Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@21:01:05 GMT

پاسخ ظریف به طرح ضد برجامی جان بولتون + فیلم

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۷۳۹۸۴

پاسخ ظریف به طرح ضد برجامی جان بولتون + فیلم

خبرگزاری میزان- وزیر خارجه کشورمان درباره طرح ضد برجامی جان بولتون گفت: بولتون اولین بار نیست که در این صحنه حضور دارد؛ بار قبل هم سیاست بولتون در ابتدای دهه ۸۰ شمسی دنبال شد و نتیجه آن را آمریکایی‌ها دیدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش گروه چندرسانه ای خبرگزاری میزان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در هفته دولت، مصاحبه تصویری با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخشی از این مصاحبه و در واکنش به "طرح جان بولتون برای خارج کردن آمریکا از برجام"، گفت: "بی‌عقلی" و "تندروی" یک ارتباطی با هم دارد و این دو نمونه برجسته سیاست مبتنی بر بی عقلی و منطق زور که شکستش بارها ثابت شده، تلقی می‌شود.
وی افزود: طرح بولتون که ظاهراً نتوانسته آن را مستقیماً برای کاخ سفید ارسال کند، را خوانده‌ام؛ این طرح حتماً یک شکست بزرگ برای آمریکا خواهد بود و باعث انزوای بیشتر آمریکا در صحنه بین‌المللی خواهد شد.ظریف ادامه داد: بولتون اولین بار نیست که در این صحنه حضور دارد؛ بار قبل هم سیاست بولتون در ابتدای دهه 80 شمسی دنبال شد و نتیجه آن را آمریکایی‌ها دیدند. اگر سیاست وی موفق بود آمریکا نیازی پیدا نمی‌کرد که 10 سال بعد از پیگیری آن به پای میز مذاکره بیاید و با ایران به تفاهم برسد.وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه بولتون سیاست نفی غنی سازی ایران را برای 10 سال پایه گذاری و پیگیری کرد و نتیجه این شد که آمریکا بعد از 10 سال نفی غنی سازی در ایران توانسته بود تعداد سانتریفیوهای ایران را از 200 عدد به 20 هزار عدد برساند، اظهار داشت: یعنی دستاورد طرح بولتون 19800 سانتریفیوژ بود و این بود که آمریکایی‌ها پای میز مذاکره آمدند؛ بعد از اینکه مردم در انتخابات سال 92 نشان دادند که فشار و تحریم بر اراده سیاسی مردم ما تاثیری نگذاشته است.ظریف افزود: مردم آمریکا هم از شکست اینگونه سیاست‌ها که توسط بولتون و افرادی مثل وی دنبال می‌شود به خوبی اطلاع دارند و برای همین است که گوش شنوای زیادی برای این پیشنهادها در آمریکا هم وجود ندارد. حتماً جامعه بین‌المللی هم به آمریکایی‌ها نشان داده که پیگیری این سیاست‌ها فقط به انزوای ایالات متحده می‌انجامد و نتیجه خوبی برای آنها نخواهد داشت.ظریف در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به تحولات و جنگ 6 ساله سوریه با بیان اینکه حتماً مردم سوریه از خود دفاع کردند و می‌کنند، همانطور که 6 سال است در برابر فجیع‌ترین گروه‌های افراطی مقاومت کردند، یادآور شد: بسیاری فکر می‌کردند ظرف چند هفته این حرکت می‌تواند به شکست مردم سوریه منجر شود که الان 6 سال گذشته و تروریست‌ها و افراطیون هستند که شکست خورده‌اند.وزیر امور خارجه تاکید کرد: سایر سیاست‌های تهاجمی و تجاوز کارانه که متاسفانه رژیم صهیونیستی در منطقه ما نمونه بارز آن است و سیاستش بر اساس تجاوز و اشغالگری در طول 7 دهه گذشته شکل گرفته، حتماً نتیجه‌ای جز آن که در گذشته با آن مواجه بوده ندارد.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شکست توطئه‌های جدید دشمن علیه ملت ایران اظهار کرد: یاس و نومیدی که شامل حال دشمنان شده آن‌ها را از این مسیر باز نداشته و آنان اکنون در حال اندیشیدن تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و بنابراین باید بسیار هوشیارانه عمل ودائما آنان را رصد کنیم.

به گزراش باشگاه خبرنگارن، او افزود: طی چهل و پنج سال عمر انقلاب اسلامی شیطان بزرگ و پیروان او دائما در سیاست‌های خود علیه جمهوری اسلامی شکست می‌خورند، اما باز هم اقدام به توطئه گری می‌کنند.

مصباحی مقدم متذکر شد: یکی از مسائلی که باید بسیار به آن اهتمام داشته باشیم تربیت کودکان و نوجوانان است تا نسل جدید تحت تاثیر القائات دشمنان قرار نگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این امر نیازمند آموزش و استفاده از استراتژی دشمن شناسی است بنابراین ضمن ناامید کردن دشمن در عرصه‌های مختلف باید همواره مراقب باشیم تا به واسطه آنان از روزنه‌های دیگر گزیده نشویم.

عباسی: جنگ هراسی یک عملیات روانی است

همچنین علیرضا عباسی با اشاره به عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونسیتی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق تاکید کرد: عده‌ای در داخل همیشه به دنبال ایجاد هراس هستند به گونه‌ای که حتی حاضرند تا از پاسخ به حق ایران جلوگیری کنند؛ این درحالی است که وقتی رژیم صهیونسیتی کنسولگری ما که خاک ما حساب می‌شد را مورد تعرض قرار داد، باید به آن پاسخ داده می‌شد، اما برخی اقتصاد کشور را به این موضوعات متصل و به گونه‌ای مطرح می‌کردند که اگر اتفاق بیفتد حتماً تبعات اقتصادی تبعات خواهد داشت.

وی در گفتگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه هدف کسانی که به دنبال جنگ هراسی و القای این فضا بر اقتصاد کشور هستند، درگیر کردن مردم است، گفت: وعده صادق نشان داد که بر خلاف آنچه آن‌ها انتظار داشتند، اتفاق نیفتاد و حتی جنگ روانی یا انتظارات روانی که مردم از چنین اتفاقاتی داشتند و خوف و رجایی که در حمله کردن و نکردن هست و همیشه روی اقتصاد ما تاثیر می‌گذارد، اینجا یک بار برای همیشه تمام شد و بعد از این چنین اتفاقاتی نخواهد افتاد؛ ثابت شد که جنگ هراسی در اقتصاد ایران یک عملیات روانی پوچ است.

این نماینده مجلس افزود: ما انتظار داریم که حتی عملیاتی که ایران انجام داد اثرات مثبتی روی اقتصاد کشور داشته باشد و شوک‌هایی که هر از گاهی برخی روی اقتصاد کشور وارد می‌کردند، ان شاءالله تمام شود و بعد از این ثبات در اقتصاد کشور ایجاد شود. دو گروه در داخل کشور حضور دارند که برای رسیدن به منافع خود تلاش می‌کنند تا جنگ هراسی را به جامه القا کنند؛ گروهی که می‌خواهند مطامع سیاسی خود را پیش ببرند و دولت‌هایی بودند که دوگانه سازش - مذاکره را مطرح می‌کردند و گروهی که به دنبال مطامع اقتصادی هستند؛ اما وعده صادق خط بطلانی روی این مباحث کشید.

عباسی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پیام پوچ بودن تاثیر جنگ هراسی بر اقتصاد ایران در داخل منتقل شده است؟ عنوان کرد: ممکن است در کوتاه مدت و طی یکی دو هفته پیش رو فضای اقتصاد کشور این پیام را دریافت نکند، اما حتماً این پیام را دریافت خواهد کرد و نتیجه آن ثبات در اقتصاد کشور و کاهش انتظارات روانی در حوزه تورم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟