Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست ؛محمدرضا طبیب زاده، عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری صنعت نفت (اپک)، امروز (چهارشنبه، هشتم شهریورماه) در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری و نوآوری به نقش بخش خصوصی در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در صنعت نفت کشور در دو دهه گذشته باوجود نبود امکانات همه جانبه در اجرای پروژه‌ها و به دلیل شرایط تحریم بر بازار صنعت نفت ایران به خوبی نشان داده است که دارای توانمندی لازم در اجرای پروژه‌های کلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بخش خصوصی با نگاه به تحقق موضوع جهش فناورانه، راهکار را در پشتیبانی همه جانبه دولت و صنعت نفت کشور از تثبیت جایگاه این بخش در پروژه‌های بالادستی می‌داند.

طبیب زاده از شرکت ملی نفت ایران درخواست کرد تا پیمانکاران بین‌المللی که به عنوان طرف دوم قراردادهای جدید نفتی به شمار می‌آیند، ملزم باشند در یک شرایط کاملا متعادل از همه امکانات بخش خصوصی ایرانی در حوزه‌های مختلف و کالا به درستی استفاده کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری صنعت نفت تصریح کرد: گرچه در قراردادهای جدید نفتی، وزارت نفت هیچ الزامی به تامین منابع مالی به روش‌های مختلف ندارد و طرف دوم قرارداد موظف به تامین سرمایه است، اما در خواست پیمانکاران بخش خصوصی آن است که زمینه‌های لازم برای ورود بانک‌ها و موسسات مالی، به‌ویژه صندوق توسعه ملی برای پشتیبانی از پیمانکارانی ایرانی در این حوزه عملیاتی شود.

وی عنوان کرد: گرچه پیمانکاران ایرانی عضو انجمن شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری صنعت نفت در ۵۰ سال گذشته با پروژه‌های این صنعت آشنایی کامل برقرار کرده و با پیمانکاران بین‌المللی در ایران نیز همکاری داشته‌اند، اما معتقدیم با نگاه به جهش فناورانه باید خود را مجهز به درک دیدگاه‌ها و نظرات پیمانکاران بین‌المللی برای جهانی شدن شرایط کار خود کنیم.

طبیب زاده ادامه داد: بخش خصوصی و به‌ویژه این انجمن از وزارت نفت درخواست دارد به فهرست پیمانکاران ارائه شده توسط انجمن برای حضور در پروژه‌های بالادستی در کنار طرف دوم قرارداد توجه ویژه داشته باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری صنعت نفت گفت: بعد از گذشت بیش از ۱۱۰ سال از آغاز صنعت نفت کشور و با توجه به پروژه‌های پیش روی وزارت نفت در پروژه‌های بالادستی، در نگاه درازمدت ایجاد پیمانکاران ایرانی الزامی به نظر می‌رسد، از این رو زمینه سازی برای ایجاد چنین هسته‌هایی در صنعت نفت کشور نیاز به پشتیبانی جدی نظام دارد.

وی افزود: راه شکوفایی صنعت نفت ایران و دستیابی به افق ۱۴۰۴ مورد نظر و خواست مقام معظم رهبری برای حضور کامل و همه جانبه بخش خصوصی در ارکان فضای کسب و کار تنها از مسیر بخش خصوصی می‌گذرد، این تجربه توسط کشورهای در حال توسعه، در چند دهه گذشته به روشنی نشان داده شده و بخش خصوصی معتقد است که می‌تواند به نیازهای مهندسی کشور به درستی پاسخ دهد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد به صنعت توزیع برق

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  مشهدی بافان در نشست نمایندگان کارگروه‌های کمیته تحویل کالا که با حضور معاون مهندسی و نمایندگان دفتر تدارکات و امور انبار‌ها برگزار شد، افزود: با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص، از این پس هزینه‌های آزمون نمونه‌ای توسط تولیدکنندگان و تامین کنندگان کالا پرداخت و ضمن تشدید نظارت بر ورود کالا، سود حاصل از آن صرف خدمات مطلوب‌تر به مردم می‌شود.


 وی اضافه کرد: توجه به طول عمر و عملکرد دوره بهره برداری، افزایش راندمان و کارآیی تجهیزات در شبکه، کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات از مزیت‌هایی است که با علاوه بر کاهش خاموشی از صرف هزینه‌های بسیار جلوگیری می‌شود.


مشهدی بافان گفت: کلیه فرآیند‌های خرید کالا توسط بازرگانی و تایید آن توسط دبیران کارگروه‌ها انجام شده و پس از تطبیق آزمون نمونه‌ای کالا و اطمینان از کیفیت آن بر اساس مشخصات فنی تدوین شده در دفتر مهندسی در شبکه به کار برده خواهد شد.


 مدیر امور مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد خاطرنشان کرد: در صورت مغایرت کالا با مشخصات فنی تجهیز یا تطبیق نداشتن آزمون‌های نمونه‌ای؛ کالا‌ها به شرکت سازنده برگشت خواهد خورد.

دیگر خبرها

  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد به صنعت توزیع برق