Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار محلات گفت: تلاش می‌کنیم در شهرستان محلات پنجره واحد برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی راه اندازی شود تا تمامی فرایند دریافت مجوز و پیگیری آن در یک موقعیت دفتری انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازصبح محلات، پیش از ظهر امروز علی زینی‌وند فرماندار شهرستان محلات در جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن تبریک هفته دولت و روز کارمند، نیاز اصلی امروز جامعه برای توسعه و پیشرفت را همدلی و وحدت دانست و گفت: با کمک ائمه جمعه محلات و نیم ور، روح همبستگی، برادری و هم افزایی در شهرستان حاکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هفته دولت، یادآور خون شهیدان رجایی و باهنر، شهدای دفاع مقدس و شهدای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تامین کنندگان امنیت جمهوری اسلامی در خارج از مرزها ست.

شهید حججی باعث سربلندی و افتخار کشور شد

زینی وند با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تحویل پیکر شهید حججی به مقامات ایرانی در منطقه بیان کرد: شهید حججی باعث سربلندی کشور شد و این شهید در حالی جان خود را نثار کرد که در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی تعداد بی شماری در حال تهدید افکار انقلابی و اسلامی مردم بخصوص جوانان جامعه هستند و شهادت این شهید بزرگوار نشان داد همچنان آرمان‌های انقلاب و اسلام در سینه جوانان انقلابی جوشش می‌کند.

فرماندار محلات با اشاره به حضور نظامیان آمریکا در کیلومتر‌ها دورتر از مرز‌هایش و در حالی که هیچ تهدیدی برای امنیت آنها وجود ندارد بیان کرد: شهدای مدافع حرم برای دفاع از امنیت کشور و نظام اسلامی در خارج از مرزهای کشور جان خود را نثار می‌کنند و مردم ایران با تفکرات و عقاید مختلف یاد این شهدا را گرامی می‌دارند.

۸۰ درصد دلایل آسیب‌های اجتماعی به مباحث معیشتی و اقتصاد مردم مربوط می‌شود

رئیس شورای اداری شهرستان محلات در بخش دیگری از سخنان خود در ارائه گزارشی از اقدامات دولت در شهرستان محلات گفت: تلاش کردیم در شهرستان، ذیل شعارهای سال، اقداماتی را متناسب با نیاز‌های شهرستان انجام دهیم که به توسعه و پیشرفت شهرستان کمک کند.

فرماندار محلات با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در سطح جامعه بیان کرد:۸۰ درصد دلایل آسیب‌های اجتماعی به مباحث معیشتی و اقتصاد مردم مربوط می‌شود و تاکیدات رهبری روی موضوع اقتصاد نیز در همین راستا است و در دولت نیز به این موضوع توجه ویژه شده است.

وی ادامه داد: ائمه جمعه می‌توانند کمک کار دولت در پیشبرد اهداف اجتماعی و اقتصادی باشند و وظیفه اصلی دولت‌ها تسهیل گری در بحث اشتغال و نظارت بر اجرای قانون است و در کل دنیا، تمام کارها به مردم واگذار می‌شود به غیر از مسائل امنیتی که در کشور ما در زمان جنگ تحمیلی جنگ به عنوان یکی از مهمترین مقوله‌های امنیتی به مردم واگذار شد که نتایج مطلوب آن را شاهد بودیم.

ایجاد پنجره واحد برای تسهیل در امر سرمایه گذاری بخش خصوصی

زینی وند با اشاره به اثرات مثبت تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی استان و تسهیل گری برای ایجاد مشاغل و سرمایه گذاری در سطح شهرستان بیان کرد: در تمام دنیا، برای کمک به سرمایه گذاران در مباحث اقتصادی، یک دستگاه واحد متولی پیگیری همه مسائل در نهادها و دستگاه‌های قانونی دیگر است و تلاش می‌کنیم در شهرستان محلات پنجره واحد برای تسهیل فعالیت و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی راه اندازی شود تا تمامی فرایند دریافت مجوز و پیگیری آن در یک موقعیت دفتری انجام شود.

فرماندار محلات در بخش پایانی سخنان خود با تشریح برخی اقدامات انجام شده در سطح شهرستان در راستای توسعه اقتصادی، رونق تولید و تسهیل و کاهش فرایند اداری دریافت مجوزهای لازم خاطر نشان کرد: روسای ادارات خود را با سرعت دولت هماهنگ کرده و خود پیگیر حل مشکلات ایجاد شده در فرایند سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان باشند و اصلی‎ترین اقدام در شهرستان برای حل آسیب‌های اجتماعی، ایجاد شغل پایدار و رونق اقتصادی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در رشد تولید مسکن چگونه است؟

ستاریان بخش خصوصی را صاحبان اصلی تولید مسکن دانست و با برشمردن مشکلاتی که در گذشته تعاونی‌ها در این حوزه داشتند، حضور مناسب و اصلاح‌شده آن‌ها را در رشد تولید موثر قلمداد کرد.

گروه راه و مسکن بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ بیت الله ستاریان، کارشناس حوزه مسکن در گفتگو با بازارنیوز پیرامون اثرگذاری شعار سال ۱۴۰۳ در بخش مسکن، اظهار کرد: از ابتدا، ساخت مسکن در اختیار بخش خصوصی بوده؛ به طوری که ۹۵ تا ۹۷ درصد از آمار تولید، توسط مردم و بخش خصوصی واقعی ثبت می‌شد، اما اکنون دولت‌ها می‌خواهند این بخش را برای خود بگذارند. کدام دولت توانسته مسکن بسازد؟ این اتفاق به این معناست که دولت‌ها بخش مسکن را خوب نمی‌شناسند.

او افزود: این بخش مشکلاتی دارد؛ از جمله این که بخش خصوصی همه ابزار‌های لازم برای تولید مسکن را در اختیار ندارد. یکی از وظایف اصلی دولت در این بخش، تولید زمین‌های مسکونی است. یعنی در طرح‌هایی که برای شهر‌ها دارند، بخش‌هایی را به محل‌های مسکونی اختصاص دهند.

ستاریان ادامه داد: در حال حاضر در کشور ما، بخش خصوصی در حوزه‌های مالی به خوبی نمی‌تواند وارد شود؛ گرچه تازگی گشایش‌هایی رخ داده است.

این کارشناس در خصوص این که تعاونی‌ها به عنوان یکی از ابزار‌های "مشارکت مردم در رشد تولید" چه کمکی می‌توانند به بخش مسکن کنند، گفت: تعاونی‌ها تاکنون سوابق خوبی در این حوزه از خود نشان ندادند. عموماً به مشکلات عدیده‌ای برخوردند و دعاوی زیادی ایجاد شد.

ستاریان افزود: یکی از این مشکلات، طولانی شدن پروسه ساخت به علت عدم مشارکت درست اعضا بود که باعث شد این نوع فعالیت‌ها در حوزه مسکن، دچار آسیب شود.

او ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات، عدم نظارت درست بر عملکرد تعاونی‌ها و هیئت مدیره آن‌ها بود. وزارت تعاون در گذشته نتوانست عملکرد درستی در این خصوص داشته باشد که همین، موجب ایجاد مفسده‌های مختلف، خصوصا مالی شد.

ستاریان خرید زمین‌های دارای مشکل توسط تعاونی‌ها برای آن که ارزان دربیاد را مسئله دیگر حضور تعاونی‌ها در بازار تولید مسکن برشمرد که باعث می‌شد پول اعضا هدر برود و پروسه ساخت منتج به نتیجه مثبت نشود.
او در پایان تاکید کرد: تعاونی‌ها اگر در قالب یک سری ابزار‌های مالی بتوانند وارد بازار تولید مسکن شوند، می‌توانند بسیار موثر واقع شوند.


پایان پیام//

برچسب ها: مسکن ، بیت الله ستاریان ، تولید مسکن لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T8x

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند
  • همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است
  • جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند
  • پارسال برای ۲۴ هزار و ۵۰۴ نفرشغل ایجاد شده است.
  • راه‌اندازی ۱۲ واحد گلخانه در مهرستان
  • بخش خصوصی ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای مرغداری در فنوج سرمایه گذاری کرد
  • مشارکت مردم در رشد تولید مسکن چگونه است؟
  • موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود/ واحد‌های تولیدی با مشکلات تأمین ارز و نقدینگی مواجه اند؛ بانک مرکزی برای این وضعیت تدبیری بیندیشد
  • سینمایی اجتماعی به سرنوشت سینمای دفاع مقدس دچار نشود