Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان یزد پتانسیل تولید 50 درصد از روغن کنجد مورد نیاز کشور را داراست.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: استان یزد پتانسیل تولید 50 درصد از روغن کنجد مورد نیاز کشور را داراست.

سید مسعود عظیمی افزود: این شرکت در راستای حمایت از صنوف تولیدی و توسعه واحدهای تولیدی محصولات کنجدی اقدام به ایجاد مجتمع کارگاهی محصولات کنجدی در شهرک صنعتی اردکان کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عظیمی با بیان این که این مجتمع کارگاهی محصول عملکرد خوشه محصولات کنجدی استان است، افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت بیش از 70 هکتار ایجاد شده است و در حال حاضر نزدیک به 70 واحد کارگاهی در آن مستقر شده‌اند که از این تعداد 15 واحد به بهره برداری و تولید رسیده‌اند .

وی با اشاره به این که شهرستان اردکان قطب تولید محصولات کنجدی در استان یزد و کشور است، گفت: در صورتی که حمایت‌های دولتی و ارائه سوبسید های لازم به واحدهای تولید کننده روغن کنجد اختصاص یابد، رونق چشمگیری در این صنعت ایجاد خواهد شد و شاهد ایجاد اشتغال قابل ملاحظه ای خواهیم بود .

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی یزد در خصوص اقدامات شرکت برای رونق بازار و صادرات این محصولات نیز گفت: ایجاد کنسرسیوم صادراتی محصولات کنجدی از جمله مهمترین اقدامات حمایتی از این صنوف تولیدی است .

وی افزود: حضور در بازار روسیه، مالزی، کشور های حوزه خلیج فارس از جمله اقداماتی است که توسط این کنسرسیوم صورت گرفته است و نیز برنامه‌ریزی برای حضور مویرگی در زنجیره فروش محصول در بازار روسیه از جمله اقداماتی است که در دست اقدام است.

عظیمی خاطر نشان کرد: تغییر ظاهر و بهبود بسته بندی محصولات از جمله سایر اقدامات صورت گرفته است که در حال حاضر 4 واحد تولید کننده ظروف بسته بندی در شهرک صنعتی اردکان مستقر شده اند و نقش بسزایی در بهبود کیفیت بسته بندی تولیدات کنجدی داشته اند .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک

ایسنا/هرمزگان معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: پروژه آبرسانی به بستک نیاز آبی چهار شهر و ۳۷ روستا را تامین خواهد کرد و باعث پایداری وضعیت آب در این شهرستان می‌شود. این پروژه به صورت ۱۰ پیمان و با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان فعال است.

 آخرین وضعیت پروژه‌های آبرسانی شهرستان خمیر، بستک و قشم امروز ۸ اردیبهشت با حضور ذوالفقار مهدی‌زاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور- و عبدالحمید حمزه پور -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان- بررسی شد.

 در این بازدید وضعیت پیشرفت فیزیکی دو پروژه بزرگ و تاثیرگذار آبرسانی شامل خط انتقال آب از آب شیرین‌کن خلیج فارس به بخش‌های کهورستان و رویدر و خط انتقال آب از آب شیرین‌کن چارک به شهرستان بستک و پروژه‌های تکمیل شده با هدف تامین آب شهرهای لافت و درگهان و روستاهای مسیر مورد ارزیابی قرار گرفت.

مهدی‌زاده با اشاره به پروژه آبرسانی به بستک اظهار کرد: نیاز آبی شهرستان بستک از آب شیرین کن واقع در چارک با اجرای ۴۲ کیلومتر خط انتقال به شهر جناح تامین می‌شود که با اجرای ۲۸ کیلومتر باقیمانده تا شهر بستک آبِ آب شیرین‌کن چارک به شهر بستک خواهد رسید.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، طرح آبرسانی از چارک به جناح و بستک با توجه به مشکلات موجود و کم آبی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: امیدواریم این پروژه به سرعت تکمیل شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مهدی‌زاده در ادامه در بازدید از شهرستان خمیر، اهمیت تسریع در آبرسانی به بخش‌های کهورستان و رویدر را مورد تاکید قرار داد و افزود: لوله‌های این پروژه خریداری و در مسیر پروژه تخلیه شده است.

وی وضعیت ایستگاهِ در حال احداث کهورستان را مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: کیفیت احداث این پروژه بالاست و با تکمیل فاز دوم خط انتقال آب از آب شیرین‌کن خلیج فارس وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

در ادامه این بازدید، عبدالحمید حمزه‌پور -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به تشریح جزئیات خط انتقال آب از چارک به بستک پرداخت و گفت: در اجرای خط انتقال، پنج باب ایستگاه پمپاژ، ۶ باب مخزن با حجم ۱۱ هزار متر مکعب و ۲۲ کیلومتر شبکه برق پیش‌بینی شده است.

وی افزود: برای تامین نیاز آبی بستک و روستاهای مسیر، یک باب آب شیرین‌کن با ظرفیت ۸۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل آبفا، پیشرفت فیزیکی کل پروژه را ۴۰ درصد عنوان و تصریح کرد: با تکمیل این آب شیرین‌کن، اتفاق بزرگی در زمینه آبرسانی به شهرستان بستک به وقوع خواهد پیوست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است