Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجدید میثاق جمعی از فرماندهان پدافند هوایی خاتم الانبیاء با آرمان‌های امام (ره)، دیدار فرمانده کل سپاه و ارتش، پرداخت کسری حقوق کارکنان نیروهای مسلح، انتقال پیکر ابراهیم یزدی به تهران، شهریور ماه؛ زمان محاکمه متهمان پرونده «بنیتا»، محکومیت قاتل «آتنا» به اعدام و قصاص نفس، تاکید وزیر خارجه آلمان به حفظ توافق هسته‌ای، آزمایش خطرناکترین سلاح هسته‌ای تولید شده از سوی آمریکا، برگزاری نماز عید قربان به امامت آیت‌الله امامی کاشانی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، هشتم شهریور ماه ۱۳۹۶ است.

جمعی از فرماندهان پدافند هوایی خاتم الانبیاء با آرمان‌های امام (ره) تجدید میثاف کردند.در این مراسم که صبح امروز و در آستانه سالروز فرمان رهبری برای تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء برگزار شد، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان و کارکنان این قرارگاه با حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند و پس از حضور بر سرمزار شهدا،‌ با قرائت فاتحه و تقدیم گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمودند.

امیرسرتیپ ابوالفضل سپهری راد، معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ، اظهار کرد: در حال حاضر رصد و شناسایی بیش از پنج هزار پرواز در آسمان ایران و اطراف ایران توسط پدافند هوایی انجام می شود و پدافند هوایی کشور از صیانت هوایی به سیادت هوایی رسیده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ما در مساله امنیت با کسی تعارف نداریم و نسبت به برهم‌زنندگان امنیت رحم نداریم، گفت: دل ما لبریز از مهر و محبت نسبت به تمام افراد جامعه است، اما سر سوزنی رحم و عطوفت نسبت به دشمنی که بخواهد امنیت مردم را ساقط کند نداریم.حجت الاسلام علوی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ابتدای سال ۹۶، امنیت کشور در سال ۹۵ را پایدار دانستند، امروز سربازان گمنام امام زمان(عج) با حمایت های مقام معظم رهبری، دولت و ملت به تروریست ها ضربه های فراوانی وارد کرده اند، ما به کوچکترین تحرکات گروه های تروریستی اشراف کامل داریم و می دانیم چه برنامه هایی داشته و چه کارهایی می خواهند انجام دهند و به موقع ضربه را به آن ها وارد می کنیم.

در دیدار فرمانده کل سپاه و ارتش برهمکاری سپاه و ارتش برای مقابله با تهدیدات فراروی کشور تاکید شد.در پی انتصاب امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی به سمت فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.امیر موسوی و سرلشکر جعفری در دیداری صمیمانه ، وحدت، یکپارچگی و اخوت مثال زدنی موجود میان ارتش و سپاه تحت تدابیر فرماندهی معظم کل قوا را موجب عصبانیت دشمن و ابتر ماندن تلاش آنان برای تضعیف توان دفاعی کشور توصیف کردند.

حجت الاسلام و المسلیمن" علی سعیدی" در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اگر به تاریخ اسلام مراجعه کنیم پنج مقطع بعثت، غدیر، عاشورا، انقلاب اسلامی ایران و عصر ظهور و جهانی شدن فلسفه بعثت را فراروی خود داریم. نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفاع از حریم اهل بیت(ع)، حفظ سوریه در جبهه مقاومت، استقلال و تمامیت سوریه و حفظ بشار اسد را خطوط قرمز ایران در سوریه دانست.

وزیر دفاع با اشاره به نشست مشترک با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در این نشست توافق شد سریعا مابقی حقوق کارکنان نیروهای مسلح پرداخت ‌شود. امیر سرتیپ امیر حاتمی با تاکید بر اینکه دولت و نیروهای مسلح نسبت به معیشت کارکنان نیروهای مسلح توجه ویژه‌ای داشته و دارند، اظهار داشت: پرداخت کسری حقوق کارکنان نیروهای مسلح در حال انجام است.

پیکر ابراهیم یزدی به تهران منتقل شد. پیکر ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه دولت موقت و دبیر کل نهضت آزادی ایران، با حضور جمعی از فعالان سیاسی و خانواده او در فرودگاه امام خمینی(ره) از ترکیه به ایران منتقل شد. پیکر او پنجشنبه ٩ صبح در حسینیه ارشاد تشییع و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده می‌شود.

نماز عید قربان روز جمعه ۱۰ شهریور ۹۶ به امامت آیت‌الله امامی کاشانی و در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.درب‌های مصلی از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح باز و مراسم از ساعت ۷ صبح آغاز می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامیدر پیامی به همایش «ایران قربانی تروریسم؛ از منافقین تا داعش» با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم نیاز به عزم جهانی دارد، ابراز امیدواری کرد که با پیگیری دولت‌ها و ملت‌ها، شاهد ریشه‌کنی این پدیده شوم و نامیمون در سطح کشورهای منطقه و جهان باشیم.وی تاکید کرد: مبارزه با تروریسم نیاز به عزم جهانی دارد. مسعود پزشکیان،نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این همایش گفت که نباید وجود اختلاف نظر و دیدگاه بین کشورهای منطقه موجب ایجاد جنگ و درگیری شود.

یک منبع مطلع در سفارت ایران در لبنان گفت: در حال حاضر نمی‌توان خبر تحویل پیکر شهید حججی را نمی‌توان تأیید کرد.وی در مورد برخی اخبار منتشر شده مبنی بر تحویل گرفتن پیکر شهید محسن حججی از سوی حزب‌الله لبنان اظهار کرد: منبع خبر منتشر شده در فضای مجازی مشخص نیست. رسانه‌ها در انتشار این اخبار باید دقت و تأمل بیشتری داشته باشند.

سفیر فرانسه در آمریکا تاکید کرد: پاریس نه تنها از لغو توافق هسته‌ای حمایت نمی‌کند بلکه آن را قبول هم نخواهد کرد. ژرارد آرو سفیر فرانسه در واشنگتن در واکنش به گزارش‌ها درباره طرح نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل برای خروج این کشور از برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: همان‌طور که رئیس جمهور امانوئل ماکرون گفته است، هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد. فرانسه از لغو آن حمایت نمی‌کند و آن را نمی‌پذیرد. همچنین وزیر امور خارجه آلمان در جریان سفرش به آمریکا تاکید کرد که برلین خواستار حفظ توافق هسته‌ای است.

رییس اقلیم کردستان عراق گفت: دیدار هیات ایرانی با ما بسیار دوستانه بود و ایرانی‌ها خواستار همکاری و هماهنگی با ما شدند.مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط در پاسخ به این سوال که تقریبا یک ماه پیش یک هیات ایرانی با شما دیدار کرد؛ آیا چیزی از شما خواستار شد؟، گفت: این دیدار کاملا دوستانه بود. حسن دانایی فر، سفیر سابق ایران در بغداد ریاست این هیات را بر عهده داشت و حامل پیامی از سوی تهران بودند که خواستار همکاری و هماهنگی با ما شد. هیات ایرانی خواستار احتیاط و چاره‌جویی در مورد همه‌پرسی شد و گفت که زمان همه‌پرسی نامناسب است و بهتر است مشکلات میان اربیل و بغداد از طریق قانون و تجربه‌های قبلی حل شود و ما می‌دانیم که تمام اطراف اشتباه کردند، ما نیز به آنها گفتیم که ما از این مرحله گذشته‌ایم و دیدگاه‌مان را به آنها گفتیم.

به گزارش یک نشریه‌ی انگلیسی، مقامات آمریکایی تایید کرده‌اند که این کشور یک بمب هسته‌ای را که گفته می‌شود خطرناکترین سلاح هسته‌ای تولید شده است را آزمایش کرده است. مقامات آمریکایی تایید کرده‌اندکه این کشور یک بمب هسته‌ای (‌12-b61) را با موفقیت آزمایش کرده است و انتظار می‌رود این بمب تا سه سال آینده وارد چرخه‌ تولید شود. بنابر اعلام سازمان ملی امنیت هسته‌ای آمریکا به بمب 12-b16 بدون کلاهک هسته‌ای از یک فروند جنگنده‌ی E15-F پرتاب شد.

محمدجواد ظریف با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود هفته دولت و روز کارمند را تبریک گفت و افزود: مهمترین افتخار برای ما به عنوان اعضای دولت و مستخدم مردم عزیز ایران این است که به این مردم خدمت کنیم.وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در مورد اظهارات اخیر هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل درارتباط باموضوع برجام گفت: اظهارات خانم هیلی نشان دهنده بیاطلاعی او از برجام است. وی تاکید کرد:مذاکرات دقیقی برای برجام انجام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز تصمیم شورای استان کرکوک عراق برای مشارکت در همه‌پرسی اقلیم را غیرقابل قبول دانست. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درخصوص اقدام اخیر شورای استان کرکوک عراق برای مشارکت در همه پرسی الحاق به اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: مصوبه شورای استان کرکوک مبنی بر مشارکت در همه پرسی جدائی اقلیم کردستان از عراق که از سوی دولت مرکزی عراق ، سازمان ملل و بسیاری از کشورهای منطقه و فرا منطقه ای مردود اعلام شده، اقدامی خطرناک و تحریک آمیز است که نه تنها برای گفت‌وگوهای اخیر در بغداد به منظور حل و فصل مسائل فیمابین کمک کننده نخواهد بود، بلکه ظرفیت ها و توان ملی عراق در مسیر تثبیت پیروزی های ان کشور بر تروریسم را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سرپرست دادگاه‌ کیفری یک استان تهران از رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده فوت «بنیتا» در ۲۰ شهریور ماه خبر داد.محسن افتخاری گفت: قاضی محمدی‌کشکولی رییس شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران، ۲۰ شهریور ماه را برای رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده فوت «بنیتا» تعیین کرده است.وی ادامه داد: البته زمان تعیین شده در سیستم ثبت نشده و اگر زمان رسیدگی به آن با پرونده دیگری تداخل داشته باشد، امکان تغییر زمان رسیدگی وجود دارد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح فعال‌ترین مجموعه در امر پیشگیری است، گفت: پیشگیری و پیش بینی مهم، مقدم بر درمان است و هزینه‌ای پایین دارد. حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح در مشهد، اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح، تنها مرجع قضایی اختصاصی پیش بینی شده در قانون اساسی و یکی از بهترین سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه از ابتدای این تشکیلات تا به امروز است.

دادستان اردبیل ازمحکومیت قاتل «آتنا» به اعدام و قصاص نفس خبر داد. سیدناصر عتبانی با بیان این مطلب گفت: متهم این پرونده از بابت تجاوز به عنف به اعدام، از بابت یک فقره قتل عمد به قصاص نفس و از بابت سرقت به حبس، شلاق و رد مال محکوم شده است.وی با بیان اینکه اجرای مجازات به صورت علنی در ملاءعام انجام خواهد شد، گفت: پس از اینکه روند ابلاغ و رسیدگی به پرونده در دیوان عالی کشور انجام شود، اقدام لازم جهت اجرا به عمل خواهد آمد.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به هفته دولت گفت:شهیدان رجایی و باهنر به‌ واسطه عملکرد انقلابی خاطره خوب در اذهان باقی گذاشتند. آیت‌الله جنتی در سخنان پیش از دستور جلسه هفتگی اعضای این شورا با اشاره به مسائل منطقه ای، به تشریح وضعیت مردم یمن پرداخت و اضافه کرد: علاوه بر جنایت‌هایی که در حق این مردم مظلوم صورت می‌گیرد، بیماری‌هایی مانند وبا نیز آن‌ها را آزار می‌دهد، اما این مردم مومن در برابر مشکلات استوار ایستاده‌اند که این مقاومت جانانه، شایسته تقدیر است.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (چهارشنبه) هشتم شهریور ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات پیچیده حمله به H۳ هنوز در جهان تدریس می‌شود
  • واحدی: همه نیروی هوایی پای کار عملیات وعده صادق بودند
  • در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟ + تصاویر
  • دیدار فرمانده سپاه انصارالمهدی زنجان با مدیر کل صداوسیمای استان
  • جمهوری اسلامی ایران نماد ایستادگی در برابر دولت‌های متکبر است
  • (ویدئو) پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • هشدار فرمانده بلندپایه ارتش /به هیچ تهدیدی توجه نمی کنیم
  • پخش نماز جماعت به امامت یک زن در تلویزیون
  • در دیدار مهم امروز فرمانده کل ارتش با دانشجویان چه گذشت؟
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد