Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران کانون‌های بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه بین‌المللی‌امام‌خمینی به تهران را گاوداری‌ها، فاضلاب شهری و مراکز دفن پسماند دانست و گفت:۳۰ درصد از بوی نامطبوع مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی به تهران کاهش خواهد یافت.
سید حسین هاشمی استاندار تهران امروز در مراسم افتتاح چند طرح محیط زیستی استان تهران در هفته دولت، گفت: محیط زیست همواره یکی از مهم‌ترین مباحث و از جمله اولویت‌های کاری در استان تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جابه‌جایی صنایع آلاینده و با عمر بالای ۲۵ سال به شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث می‌شود تا این صنایع علاوه بر استفاده از تکنولوژی‌های نوین و روزآمد که منجر به افزایش قدرت رقابت در بازار می شود به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند
بنابراین گزارش، ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز با اشاره به شناسایی ۲۴ کانون بو نامطبوع در مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی به تهران، گفت: به لحاظ تعداد راس موجود در دامداری‌های این منطقه، دامداری ها از سهم ۲۰ درصدی در بوی نامطبوع مسیر فرودگاه برخورداند.
مهردادی با بیان اینکه علاوه بر کانون‌های موجود در منطقه أطراف دامداری لبن، همچنان شاهد کانون‌های دیگر بو در مسیر فرودگاه امام هستیم، اظهار کرد: یکی از اقدام‌های مهم در این زمینه تشکیل جلسات متعدد برای الزام تولیدکنندگان آلاینده بو به رعایت شاخص های‌محیط زیستی از جمله احداث سیستم تصفیه فاضلاب در دامداری ها است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: خوشبختانه از دو دامداری بزرگ و آلاینده این مسیر یک دامداری موفق شد امروز سیستم تصفیه فاضلاب خود را افتتاح و راه اندازی کند و دامداری دوم نیز در حال انجام فرآیندهای این اقدام است.
وی خاطرنشان کرد: البته علاوه بر دامداری‌ها، واحدهای دیگری نیز در تولید و ایجاد آلاینده بو مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی به تهران نقش و سهم دارند. بنابراین پیش بینی‌ها با اقدام های صورت گرفته شاهد کاهش ۳۰ درصدی بوی نامطبوع مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی به تهران خواهیم بود و برای رفع ۷۰ درصد بوی نامطبوع باقی مانده ناشی از سایر کانون ها از جمله فاضلاب های شهری و مراکز دفن پسماند همچون آرادکوه نیز اقدام‌هایی در حال پیگیری است.
مهردادی خاطرنشان کرد: محیط زیست در برخورد با خاطیان مصمم است و از این رو امیدواریم به زودی شاهد بر طرف شدن این چالش مهم باشیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص سیستم تصفیه فاضلاب اسلامشهر، ضمن تاکید بر اهمیت راه اندازی این واحد، گفت: مرحله نخست تصفیه خانه راه اندازی شده و پیگیری راه اندازی مراحل بعدی نیز هستیم.ش
همچنین باحضور مدیر کل حفاظت محیط زیست و همچنین معاون نظارت و پایش استان تهران، سیستم فیلتراسیون هوای یک واحد بزرگ مقیاس تولید سازه های فلزی در حوزه شهرستان ری افتتاح شد
محمدرستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران در این مراسم گفت : با بهره برداری از این سیستم بطور متوسط از انتشار ٥٠٠ کیلوگرم گرد و غبار روزانه جلوگیوی می‌شود.
وی افزود: منابع ساکن از جمله واحدهای صنعتی در برخی از نقاط استان بویژه شهرستان‌های جنوبی نظیر ری سهم بیشتری در تولیدگی آلودگی هوال در مقایسه با سایر شهرستان‌ها دارد.
رستگاری ادامه داد: بنابراین در اینگونه مناطق بهره برداری از سیستم‌های فیلتراسیون بر کیفیت هوای منطقه اثربخشی مناسبی دارد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز ۳شنبه یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین اما روان در سطح پایتخت بودیم.

وی ادامه داد: بار ترافیکی در بزرگراه تهران کرج در هر مسیر غرب به شرق تا مقطع پل آزادگان بدون مشکل و روان، مسیر شهید سلیمانی _ صیاد، بابایی مسیر شرق به غرب _ نیروی زمینی، زین الدین_ روی پل امام علی (ع)، علامه – شقایق در حال حرکت، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون مشکل ترافیکی است.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ترافیک در بزرگرا ههای شیخ فضل الله _ روی پل یادگار سنگین، آبشناسان _ سردار جنگل سنگین، همت _ جنت آباد، چمران _ نهج البلاغه، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله سنگیناست.

سرهنگ شریفی بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان به دلیل نقص معبر پر تراکم و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی است و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

سرهنگ شریفی بیان داشت: طرح جناغی ها در معابر بزرگراهی در حال اجراست و این طرح به این منظور انجام می شود که برخی از رانندگان نمی خواهند قوانین را رعایت نمایند و قصد دارند زودتر از بقیه رانندگانی که در انتظار ورود به رمپ ها و خروجی ها حضوری منظم دارند وارد شوند و به قول معروف زرنگی کنند که تیم های پلیس راهور تهران بزرگ، با حضور خود در این مقاطع از این اقدام رانندگان متخلف جلوگیری می کند.

کد خبر 6092675

دیگر خبرها

  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک