Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیده‌بان حقوق بشر تشکیل کمیته‌ای حقیقت‌یاب برای انجام تحقیقات در مورد سرنوشت هزاران نفری که در سوریه مفقود شده‌اند و شناسایی گورهای دسته‌جمعی در این کشور را خواستار شد.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این سازمان حقوقی در بیانیه‌ای اعلام کرد، باید فورا نهادی تاسیس شود که انجام تحقیقات درباره سرنوشت مفقودی‌ها در سوریه و محل‌هایی که ممکن است آنها آنجا باشند و نیز بررسی اجساد مجهول و گورهای دسته‌جمعی در این کشور را بر عهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درخواست دیده‌بان حقوق بشر به مناسبت روز جهانی قربانیان "ناپدید شدن اجباری" مصادف با ۳۰ اوت که سازمان ملل آن را تعیین کرده، مطرح شد.

از زمان آغاز درگیری‌های داخلی در سوریه از مارس ۲۰۱۱ تاکنون ده‌ها هزار سوری در مناطق درگیری‌ها ناپدید شده‌اند.

این سازمان حقوقی تاکید کرد که حامیان بین‌المللی روند سیاسی در سوریه باید از تاسیس کمیته مذکور حمایت کرده و همه طرف‌ها را به کمک در کشف سرنوشت مفقودان ملزم کند.

ساره لیا ویستون، مدیر بخش خاورمیانه این سازمان گفت: در صورتی که مذاکرات در زمینه برخورد با مقدار قابل قبولی از بازداشت‌ها و ناپدید کردن‌های اجباری متوقف شود، سوریه هرگز نخواهد توانست گامی در این مسیر بردارد.

این سازمان حقوقی تاکید کرد، کمیته حقیقت‌یاب باید اختیارات گسترده‌ای داشته باشد که امکان انجام تحقیقات را به این کمیته بدهد و نیز تمامی اسناد رسمی را بتواند بررسی کرده و با هر مسئولی مصاحبه کند.

طبق گزارش برخی نهادهای حقوقی تعدادی از فعالانی که به شکل مسالمت‌آمیز فعالیت داشتند به ویژه در اوایل درگیری‌ها در سوریه بازداشت شدند و هنوز هم بعضی از آنها در زندان‌ها هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال‌ نمایش خانگی و درخواست توقف پخش آن

مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضائی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضائی وزارت آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، امید رضاوند با اشاره به شأن و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه اظهار کرد: به‌رغم این مهم که معلم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی در جامعه برخوردار و نقش وی در هدایت آینده‌سازان این جامعه غیرقابل انکار است، چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضائی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است، افزود: جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیراخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

کد خبر 751123

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال‌ نمایش خانگی و درخواست توقف پخش آن
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • چه کسی محجور است؟/ آثار حقوقی شخص محجور
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو