Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل با افزایش ۲۵۲ گیگابیت بر ثانیه در ۳ ماهه نخست امسال، به ۹۹۵ گیگابیت برثانیه رسید. این درحالی است که ظرفیت اینترنت داخلی تغییری نداشته است.

دفتر بررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، آخرین وضعیت شاخص های توسعه ای بخش ارتباطات کشور را مربوط به ۳ ماهه نخست سال ۹۶ اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، برمبنای این آمار، ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل که تا پایان سال ۹۵ حدود ۷۴۳ گیگابیت بر ثانیه بود تا پایان خردادماه و با افزایش ۲۵۲ گیگابیت، به ۹۹۵ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

از سوی دیگر اما، وضعیت ترانزیت ارتباطات بین الملل طی این مدت تغییری نداشته و میزان ترانزیت ارتباطات دیتای بین الملل تا پایان خردادماه ۳ هزار و ۶۰۰ لینک STM۱ اعلام شده است. این درحالی است که مطابق با برنامه ششم توسعه، شرکت ارتباطات زیرساخت موظف شده تا پایان این برنامه، ظرفیت ترانزیت ارتباطات دیتا را به ۳۰ ترابیت برثانیه برساند.

براساس گزارش ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات، در ۳ ماهه نخست امسال، حدود ۲ هزار کیلومتر به ظرفیت شبکه کابل فیبرنوری بین شهری کشور افزوده شده است و این ظرفیت از ۶۲ هزار و ۶۰۲ کیلومتر در سال ۹۵ به ۶۴ هزار و ۲۰۵ کیلومتر در خردادماه سال ۹۶ رسیده است.

در همین حال و برغم تاکید مکرر وزارت ارتباطات، مبنی بر توسعه شبکه ملی اطلاعات برای جابجایی اطلاعات در داخل کشور، ظرفیت شبکه اینترنت داخلی کشور بدون تغییر نسبت به سال ۹۵ همچنان ۶ هزار و ۸۰۰ گیگابیت برثانیه است و ظرفیت شبکه انتقال تجهیزات فیبرنوری به یکهزار و ۴۱ گیگابیت برثانیه رسید.

درهمین حال میانگین تاخیر در ارسال بسته های دیتا در شبکه داخلی کشور نیز بهبود یافته و از ۲۰ میلی ثانیه به ۱۹.۶ میلی ثانیه رسیده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات : مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند افزایش سرعت صدبرابری اینترنت خواهند داشت

وزیر ارتباطات گفت: ما به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۳ را ندادیم.

به گزارش ایسنا؛ عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در باره افزایش سرعت اینترنت گفت: بارها گفتم که در شهرهایی که فیبر نوری راه اندازی می شود، مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند، سرعت اینترنت شان تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه یعنی صدبرابر سرعت موجود افزایش پیدا می کند، پس به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۳ را ندادیم.

وی افزود: این آروزی ماست و برای آن تلاش می کنیم و ان شاءالله طبق قانون برنامه هفتم توسعه تا پایان برنامه باید همه ساختمان های کشور از طریق فیبر نوری متصل شوند و ان شاء الله آن روز روزی است که همه افزایش صد برابری سرعت را احساس خواهند کرد.

زارع پور همچنین خبر داد که بر اساس آخرین ارزیابی اتحادیه بین المللی مخابرات در مورد توسعه زیرساخت ارتباطی کشورها، جمهوری اسلامی ایران ۶ پله ارتقا پیدا کرده و از رتبه ۸۸ از میان حدود ۱۷۰ کشور به رتبه ۷۵ رسیده است.

وی افزود: این موفقیت حاصل تلاش هایی است که در دو سال اخیر شده است و ما بیش از ۷ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار جدید را به اینترنت متصل کردیم و الان بیش از ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار و به طور کل ۹۸ درصد جمعیت روستایی کشورمان به اینترنت دسترسی دارند که رقم قابل ملاحظه ای است.

وزیر ارتباط در پاسخ به این سوال که چه تعداد از بسته هدیه اینترنت سال نو استفاده کردند، گفت: فکر کنم قریب به ۴ یا ۵ میلیون نفر ثبت نام کرده و این بسته را دریافت کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اقدامات دولت در توجه به راه‌آهن و ترانزیت بی‌سابقه بوده است
  • تعیین کلان پروژه‌های هوش مصنوعی در کشور/جزئیات ۵ طرح پایش مبتنی بر فناوری روز دنیا
  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • وزیر ارتباطات : مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند افزایش سرعت صدبرابری اینترنت خواهند داشت
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت
  • ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت