Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@03:19:13 GMT

همه نگاه ها به کوچک شدن مت دیمون!

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۷۳۰۰۹

همه نگاه ها به کوچک شدن مت دیمون!

امسال در جشنواره فیلم ونیز فیلم «کوچک سازی» ساخته الکساندر پاین به عنوان فیلم افتتاحیه است. مت دیمون و کریستوف والتس در کنار هونگ چائو و کریستن ویگ بازیگران این فیلم هستند که درباره بحران اقتصادی است.

در عین حال مجموعه‌ای از فیلم‌هایی که خیلی‌ها در انتظار اکران اولیه آنها هستند در این دوره به نمایش درمی‌آید که تریلر روانشناسانه دارن آرنوفسکی با بازی جنیفر لارنس و خاویر باردم از جمله آنها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان درمورد یک زوج است که وقتی مهمانان ناخواسته به خانه می‌آیند و زندگی آرام آن‌ها را به هم می‌ریزند، ارتباطشان مورد آزمون قرار می‌گیرد.

مکتوب، عشق من به کارگردانی عبدالطیف کشیش یکی دیگر از فیلم‌های مطرح این دوره جشنواره ونیز است. داستان فیلم در دهه 1980 روی می‌دهد و درباره یک فیلمنامه‌نویس جوان است که برای تعطیلات تابستانی به شهر مدیترانه‌ای زادگاه خود بازمی‌گردد و با ماجراهایی روبرو می‌شود. کشیش سه سال پیش با فیلم آبی گرم‌ترین رنگ است برنده جایزه نخل طلای کن شد.

لین آن پیت تازه‌ترین ساخته اندرو های فیلمساز بریتانیایی دیگر فیلم بخش مسابقه بین‌الملل است. چارلی پلامر بازیگر نوظهور آمریکایی در این فیلم که داستانش در ایالت اورگن روی می‌دهد، نقش نوجوانی 15 ساله را بازی می‌کند در تابستان پیش یک تربیت‌کننده اسب (استیو بوسمی) که از دنیا زده شده است، مشغول کار می‌شود. در این بین تنها همراه او یک اسب مسابقه دزدی به نام لین آن پیت است. کلویی سوینی، استیو زان و تراویس فیمل از دیگر بازیگران لین آن پیت هستند.

پل شریدر با اولین اصلاح‌شده در این بخش حضور دارد. ایتن هاوک در این فیلم نقش یک کشیش را بازی می‌کند که قبلا در ارتش کار می‌کرده و اکنون سوگوار مرگ پسرش است. او با یکی از اعضای کلیسای خود (آماندا سایفرید) که همسرش خودکشی کرده است، وارد رابطه می‌شود. شریدر فیلمنامه راننده تاکسی را نوشت و فیلم‌های ژیگولوی آمریکایی ، پریشانی و این اواخر سگ سگ را می‌خورد را کارگردانی کرد.

پائولو ویرزی فیلمساز ایتالیایی کمدی درام انگلیسی‌زبان اهل تفریح را به لیدو می‌آورد. هلن میرن و دانلد ساترلند در این فیلم که با نام الا و جان هم شناخته می‌شود، نقش یک زوج فراری را در سفری به سراسر کشور بازی می‌کنند.

هانا به کارگردانی آندرا پالائورا دیگر فیلم ایتالیایی بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز امسال است. شارلوت رامپلینگ در این فیلم نقش زنی را بازی می‌کند که وقتی همسرش به زندان می‌افتد می‌کوشد با هویت خود کنار بیاید.

جریان انسانی به کارگردانی آی وی‌وی هنرمند معترض چینی، قتل سوم ساخته کوریدا هیروکازو کارگردان ژاپنی و اکس لیبریس: کتابخانه عمومی نیویورک به کارگردانی فردریک وایزمن، از دیگر فیلم‌های مطرح بخش مسابقه بین‌الملل هستند.

برنده جایزه شیر طلا را چه کسانی انتخاب می‌کنند؟

آنت بنینگ بازیگر آمریکایی رئیس هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل این دوره جشنواره ونیز است. بازیگر 59 ساله که در کانزاس به دنیا آمده، برای فیلم‌های زیبایی آمریکایی (1999)، جولیا بودن (2004) و حال بچه‌ها خوب است (2010) نامزد اسکار بهترین بازیگر زن و برای شیادان (1991) نامزد اسکار بهترین بازیگر زن مکمل بوده است.

بنینگ اولین زنی است که در سال‌های اخیر ریاست داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز را بر عهده می‌گیرد. آخرین بار در 2006 کاترین دونوو ریاست این بخش جشنواره ونیز را عهده‌دار بود. جین کمپیون در 1997 و گونگ لی در 2002 نیز رئیس داوران بودند.


حاشیه ها :

*چند زوج محبوب سینمایی نیز مهمان این دوره هستند. از جملهخاویر باردم و پنه‌لوپه کروز، جرج کلونی و امل عمل‌الدین (شاید همراه با دوقلوهایشان؟)، جنیفر لارنس و آرنوفسکی که در زمان ساختن فیلم «مادر!» به هم نزدیک شدند و پائولو ویرزی و مایکلا رامازوتی از زوج‌های حاضردر این دوره خواهند بود.

*تم مهاجرت و پناهندگی نیز از جمله برنامه‌های مورد توجه این دوره جشنواره است.

*برای نخستین بار مراسم افتتاحیه و اختتامیه را یک میزبان مرد برعهده دارد که آلساندرو بورگی بازیگر ۳۰ ساله ایتالیایی است.

*روز جمعه دو چهره مشهور هالیوود یعنی رابرت ردفورد ۸۱ ساله و جین فوندای ۷۹ ساله در این جشنواره شیرهای طلایی جشنواره را برای یک عمر دستاورد هنری خود دریافت می‌کنند. فیلم جدید این دو با عنوان «روح‌های ما در شب» نیز در بخش خارج از رقابتبه نمایش درمی‌آید. این فیلم را رتیش باترا کارگردانی کرده است.

*جشنواره امسال همچنین یک بخش جدید رقابتی برای واقعیت مجازی دارد. «ابعاد آب» ساخته گیلرمو دل تورو کارگردان مکزیکی درباره مواجهه یک زن لال و یک موجود عجیب تاثیرگذار نیز در میان نامزدهای دریافت شیر طلای جشنواره جای دارد.

*آنت بنینگ امسال ریاست گروه داوری بخش رقابتی را برعهده دارد. گروه داوری این جوایز را اهدا می‌کند: شیر طلا برای بهترین فیلم، شیر نقره برای جایزه بزرگ داوری، شیر نقره برای بهترین کارگردان، جایزه کوپا وولپی برای بهترین بازیگر مرد و زن، جایزه برای بهترین فیلمنامه، جایزه ویژه داوری و جایزه مارچلو ماسترویانی برای بهترین بازیگر مرد یا زن نوظهور.

فهرست فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل

Amore e Malavita، آنتونیو و مارکو مانتی (ایتالیا)

فرشته‌ها سفید می پوشند (Angels Wear White)، ویویان کو (چین/فرانسه)

Custody، زاویه لوگران (فرانسه)

کوچک کردن (Downsizing)، الکساندر پین (آمریکا) – فیلم افتتاحیه

اکس لیبریس: کتابخانه عمومی نیویورک (Ex Libris – The New York Public Library)، فردریک وایزمن (آمریکا)

Una Famiglia، سباستیانو ریزو (ایتالیا)

اولین اصلاح‌شده (First Reformed)، پل شریدر (آمریکا)

فوکس‌تروت (Foxtrot)، ساموئل مائوز (آلمان/فرانسه/اسرائیل/سوئیس)

هانا (Hannah)، آندرا پالائورا (ایتالیا/بلژیک/فرانسه)

خانه کنار دریا (The House by the Sea)، روبر گودیگیان (فرانسه)

جریان انسانی (Human Flow)، آی وی‌وی (آلمان/آمریکا)

توهین (The Insult)، زیاد دویری (فرانسه/لبنان)

لین آن پیت (Lean on Pete)، اندرو های (بریتانیا)

اهل تفریح (The Leisure Seeker)، پائولو ویرزی (ایتالیا)

مکتوب، عشق من (Mektoub, My Love: Canto Uno)، عبدالطیف کشیش (فرانسه/ایتالیا)

مادر! (mother!)، دارن آرونوفسکی (آمریکا)

شکل آب (The Shape of Water)، گی‌یرمو دل تورو (آمریکا)

Suburbicon، جرج کلونی (آمریکا)

کشور دوست‌داشتنی (Sweet Country)، وارویک تورنتن (استرالیا)

قتل سوم (The Third Murder)، کوریدا هیروکازو (ژاپن)

سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri)، مارتین مکدانا (آمریکا)

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۳۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان داریم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان خواهیم داشت و جزئیات کوچک می‌تواند بازی را تغییر دهد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اوسمار لوس ویرا پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل سپاهان اظهار داشت: قبل از اینکه بخواهم درباره بازی صحبت کنم می‌خواهم از تمام هوادارانی که به ورزشگاه آمدند و به ما انرژی دادند، تشکر کنم. رابطه خوب بازیکنان با هواداران در شرایط سخت به ما کمک می‌کند و باید از آنها تشکر کنم. ما می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان خواهیم داشت و جزئیات کوچک می‌تواند بازی را تغییر دهد. یک شانس خوب ترابی داشت و زمانی که 10 نفره بودیم شانس خوبی هم تیم سپاهان در لحظات آخر بازی داشت.

توقف پرسپولیس برابر سپاهان؛ تیم اوسمار به دومی راضی است!

 

ادامه دارد ...

دیگر خبرها

  • اوسمار: می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان داریم
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: سند تحول را چندسال در کشو گذاشتند و درش را بستند/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید؛ نشان می‌دهد ملت‌ها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • رهبر انقلاب: امروز مسئله غزه، مسئله اول دنیاست/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! نشان می‌دهد ملتها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • مهارت بالای ماریو بالوتلی در چالش گل کوچک / فیلم
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند