داده‌اند.
ایران که

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش آب‌پخش نیاز مبرم به نصب ایستگاه پیش تصفیه آب دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد یکشنبه شب در نشست هم اندیشی بررسی آخرین وضعیت شبکه آبرسانی آب‌پخش، عنوان کرد: با توجه به اینکه در سطح بخش آب‌پخش حدود ۹ هزار و ۶۰۰ و در شهر آب‌پخش حدود ۸ هزار و ۱۰۰ مشترک آب وجود دارد، به منظور مدیریت بحران آب در فصل تابستان به صورت روزانه نیاز به ورود حداقل هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب به شبکه توزیع آب این بخش وجود دارد.

بخشدار آبپخش با اشاره به منابع تأمین آب بخش آب‌پخش اعلام کرد: در حال حاضر چشمه ساسان و رودخانه شاپور در استان فارس و خط انتقال آب سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲ منبع اصلی تأمین آب آشامیدنی بخش آب‌پخش هستند که پیش‌بینی می‌شود از خرداد ماه سال جاری ما با کاهش ورود آب از استان فارس به شهرستان دشتستان و به تبع آن بخش آب‌پخش مواجه شویم.

سرپرست بخشداری آب‌پخش افزود: بخش آب‌پخش در حوزه آب با ۲ چالش جدی وابستگی به استان‌های همجوار در خصوص تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم و فرسودگی شبکه توزیع آب شهری و روستایی مواجه است و به منظور مدیریت بحران آب و کاهش وابستگی به استان‌های همجوار در خصوص تأمین آب آشامیدنی مردم در سطح این بخش، نیاز جدی به نصب ایستگاه پیش تصفیه آب وجود دارد که به رغم پیگیری‌های نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار دشتستان و دستور وزیر نیرو در خصوص تأمین اعتبار خرید و نصب تجهیزات مورد نیاز تأسیسات پیش تصفیه آب، روند اداری آن به کندی پیش می‌رود.

کد خبر 6084922

دیگر خبرها

  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • باشگاه تراکتور: مشکل یحیی فقط به دست یک نفر حل می شود | پاسخ صریح در خصوص مخالفت با گل محمدی
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری
  • بخش آب‌پخش نیاز مبرم به نصب ایستگاه پیش تصفیه آب دارد
  • بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • آغاز مرحله جدید طرح یسنا در کهگیلویه و بویراحمد
  • اختصاص ۳ همت از محل مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت به کهگیلویه و بویراحمد
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد